agrippa wrote:
Arild Holta wrote:
Det finnes mennesker som er så gal at de må sitte innesperret. Det finnes bevisligen drap av barn, tortur, voldtekt etc fra steigalne foreldre. Over 95% av de barnevernet overfaller ER IKKE SLIKE. Derfor er barnevernet helt tullete og en overgrepsinstitusjon.
Det finnes farlige kriminelle som sitter innesperret i fengsler, men de er blitt håndtert av politiet, ikke av barnevernet. Å tro at hele 5 % av de som overfalles av barnevernet tilhører denne gruppen tror jeg ikke noe på.
1. Jeg tror ikke. Jeg vet tallet ligger over 95%.
2. Jeg skrev ikke "hele 5 %". Jeg skrev "over".
3. Det nøyaktige tallet kjenner jeg ikke.
agrippa wrote:
...Jeg er uenig i at barnevern fører noe godt med seg. Det som har sin opprinnelse i løgn, det vil aldri føre noe godt med seg. Selvfølgelig kan man "komme styrket ut av" en nærkontakt med barnevernet, men det betyr ikke at barnevernet bidrog til noe godt. Barnevernet står på det ondes side, og det er noe som godtfolk må og bør ta avstand fra. Dersom du opplever nesten å bli drept av en voldsmann, så kan du ikke si at voldsutøvelsen førte til noe godt, det at du overlevde. Det var på tross av voldsutøvelsen at du overlevde...
Analogien var at et fall fra et tak kan føre noe godt med seg. Det gjør ikke fallet godt. På samme måte blir ikke barnevernet etisk godt om konsekvensene av ulykken blir bra.
Det er min mening at
- de fleste psykopater (om man legger listen på 7% som Fardal har gjort) har så sterke foreldreinstinkter at de kan ta seg av barna sine.
- de fleste psykotiske har så sterke foreldreinstinkter at om man setter inn støtte, så bør de får ha mest mulig med barna sine å gjøre.
- nesten alle kriminelle kan ta seg av barn.
- de aller fleste psykisk utviklingshemmede kan ta seg av barna sine med litt støtte.
- etc
I tillegg har barna behov for sine foreldre.
Meningene mine er altså fullstendig på tvers av det såkalte barnevernet.
For de svært få som ikke kan ta seg av barn er det mange løsninger som er bedre enn vårt ikke-fungerende barnevern.
I barnevernets vold er det en mengde lidelse. Jeg går imidlertid ikke med på at den gjennomsnittlige lidelsen i barnevernet er den verste lidelse på jord. Der er forskjell på "ondt" og "verst". I Sverige var det en mor som bandt barnet sitt til en stol i kjelleren, når jeg var barn. Hun torturerte barnet til døde. Senere la hun ikke skjul på det. Selv om jeg er radikal motstander av det syke barnevernet, så forkaster jeg ikke virkligheten.
Det finnes mennesker som er splitt pine galne. Hvor langt under 5% det er har jeg ikke kunnskap om. Du har heller ikke frembringet annet enn "tro" når det gjelder mengde. Jrf "promille".
Det ideelle og naturlige er at familie og venner griper inn der ting går over styr for en kortere eller lengre periode.
Begreper
Begrepet "barnevern" kommer jeg aldri til å akseptere at det såkalte barnevernet
har tatt.
Begrepet "barnevern" er godt. Det er altså
begrepsmisbruk når det påståtte barnevernet har kalt seg for
"barnevernet". Begrepsmisbruk er en av de verste løgner. Det forvirrer menneskers forestillinger og tankeliv på en grunnleggende måte.
Jeg mener vi skal ta begrepene tilbake fra løgnerne. Vi skal sette begrepene i en riktig kontekst og legge et rett innhold i dem.
Barnevern er godt. Det såkalte barnevernet er ondt.