It is currently Sun Apr 28, 2024 3:36 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Åpent brev til Helgeland Arbeiderblad sin redaktør
PostPosted: Tue Dec 04, 2007 2:14 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Åpent brev til Helgeland Arbeiderblad sin redaktør, Are Andersen
[/face]

Ukritisk journalistikk
Jeg sliter noen ganger litt med å beholde troen på menneskene. Enda en fullstendig ukritisk reklame-artikkel (3/12-07) for det såkalte barnevernet, er å finne i avisen du, redaktør Are Andersen, skal ha ansvar for. At denne ti-milliarders “industrien” stadig blir sponset av Helgeland Arbeiderblad, er “interessant”, all den tid så mange roper opp om overgrep fra de samme. Hva er trikset bak å ignorere tusenvis av menneskers lidelse? Det gir assosiasjoner til de mørkeste stunder i forrige århundre.

Hva er trikset bak å ha samvittighet til å skjule at i Vefsn finnes det en barnfjernsarbeider som en spesialist i psykolog skrev om at skåret høyt på psykopati? Psykologen er til og med en systemtro person som arbeidet på oppdrag for denne barnefjerneren! Jeg har ingen problemer med å kalle deg uansvarlig, redaktør Are Andersen.

At man sponser grupperinger i samfunnet, uten å informere leserne om at det handler om reklame, er selvsagt også uetisk. Man skal ikke føre leserne bak lyset på noen måter.

Kunnskapsløst
Det kan vel ikke være ideologisk agitasjon? Det er lenge siden man fant ut at massiv kontroll av menneskers privatliv ikke fungerer. Kanskje pent på papiret, men på trynet i virklighetens verden. Dette har vert kjent siden antikkens Platon ble kjeppjaget, så vidt med livet i behold. Vi har alle lært å hate fascismen. Når det gjelder ideologisk agitasjon, kan jeg ta feil, redaktør Are Andersen? Jeg må jo gå ut fra at dere har oppdaget at den gammelmodige makt-sosialismen ikke fungerte. Det primære målet med sosialismen, var ikke makt og makt i mente, til noen overmennesker verd ytringsfrihet. Målet var frihet.

I denne sammenhengen går jeg ut fra at dere har lest litt av verdens fremste filosof, den gamle marxisten Jürgen Habermas. Det er da ikke så lenge siden han mottok en kjent pris her i landet. Hans budskap om “kolonisering” av samfunnet gjelder jo mer enn markedskreftene. Det begynner jo å bli desenier siden markedskreftene ble sett på som den eneste gjenlevende djevel, av de som ville føle seg intellektuelle, ved hjelp av å rope ut samfunnskritikk som var “in”. Det er vel ikke meningen av vi skal ende opp med en skinndemokratisk fascisme ved hjelp av et maktgalent byråkrati som snur på flisa, og gjør politikere og media til nyttige idioter, blant annet gjennom å drukne dem i informasjon? Utrolig så mye agitasjon en milliard-”industri” finner penger til. De kan jo alle skryte av seg selv i arbeidstiden.

Massesøksmålet som er på gang, har passert over 1000 personer. Ikke at det er noen overraskelse. Mona Lygre i Gruppen til Familiens Selvstendige Rett (GFSR) har da hevdet “hele tiden” at flere tusen vil saksøke barne”vernet”.

Media inkludert deg, Are Andersen, har altså kunnet forutse at noe lignende ville komme. Det har jo vert massiv lidelse i mange desenier. Det er jo så galt at politikerne turde ikke granske barnehjemskandalene lengre frem enn til 1980. Og dere på venstresiden har jo, som nevnt, verdens fremste filosof, som forklarer samfunnsutviklingen med begrep som “patologier” i livsverdenen. Interessant! Men godeste Habermas vil heller ha slike som meg på venstresiden enn deg og dine. Tenk det du! Til å begynne med følte jeg det nesten ubehagelig, med bakgrunn i f.eks kommunistenes overgrep, men nå finner jeg det interessant. Ikke minst med tanke på alliansene mot familieundertrykkere og maktpakk.

Manglende objektivitet
I tillegg til å være blottet for kritisk journalistikk, så er barnerov-reklamen helt og holdent uten objektivitet. Hvorfor en slik ødeleggelse av Helgeland Arbeiderblad, Are Andersen? Kun det såkalte barnevernet har sluppet til med sine holdninger. Det er derfor det er reklame og ikke journalistikk. Objektivitet er, som alle redaktører vet, at de forskjellige parter som relaterer til problemstillingen, får slippe til. På dette punktet kan du ikke unnskylde deg med uvitenhet. Det kan jo ikke være så ille at du ikke forstår noe så elementært?

Du har imidlertid et nedverdigende menneskesyn som gjør enkelte grupper til verdiløse som meningsytrere. Lidelsen til disse “under-menneskene” er visst uinteressant.

Hvorfor er ikke slikt nedfelt i menneskerettighetene: “Alle har rett til ytringsfrihet, med unntak av foreldre i familier hvor barnevernet lager regelrett helvete!” Ja, dere ville nok sagt det på en penere måte. Deres mest kjente journalist Martin Jøsevold har jo skrevet om det å beskytte mennesker fra seg selv (politikere fra Venstre!). Når jeg tenker etter, så brukte du også denne begrunnelse. Jeg var jo blant dem som redaktører og maktpakk trenger å beskytte mot å skrive slike artikler som denne. Vi som arbeider mot maktovergrepene har jo journalister og redaktør, som ikke følger med, men som kan tenke for oss. Lucky me! At byråkratiets “gi-meg-penger” og maktpakkets forhistoriske ideologer – tygd og spyttet ut for lenge siden – forteller hva som er dagens virkelighet, holder ikke.

Så godt det er med internett! Man legger ut artiklene en håndfull steder og, vips, tusen lesere.

Forakt for forskningsbasert viten
At forskning med svært høy kvalitet, eksempelvis Daly & Wilsons forskning, forkaster grunnlaget for barne”vernets” maktgalskap og tro på å bytte “foreldre”, kjenner dere trolig ikke til. Det er jo ikke slikt man lærer i medias gratisreklame for det såkalte barnevernet.

Dere burde imidlertid ha hørt om at Nasjonalt Folkehelseinstitutt hevder norske barn er stadig sunnere. Det er da heller ikke lenge siden det ble påvist at barnevernsbarn har en mye dårligere helsetilstand og selvmordstatistikk. Årsaken er velkjent. Bohman & Sigvardsson sin forskning holder jo mål. Påstått dårlige foreldre, folk som bruker litt rus eller som slår barna sine nå og då, gjør det jo adskillig bedre enn det påståtte barnevernet. Hvem er da barnemishandlere? Barnevernet og deres støttespillere eller foreldrene? Forskningen “her på berget” er lett tilgjengelig.

Men slikt er jo ikke morsomt å forholde seg til. Hvordan skal maktpakket trenge seg inn i alle hjem, og redde alle fra alle, om man forholder seg til virkeligheten? Nei, da er det mye bedre med Kari Killén & co, som barnevernet og maktpakket trykker til der andre har hjertet. 17 dårlig utvalgte personer besto forskningen hennes av. Tro om slikt kan overføres på samfunnet som helhet? Eller hva med “forskning” og statistikk, hvor man bygger på subjektiv bedømming av uvitenskapelige barnevernspedagoger. For ikke å snakke om incestundersøkelser som gjør “alle” gymlærere og vaktmestere til pedofile? For ikke å snakke fullebøtter tatt med buksa nede. Det blir mange barn å redde med denne “forskningen”? Nå brukes jo ikke denne “forskningen” primært til å fengsle så mange gymlærere, vaktmestre og fulle folk som måtte gjøre fra seg litt for offentlig. Nei, “forskningen” “beviser” at familien er et farlig sted, full av grusom vold og forferdelig incest som en “lek” for hele familien!

Noe gjør du imidlertid som er bra for ettertiden, Are Andersen. Når oldebarna dine skal lese historie, så får de mye å le av. Ikke før har vi hatt fascismen, nazismen og kommunismen, så skal dere ha all kontroll i samfunnet, igjen. For dere er jo eliten – de som vet bedre enn alle andre. Den siste skruestikken som skal stramme makten over samfunnet og massene, er massiv desinformasjon om familienes forferdelighet, og påstander om flere hundre tusen lidende norske barn av…, la meg se… (kremt!) Hvor mange hundre tusen barn er det i lille Norge?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 05, 2007 4:05 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Sendte for et godt minutt siden artiklen til Helgeland Arbeiderblad, og la til:
Quote:

Artikkelen lengre ned har jeg lagt ut på nett en del steder, inkludert deres forum, for en god dag siden.

For å ta det i klartekst:
Jeg beskylder redaktøren offentlig for
1. elitetenkning,
2. hjelp til barnemishandling eller legitimering av barnemishandling,
3. bedrag av betalende lesere gjennom skjult reklame,
4. undergraving av menneskerettigheter som ytringsfrihet,
5. kyniskhet,
6. uansvarlighet
7. etc

Har et lite håp om at dere anmelder meg. Det er god reklame for ytringsfrihet og objektiv journalistikk. Det øker da også oppslutningen om det jeg driver med på nett.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]