It is currently Sat Apr 20, 2024 3:52 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Et svar til noen kritikere
PostPosted: Wed May 10, 2006 12:41 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Et svar til noen kritikere
Image

Kilde

Quote:
Postet av: Rambukk
Mener Holta at:

1. Omsorgssvikt ikke forekommer?
2. Omsorgssvikt ikke må avdekkes og forhindres?
3. Symptomer på omsorgssvikt ikke skal påtales?
4. Foreldrene alltid vet best, og alltid skal ha det siste ordet i spørsmål som gjelder egne barn?
5. Barna ikke trenger et offentlig vern mot omsorgssvikt og overgrep?

SVAR/KOMMENTAR:
1. Omsorgsvikt forekommer mye sjeldnere enn barnevernet legger opp til. Begrepet "omsorgsvikt" utvides stadig. Det er ikke folk klar over.
2. Skal all omsorgsvikt avdekkes, så må man ha full innsyn i hvert hjem. På dette punktet har vi kommet lengre enn både fascistene, nazistene og de verste kommunistene.
3. Symtomer på omsorgsvikt er symptomer på hva som helst og helt normale ting. Man kan overfalle hvilken som helst familie med så subjektive symptomer. Etter min mening så skal det finnes klare bevis før makten overfaller borgerne i et land.
4. Foreldre har familieinstingter for sine egne. Forståsegpåerne har ikke disse instingtene for andre. Per i dag kan ikke forskning fastlå hva som er godt nok for barn.
5. Alle trenger et vern mot galne mennesker. Per i dag finner man så mye galskap i det såkalte barnevernet at det er et akutt behov for vern mot disse.


Quote:
Postet av: Bernt
Modig av deg å kaste deg inn i barnevern-debatten, men det er sjelden det kommer noe godt ut av å ta den. Ta en kjapp titt på VG Debatt, og du ser hvor sterke følelser som er i sving.

Åpenbart har flere av debattantene hatt kontakt med barnevernet, men følelsene har løpt fullstendig løpsk, og alt som er igjen er frådende hat (jeg overdriver ikke!) som forhindrer enhver nyttig debatt...

SVAR/KOMMENTAR:
Det er naturlig å reagere med raseri når noen angriper ens nærmeste. De som ikke fatter det har ikke normale følelser.


Quote:
Postet av: Tor Andre
Å sitere så kritikksløst fra pressen tyder knapt på imponerende grad av kritisk sans og kritisk tenking.

Ingressen er ofte behandlet av desken. Det vil si at sitatet først har kommet fra kilden, deretter er det behandlet av journalisten og så av desken. At Arild Holta så redigerer det en tredje gang gjør sitatet svært lite troverdig.

SVAR/KOMMENTAR:
Fullt ut klar over hvilket søppel pressen serverer. Derfor forholder jeg meg ofte til flere kilder.


Quote:
Postet av: Iversen
Arild: Er du veldig glad i å google deg selv? Du dukker jo opp over alt. :D Et slags bloggetroll, som noen i et av mine kommentarfelt kalte det.

Det er jo sjarmerende, for all del, men har ikke du en skau med kids å passe på? :)

SVAR/KOMMENTAR:
9 barn, snart 10. Tidligere når jeg var trolig var den i Vefsn som brukte biblioteket mest, så leste jeg mens barna lekte og til dels brukte meg som klatrestativ. Det er altså kjent at jeg kan gjøre flere ting samtidig.


Quote:
Postet av: Knut Stian Olsen
"Eller mener han kanskje at all barneoppdragelse, også den dårlige, er en privatsak"

Da er jo spørsmålet hva som er dårlig oppdragelse og hvem som har monopol på hvilken oppdragelse som er den rette...

Er det staten (les; barnevernet) som er de som skal sitte å bestemme hva som er god og dårlig oppdragelse? Hvor går grensene for god eller dårlig oppdragelse?

SVAR/KOMMENTAR:
Privatlivet er privatliv. Kan det dokumenteres med sikkerhet at mennesker er overgripere, så er det en sak for ordensmakten.


Til slutt:
Hvorfor synes dere ikke det er skammelig å være omtrent like autoritetstro som kineserne eller som nazitysklands hyllere av Hitler?

Dere får gjerne den makta dere fortjener. Det er imidlertid trist for oss som ser nødvendigheten av å kritisere makten. For det er nettopp det det handler om: Det såkalte barnevernet er maktens arm mot familiene. Aldri før i historien har man hatt en slik makt inn i familiene som skjult for omverdenen kan gjøre hva de vil. Ikke må de stå ansvarlige for sine feil. Slikt blir det ukultur av.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]