It is currently Wed Apr 24, 2024 12:41 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Kommentar til KrF'er Øyvind Håbrekke
PostPosted: Mon Apr 25, 2011 7:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Kommentar til KrF'er Øyvind Håbrekke
http://www.krf.no/ikbViewer/page/krf/bl ... logg=16830

Nedenfor er min kommentar (sitat):

Opplever det du skriver som tragisk
Dine refleksjoner er i hovedsak ikke basert på reell kunnskap, men på vår tids spekulative tilnærming til dette med familie. Familie er ikke primært et kulturfenomen, men en naturgitt sak, som er laget svært solid. Barn bli normale voksne i nær sagt alle kulturer og familier. Så hvorfor denne troen på innblanding i menneskers liv? Det er et tilbakeskritt til tiden før opplysningstidens idealer.

Professor Lars Smith, Magne Raundalen etc etc, er ikke forskningsbaserte mennesker, om man med forskning mener noe som gir oss empiri. Så hva er da meningen med å lytte til deres tidsriktige ideologi (i motsetning til FAGLIGHET).

Gjør et søk på nett om Askepott-effekten! Eller les professor Skånlands beskrivelse av forskningen. http://www.mhskanland.net/page64/page65 ... page5.html

På Verdidebatt har undertegnede skrevet følgende:
Barneombudet og barnevernstjenestens farlige forestillinger
http://www.verdidebatt.no/debatt/cat19/ ... ead104320/

Det er samme problematikken i det såkalte barnevernet som vi fikk se i programmene Hjernevask. En sosiologisk-inspirert gruppering har "kuppet" miljøet og begrepet faglighet. Til tross for at de ikke leser forskning av svært høy kvalitet, som strider mot deres forestillinger. Dette er maktens "faglige" rådgivere.

Hvor er f.eks biologiens fagfolk, når det biologiske prinsipp utredes? Disse burde jo være sterkt representert. Istedenfor har man en håndplukket gjeng av ja-siere, slik at man kan få ønsket resultat. Det er svindel. Hvor er foreldrene? Hvor er de sterke kritikerne til den retningen det går.

Politiske grupperinger på Facebook ligger i størrelseorden noen få tusen (unntak FrP: 25000).

Mange av gruppene og "causene" (applikasjonen causes.com på Facebook) mot dagens barnevernspolitikk ligger gjerne over dette. Den største har snart 34000 medlemmer.

Jeg håper du begynner å søke argumenter helt andre steder enn det du hittil har gjort. Vi er på svært få år blitt mange nok til å bli en politisk kraft.

Igjen: Det såkalte fagmiljøet ignorerer forskningen som strider mot deres dogmer. Derfor er du feilinformert. Du er også feilinformert fordi du bruker såkalte barnevernere til rådgivere. Disse er et produkt av et dogmatisk miljø som i hovedsak slipper selvkritikk. Både grunnet skjulte rettsaker feilinformert (dogmatikken+betoningen på barnevernets PÅSTANDER+inhabile fagdommere) "fy-nemnd".

For å si det enkelt: Politikerne må nok øke mengde politi om det såkalte barnevernet skal få fortsette sine overgrep uten selv å ta skade.

Historisk sett så har systematiske overgrep mot befolkningen endt i sosiale opptøyer, uro, vold og borgerkriger. Det store eksemplet fra filosofiens historie var Platon som så vidt overlevde sine angrep på biologien og naturlig liv.

Dagens angrep på familien er verre ideologisk sett enn både kommunismen og (den tidligere "søreuropeiske") fascismen.

Nå skal angrepene på familien dramatisk økes, gjennom mer penger til de instansene som nå driver med grove overgrep. Det blir "interessant" å se hvor langt strikken kan tøyes. For en del år siden ble det foreslått voldelige aksjoner i internettdebatter. Det samme finner vi i dag.

For en tidligere pasifist som meg, er dette tragisk. Men jeg kommer ikke til å fordømme at mennesker får nok av maktens ødeleggelse av negative menneskerettigheter. Vi leser om folk som mister besinnelsen. I hovedprinsipp uansett konsekvenser - jeg kommer ikke til å fordømme det. Fordi: Man stjeler ikke barn. Man får bare ikke gjøre noe så barbarisk, primitivt og grusomt som å stjele barna. Man stjeler de fra noen som er blitt ikke-mennesker, eller tredvetallets jøder, i vår kultur: De foreldrene som et såkalt barnevern peker på, med omtrent samme treffsikkerhet som i leken om hvem flasketuten peker på. (Mht treffsikkerhet: Har du fått med deg undersøkelser om psykologers treffsikkerhet mht diagnoser?!)

Som KrF'er kjenner du kanskje din Bibel slik som meg. Jeg husker at når jødene led i Egypt så sa Gud at han hørte deres klagerop. Jeg tror han hører klageropene til familiene makten bruker en million kroner året på å ødelegge (totalprisen for ETT fosterbarn), istedenfor å bruke pengene på hjelp. Man høster som man sår, sier Bibelen. I Bibelen finner man heller ikke tvunget omsorgsovertakelse. Omtrent slik det er i antropologien og historien. Ja, omtrent slik evolusjonspsykologer og biologier påpeker at naturen er "konstruert" for menneskets vedkommende.

Men hva skal man med kristen tro, religion, foreldres versjon, versjonen til mengder av barn, og sann vitenskap, når man har disse ideologiske greiene VI kaller psykobabbel og sosiobabbel, og som DU kaller "FAG"?

Jeg når titusenvis på internett. Skulle du ønske en nærmere presentasjon av meg, så foreslår jeg dette intervjuet. Det forteller også en del om det såkalte barnevernet, som du sikkert ikke har reflektert så mye over.
http://www.gateavisa.no/2010/04/16/aril ... barnevern/

Arild Holta | Forumet Redd Våre Barn
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]