It is currently Thu Mar 28, 2024 5:15 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vår alles kjære Agnethe (AMA) er død.
PostPosted: Sat Jun 07, 2008 2:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Vår alles kjære Agnethe (AMA) er død. Hun ble bare 40 år.


Det er forferdelig leit det som har skjedd, at Ama er død. Det er et stort tap for oss, og hun vil bli savnet av mange.

Vi er mange i GFSR som hadde svært god kontakt med henne, til tross for at hun bodde så langt vekke som i Danmark.

Ama var en lysbærer for oss alle, hun var uredd og kompromissløs, og la ned et stort arbeid her på RBV og andre steder i vår felles kamp mot barnevernet.

Jeg er så lei meg for at hun ikke er blant oss lenger at jeg vet nesten ikke hva mer jeg skal si... jeg har visst om denne hendelsen i en uke nå, men jeg / vi hadde få spor å gå etter og spekulasjonene rundt hennes dødsfall har vært mange. Men, hun omkom altså i en brann i Danmark. Vet du om noen flere detaljer, vil ihvert fall jeg bli glad for å vite mer, for det har ridd meg som en mare.

Ingen av de opplysningene jeg har vedrørende Agnethe vil under noen omstendigheter bli slettet, bare så det er sagt. -Jeg og de andre av oss som kjente henne svært godt, vet med sikkerhet at Agnethe ville ønsket at det som hun har skrevet og gitt uttrykk for på nettet, skal bli stående for ever og alltid.


Hvil i fred, kjære Agnethe
kjærlig hilsen Mona :cry:



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Wed Jun 11, 2008 10:07 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 07, 2008 3:04 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Ja, dette var fryktelig trist. Tankene går også til nærmeste familie. Vi har jo noen gutter i nær alder til en viss kar. Dødsfall har også vi opplevet, og kjenner altså litt til hva som foregår i følelseslivet når tragedien er der.

Man er nok ikke enig i slike ting som publisering og mangt. Men sorg vet vi alle hva er, og kan føle med hverandre.

"AMA" var et kreativt og resusrssterkt menneske. Hun var også et følelsesmenneske. Men også følelsesmennesker kan uttrykke sine meninger, og gi omverden innsyn i tanker som ikke alltid fulgte klare prinsipper. Men hvem følger vel alltid klare prinsipper?

På forumet er hun et savn. Hun var blandt dem som tilførte oss mest og var blandt de mest aktive i diskusjonene.

Hennes fravær var merket. Jeg tenkte at hun sikkert var på ferie. Men det var altså en tragedie som var årsak til hennes fravær...

Dette var umåtelig leit.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: medlem gfsr
PostPosted: Sat Jun 07, 2008 3:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Jeg la inn denne nyheten her, også fordi at Agnethe, alias Ama, var medlem av GFSR. Og det skal hun fortsatt få være, selv om hun er i himmelen nå.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vår alles kjære Agnethe (AMA) er død.
PostPosted: Sun Jun 08, 2008 9:17 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:

Vår alles kjære Agnethe (AMA) er død. Hun ble bare 40 år.


Det var et sjokk å lese at Agnethe har gått bort i en alder av bare 40 år. Jeg føler tristhet og vemod. Agnethe kjempet mot det uvettige "barnevernet" med stor energi, og hun vil bli husket for den store innsatsen hun gjorde for å gjøre overgrepene kjent. Sitt kreative talent brukte hun til beste for ofrene for "barnevernet" etter at hun selv var blitt hardt rammet av denne brutale institusjonen.

Agnethes dødsfall viser at døden kan innhente oss alle - ofte uventet. Ingen av oss vet hvor mange dager vi har her på jorden, og mange lever som om de har et uendelig antall dager til rådighet. Men hver dag kan være den siste. Derfor bør vi telle våre dager og forberede oss på det som kommer.

Tankene mine går til Agnethes sønn, som har blitt frarevet sin mor to ganger; første gang av det nådeløse "barnevernet", annen gang av døden.

Jeg håper Agnethe får hvile i fred og at hun blir tatt imot i Guds rike.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 10, 2008 3:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Jeg fikk ikke møte Agnethe personlig- denne gangen, men jeg hadde og kommer fortsatt til ha stor nytte og glede av hennes arbeide og den motivasjonen og inspirasjonen jeg ofte fant for meg selv i det
-og jeg vet at jeg snakker for mange andre også.

Hennes personlighet, hennes vesen og hennes tilstedeværelse vil bli savnet.

Tankene går også til hennes nære og kjære som har mistet en fantastisk fin venn og et familiemedlem.

Hvil i Fred


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 11, 2008 3:16 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Ja. dette var et sjokk.

Jeg tenker spesielt på sønnen som nå ikke vil få muligheten til å lære sin mor virkelig å kjenne. Jeg håper at alt hun har skrevt om seg selv og sin historie her på forumet kan taes vare på slik at ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) eller hans etterkommere kan få muligheten til å lese det når de er klare for det - og det vil skje.

For oss på forumet var hun uerstattelig.

La hennes minne leve.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 13, 2008 10:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det er svært vemodig. Fred over hennes minne.

Marianne HS

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 13, 2008 12:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Jeg har ikke skrevet så mye på forumet. Har alikevel fått med meg en del om denne personen via Arild. Vi har vel snart alle opplevd hvor trist dødsfall er, og det er veldig trist det som har skjedd. Det er bare for ungt for et menneske å dø i den alderen. Tankene går til bla sønnen.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]