It is currently Wed Apr 24, 2024 8:59 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ekskluderende retorik eller -holdninger fra gruppa 3.mai
PostPosted: Thu Jan 23, 2014 1:14 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Ekskluderende retorik eller -holdninger fra gruppa 3.mai

Elisabeth Kjelstad som står i spissen for gruppa 3.mai, har skrevet et brev til Solveig Horne. Det inneholdt viktige ting, men også svært ekskluderende begrepsbruk. Jeg skrev om dette på Facebook og var mildt sagt lite imponert over debatten derpå.

Først vil jeg takke gruppa 3.mai fordi de har gjort en god jobb som mange andre, og vert med på den økende markeringen mot et liksombarnevern. De har også økt antallet som demonstrerer. Et antall vi forventer at forskjellige grupper vil øke ytterligere - til flere tusen.

Demonstrasjonen sprer vi til kontakter og aktivister i utlandet:
viewtopic.php?p=34101#p34101

Etter den ekskluderende retorikken fikk vi "spørsmålet": "Fikk jeg noe svar på hva dere har fått til for barn og foreldre?"

Denne reprisen fra andre grupper og personer som plutselig har dukket opp, illustrerer at de vet for dårlig hva som foregår. Vilket også går ut over den faglige kvaliteten. Jeg kan ta meg som eksempel.

Når jeg begynte med dette nettstedet som i snitt har hatt over tusen daglige besøk disse årene, så startet jeg ikke fra ingenting. Før meg hadde Mona Lygre og GFSR drevet på og satt barnevernskampen på kartet bl.a annet på TV. Marianne Skånland drev på. BarnasRett.no hadde drevet med gode besøkstall i flere år. Rune Fardal hadde drevet på en del år. Før 2000-tallet hadde vi f.eks Fremskrittspartiets kamp mot barnevernsovergrep på stortingsnivå. Samfunnsmagasinet kan også nevnes. Osv.

Jeg var altså ikke bare en eller annen slags komet som dukket opp fra ingen steder og nådde tusenvis av mennesker. Arbeidet bygde på de som hadde vert før meg og som hadde satt det på kartet nasjonalt gang på gang på gang. Uten dette, så hadde ikke nødvendigvis forumet raskt blitt en suksé.

Når jeg laget den Facebook-relaterte gruppen ("cause'n") Fjern Overgriperen, ikke barnet! med over 33000 medlemmer, så var ikke det ut fra ingen ting. Det bygde på det jeg og andre hadde drevet med lenge.

Når nå gruppa 3.mai driver et arbeid på Facebook, så er heller ikke det basert på ingen ting, men det lykkes bl.a på grunn av den oppvåkning som mange andre har sørget for. Nettverkene på Facebook sprer effektivt informasjonen. De er altså ikke en ensom øy isolert fra resten.

Det kan imidlertid virke som om de ikke vet hva de bygger på og hva andre har gjort. Det kommer også fram i de faglige spørsmålene. De virker ikke vite i hvilken grad forskning av beste kvalitet knuser barnevernet. De har skjønt at det er mye som ikke er bra, men det stopper ikke der! Når de ikke helt vet hva vi andre har gjort, så har de nok ikke fått med seg at her på forumet er verdens største antall lenker med kommentarer om forskning man kan bruke mot barnevernet.

Mange mennesker trodde på arbeidet deres. Såkalt psykisk syke, folk som er stemplet som rusmisbrukere, folk som har sviktet, folk med problemer, osv. Barna deres lider, og når barna deres ble isolert fra sine kjære, så var det hjertet som ble revet ut. Derfor støtter de gjerne opp om også gruppa 3.mai.

Så får de følgende kald-dusj i form av brev til Solveig Horne:

Quote:
Vi har presisert det før, men gjentar det her:
Vi snakker ikke for barn som har det best i fosterhjem eller institusjon.
Vi snakker ikke for dem som har sviktet, mishandlet eller neglisjert barna.
Vi snakker ikke for dem som har store problemer.
Vi snakker ikke for overgripere, psykisk syke eller rusmisbrukere.


Spesielt reagerer jeg på begrepene "psykisk syke" og "rusmisbrukere". Halvparten av den norske befolkning kan få stempler som "psykisk syk". Begrepet "rusmisbruker" inkluderer alt fra bruk av khat og annet som er mindre farlig enn tobakk og alkohol til heroinvrak. Det er selvsagt ikke slik at om en sosialt fungerende tredveåring røyker litt hasj i helga, så er vedkommende farlig for barna sine. De som kommer fra land med khat er selvsagt ikke farlige for barn bare fordi khat ikke er kultur i Norge slik som de verre stoffene nikotin og alkohol.

Jeg skrev bl.a
Quote:
Hvorfor fortjener barna fra overgripere mer helvete under liksombarnevern? Hvorfor skal vi drite i disse barna?

Barnevernet fungerer ikke! DET er utgangspunktet. Noen barn og noen foreldre trenger hjelp og støtte. DET er også utgangspunkt.


Jeg vet jo at i det man nevner overgripere så slutter hjernen å fungere hos mange. Men selv om man må beskytte barna fra noen mennesker, så betyr ikke det at disse menneskene ville funnet seg i at barna deres mishandles i fosterhjem. Det aksepterer derimot det såkalte barnevernet så alt for lett. Vanvittige fem ganger flere barn dør under det svenske barnevernet. Dør de av snille barnefjernere? Så kanskje selv misbrukere skulle hatt rett til å si fra at barna deres ikke skal lide. Det er jo ikke spesielt intelligent å redde incestutsatte ved hjelp av voldelige og ignorante fosterforeldre som aldri dekker barnas behov og lar dem dø. Å redde barn handler om å forbedre barnas liv, ikke kun bytte lidelse.

Pr i dag tar man barna basert på manglende bevis og løser problemer de ikke har med å gi de et dårligere liv. Slikt er ikke barnevern.

Siden barnevernet ikke fungerer for NOEN grupper (kun enkel-individ), så er gruppen som kjemper for sine barn, ALLE som ser sine barn lide under liksombarnevern.

I neste innlegg presenterer jeg hele brevet til Elisabeth Kjelstad.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ekskluderende retorik eller -holdninger fra gruppa 3.mai
PostPosted: Thu Jan 23, 2014 1:15 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Til Solveig Horne.

Den 13 desember avholdt gruppa 3.mai sin markering utenfor Regjeringskvartalet.
Vi var godt fornøyde med arrangementet, oppmøtet og den imøtekommenheten vi kjente på da vi besøkte hovedstaden, og det er vårt klare inntrykk at de fleste reiste hjem igjen med følelsen av å ha fått presentert saken på en ryddig og god måte.
Det var selvsagt noe skuffende at Horne selv ikke kunne ta imot oss, men vi har forståelse for pressede tidsskjemaer og en travle dager, og var tilfredse med å møte Ronny Røste i Hornes sted.

Vi håper og tror at en ny regjering vil se på problematikken med friske øyne - det er på høy tid med en kraftig oppdatering av sosionom Kari Killens syttitallsmetoder og ekstremt dårlig underbyggede «forskning». Vi tillater oss å sette begrepet forskning i anførselstegn i denne sammenhengen, ettersom Killens studie ble foretatt på sytten - 17 - barn for mange tiår siden og aldri har blitt etterprøvd. Allikevel brukes altså resultatene av studien fortsatt som mal for dagens barnevern – foreldre tvinges til for eksempel å bli filmet for å vise sitt samspill med barnet sitt.
Resultatet avgjøres av hvor mange poeng (0 – 10) man scorer i løpet av denne seansen, og det er bare foreldre med 8 poeng eller høyere som er «gode nok».
Da er samspillet visstnok «en fryd. En dans»).
Uttrykkene i anførselstegn her er hentet direkte fra Killens egen omtale av denne undersøkelsen, som altså svært mange av oss har blitt regelrett presset til å delta i.
Vanlige mennesker – med prestasjonsangst, kameraskrekk og lave poengsummer – blir rett og slett avskrevet som uegnet til omsorg for egne barn og barnebarn.

Vi har hatt barnevernsansatte på besøk – ofte helt nyutdannede jenter som såvidt har passert tyve år – som kommer hjem til oss, sitter taust på en stol, observerer familien og noterer på en blokk. Etterpå kan vi lese rapporter om oss selv der vi omtales som for lite lekne, lite spontane, usikre og keitete...
Barnevernet fungerer som en slags lupe man bør vokte seg vel for å havne under – er man først der, vil nemlig selv de mest ubetydelige detaljer belyses og forstørres til ugjenkjennelighet.
Vi spør igjen: Er dette metoder og tilnærminger i tråd med oppdatert forskning og kunnskap?
Svaret gir seg selv: Naturligvis ikke.

Dermed står vi igjen med håpet om at fornuften skal seire ved at ansvarlige folkevalgte tar tak i problemstillingene, faktisk undersøker hva som foregår, setter seg inn i metoder og tilnærminger – og forhåpentligvis blir like rystet som mange av oss har blitt i møte med norsk barnevern.

Vi har presisert det før, men gjentar det her:
Vi snakker ikke for barn som har det best i fosterhjem eller institusjon.
Vi snakker ikke for dem som har sviktet, mishandlet eller neglisjert barna.
Vi snakker ikke for dem som har store problemer.
Vi snakker ikke for overgripere, psykisk syke eller rusmisbrukere.

Vi snakker på vegne av hundrevis av barn som har mistet familiene sine.
Vi snakker rett og slett på vegne av en stor – og uhyggelig raskt voksende – gruppe foreldre og besteforeldre som har havnet i en situasjon vi aldri i verden kunne ha sett for oss på forhånd:
Vi har på sviktende grunnlag mistet det kjæreste vi hadde, og er så til de grader stigmatisert av hendelsen at vi som enkeltpersoner, familier og gruppe er å betrakte som en slags pariakaste i det moderne samfunnet.

Håper på snarlig respons.

Mvh. for 3.mai

Grunneier
Elisabeth Kjelstad
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ekskluderende retorik eller -holdninger fra gruppa 3.mai
PostPosted: Thu Jan 23, 2014 2:04 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
NEDENFOR ER DEBATTEN JEG FJERNET FRA FACEBOOK

Når jeg er på Facebook er jeg der uten bilder. Da slipper jeg unna mye fjas, reklame, dumhet, smilier og hjerter. Nedenfor er debatten slik jeg så den. Øverst i debatten er min kommentar til det Elisabeth Kjellstad skrev.

Mulig at det blir lettere å lese for noen om de trykker på bildet under og deretter trykker på bildet som dukker opp.
Image

Legg merke til den tragiske kommentaren fra Elisabeth Kjellstad:

"Gå i dere selv, så kanskje dere skjønner hvorfor DERE er nekta det med DERES barn"

Hva i all verden betyr dette? Om folk er svært uenige med Elisabeth Kjellstad så er det ok at barnevernet tok barna deres?

Elisabeth Kjellstad bør virkelig forklare hva hun mener, for dette er for ødeleggende slik det nå står.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ekskluderende retorik eller -holdninger fra gruppa 3.mai
PostPosted: Thu Jan 23, 2014 7:42 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Mye opplysende å lese for meg i denne tråden her, Arild - jeg pusler jo ellers stort sett rolig for meg selv med å lese og skrive ….

Takk for pene ord til noen av oss "tidlige". I den forbindelse har jeg lyst til å gå litt videre: Heller ikke jeg startet på bar bakke, jeg var ikke så original heller. Og det som skal til hvis man skal klare å bidra til kampen mot seige, ødeleggende, populære trender, er strategisk og langsiktig oppmerksomhet og kommunikasjon og rolig vurdering, tror jeg, så det var viktig for meg å finne samtalepartnere. Blant dem som jeg mer direkte oppdaget, som hadde skrevet og gjort annen innsats mot barnevernet før meg, var:

Marit Wang - kollega ved Universitetet i Bergen, som jeg snakket med i kantinen, og som - da jeg sa at barnevernet jo er aldeles skrekkelig (jeg hadde både lest noen artikler og hadde sett et par saker på nært hold) - grep min hånd og la sin egen bok "Det store barnevernspøkelset" i den. DET var god dokumentasjon, det!

Gerd og Per Hansen, som drev Landsforeningen for familiens rettigheter. LFFR drev på i flere år, blant annet med å "være der" for barnevernsofre, og de skrev fine, klare rapporter og uttalelser de prøvet å nå politikere med.

Tove Jensen i Agder Familievern, som sammen med en annen arbeidet tilsvarende.

Gjennom Marit fikk jeg også Lennart Hanes bok "Rättvisan och psykologin - en studie över psykologins makt i domstolarna" og fikk kontakt med flere av forfatterne av artiklene i den, først og fremst 3 som jeg fikk jevnlig kommunikasjon med over år:
Siv Westerberg - ledende i Norden som menneskerettighetsadvokat på familierettsområdet, hun har fått frem 9 saker mot Sverige ved Den Europeiske Menneskerettighetsdomstol i Strasbourg og vunnet 7 av dem; de fleste er barnevernssaker og de er berømte. Hun har skrevet uforlignelig gode artikler og arbeider fortsatt, i en alder av 81, med saker for klienter;
Lennart Sjöberg - professor i psykologi, kanskje den dyktigste forskeren jeg kjenner, den sikreste og forteste til å finne frem til gode problemstillinger og den beste forskningslitteraturen; har skrevet klare artikler går kvakksalveriet i barnevern og psykologi rett imot;
Astrid Holgerson - uredd vitnespsykolog, som likeledes har bekjempet kvakksalveriet i retten og i artikler og bøker, et finfint forbilde når man ble sjikanert og angrepet av politisk korrekte folk.

Likeledes tidlig kontakt:
Lena Hellblom Sjögren - også hun en våken psykolog, som eksponerte uetterretteligheter i utredninger og rettssaker, skrev artikler og bøker, og holdt sommerseminarer at høy klasse;
Anne Aarskog - tidlig ute med å lese og skrive og engasjere seg i politikken. Hun fortalte at hun fikk god innsikt da hun satt på Stortinget og utarbeidet utkast til det som ble Carl I. Hagen og John Alvheims Dokument 8-forslag om endringer av barnevernet i 1995/96. Anne sendte freskt inn interpellasjoner til Tinget og skrev artikler med klar argumentasjon og basert på god kildeinformasjon.

Deretter var det bare å fortsette. Det har vært modige folk på barrikadene fra tid til annen på hele 1900-tallet også, det ser man når man leser eldre litteratur. Av nyere krigere må jeg vel først og fremst nevne advokat Sverre Kvilhaug og psykolog, kriminolog og historiker Joar Tranøy. Tranøy har jo virkelig ofret noe selv, i kampen mot inhumanitet og kvakksalveri. Bent Jensen drev lokalradio-programmer i Bergen, og jeg fikk være med på å lage en hel rekke om barnevern.

Og jeg var så heldig å få dyktige samarbeids- og samtale-partnere i krigen vår, også de i Bergen, folk som startet like tidlig som meg eller tidligere: Dagny Hysing-Dahl, Åge Simonsen og Harry Ulich. Dagny var vel bevandret udi politikken, Åge var vitenskapsmann med godt grep på både biologi og statistikk, Harry var et unikum med argumentasjon og idéer. Alle tenkte klart og skrev godt. Og de var alle sammen UREDDE.
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ekskluderende retorik eller -holdninger fra gruppa 3.mai
PostPosted: Thu Jan 23, 2014 9:43 am 
Offline

Joined: Fri Mar 19, 2010 8:18 am
Posts: 29
Location: kristiansand
Det er veldig belysende om faktisk hva gruppa 3. mai bedriver. Personlig har jeg ikke problemer med å forstå Bettan og andre.

Jeg har snakket direkt med mange der jeg bor ellers hvor jeg reiser til om barnevern. De fleste mener at foreldrene har selv skyld i at deres barn ble frastjålet, spesielt blant de kristne men også andre. De har ingen medlidenhet eller sympati hverken for barn eller deres foreldre.

Derfor kan barnevern driver med som før så lenge de fleste gir staten fullmakt til å stjele hva som helst som tilhører folket, også barna


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ekskluderende retorik eller -holdninger fra gruppa 3.mai
PostPosted: Fri Jan 24, 2014 7:49 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Den gruppen ser ut til å velge full konflikt etter kritikken.

Jeg skrev på Facebook:

Quote:
Gruppen 3.mai forsøker å få meg boikottet av Facebook fordi jeg har kritisert dem.

De oppfordrer om at mange nok skal trykke for SPAM, slik at jeg utestenges.

Jeg begynner virkelig å forstå hvorfor mennesker er rasende på disse.

En stund trodde jeg disse var oppegående mennesker man kunne utvide perspektivene til, og gi mer kunnskap til.

At de vil forsøke å ødelegge arbeidet jeg driver på Facebook med å få meg utestengt er jo det samme som barnevernsfanatikere driver med. Skjønner de ingen ting om ytringsfrihet og det at mennesker kan ha gode grunner for å ha radikalt andre meninger enn dem?! Skal vi ikke ha lov til å være sinte på at de har meninger vi mener er samfunnsfarlige, eller skadelige for barnevernets mange ofre uten at vi skal fjernes fra debatten?

Mangelen på ytringsfrihet er et hovedproblem som har gitt barnevernet makt. Disse har altså ikke skjønt dette.

Dette er muligens det groveste jeg har møtt fra de som mener seg tale barnevernsofrenes sak.

At de i det hele tatt oppfordrer til slik ødeleggelse som å utestenge aktivister mot barnevernsovergrep fra Facebook. Jeg driver f.eks "cause'n" Fjern overgripere, ikke barnet! Den har vel fremdeles over 33000 medlemmer. Det er bl.a dette arbeidet de legger opp til å ødelegge.

Jaja… Jeg tror rett og slett de ikke skjønner helt hva de holder på med.

Sitat:

Elisabeth Bettan Kjelstad nei , kan ikke si jeg tok meg så veldig nær av dette faktisk...Det var Arild Holtan som starta denne tråden da...
i går kl. 09:36 · Liker · 1

Oløf Gunnarsdóttir Du bør melde han som spam. Hvis mange gjør det så kan han bli blokkert av Facebook
i går kl. 09:37 · Liker

Elisabeth Bettan Kjelstad jeg har gjort det , tror flere må gå inn og gjøre det på denne hær...

- - - - -

Problemet med grupper og ledere som ikke forstår de faglige problemstillingene, og som heller ikke aksepterer hard kritikk, er at de fører folk feil og skader kampen mot barnevernsovergrep. Om slike grupper vokser seg store nok så ødelegger de kampen mot barnevernsovergrep som vi andre driver med.

At de kan ha gode intensjoner hjelper ingen ting.

Nei, dette har gått for langt. Det er flere som kan drive med demonstrasjoner.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ekskluderende retorik eller -holdninger fra gruppa 3.mai
PostPosted: Fri Jan 24, 2014 9:02 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Følgende har jeg sendt ut ved hjelp av "Fjern overgriperen, ikke barnet!" med nesten 34000 medlemmer.

Quote:
Facebook-gruppen 3.mai forsøker få Facebook til å utestenge denne "causens" leder

Det er ikke slik at det er en enkel sak å få Facebook til å boikotte mennesker på et hvilket som helst grunnlag. I dette tilfellet meg. Sånn sett er sensur- og boikottforsøket trolig slag i løse luften.

Problemet her er at denne gruppen skulle være noen som drar dette arbeidet SAMMEN med meg og de tusener som støter arbeidet jeg driver. De driver et til nå framgangsrikt arbeid mot barnevernsovergrep,… men nå også mot barnevernets ofre… Det virker selsagt splittende på et arbeid som trenger at vi alle står sammen.

Det startet med at jeg kritiserte offentlig at de (Leder Elisabeth Bettan Kjelstad) hadde en splittende retorikk i et brev til "barneministeren". Offentlig kritikk er noe vi alle må tåle som har stilt oss i spissen mot barnevernsovergrep. Det hører med til å gjøre seg til en offentlig person gjennom arbeid som berører mange.

Nettopp ytringsfrihet er en av hovedsakene i kampen mot barnevernsovergrep. Vi er jo svært mange som har opplevet at media boikotter både budskap, faglige fakta og overgrepene. Forties noe, så ødelegges samfunnsdialogen.

Når da gruppen 3.mai reagerer på kritikk med forsøk på sensur og boikott, så har de ikke skjønt hvilke verdier som er viktige for å vinne, nemlig ytringsfrihet. De har heller ikke skjønt at de må møte kritikk konstruktivt for å kunne korrigere seg.

Det var flere uttalelser som var trist lesing. Alt fra idéer om at vi var en slags sekt fordi vi har mange barn, til oppfordring av boikott. Slikt ligger under verdigheten til de som vil lede arbeidet. I et fritt land er det til og med ok å være med i såkalte sekter! Nå er jeg imidlertid ikke medlem i noen menighet. Heller ikke min kone eller våre barn.

Følgende skrev de m.h.t boikott:

Elisabeth Bettan Kjelstad nei , kan ikke si jeg tok meg så veldig nær av dette faktisk...Det var Arild Holtan som starta denne tråden da...
i går kl. 09:36 · Liker · 1

Oløf Gunnarsdóttir Du bør melde han som spam. Hvis mange gjør det så kan han bli blokkert av Facebook
i går kl. 09:37 · Liker

Elisabeth Bettan Kjelstad jeg har gjort det , tror flere må gå inn og gjøre det på denne hær...

(Sitat slutt)

De har ikke skjønt hvordan kampen mot barnevernet skal kjempes. Det holder ikke med demonstrasjoner om de samtidig skal ødelegge andres arbeid.

Det burde ikke være nødvendig å si: Kritikk er ikke å ødelegge. Sensur og boikottaksjoner er å ødelegge.

Tråden om problemstillingen har jeg lagt ut på Forumet Redd Våre Barn:

viewtopic.php?p=34156#p34156

Det som nå skjer er ikke noe nytt. Dette har vi sett fra forskjellige grupper. Felles for disse gruppene er at de har ødelagt sitt eget arbeid mens andre har gått videre.

Til slutt: Det er fullt ut mulig å gå i seg selv og korrigere seg. Blir det gjort så oppfordrer jeg folk til å glemme denne konflikten.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]