It is currently Fri Apr 19, 2024 10:14 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Månedens Idiot
PostPosted: Wed Apr 19, 2006 7:14 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Image[font=Arial, sans-serif]Månedens Idiot![/font]

[font=Times New Roman, serif] 8+( Jeg har tatt på meg det ærefulle oppdraget å kåre Månedens Idiot i "barnevernsindustrien". Barnevernet produserer jo barnevernsoffer på løpende bånd.

"Før", når jeg leste Dine Penger, så hadde de fast innslag hvor de sendte sugerør til de som utnyttet statens penger mest.

Månedens Idiot kunne godt fått sugerør som offentlig parasitt i tillegg. (Som "skapskotte" gidder jeg imidlertid ikke bruke porto på det i tillegg til diplom med "Jeg beklager å måtte meddele..." eller lignende.)

I tillegg til å være humoristisk (og provoserende!) har jeg en viktig mening med det jeg gjør: Sette fokus på idiotiske meninger som prakkes på barnevernsklienter med trusler og makt.

Foreløpig har jeg to kandidater:[/font]


[font=Arial, sans-serif] 1Q=) 1. Barnelege Geir Borgen. Dette for utsagnet: [/font]

Quote:
[font=Courier, monospace]
"Massiv tannråte er omsorgssvikt inntil det motsatte er bevist"
[/font]


[font=Arial, sans-serif] 1Q=) 2. Leder av barnevernsvakten i Kristiansand, Monica Brunner Hun hevder: [/font]

Quote:
[font=Courier, monospace]"Foreldre som spiller på automater mens barna er med, er ren omsorgssvikt."[/font]


[font=Times New Roman, serif]Personlig synes jeg kandidat nr 2 burde bli kåret til Månedens Idiot. Barnelegen og liksomforskeren med ideen om at folk er skyldige til det motsatte er bevist, er selvsagt også god kandidat. Skal vi være verdensmestere i bekjempelse av hull i tennene må vi ofre noen uskyldige familier for det.

Ikke bare er slike mennesker idioter med mulig normal IQ. De er overgripere og oppfordrer til overgrep mot uskyldige mennesker med sine forskrudde idéer om kontroll av andre mennesker.[/font]

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 19, 2006 7:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Et godt spørsmål er hva barnevernet egentlig kan gjøre med spillegale foreldre eller hull i barnas tenner.

Tannlegen er rette instans dersom barnet har massiv tannråte. En barneverner kan ikke gjøre stort annet enn å titte inn i munnen og foreslo litt "råd og veiledning" á la "du må pusse tenner". Men tannlegen eller en tannpleier er helt klart best kvalifisert til å gi råd om tannpleie og tannhygiene, ikke en barnevernspedagog.

Når det gjelder spillegale foreldre så burde myndighetene og Røde Kors stoppe spillegalskapen ved å slutte å oppfordre folk til å spille på Lotto, som er statseid, og en-armede banditter, som er eid av Røde Kors.

Barnevernet har uansett ingenting å bidra med.

Tror tannlegen at en barnevernspedagog er kvalifisert til å borre i munnen til barn? I så fall fortjener han virkelig betegnelsen "Månedens idiot" og burde fått tennene sine borret av en barnevernspedagog neste gang han trenger det. Eller hva med en sosionom som setter på regulering?

Kortslutningen oppstår fordi tannlegen tror at "omsorggsvikt" er barnevernets arbeidsområde, og det er det jo forsåvidt. Det er bare så veldig lite en barneverner kan gjøre med massiv tannråte i barnas tenner.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 19, 2006 8:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
For det første synes jeg ikke denne tråden bare skal stå i Arilds blogg. Bør den ikke stå tydelig frem i seksjonen om mange idioter med høy IQ?

I valget mellom de to har jeg ingen klar mening; de er utmerkede kandidater.

Når det gjelder barnelegen som underviser tannleger, fester jeg meg mere ved hans øvrige utsagn: Tannlegen skal diagnostisere at et barn har vært utsatt for munnsex hvis det er ekstremt redd for å åpne munnen hos tannlegen. Men hvis barnet tvert imot sitter avslappet og bare lar tannlegen drive på, også da har barnet vært utsatt for incest, og har "dissosiert". (Dette er enda et ikke-eksisterende psykologisk fenomen. Det har vært forsket på det i 70 år nå, uten at man har kunnet finne støtte for at det eksisterer.) Så herr barnelegen vil uansett diagnostisere barnet og foreldrene. Synk og drukn – da er du uskyldig. Flyt – da er du heks og blir brent.

Den andre kandidaten vil jage barn og foreldre som man gjorde med taterne – og som man fortsatt gjør med for eksempel familien i Fredrikstad.

Marianne
  


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]