It is currently Tue Apr 16, 2024 10:25 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Rettsak mot oss og ytringsfriheten: 8/11-07
PostPosted: Wed Oct 10, 2007 10:07 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Rettsaken mot oss og ytringsfriheten blir 8. november 2007[/face]

Vi er forberedt på å tape, men ser muligheter for å vinne. Uansett mener vi bestemt, at vi har menneskerettighetene på vår side, og sikter mot toppen. :wink:

Jeg har skriftlig sagt til de lokale myndighetene at jeg vil ha en menneskerettighetsdom mot dem, en sak som inneholder ytringsfrihet og det såkalte barnevernet. Dette informerte jeg om for flere år siden. Men jeg har ikke noe imot å vinne i en lavere rett. Men innser at det er litt mindre sjanse her "på berget" enn i Strasbourg. Og selv der kan vi ikke være sikker. Langt derfra. Det er med juss som med et visst spill. Fotballen er rund.

Her er brevet jeg fikk om dato rettsaken. Kona fikk identisk.

http://dokument.r-b-v.net/rettsak-081107.jpg (eller .gif)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 15, 2008 10:28 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Dommen: Som ventet, vel. Vi visste at det er dystert i Norge. All velferden og ytringsfriheten og annen frihet er på overflaten, og eksisterer ikke for dem som viser mot og går systemet imot.

Jeg vet ikke hva for noe tull det er med artikkelen i Helgeland Arbeiderblad, som refereres til og som figurerer på start.no, men som man ikke kommer inn på.

Men her er litt:
Hengte ut barnevernansatte

Nåh, her er den:
Dømt for sjikane

  


    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 15, 2008 2:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ikke uventet at det norske rettsystem er korrupt og ikke har forstått hva ytringsfrihet er. Jeg antar saken må ankes til endelig avgjørelse i EMK, og selv da vil ikke de norske jurister gir seg. Jeg håper du sier i fra om det er noe vi kan støtte opp om i denne forbindelse Arild. Samtidig vil jeg si at jeg synes dere er modig.

Vi vet hvem som driver kriminell hatrasisme, og det er de mennesker som arbeider på de offentlige kontorer i barnefjernindustrien.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 15, 2008 8:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Deler av brev sendt noen aviser.

Quote:
"Plakatsaken"

Min advokat Georg Kvande (Oslo) har fått dommen. Vi har ikke sett den. Vet ikke riktig når vi får lese den. Det er tøvete at vi er de siste som får se dommen. Hvorfor har ikke vi fått den?

Dommen blir anket.

Jeg er ikke skuffet over å ha tapt. Føler bare en viss forakt for de som beskytter overgripere uten å forholde seg til annet enn overgriperens versjon. Resultatet i dommen er etter min mening mer bygd på ideologi (altså politikk) og ikke på ytringsfriheten. Skillet mellom regjering og rettsvesen fungerer dårlig mht barnevernspolitikk. Det er dramatisk mye verre enn hva som kommer ut. Men dette oppleves jo av den parten som relativt vellykket forsøkes pålegges munnkurv av makten og av det meste av media.

Det er også hva vi kan vente oss fremover: Mer politikk bak rettsavgjørelser der hvor det er sterke offentlige og politiske krefter. Det er ikke så mange plasser lengre å hente makt. Makten har jo allerede en fot inn i det meste. Så da er rettsvesenet utsatt for svekkelse. OG selvsagt familiene. Jeg vet ikke hvor mange som husker at faren til spiondømte Treholt krevde at rettsvesenet skulle underlegges makten. Dette kan man ikke i vårt system, så undergraves rettsvesenet på alle mulige andre måter. Fra straffeutmåling til nærhet mellom rettsvesen og politi, eller fra minskende advokathjelp til opinionsdanning for at barnevernet må stå over rettsvesenet. Anne Lise Bangsund og Wenke Abel løy i retten uten noen reaksjon fra dommeren. Slikt er regelrett rutine i fylkesnemnden.

(...)

Denne politistat-kursen virker kun å glede det meste av pressen. Ikke minst hos frihetsropende sosialister. Lykkes man skrike høyt nok om påstått velstand, barnas beste og samtidig kvele motstanden, så blir det "interessant" å se hvor langt i totalitær rettning man klarer å føre samfunnet i velstandens og trygghetens falske navn.

Hva betyr dommen?
I praksis omtrent ingenting. Det er nærmest bare "støy" for å presse barnevernsmotstanderne mest mulig, og slik hindre arbeidet mot det såkalte barnevernet. Jfr statsekretæren som gikk ut og bad kommunene presse (!) de som faktisk ikke går så langt som meg. (Listesaken, Gruppen til Familiens selvstendige Rett. Bedømt lovlige av bl.a Datatilsynet og personvernnemnden.) Slikt er ikke tillatt i demokrati...

Av flere dusin forskjellige plakater, må jeg kanskje endre litt på under en håndfull, om dommen overraskende blir stående.

Jeg har anmeldt statsekretæren og departementet. Politiet (etterforskningsleder Snorre Bogfjellmo) kom på døren for å levere anmeldelsen tilbake. Jeg nektet, og har siden ikke hørt noe mer. Å hindre anmeldelser å nå rettsvesenet, er ganske dramatisk. Da treneres også den europeiske menneskerettighetsdomstolen, For det er nødvendig å kjøre sakene gjennom norsk rettsvesen for å få det videre til menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg. Dette krever redelighet i politiet.

At ikke pressen eksponerer lovløsheten rundt alt mulig relatert til adferdsindustrien (barnevernet, psykiatrien og stadig mer, skolen), gjør at det kan fortsette. Ytringsfriheten er det beste våpenet mot korrupering og menneskerettighetsbrudd.

Anne Lise Bangsund og Wenke Abel er i mine øyne offentlig ansatte ledere som bryter menneskerettighetene - overgripere - i kraft av sin myndighet. Med hensyn til å spre dette blir vi pålagt begrensninger i ytringsfriheten. Det er uakseptabelt. Flest mulig må gå ut mot totaliseringen av samfunnet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]