It is currently Thu Apr 18, 2024 1:02 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Barnefjernskrullinger og ytringsfrihet
PostPosted: Wed Jul 05, 2006 4:25 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Barnefjernskrullinger og ytringsfrihet[/face]


Det kommer stadig folk inn på VÅRT forum og tror forumet kan brukes etter deres intensjoner. Slik fungerer ikke ytringsfriheten.

:idea: En GRUPPE kan ha en egen plass for å diskutere et TEMA. De som ikke er en del av denne brukergruppen og som ønsker et annet tema kan ikke kreve det i ytringsfrihetens navn.


:!: Eksempel 1:
Det er blitt meg fortalt at i en pinsemenighet for mange Herrens år siden var det vitnemøte. De frelste fortalte om sine åndelige opplevelser og utla bibelsteder. En kjent provokatør reiste seg og fortalta at prisen på en matvare var gått opp. Problemet var bare: Møtet var for en annen brukergruppe og et annet tema. Provokatøren ble bøtelagt.

:!: Eksempel 2:
Politiske parti har sine partipolitiske medier. Ingen kan i ytringsfrihetens navn kreve å få reklamere for Frp-politikk i en valgbrosjyre for Sosialistisk Venstre.

:!: Eksempel 3:
På internett finnes det forum for teknologi. Når jeg bad om tekniske råd og presenterte problemstillinger vi stod overfor på r-b-v sitt forum fikk jeg bekjed: "Ikke bland politikk og teknikk." (Fritt sit.). Slikt er ikke sensur i negativ forstand. Forumet var ikke for politikk og etikk. Jeg kunne ikke oppføre meg som en idiot og stille krav om å få bruke forumet til å kritisere det såkalte barnevernet. Derfor lot jeg det bli med presentasjonen og et kort svar på en brukers spørsmål.

På vårt forum for barnevernsofre har vi gjenntatte tullinger som beskylder oss for å være fascister og lignende fordi de ikke får spre sitt budskap om barnevernets overmenneskelige egenskaper. Vi advarer gjenntatt, men de forvokste snørrungene griper likevel ikke poenget:

Vi er et nettsted for barnevernsofre og deres sympatisører.

Vi er ikke et nettsted for de som vil reklamere for barnefjernindustrien eller trampe på barnefjernernes offer. Det er ikke fordi innleggene deres støter oss at jeg fjerner både dem og brukere: Det er ganske enkelt fordi TEMA og BRUKERGRUPPE er bestemt. De som ikke aksepterer det får advarsler fra de andre brukerne. Forholder de seg ikke til advarslene så kaster jeg dem ut.

At disse menneskene dummer seg ut fordi de ikke fatter hvordan ytringsfrihet fungerer, er en fornøyelig tilleggsbonus som illustrerer barnefjernernes kunnskapsløshet og prinsippløse (les: karakterløse) sinn.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]