It is currently Thu Mar 28, 2024 5:37 pm



Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Organisasjoner vi ikke kan anbefale.
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 1:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
ORGANISASJONER, FIRMA, FORENINGER OG INSTITUSJONER VI IKKE KAN ANBEFALE:

HAR DU FLERE NAVN SOM SKAL INN PÅ DENNE LISTEN, SÅ KAN DU EVENTUELT SENDE MEG EN PERSONLIG MELDING, ELLER SKRIVE INN ET NYTT INNLEGG PÅ DETTE TEMAET.

Vi kan ikke anbefale Redd Barna. Kast heller pengene dine inn på kontoen vår, 3411.24.69623. Dessuten: Mange fortvilte mennesker har skrevet brev til Redd Barna og bedt om hjelp, men de bare ignorerer dem. Dessuten så får de millioner av tusen kroner inn på sin konto av statsministeren og de glamour-pengene har de ikke råd til å takke "nei" til.

Millioner av kroner får også denne organisasjonen, og her ser du hvorfor du skal slutte å sponse Røde Kors. "Landsforeningen For Barnevernsbarn - årsrapport 05. Vi samarbeidet med Kirkens Bymisjon, Røde Kors og Barneombudet om en konferanse om barnevernet i Oslo den 19. oktober. Vi deltok også på høringen om ..."

Og denne siden får jeg ikke ut på min maskin: [PDF] Bydelsbarnevernet i Oslo kommuneFilformat: PDF/Adobe Acrobat vernsbarn, Kirkens Bymisjon, Røde Kors og Barneombudet med temaet Hvor skal barnevernet i Oslo være om fem år, den 19.10.2005. www.kommunerevisjonen.oslo.kommune.no/. ... rapp/Foreløpig%20rapport%20-%20Bydelsbarnevernet.pdf - Lignende sider

03.12.06: Her er enda en god grunn til å boikotte Røde Kors!

Avslutt ditt faste betalingsforhold til ditt fadderbarn i SOS-Barnebyer. Sleng heller millionene dine etter noen andre hederlige hjelpeforetak uten bindinger til barnevernet. (Det er rått og brutalt, men sånn er det bare med den saken.)

Slutt å sponse Frelsesarmeen og dropp Fretex. Gi heller ting og tang til musikk-korpsenes loppemarkeder. Flere spørsmål?

02.12. 06: Hm. Jeg har visstnok tråkket noen på tærne; - 3 dager etter mitt innlegg - går Frelsesarmeen ut i pressen og forsvarer sin skitne business. FY SKAMME SEG, SNAKK OM Å GI MED DEN ENE HÅNDEN OG TA MED DEN ANDRE!

Er du fast kunde hos Sparebank1? -Ikke nå lenger? Fint.

-Lyst til å bli kurert for din Extra-spille-gal-skap?

02.12.06: Her har jeg limt inn dokumentasjon vedrørende Norske Amnesty, som også skal stå på denne nei-listen.

De navn som står sist på denne listen trenger for øvrig ingen nærmere presentasjon:

Helsetilsynet

Norsk politi

Norsk Psykologforening

Kommer denne listen til å bli lengre mon tro?

Definitivt JA:

Vi kan ikke anbefale Tipo Norge A/S dersom du har barn med autisme, på grunn av denne personens nære samarbeid med barnevernet. Vi har fått inn to uavhengige klager fra Sverige på vedkommende, samt "opplegget". Uheldigvis forsvant de to klagene da mailboksen til forfatter ble sprengt.

11.01.2007: Lyst på nye klær? Dropp postordrefirma La Redoute, for de støtter nemlig SOS-Barnebyer. På side 82-83 i deres nye katalog heter det: "*beløpet som samles inn vil i sin helhet bli brukt til å støtte organsisasjonens arbeid med å hjelpe barn som er blitt forlatt av eller skilt fra sine foreldre på grunn av vanskelige familieforhold."

16.01.07: Ikke stem på Fremskrittspartiet i Fredrikstad!

16.01.07: Ikke støtt Norske Kvinners Sanitetsforening!

24.01.07:
agrippa wrote:
Med hjelp fra 20 ivrige Rotary-medlemmer og gavmilde bedrifter har Kari Ruud, leder i Vestheim Rotary Clubs samfunnskomité, pusset opp kjellerstuen på Heggeli barnehjem.


14.03.07: Ikke kjøp Foreldre & Barn, kast heller vekk pengene dine på Donald Duck & Co. og kopier Donald sin stil. Funker bra det.

25.04.07: Boikott Wikipedia! Begrunnelse:
Arne wrote:
Venstrevridde Wikipedia har mange troskyldige lesere som ikke aner noe om barnevernsfantastenes sensur av meninger og fakta myndighetene ikke vil de skal høre om fra Wikipedia. Få opp en advarsel mot Wikipedia på listene! PS: Alvheims ti bud ble også sensurert fra Wikipedia!


Dette dokumentet skrev jeg ferdig 29. november 2006. Første gang jeg la det inn var søndag, 12. november 2006. Jeg vil skrive inn datoen etterhvert som jeg legger inn ny informasjon.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Wed Apr 25, 2007 6:48 pm, edited 45 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 9:08 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:57 am
Posts: 36
Hadde vert interessant med begrunnelser.

_________________
"Dem som aldri har gjort en feil har aldri prøvd noe nytt." (Einstein)
Fyrifora er stadig pappa i nye situasjoner.
Fariseiske "barnevernere" har glemt sine feil.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Frelsesarméen + barnevernet
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 10:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Enig at klare begrunnelser er bra når det gjelder institusjoner, og da er de som regel lette å finne også. Mange av dem roper høylydt om "forferdelige foreldre som begår incest i annenhvert hjem" osv osv. De fleste slike institusjoner tror på psykobabbel, og til og med engasjerer beryktede psykobablere som forelesere. Selv ansetter de barneverns-pedagoger, psykologer og andre i samme lei. Ikke så rart at familiene ikke får noen hjelp derfra.

Når det gjelder Frelsesarméen, her er ett konkret eksempel i tillegg til den nyttige generelle oversikten som Mona har lenket til:

De driver barnehjem hvor de mottar barn som barnevernet plasserer der. Ett sånt barnehjem som Frelsesarméen driver, på Nordstrand i Oslo, fikk to små piker plassert der. Den eldste, på ca 5 år, var litt handikappet, så den yngste på 3-4 år måtte prøve å forsvare søsteren. Det var ikke bare andre barn som gikk aggressivt til verks: enkelte blant personalet var også direkte slemme mot dem.

En dag gikk den stakkars moren som var tvangsskilt fra dem (uten grunn også) dit ut for å legge noen små gaver i postkassen (hun fikk ikke lov å kontakte barna). Det var visst i anledning julen. Døtrene fikk se henne gjennom et vindu, og stormet ut: "Mamma mamma!" Personalet kom løpende etter dem, la dem i bakken og rev dem med seg inn igjen.

En dag for noen år siden kom jeg forbi en frelsesoffiser som sto og ville selge Krigsropet. Jeg sa "Nei, jeg støtter dere ikke lenger, fordi dere assisterer barnevernet med å ødelegge familier". Jeg fortalte henne i meget korte trekk ovennevnte historie. Hun viste overhode ingen sorg eller forbauselse eller usikkerhet eller interesse, så bare rasende på meg, forsøkte å avbryte meg, og sa så at det var løgn. "Neida", sa jeg, og gikk. Hun ropte etter meg at jeg hadde plikt til å høre på henne.

Nok begrunnelse for meg iallfall, til aldri å gi Frelsesarméen en krone mere i dette liv.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Begrunnelse:
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 11:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
fyrifora wrote:
Hadde vert interessant med begrunnelser.


Begrunnelse er avgitt. Se over. :wink:

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 11:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Norske Amnesty bør på nei-listen. Se:

Charlotts brev till Norska Amnesty - En 15-årig flickas rop på hjälp
Av Charlott Johansson

Norske Amnesty, barnehjem og annet barnevern
Av professor Marianne Haslev Skånland, Bergen. (BarnasRett 07.08.03)

*

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oraganisasjoner vi ikke kan anbfale.
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 11:05 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
.............


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 4:51 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 11:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Cecilie, kanskje du kunne vurdere, når du avslutter medlemskap ved å skrive et brev eller lignende, å fortelle dem grunnen.

Jeg tror de gjøkene har godt av at vi gjør det. Selv gjør jeg det når jeg orker – det er ikke alltid, når noen fra "hjelpe"organisasjoner samler inn penger på gaten, for eksempel, at jeg har krefter til å snakke med dem. Men hvis jeg har overskudd nok til at jeg tror jeg klarer å formulere meg nogenlunde klart, prøver jeg å gjøre det, rolig, vennlig, men bestemt. (Dette er ihvertfall min hensikt. Hvis de er aggressive tilbake, blir det vel oftest til at jeg ikke orker annet enn å trekke på skuldrene og avbryte min redegjørelse.)

En venninde av meg her i Hordaland (som har vært meget stygt angrepet av barnevernet, med et dødsfall som resultat) kommer med avslag på samme måte. Og hun har erfart flere ganger at noen av disse innsamlerne sier seg enig med henne om barnevernet, og at de får noe å tenke på når det gjelder deres eget engasjement for en eller annen organisasjon.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 11:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
... og jeg har opplevd at en telefonselger som ringte meg på vegne av en organisasjon, selv hadde vært utsatt for barnevernet. Hun ble så glad da jeg fortalte henne om Gruppen til Familiens Selvstendige Rett og BarnasRett.

:)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Litt mer om Redd Barna
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 3:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jeg husket ikke at jeg selv har skrevet noe om Redd Barna, men her har jeg gravet det frem igjen. Det er ingen ytterligere dokumentasjon, men bare resultatet av tidligere erfaringer om hva man kan vente seg: Redd Barna støtter incest-karusellen, påstandene om at foreldre i annenhvert hjem bortover føler og utfolder seksuell lyst overfor egne barn. Redd Barna har ansatt egne "eksperter" på å kjøre frem slike påstander, både generelt og i enkeltsaker.

I virkeligheten er barns egne foreldre de siste man skal søke blant etter sex-overgrep; incest er sjeldent. Alle andre voksne er langt sannsynligere overgripere, ikke minst personale på barneverns-institusjoner og i andre miljøer hvor folk med makt både er skjermet og har å gjøre med barn og ungdom som er hjelpeløst prisgitt dem, og ikke blir trodd hvis de rapporterer. Og det vet vi jo: Beskyldninger mot foreldre blir trodd, beskyldninger mot barnevernets kadrer blir avfeiet.

Manglende kritisk sans i Kapital overfor Redd Barna

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dig innlegg.
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 5:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Dig innlegg, Marianne!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Frelsesarmeen har svart på mitt innlegg!
PostPosted: Sat Dec 02, 2006 3:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Frelsesarmeen har svart på mitt innlegg, gå opp og å se!!! -Eller tror ikke dere at det er mitt innlegg om dem Frelsesarmeen har sittet og lest? Jeg har lagt inn et nytt avsnitt i det første innlegget her i tråden, med lenke til artikkelen av 02.12.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Sat Dec 02, 2006 4:22 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: svar
PostPosted: Sat Dec 02, 2006 4:08 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
du sier gå opp å se.Hvor opp da?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: svar
PostPosted: Sat Dec 02, 2006 4:48 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
m.paulsen wrote:
du sier gå opp å se.Hvor opp da?
øverste innlegg i denne tråden

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dropp La Redoute.
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 10:31 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Dropp La Redoute. De har fått tilsendt følgende brev av meg:

Mona Lygre
Kirkegt. 27
5036 Bergen
Kundenr.
Bergen, den 11.01.2007.

La Redoute
Pb. 683
1411 Kolbotn

Vedr. avslutning av kundeforhold.

Jeg avslutter med dette mitt kundeforhold til dere, på grunn av deres tilknytning til SOS-Barnebyer. SOS-Barnebyer støtter barnevernets sprengning av skandinaviske familier og tvangsfjerner barn fra fullt ut normalt fungerende foreldre. -Derfor er jeg ikke interessert i handle hos dere lenger.

Informasjon vedr. SOS-Barnebyer finner dere på denne adressen: http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=4312#4312

Deres firma er nå lagt til denne listen; ”navn på organisasjoner vi ikke kan anbefale”.

Med hilsen Mona Lygre

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 10:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Finfint brev. Det kan brukes som mønster.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]