It is currently Sun Apr 28, 2024 7:21 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bloggen Ad:varsel driver dobbeltspill
PostPosted: Tue Jul 11, 2006 12:45 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Bloggen Ad:varsel driver dobbeltspill
[/face]

Pål Hivand, som aktivist mot barnevernsovergrep er jeg en varsler. Under din artikkel "Klappjakt på journalister og varslere" er et av varslene mine sensurert, fjernet. Bloggen Ad:varsel driver dobbeltspill. Dobbelmoral, Pål Hivand. Det du ikke liker kan sensureres, annet ikke. Du undergraver varslingen som kultur samtidig som du ønsker beskyttelse for "dine" varslere.

Presentasjon av bloggen.

[face=Arial]Tall og forskning[/face]

Tall og forskning jeg har vist til, har ingen lyktes tilbakevise.

Jeg ser bort fra de som ikke ser sammenhangene mellom forskningen og barnevernet. Videre de som tror de tilbakeviser når de kaller meg "skrudd" og lignende.

De som er forstandige nok til å lese gjennom dette, vil møte logikk - premisser og konklusjoner - de heller ikke kan tilbakevise.

[face=Arial]Sensuren[/face]

Teksten i bildet under viser at Pål Hivand svarer på en kommentar. Kommentaren har han imidlertid sensurert.

Image

I ettertid har han svart enda mer på det han har sensurert. Det har han gjort ved å tolke innholdet og ta ting ut av konteksten.

Med bakgrunn som norsk journalist og kulturarbeider, samt med nåværende virke i offentlig forvaltning, kan vi ikke vente noen bedre. Dette er det sedvanlige middelmådige nivået i norsk presse. Sensuren er også pro den offentlige forvaltning, Pål Hivands nåværende arbeidsplass.

Tro om varslerne i jobber tilknyttet det såkalte barnevernet opplever sensuren din motiverende...

[face=Arial]Et fritt internett[/face]

Saken er imidlertid den, Pål Hivand, at dette er blogger, internett og den frie media. Det er ikke den trykte media hvor journalister og redaktører er alene med ytringsfriheten. Her blir hykleriet avslørt og slått ned på. Sensuravsløringen kan ikke stoppes av vrange journalister og ignorante redaktører - som i media du har erfaringsbakgrunn fra. Der har man makt til å tyste ned egne feil.

Jeg forstår at du fjernet kommentaren min, på siden som beskriver bloggen. At det er mulig å kommentere der, kan tolkes som en svakhet ved bloggens konstruksjon. At du sensurerer et varsel under en artikkel om varslere er irrasjonelt og typisk kvalitet i norsk presse.

Denne ensidige journalistikken har påvirket det norske folk i en slik grad at de aksepterer og ignorerer en kultur med stadige menneskerettighetsbrudd. Ja, veldig ofte fornekter de bare overgrepene vi varsler om. Siden det ofte går ut over svake eller jordnære mennesker, er tanken på menneskerettighetsdommer fjerne. Ikke gir det dem barnet tilbake heller. Da spøker heller tanken om døden som befrier...

Du har faktisk noe å lære av bloggeren og tidligere barnefjernsarbeider venstre-Trond med Venstre-alibiet. Til tross for at han forakter det jeg står for og er så intollerant at han foreslår medisinering og det ene med det andre, så sensurerer han ikke det han ikke liker.

Både du og venstrevridde Trond trenger å lære å forholde dere til enkle tall og enkel logikk:

Det såkalte barnevernet kan ikke dokumentere bedre resultater enn påstått dårlige foreldre. Skal man da se kollektivistisk på det, så kan man bokstavelig talt legge ned hele barnevernsindustrien uten at det får kollektive konsekvensetiske virkninger. Forskningen viser at barnevernsfascismen ikke gir ønskede resultater. Likevel pøser man milliarder av skattebetalernes kroner inn i dette.


En filosof hevdet at det var meningsløst å kalle enkelte individ gal. Folk flest var irrasjonelle nok til å betegnes som galne. Det påståtte barnevernet er et godt eksempel.

Det ligger ikke rasjonell tenkning bak det såkalt barnevern. Grunnlaget for barnevernsgalskapen er ikke logikk. Det er ideologi og myter.


[face=Arial]Logikk ønsketenkerne forkaster[/face]

Premiss 1: Det er overflødig å ta en jobb fra noen for å gjøre jobben dårligere.
Premiss 2: Såkalt barnevern lykkes dårlig, i følge forskning og statistikk.
Premiss 3: Påstått dårlige foreldre lykkes bedre.
Konklusjon: Det såkalte barnevernet er overflødig.

Logikken over har kollektivisme, "gruppetenkning" som utgangspunkt. Ikke "min" ideologi. Dette er imidlertid mulig å forstå for enhver som vil forholde seg til virkligheten i stedet for til assosiasjonene sine.

Premiss 1: Å ta makten over mennesker uten å bedre deres liv er et overgrep i følge de aller fleste ideologier.
Premiss 2: Det såkalte barnevernet tar makten over mennesker uten å bedre de involvertes liv. Tvert i mot!
Konklusjon: Det såkalte barnevernet er en overgriper.

Det innbilte barnevernet blir stående som overgriper både ut fra kollektivistiske-, individualistiske- og andre ideologier - om man legger virkligheten som grunn. Derfor er det såkalte barnevernet noe av den største kollektive eller kulturbetinga galskap i vår tid og vestlige samfunn.

I andre land kjærer man kjønnslepper av. Noen kulturer utnytter barna sexuelt. I en del av Kina ødela de føttene på jenter. En kultur i Afrika lagde tallerkenstore lepper på jentene og kvinnene. Veldig ofte er det kvinnene og barna som er mest utsatt. Alenemødre er en av de gruppene som er hardest under press av barnefjernere og omsorgsforvanskere. Barna får det normalt verre i barne"vernets" vold.

Galne mennesker har ofte sterke følelser for sin galskap. Vi er imidlertid en del mennesker som ikke ønsker å få ødelagt våre liv på bakgrunn av kulturelt- og politisk korrekte myter. Myter som er tilbakevist for flere ti-talls år siden. For dette skal vi kjempe en knallhard kamp mot maktpakk og narsissister i offentlig sektor spesielt. Det kommer også til å ramme overgripernes støttespillere generelt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 11, 2006 6:58 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Denne Hivand ser ut til å være en ordentlig sludrekopp, litt pompøst nedlatende kanskje.

  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsrapportene er fulle av ondsinnete karakteristikker
PostPosted: Tue Jul 11, 2006 7:20 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Pål Hivand skriver at barnevernerne er blitt utsatt for "svært ondsinnet omtale". Det må være omtalen av den ene norske fosterpersonen i Tyrkia som "fetladen" som har satt sinnene i harnisk i barnevernet. Der i gården er man jo ekstremt hårsår og "sårbar" når det gjelder seg selv. Derimot skytes det med tung skyts mot barnevernsofrene. Det spares ikke på konfekten når kvinnelige fruentimmere med psykologutdannelse eller mannlige sådanne karakteriserer barn og foreldre i bestillingsrapportene. Foreldrene blir ofte beskrevet som sinnsyke og nedrige individer som absolutt bør fratas alle menneskelige rettigheter snarest mulig mens barna blir beskrevet som ødelagte og skadde individer som knapt nok har livets rett. Alt er regelrett løgn, men disse skruppelløse og dypt umoralske maktmenneskene gjør alt for å beskytte sine egne svært behagelige arbeidsplasser. Har man lov, har man rett, synes å være deres eneste unnskyldning. Personlig ansvar vet de knapt nok hva er men er raske til å true andre med injurielovgivning. De skal ha seg frabedt at barnevernsofrene omtaler dem. Barnevernsofrene har vær så god å akseptere rollen som objekt for disse selvnytende slendrianene, som aldri skulle ha vært tiltrodd rollen som dommere og bødler. De synes å betrakte barn og foreldre som sin personlige eiendom som de kan skalte med etter eget forgodtbefinnende. Barn og foreldre blir betraktet som slaver av disse slavedriverne innen den perverse norske barnevernsindustrien, som jobber på høyspreng for å tvangsplassere flest mulig barn. Resultatet blir ungdomskriminalitet og rusmisbruk, som igjen generer arbeidsoppgaver til de forsofne sosialarbeiderne. Jo mere elendighet barnevernsindustrien kan skape, jo flere behagelige arbeidsplasser for fagbevegelsen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 11, 2006 11:21 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Og der var kommentarene mine på plass igjen i bloggen Ad:varsel.

Han hevdet først at det var jeg som hadde fjernet kommentarene mine. En annen blogger opplyste han om at det ikke var teknisk mulig. Da hevdet han at det var spamfilteret sin feil.

Så langt jeg vet fjerner ikke spamfiltrene ting i ettertid. Spamfiltrne reagerer ofte på lenker. Det var imidlertid ikke lenker i kommentarene mine...

Ikke finner jeg noen typiske ord som spamfiltre skal reagere på heller...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 11, 2006 11:53 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Opps... Når han la de tilbake i bloggen, så har han sensy\urert bort et navn på en leder i politiet. He, he.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 12:14 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det festligste er at han bresker seg som en "Varsler". Jeg kunne ikke dy meg, og la inn et lite innlegg på sparket.

Marianne
  


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]