It is currently Sat Apr 27, 2024 11:55 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Leirfjord kommune/barnevernet
PostPosted: Sat Feb 03, 2007 1:16 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Jan 16, 2007 12:29 am
Posts: 15
Location: Rødøy
DAGENS BARNEVERN
Jeg er en mor,og offer for et ukompetent,og rått barnevern,og jeg har selv opplevd,og miste 4 barn.Og det bare pga hypoteser,anntagelser,og sansyneligheter,og jeg mener att allt for mange barn taes ut av hjemmet uten et ordentlig grunnlag,ja allt for lett å ta barn fra gode foreldre.En av grunnene for å miste barna i mitt tilfelle er falske påstander om at jeg i følge barnevernet skulle ha angst,og være deperimert,og det er noe jeg vet går igjen i mange andre saker.Jeg synes det er rart at barnevernet kan hevde dette,for jeg har ingen diagnose,og bruker ingen medisin,og jeg vet det er mange slike saker som min i Norges land.Og en annen grunn barnevernet kom med var at jeg i følge dem skulle være passiv,men jeg hadde mange vitner som kunne avkrefte dette.Jeg har også snakket med mange andre foreldre som sitter i samme situasjon som meg,og det jeg har oppdaget er at sakene våre er ekstremt like,og barnevernet bruker det samme grunnlaget til å hente barn ut av hjemmet.Det er nesten slik at man kunne tro at barnevernet hadde en fast bok di følger,for å komme med grunner til å hente barn utav hjemmene til foreldrene.Ikke er det snakk om misshandling,alkohol,eller narkotika i mitt tilfelle.Og barnevernet trenger ikke bevise noe av det di sier.Derfor mener jeg POLITIKERE bør få opp øynene snart,og forandre dagens barnevern.BARNEVERNET som det fungerer i dag er overhode ikke til barnas beste,og allt for lite samver i mange saker er skadelig for barna.

_________________
Leirfjordjenta


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Leirfjord kommune/barnevernet
PostPosted: Sat Feb 03, 2007 1:25 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Jan 12, 2007 1:06 am
Posts: 82
Location: Brønnøy Helgeland
Leirfjordjenta wrote:
DAGENS BARNEVERN
Jeg er en mor,og offer for et ukompetent,og rått barnevern,og jeg har selv opplevd,og miste 4 barn.Og det bare pga hypoteser,anntagelser,og sansyneligheter,og jeg mener att allt for mange barn taes ut av hjemmet uten et ordentlig grunnlag,ja allt for lett å ta barn fra gode foreldre.En av grunnene for å miste barna i mitt tilfelle er falske påstander om at jeg i følge barnevernet skulle ha angst,og være deperimert,og det er noe jeg vet går igjen i mange andre saker.Jeg synes det er rart at barnevernet kan hevde dette,for jeg har ingen diagnose,og bruker ingen medisin,og jeg vet det er mange slike saker som min i Norges land.Og en annen grunn barnevernet kom med var at jeg i følge dem skulle være passiv,men jeg hadde mange vitner som kunne avkrefte dette.Jeg har også snakket med mange andre foreldre som sitter i samme situasjon som meg,og det jeg har oppdaget er at sakene våre er ekstremt like,og barnevernet bruker det samme grunnlaget til å hente barn ut av hjemmet.Det er nesten slik at man kunne tro at barnevernet hadde en fast bok di følger,for å komme med grunner til å hente barn utav hjemmene til foreldrene.Ikke er det snakk om misshandling,alkohol,eller narkotika i mitt tilfelle.Og barnevernet trenger ikke bevise noe av det di sier.Derfor mener jeg POLITIKERE bør få opp øynene snart,og forandre dagens barnevern.BARNEVERNET som det fungerer i dag er overhode ikke til barnas beste,og allt for lite samver i mange saker er skadelig for barna.


det er ingen hemlighet at barnevernet tror de er både leger og politi,og de opptrer som advokater også i enkelte sammenhenger,eller med andre ord ..De tror de er advokat


Barnevernet i Leirfjord er korrupt og utgått på dato for mange tiår siden...

_________________
HUGO CHARLES OLSEN


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Leirfjord kommune/barnevernet
PostPosted: Sat Feb 03, 2007 4:50 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Leirfjordjenta wrote:
En av grunnene for å miste barna i mitt tilfelle er falske påstander om at jeg i følge barnevernet skulle ha angst,og være deperimert,og det er noe jeg vet går igjen i mange andre saker.Jeg synes det er rart at barnevernet kan hevde dette,for jeg har ingen diagnose,og bruker ingen medisin,og jeg vet det er mange slike saker som min i Norges land.


Angst, depresjon, personlighetsforstyrrelse, psykisk labilitet er "diagnoser" som går igjen i nesten alle barnevernssaker. Det trengs ingen diagnose fastsatt av lege og man trenger heller ikke bruke medisiner for sin "lidelse". Når barnevernet "stiller spørsmål ved", dvs betviler, din psykiske helse så er det tilstrekkelig grunnlag for mer eller mindre inngripende tiltak. Det er lekfolks subjektive synsing.

Slikt er ikke tillatt ellers. Det er for eksempel ikke barnevernsfolk som stiller kreftdiagnoser eller foreskriver behandling mot HIV. Det er så mye lettere med psykologiske diagnoser - da er tydeligvis hvem som helst meningsberettiget.

Diagnoser blir, stikk i strid med god etikk, brukt av barnevernet og angivere som et maktmiddel.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 03, 2007 9:40 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
En annen, stor fare ved forkjærligheten for psykobabbel-diagnoser er at det fører til at folk som lider av fysiske sykdommer som kanskje er vanskelige å oppdage, ikke får noen skikkelig diagnose og behandling. Jeg har vært borti barnevernssaker hvor syke barn til og med har vært alvorlig syke, men hvor det blir neglisjert av barnevern og fosterforeldre, fordi det heter seg at foreldrenes "manglende stimulering" og "passivitet" har "satt barnas utvikling tilbake".

Dette er jo i virkeligheten kriminell adferd.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]