It is currently Fri Apr 26, 2024 12:21 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Dette ble sensurert i Helgeland Arbeiderblad
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 12:19 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Tullball til tusen
Noralf Aunans brev var adressert rådmannen. HA trykte kopi som leserinnlegg.

Det er imidlertid kjent at mobb, skole, politi, psykiatrisk syke, helsevesen oa bruker barne"vernet" som brekkstang om de misliker oss. Barnevern tar saken med iver - og taper.

I overiver ringer barnevernet rundt og oppkonstruerer "bekymringsmeldinger". De bryter taushetsplikt - og lov om informasjonsplikt, når de skjuler dette.

I 18 år har jeg tilbakevist barnevernsinjurier. Ødeleggelsen av privatliv og trygghet skal koste dem mye som ansvarlige individ! Hjulpet av nevnte engasjerte, brukte de nesten to desenier å få forsvar for idéen om at vi var uskikket som foreldre. Hvilken genial idé når vi hadde voksne barn som kunne dokumentere vår egnethet!

De tapte. Igjen.

Rektor likte ikke obsternasigheten og livsstilen. Hun sendte "bekymringsmelding" på alle barna senere samme dag jeg banket i bordet. To av barna hadde kun positiv omtale. Plutselig var alt galt. Politiet kom med fantasihistorier, angrep min tro og bløffet om at de var vitner. En skrev til barnevernet at jeg kunne drepe hele familien! En kjenning av politiet hevdet dette. Politiet har konkludert med at jeg er en "tulling". Da er det vel fritt fram? Psykiatrien jeg ikke gikk til, mente jeg kunne være livsfarlig (brev til Kismul) og fablet om psykoser og paranoid personlighetsforstyrrelse. De mislykkes. Kjekt å kunne ufarliggjort påstander mot "småkongene" med "han er paranoid".

Politi, helsevesen og barnevern har gjentatt blandet inn min kristne tro og ideologi. De liker leke lille Sovjet.

Til skam for Vefsn måtte folk utenfra, starte oppryddingen. Professor Kirsten Rasmussen bedømte barnevernet inhabile, bad dem skygge unna og stoppet fylkesnemnda. Barne"vernet" forsatte ufortrødent. Neste utreder beskrev hovedaktøren ganske stygt. Forstår barnevernet vil skjule slikt. Vi fikk dokumentene når vi kontaktet fylkesmannen.

Det er nissetro at man kan gripe problemene rettslig. Under SEFO ble vel 3 promille anmeldte politi dømt? Ukulturen er lik mht påståtte barnevernere. HA og media behandler offentlig ansatte tilsvarende. Det appellerer til livsløgnene om det fortreffelige byråkrati. 70% av media er venstrevridd.

24 år tilbake (april) ble kona og jeg kjærester. Vi var 18 og 19 år. "Småkongene" i Vefsn startet bråke fra de så oss hånd i hånd. Politiet likte ikke familien som beskyldte dem for voldtekt og politivold på 70-tallet, etter 20 års konflikt. Noen år fant jeg mistenkeliggjøringen morsom. Senere ble det skriftlige tilbakemeldinger og kritikk i avisen. Siste 5 år har jeg skjelt de ut. Kritikken fortsetter offentlig - anmeldelser eller ikke.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: paranoid psykose og tro
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 10:38 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Vet du er en troende person og lurer på om også du ble beskyldt for å være paranoid psykotisk fordi du trodde på på Gud, det er eneste forklaring jeg har funnet på samme diagnose som har forfulgt med ved bvt i Fana bydel i alle år i ettertid...

14.01.91 Tlf opprigning fra 1. reservelæge Majken Kristensen, afd. R., KAS Nordvang,

Der opplyser, at Agnethe blev indlagt der den 10.01.91 fra Kastrup Lufthavn, idet hun var blevet psykotisk i lufthavnen underveis til Norge. Agnethe bor i Vordingborg og ønskes nå overflyttes hertil.

Det opplyses, at hun tidligere har vært behadlet for anorexia nervosa, men at hun ikke længer lider af dette. Derimod har hun nu en reaktiv paranoid psykose, hvor hun bl.a. som led i sin symptomatologi skriver breve til Gud.

Hun er under indleggelse på Norvang blevet behandlet med injeksjon Cisordinol-Acutard i går – muligvis ved tvang.

Det avtales, at Agnethe kan modtages på afd. 11. Afd. 11 har fått beskjed herom. KAS Nordvan sørges for transporten.

Overlæge Stig Kastberg/ap

AMTSHOSPITALET I VORDINGBORG
Cont. 1

SPU (Socialpsykriatrisk Service for unge i storstrøms amtskommune).

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 11:08 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Skulle de være psykotiske alle som skriver brev til Gud, så får psyko-bablerne det travelt.

Husker for øyeblikk ikke navnet på psykologen jeg ville snakke med om at jeg var usedvanlig distré.

Han skrev i journalen at jeg hadde ingen hallusinasjoner der og da og sa muntlig at han gikk for paranoid personlighetsforstyrrelse.

Kort sagt: Enten måtte jeg være psykotisk eller så hadde jeg en alvorlig personlighetsforstyrrelse.

Jeg hadde imidlertid oppført meg balansert (adekvat) under timen, skrev han.

Psyko-bablerne er ganske enkelt farlige.


(PS: Jeg har aldri hallusunert. Professor Kirsten Rasmussen forkastet spekulasjonene senere. Dermed var jeg reddet.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]