It is currently Sat Apr 27, 2024 5:43 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: VI HAR YTRINGSFRIHET. BRUK DEN.
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 7:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Hei igjen!

Det tok sin tid, men nå er jeg altså ferdig uthvilt!

Aller først: Husk å notere ned e-mailen til de som er nye. Og til deg som er ny: Husk å notere e-mail adressene til alle de andre i Gruppen.

Egentlig så lider jeg av pc-vegring og jeg er en molbo når det gjelder internett, jeg skjønner ingenting, og synes heller ikke at jeg er så flink til å skrive og gjøre meg forstått…

Til tross for alle disse handicappene, har jeg begynt å lære og å få til noen greier. Min sønn har blant annet lært meg å operere på msn, så nå kan jeg det sånn noenlunde. Min msn-adresse er: (kun for reg. medl.) og du kan også kontakte meg der.

-Og nå har Marianne gitt meg opplæring på debattforumet REDD BARNA VÅRE.

Og det er derfor jeg skriver dette brevet til deg nå.

Når selv en sånn utpreget internett-kløne som jeg klarer å klore ned noen ord på Redd Barna Våre, så kan du også klare det.

Jeg bare ser for meg dEt scenarioet; når det blir like hektisk der inne som i en maurtue, så vil det vekke oppsikt!!!

Dessuten så er det et umerket sted hvor du kan få sagt din mening og få trent deg på å formulere deg, hvis du ikke føler deg så stødig i det faget.

Før du leser videre, vil jeg be deg om å la disse ordene synke inn:

Jean Baudrillard skriver at uvilligheten til å risikere liv er verre enn begjæret etter å ødelegge liv, fordi en slik uvillighet røper at ingenting lenger betyr nok til å være verdt et mulig offer. Uten en vilje til å risikere noe kan vi ikke hevde å ha et autentisk forhold til våre verdier.

Sitat fra Verdens Viktigeste Bok, ONDSKAPENS FILOSOFI, av Lars Fr. H. Svendsen. Kjøp den, les den, bli klok og sint!

-Men jeg omgitt av reddharer som pisser i buksen bare ved tanken på at barnevernet skal få snusen i at de menger seg med sånne ”ustabile og utagerende” personer som meg.

Og jeg får servert den ene dårlige unnskyldningen etter den andre om hvorfor de vil være så veldig hemmelighetsfulle. Den vanligste er denne: ”Ja-men, vi skal ha rettsak om to dager, så da vil vi ikke lage noe bråk.” Og dette sier de i håp om å få en rettferdig rettsak. Selvfølgelig får de ikke det. De får ingenting. Og fremdeles så lister de seg lydig og stille rundt omkring, for hvis de lager bråk, så kommer represaliene fra barnevernet, som går ut på innskrenkninger i besøksretten til barna.

På lappene mine står det: Din anonymitet beskytter ikke deg, men barnevernet. Og det er lett å se når du leser medlemslistene på Redd Barna Våre. –Vi kommer nemlig ingen vei, når vi anonymiserer oss selv på denne feige måten. For det lyser nemlig lang vei av oss at ”barnevernsofre” er svake og gir etter for press. Flertallet av brukerne på Redd Barna Våre skriver under psydonym, og med det gir vi frivillig fra oss vår egen Makt – til noen andre…

Jeg har sagt det før; tenk nøye gjennom hvilken rollemodell du signaliserer overfor barnet ditt, når du ikke en gang tør å tilkjennegi deg selv og hvem du er og hvilken mening du har og hvem og hva du kjemper for!

Og nå kan du se for deg det neste scenarioet: Plutselig står alle brukerne av Redd Barna Våre frem med sitt eget navn og adresse…??? -Og det kommer til å vekke enda mer oppsikt enn det første stuntet! Hvem av oss vil barnevernet straffe nå da? Hvor skal de begynne? Hvem er det da, tror du, som kommer til å pisse i buksene av skrekk og smyge seg gatelangs i mørket?

Halloen, min yngste sønn er bare 8 år, og hva kommer barnevernet til å finne på når de oppdager alle innleggene mine på Redd Barna Våre og at jeg nå oppildner dere til å gå imot utpresserne? Men, den sjansen tar jeg altså, for vi har bare alt igjen å vinne!!!

Vel, hva venter du på? Vi har ingen tid å miste, kom igjen og engasjer deg i kampen mot barnevernet. Gjør det lille du kan, skriv til både barnasrett.no og Redd Barna Våre, og tilkjennegi hvem du er ved å signere med ditt eget navn!

Dette for øvrig ikke en anmodning, det er en ordre. Og her er adressen til Redd Barna Våre:
http://forum.r-b-v.net/

Kopi av denne mailen vil jeg også - selvfølgelig - legge ut over alt!

God helg! Med vennlig hilsen Mona Lygre.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]