It is currently Tue Apr 16, 2024 6:06 am



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: De visker og tisker
PostPosted: Fri Apr 07, 2006 12:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[font=Arial, sans-serif]Usynlig kommunikasjon[/font]

[font=Times New Roman, serif]Det er mulig at mobbeoffer og folk med sosial angst utvikler en mye større sensitivitet overfor kroppspråk.

Dels må de vite hvor de har de andre elevene og personene. Dels sliter de med å ytre seg. Da blir den usynlige kommunikasjonen viktig.

Forskere har laget løgndetektorer som baserer seg på ansiktsuttrykk. I flertallet av tilfellene avslører løgndetektoren løgneren. På samme måten har man laget løgndetektorer som analyserer stemmen via telefon. Det virker like bra. (Selv om de ikke holder til rettslige bevis.)

Det er imidlertid mye mer enn stemmen og ansiktsuttrykk som taler: Vinkelen på hodet, skuldrene, armenes bevegelse langs kroppen, hendene i lommene. Hvordan man bøyer knærne når man går, subbing med føttene. Holdningen, lut i ryggen. Hvordan de ser/ikke ser på andre som er til stede. Etc etc. Hele kroppen taler.

Nå taler kroppspråket til vidt forskjellige sentralt plasserte personer blant maktpakket vi har slitt med. De er alle sentrale i maktpakkets kamp mot vår familie.

Det er som skuespillerens kroppspråk som avslører senearbeidere bak teppene i manesjen.

Jeg har igjen gått hardt ut mot maktpakket. Intrigemakerne søker da arbeide bak de lukkede dører. "Hart du hørt." "Har du sett." "Vi kan ikke akseptere dette."

Surfjesene sier imidlertid at noen vil mye men får lite gjort.

Her er oversikt over mitt siste arbeid mot politi- og barnevernsmobb etc som berører oss personlig.[/font]

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 1:58 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Visker og tisker, akkurat ja . Det er sant det du skriver der . Likeså blinde blir flinkere til å bruke øvrige sanser. døve osv, så oppfatter nok folk med sosial angst lettere kroppspråk. Det finns utrolig mye stum mobbing. Trolig er jenter flinkere til den stumme mobbing. Gutter mere brøler ut. Den stumme mobing er minst like vond, om ikke værre . Man kan ikke forsvare seg mot den eller få noen til å forstå. Da blir man bare mer plaget om man sier at den og den oppførte seg sånn og sånn . Et spydig blikk . To som snur seg på gata etter en, for så å skru hodene i hop. Skuling, raping, kremting hosting . Man kan ikke ta igjen på slikt. Brøler noen til deg no skitt , kan du evt, ta igjen, eller anmelde det - alt ettersom.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 7:27 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ja jeg kan tydelig se på folk om di lyver eller ikke. Det kan være ganske morsomt å se kroppspråket til den som lyver, når denne blir stillt til veggs for løgnene sine.

Jeg kan også med en gang "avsløre" om di står for sine meninger eller ikke. Den som står for den snakker med klar fast stemme, mens den som ikke står for den snakker med lav usikker stemme.

Trodde alle var i stand til å se og oppfatte slike ting, men der tok jeg tydeligvis feil :roll:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 8:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Jeg er dessværre ikke helt enig med det du skriver. Om at en lyger, om en snakker med lav usikker stemme. Fordi det finns mennesker med sosial angst og di kan gjerne prate lavt og usikkert . Sjenerte mennesker vil å ha problemer med å komunisere slik klart og tydelig . Det kommer nok litt ant på menneske typen . For var det så enkelt, måtte jo vi alle være like , og det er vi ikke.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 6:46 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Det har du så absolutt rett i. Skulle ikke ha sakt det så kort og bastant ( sitter her med feber og rennende nese)

Det er ikke bare stemmen det kommer an på. Men også holdningen til personen som snakker, kroppspråket mm.... måten personen står eller sitter på... ja det er mange små detaljer som sammen gir et bilde av om en person snakker sant eller ikke.

Det er vanskelig å forklare konkret hva jeg ser/oppfatter... å mine tidligere erfaringer har blitt overskygget av di 3 siste årene med bare falske ondskapsfulle mensker rundt meg... her i hjemmet og i rettssystemet... jeg er ikke lenger så mye ute blandt normale folk.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Vitnepsykologi
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 7:24 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Det er ikke bare stemmen det kommer an på. Men også holdningen til personen som snakker, kroppspråket mm.... måten personen står eller sitter på... ja det er mange små detaljer som sammen gir et bilde av om en person snakker sant eller ikke.


Man har en tilbøyelighet til å tro at folk snakker sant dersom de snakker med fast stemme, men dette trenger ikke være riktig. Usikre personer vil virke mindre troverdige enn de som fremstår trygge og sikre, men trenger ikke være det. Det er ikke lett å se på en person om den snakker sant eller ikke. Det man kan se er om smilet er ekte eller ikke. Ekte smil viser seg som smilerynkter rundt øynene. Uekte smil er bare en bevegelse rundt munnen - det når ikke opp til øynene.

Vitner kan opptre mer eller mindre selvsikkert, og det er en vanlig misoppfatning at personer som opptrer med stor grad av selvsikkerhet, sjelden tar feil. Forskere har altså ikke funnet noen sammenheng mellom vitners selvsikkerhetog deres evne til å ha rett.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 11:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja det er vanskelig å få skrevet her alt man virkelig tenker ,man komuniserer gjerne med litt kroppspråk og.Forstår hva dere tenker og er enig i mye.
Jeg har jo hatt med systemets rotter å gjøre.Og gjett om di kan lyge og samtidig snakke med en sikker og bestemt tone.Psykopater skal vist være gode til dette.

ellers forstår jeg Liv Marit Og det er nok slik du skriver og jevnt over med folk.Men man må tenke på at vi mennesker er forskjelig .Og at vi har psykopater og mennesker med sjenanse og sosialangst samt mye mer sprik i di forskjellige måter folk kan være på og utrykke seg.

Det er jo synd ien rett dersom en sjenert mor med sosialangst bare blir tatt for å lyge i en rett.mens et maktmenneske i barnevernet som er vant å sitte iretter å røve barn sikre på fremgangsmetoder for røving.

da vil jo denne moren bli enda mere overkjørt.men retter tror og folk flest at mennesker lyger ,om di snakker stille ig litt usikkert. Og slik er det bare ikke altid.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vitnepsykologi
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 1:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
agrippa wrote:
Liv Marit Bakke wrote:
Det er ikke bare stemmen det kommer an på. Men også holdningen til personen som snakker, kroppspråket mm.... måten personen står eller sitter på... ja det er mange små detaljer som sammen gir et bilde av om en person snakker sant eller ikke.


Man har en tilbøyelighet til å tro at folk snakker sant dersom de snakker med fast stemme, men dette trenger ikke være riktig. Usikre personer vil virke mindre troverdige enn de som fremstår trygge og sikre, men trenger ikke være det. Det er ikke lett å se på en person om den snakker sant eller ikke. Det man kan se er om smilet er ekte eller ikke. Ekte smil viser seg som smilerynkter rundt øynene. Uekte smil er bare en bevegelse rundt munnen - det når ikke opp til øynene.

Vitner kan opptre mer eller mindre selvsikkert, og det er en vanlig misoppfatning at personer som opptrer med stor grad av selvsikkerhet, sjelden tar feil. Forskere har altså ikke funnet noen sammenheng mellom vitners selvsikkerhetog deres evne til å ha rett.

Det er uhyre vanskelig å avsløre en løgner, men det fins en mengde teorier rundt dette. Bl.a. hevder noen av man løfter øyebrynene ørlite når man serverer en løgn, for å simulere et "ærlig" ansikt.
Det fins også polygrafer (løgndetektorer) som måler fysiologiske forandringer som man antar inntreffer når man lyver, men det hefter så stor usikkerhet ved disse målingene at man f.eks. ikke anvender slike i retten.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 1:21 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Det er lettere å avsløre "hvaslags menneske" en har foran seg, hvor mellommenneskelig redelige de er?
Førsteinntrykk til intuisjon.

- Jeg setter større pris på en god fiende enn en dårlig venn -

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 8:13 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Man kan få tilleggsprogram til Skype, som ved hjelp av stemmen "vurderer" om motparten lyver. Synes å huske noe om sikkerhet på ca 70%.

Det gjaldt også et dataverktøy som analyserte ansiktets bevegelse. Sikkerheten var vel omtrent like høyt/lavt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]