It is currently Fri Apr 19, 2024 11:08 am



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Edward Dawes problematiske demonstrasjon
PostPosted: Sun Feb 10, 2013 9:28 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Edward Dawes problematiske demonstrasjon

På det verste skriver Edward Dawes at "Her kan det også være grunnlag for å støtte den nye Barneombudet. Og Barneministeren."

Kilde: http://www.knut.com/2012/02/forslag-ved ... rnevernet/

En slik demonstrasjon er trist lesing, og egnet til å splitte miljøet mot barnevernet. Vi er da veldig mange som ALDRI vil gå i demonstrasjon som også skal kunne være FOR DE MEST ØDELEGGENDE KREFTENE. Det er jo useriøst og fullstendig absurd.

På denne siden (lenken over) fant jeg en mengde kommentarer som viser at politikeren fra Arbeiderpartiet, Edward Dawes, har mange holdninger som kolliderer med store deler av barnevernsofrene. Han kan lite av barnevernets overgrepshistorie, og virker ikke kjenne den forskningsbasert kritikk av barnevernet. Problemet da er:

Man går feil.

Kjenner man dårlig til hvor barnevernet går galt, så blir kritikken svært begrenset eller subjektiv. Gjerne sentrert rundt egne erfaringer eller eget arbeidsområde.

Her følger en del av Edward Dawes' uttalelser.

Quote:
Det er klart at stor deler av barnevern fungerer bra.
Quote:
For den andre mener jeg at dersom barnevern ikke vinner fram i fylkesnemnda bør dem slutte å plage folk.

De vinner jo nesten allltid. Vet ikke han som skal lage demonstrasjon dette?

Quote:
Alle kan gjøre feil. Det er mye bra med BV men ikke alltid. Jeg lurer på hvordan du skal tolke Tyrkia/pedofil BV sak. Men jeg er enig med deg at «departementet skuslet bort en fenomenal mulighet til å nå millioner av indere gjennom indisk tv for å fortelle om» de gode sider av Norsk bv.
Quote:
Jeg leste med stor interesse Redaktør Øsmundset bekymring om barnevernet i EUB. Han påpekte at det ikke burde være noen grunn til å frykte BV fordi det skal være for barnets beste. I de fleste tilfelle er det det.

Virkelig? Det ante jeg ikke!

Quote:
Vi trenger å demonstrere og bringe BV tilbake for hva det er behov for.

Tilbake? De har jo aldri fungert! Det er jo derfor vi har passert en milliard i alt for SMÅ erstatninger for lenge siden.

Quote:
Det er mye bra med BV men ikke alltid.
Quote:
De som arbeider i barnevernet har en viktig og utfordrende jobb, og det er derfor viktig at de får mulighet til å øke sin kompetanse gjennom blant annet kurs og videreutdanning.

Hvordan skal viderutdanning fungere positivt når det som skal være faglighet, er byttet med ideologi som samler på forskning for sine forestillinger. Da får vi skadelige utdanninger, og skadelige etterutdanninger.

Quote:
Jeg støtter forslag om et nøytralt tilsyn velkommen fra Barneministeren.

Hvordan skal man få noe nøytralt fra en barneminister som ikke tror på familien som institusjon?

Quote:
Demonstrasjon må være anstending og seriøs.

Alle paroler kan sendes til meg. Her kan det også være grunnlag for å støtte den nye Barneombudet. Og Barneministeren.

Nå måtte jeg le! Dette er jo grenseløst useriøst. Demonstrasjon til fordel for de som vil utvide barnevernsovergrepene!!

Quote:
Jeg foreslår følgende datoer:
Seminar den 23. august
Forbedredsle den 24. August
Demonstrasjon den 25. august.

Noe slikt må det advares mot! Når man til og med skal demonstrere FOR de som er FOR å utvide dagens overgrepsbarne"vern".

Quote:
Vi må også lage en egen presentasjon av BV og hvor og når dem begynte å går feil i en del saker .

Jeg visste ikke at de noen ganger hadde gått rett. Hvordan var det i barnevernets barndom når folk lobotomertes og sterilisertes til barns beste? Hvordan var det under taterforfølgelsen til barns beste, inspirert av biologismen? Fikk vi noen ganger et fungerende barnevern deretter? På 60-tallet var det maktanarki, på 80-tallet var det rettsløshet. Fylkesnemnda som skulle fikse noe av det, gav voldsom økning i barnefjerninger.

I dag blir det bare verre og verre, og flere og flere brudd må ariklene 6, 8 og 10 i de europeiske menneskerettighetene.

http://lov.r-b-v.net/#art6

Barnevernet har ALDRI vert i nærheten av å fungere!

Quote:
Det er også riktig at vi trenger BV og det er mange flink folk BV.

Jeg har aldri møtt noen som virket flinke. Men en kombinasjon av enkle sjeler, bedrevitere og maktmennesker.

Quote:
I india/Stavanger saken Norge gikk glipp av en enstående sjanse til å profilere tema BV til media i India.

Dette gjentas… Hva i all verden har Norge å profilere?! Jo, systematiske overgrep. Men det vil jo ikke myndighetene skryte over…

Nei, dette var elendig!

Jeg håper barnevernsofrene ikke støtter opp en demonstrasjon til støtte for overgrepsideologer som barneministeren, og FOR alt og ingenting under mottoet: "Ja til nei! Og nei til ja!"
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Edward Dawes problematiske demonstrasjon
PostPosted: Tue Feb 12, 2013 2:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Det var lite respons på Facebook på denne artikkelen. Folk griper kanskje halmstrå av håp og flykter inn i drømmer om endring.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Edward Dawes problematiske demonstrasjon
PostPosted: Fri Mar 08, 2013 2:29 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Her er en artikkel av Marianne Skånland, relatert til problemstillingen:

En aktør mot barneverns-overgrepene? Edward Dawes?
http://www.mhskanland.net/page2/page144/page144.html
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Edward Dawes problematiske demonstrasjon
PostPosted: Fri Apr 26, 2013 3:24 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Det blir en annen demonstrasjon allerede 3. mai, Trondheim.
Alt tyder på at dette blir den største demonstrasjonen til nå, mot barnevernets overgrep.

Det er visst satt opp buss fra i nærheten av Oslo.

(Det var også snakk om buss fra Bergen, og muligens fra langt nord i landet. Ta kontak med arangørene, på Facebook for mer info.)

Her på forumet er den kort presentert her:
viewtopic.php?p=33488#p33488
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Edward Dawes problematiske demonstrasjon
PostPosted: Tue May 14, 2013 11:06 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Siden ingen har svart på dette så får jeg gjøre det. Jeg fattet raskt mistanke til denne personen. Uten at jeg visste hva det var, jeg bare likte han ikke. Og etterhvert vokste denne mistilliten seg sterkere. Når han da senere begynte å utøve makt over de som kom med konstruktiv kritikk og innspill mtp demonstrasjonen, ble jeg sikker i min sak. Personen er ikke til å stole på og vi vet ikke hvor vi har han. Han slår ned på all kritikk og mener bl.a at jeg er ute etter å lage uro - fordi jeg reagerte på hyppig endring av datoer og ingen hensyn til hva andre mener er fornuftige datoer å legge demonstrasjonen til. Og ikke nok med det - han gikk bak min rygg og sendte mail til en annen i denne "admin-gruppa", som så gikk ut og kommenterte på mitt innlegg på arrangementssiden om at vedkommende hadde fått mail fra Edward om at jeg var ute etter å lage uro.

Igår hadde jeg en samtale med Edward på mail - hvor han virket uanfektet. Han unnlot å svare på mine konfrontasjoner om ovennevnt uttalelse, samt min oppfordring til å ta opp problemer med den det gjelder i stede for å blande inn tredjemann. Han sto fremdeles på sitt - at 15.juni ble bestemt i fellesskap. Med hvem da? Har det vært en avstemning? Hvorfor fikk ikke jeg dette med meg? Jo, det viste seg at denne hemmelige admin-gruppa på noen få personer bestemte dette via mail, i all hemmelighet, og unnlot dermed å ta hensyn til andres meninger.

Edward gav opp å diskutere med meg og idag var både han og arrangementet borte på mystisk vis. Enten har han vært så feig og kastet meg ut (etter at jeg faktisk forsøkte å hjelpe til, og la ut en avstemning om hvilken dato folk ønsket siden det har vært flere som hadde reagert) ellers så har han bare gitt opp hele greia. For hans egen del håper jeg på det siste.

Vi må holde oss til seriøse aktører. Vi er mange som ønsker en forandring - men noen må tørre å stå i front. Og da bør det være noen med erfaring, innsikt og kompetanse på området - både når det gjelder det praktiske rundt arrangement og det faglige rundt BV og samfunnet generelt. Ønske om forandring, samt egne erfaringer er dessverre ikke alltid nok til å gjennomføre omfattende demonstrasjoner. Og ihvertfall ikke alene. Så vidt jeg vet stod Edward Dawes alene som arrangør/vert. Enda han påstod de var flere i admin-gruppa...

Og avstemningen rundt dato? Der hadde hans 15.juni hele null stemmer på tidspunktet jeg var innom arrangementssiden sist, rett før den forsvant.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Edward Dawes problematiske demonstrasjon
PostPosted: Tue May 14, 2013 1:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Savner_jenta_mi wrote:
Vi må holde oss til seriøse aktører. Vi er mange som ønsker en forandring - men noen må tørre å stå i front. Og da bør det være noen med erfaring, innsikt og kompetanse på området - både når det gjelder det praktiske rundt arrangement og det faglige rundt BV og samfunnet generelt. Ønske om forandring, samt egne erfaringer er dessverre ikke alltid nok til å gjennomføre omfattende demonstrasjoner. Og ihvertfall ikke alene.

Ja. Om man ikke drar inn kompetansen, så blir det bare tull. Åpenhet og samarbeid er også en selvfølge.

Vi kjenner ikke til noe som tilsier at vi bør støtte opp om det han driver med. Har han korrigert seg på enkelte felter, så kjenner vi ikke til det, da planleggingen ikke har vert åpen. Dermed er det umulig å forholde seg til arangementet hans.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Edward Dawes problematiske demonstrasjon
PostPosted: Wed May 15, 2013 3:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Jeg skrev dette på facebook, der jeg også la inn savner-jenta-mi sitt innlegg herfra.

Edward Dawes- og hans "demonstrasjoner", atter en gang.

***
Min personlige- og profesjonelle, oppfatning av denne Dawes er at det er en farlig person som bare er ute etter å skape tilslutning og oppmerksomhet rundt egen person utfra politiske ambisjoner og storhetstanker, der han til slutt skal fremstå som denne fantastiske som ordnet opp for alle.
Skulle det derimot ikke "ordne seg", da han mangler totalt kunnskap og forståelse for det han foregir å vite noe om, så står dere som lot dere dupere og støttet dette bondefangeriet tilbake uten Dawes og med veldig lange neser.
Alternativet vil da være at noen andre driver det videre uten Dawes- om det i det hele tatt skulle bli noe av i første omgang.
Dawes kommer under INGEN omstendigheter til å være i stand eller ha vilje til å faktisk øve press på de riktige plassene og fremme de riktige poengene, kun kosmetiske påstander og krav vil dere komme til å støtte om dere lar dere lede av denne bondefangeren.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]