It is currently Sun Apr 28, 2024 12:52 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tøvete leder fra Are Andersen i Helgeland Arbeiderblad
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 1:30 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Redaktør Are Andersen i Helgeland Arbeiderblad presterte en leder som var rett og slett utrolig med hensyn til hva vi holder på med. Grunnet modemproblemer er jeg blitt forsinket med å presentere dette.

LEDEREN

Mitt svar:

-------------------------------------

Redaktør Are Andersen
er en bløffmaker

Ikke husker jeg å ha lest så mye desinformasjon, på så få linjer, noen gang. I HA skrev han nærmest sammenhengende vås på lederplass, 10/4-07, om min kritikk av det såkalte barnevernet.

Lederens første avsnitt

Løgn 1.
Han starter med "Vefsningen". Jeg er søring, med skarrende "r". Dette vet han da jeg har snakket med han flere ganger. Desinformasjonen kan jo skyldes Helgeland Arbeiderblads tidligere påstander om å beskytte familien min (fra meg!). Imidlertid har de tre eldste barna våre og min kone, underskrevet oppropet mot det såkalte barnevernet. Alle kan sjekke at de har gjort det offentlig på internett.

Løgn 2.
Han kommer ikke halvveis i første setning, før han lyver igjen.

"Vefsningen som har gjort det til heltidsjobb..."

Jeg har ikke gjort det til heltidsjobb. Andersen vet at han er ukjent med tiden jeg bruker på dette arbeidet. Han er også ukjent med et voksende antall selvstendige hjelpere. "Selvstendige" da dette ikke er en organisasjon.

Løgn 3.
...gjort det til heltidsjobb å sjikanere barnevernet...

Kun en brøkdel av det jeg holder på med kan, av sure motstandere, klassifiseres som noe som ligner sjikane. De mest samlende begrep er "opinionsdanning" og "kritikk". Av nærmere 100 forum på siten forum.r-b-v.net, er kun ett brukt til Månedens Idiot. Av over 20 blogger er også kun en brukt til dette formålet. All kritikk vi driver med av barne"vernet", stempler Anderesen som sjikane. Det er tøvete og virker forførende på folk uten bakgrunnsinformasjon.

Hvordan en redaktør kan prestere å bløffe leserne tre ganger i første setning, kan man undres storlig over. Det blir imidlertid ikke bedre lengre ned i lederen. Allerede i neste setning slår han til igjen.

"...en fosterfamilie gir opp etter å ha blitt utsatt for den samme sjikanen."

Det har da verken vert plakater om dem eller omfattende omtale på nett. De (om jeg tipper på rette personer? De har fosterbarn enda...) har imidlertid blitt nevnt i kritiske ordelag. Det skal man tåle, når man så brutalt kommer inn i andre menneskers liv og private sfære som fosterpersoner gjør. Fosterpersoner er offentlige personer på lik linje med barnehjemsansatte. De skal tåle offentlighetens lys. Det er moralsk betenkelig at fosterpersonene muliggjør barnevernsovergrep ved å tjene penger på overgrepene. Heleren er ikke bedre enn stjeleren.

Hos fosterpersoner finnes det, ifølge forskning og rasjonell tenkning, mer incest, vold, sjalusi mellom barna, mer ignoranse fra de voksne etc.

Fosterpersoner er imidlertid utvalgt av det offentlige. I følge formyndermenneskene - mest de mørkerøde og lysebrune - sine rosa drømmer, så betyr det at utvelgelsen er kvalitetssikret. De forelda sosialistiske og/eller totalitære livsløgnene deres, tilsier at byråkratiet er forutsetning for paradis.


Lederens andre avsnitt

Han starter med en feil konklusjon som begrunnes i de neste setningene:

"Offentlige myndigheter og media har mange likhetstrekk når det gjelder vurdering av egenaktivitet. Offentlige etater arbeider på oppdrag av innbyggerne."

Det såkalte barnevernet - som dette handler om - skjuler det aller meste både for politiske myndigheter og media. Ikke sender barnevernsofrene en søknad om å bli fratatt sine barn eller å få ødelagt sine liv. Oppdragsgiverne er sosionister, moralister, perfeksjonister og lite balanserte personer i såkalt barnevern. De lever ut sin tro og sine virklighetsfjerne hypoteser bak lukkede dører. Ideologien er en farlig blanding av familiefientlighet, gammeldags formynderisk sosialisme, totalitære holdninger, ekstremfeminisme og postmodernismens manglende prinsipielle tenkning og mangel på sammenheng og logikk. Dette er vel heller ikke så langt fra en beskrivelse av redaktør Are Andersen og Helgeland Arbeiderblad. Hvilket illustreres i omtalte leder.

"I media publiserer vi alt vi foretar oss. Den daglige sensuren kan være nådeløs,..."

Hvordan passer en slik setning inn i denne sammenhengen. Det såkalte barnevernet publiserer jo nært ingenting av det de foretar seg. Forsøker Andersen å støtte opp om barne"vernets" store offansiv for å lure det norske folk til å tro på at de er en åpen organisasjon?

I tillegg til å være forførende og ikke passe inn, så er det feil at alt publiseres. Hva som sensureres, og hvorfor, blir ikke publisert. Hvilken vinkling dette gir, og hvilken informasjon leserne blir snytt for, kommer ikke fram. Setningene fornekter også hverandre.

I denne sammenhangen kan det nevnes at jeg ikke har fått inn et svar på hva Helgeland Arbeiderblad har skrevet om min relasjon til det såkalte barnevernet. (Se min blogg http://arild.r-b-v.net)


Lederens tredje avsnitt

Are Andersen hevder at hver innbygger er oppdragsgiver.

Jeg har aldri gitt barnevernet i oppdrag å stjele barn, knuse familier, lyve i retten etc etc. Det finnes et fåtall perverterte som setter pris på slikt. De har normalt ingenting med det lukkede barne"vernet" å gjøre. Heller ikke fra en demokratisk synsvinkel, er hver innbygger oppdragsgiver. Ikke alle er demokratiske og en betydelig del av befolkningen stemmer ikke. De som stemmer på FrP er selvsagt ikke oppdragsgiver for et barne"vern" som for det meste agerer på den formynderiske delen av venstresiden. Lovgiverne er heller ikke oppdragsgivere for menger av kjente lovbrudd.

For folk med totalitære holdninger føles det normalt å mene for alle. Andersen er ikke et unntak.


Lederens fjerde avsnitt

Andersen har rett i at kritikk har hittil vesentlig rettet seg mot det politiske beslutningsnivået. Det er dette sviket av pressen som gjør at vi har fått en total ukultur i det offentlige og i politiet. Kun promiller av politifolk som utøver alvorlig kriminalitet mot tiltalte, blir tatt. (Jfr tidligere SEFO) Samme ukulturen finner vi nå i det såkalte barnevernet. Hadde vi hatt en fri presse i praksis - en presse som slo ned på ukultur i det offentlige, så hadde ikke rettsikkerheten råtnet.

Videre sammenligner han barnevernsoffer med "kunder". Har dere hørt om bøddelen som spurte den som skulle drepes: -Ligger kunden godt? Tenkningen til Are Andersen vitner om en sørgelig mangel på innlevelse med barnevernsofrene.


Lederens siste avsnitt

Dette er adskillig mer enn insinuering! Det er åpenbare løgner.

"...kritikken rettes mot navngitte enkelpersoner, deres familie og barn,..."

Vi retter kritikken mot den offentlige personen og dens utøvelse av sin profesjon. Vi går ikke til angrep på ektefellen og absulutt ikke deres barn. Dette er regelrett bløff og masseforføring av redaktør Are Andersen!

Så sammenligner han betalt arbeid fra det offentlige (fosterpersoner) med frivillig gratisarbeid i private organisasjoner. Dette er også gjenntatt med stor skrift lengre oppe. Det blir rett og slett for irrasjonelt. Overraskende er det imidlertid ikke.

La oss likevel følge tenkningen: Skal man ikke kunne kritisere Røde Kors om de tillater at medlemmene utnytter påsketurister? Så langt jeg kjenner til gjør ikke Røde Kors slikt. Når fosterpersoner blir beskyldt for sexmisbruk av fosterbarn, så fornekter barne"vernet" dette. Blir biologiske foreldre beskyldt for tilsvarende, så knuser barne"vernet" familien. Nå var det imidlertid ikke så dramatiske ting som ble kritisert i fosterfamilier fra Vefsn. Men selvsagt skal de kunne kritiseres som andre som gjør en jobb offentlig eller for det offentlige.

Til slutt krever redaktør Andersen at offentlig kritikk mot offentlig betalte fosterforeldre skal forbys - sensureres av myndighetene! Dra til Kina! Der vil du føle deg hjemme.

Ytringsfriheten er den mest grunnleggende menneskerettigheten. Du og dine like i maktens korridorer, som arbeider for å undergrave ytringsfriheten, skal ikke klare å stoppe oss. En lov vil ikke makte å hindre kritikken. Over hodet ikke! Gjør den det, så blir Norge garantert dømt for brudd på ytringsfriheten for tredje gang.


--------------------

Dette er - i tillegg til her - lagt inn i
2. Helgeland Arbeiderblads debattforum
3. Rana Blads debattforum

Så får vi se om de sensurerer, og evnt hvem som gjør det først.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 5:51 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Klart formulert, Arild! Jeg vil kikke etter i de tos debattfora.

MHS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]