It is currently Tue May 07, 2024 9:33 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kristenbloggens forum - invitasjon til barnevernstråd
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 1:32 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Kristenbloggens forum
- invitasjon til barnevernstråd
[/face]

Lederen på kristenblogg, Martin, ber meg starte tråd om barnevernsproblematikk.

Jeg må tenke litt på utforming og vinkling. Dette er jo såkalte konservative kristne med sin potensiell sensur mot kraftige uttalelser. Jeg driver altså en del selvsensur der.

Jeg er litt vanskelig å få plassert inn blant konservative kristne. Som libertarianist klarer jeg ikke med kontrollen av andre mennesker. Kristendemokrater og konservative kristne er nesten alltid moralsk kontrollerende.

Mange på Kristenbloggen er KrF'ere. Hvordan KrF har økt barnevernsgalskapen vet vi. Det finnes også mer liberale krefter som reagerer på overformynderi. Som kjent stemmer en del kristne Fremskrittspartiet.

Har dere noen idéer for dette, så si fra. Vil dere hjelpe i debatten, så skriv der eller her.

Her har vi muligheten til å nå mange kristne grupper.

[url=http://www.kristenblogg.no/?page_id=349]Forumet finner dere på denne lenken.
[/url]

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dupliser meg, sier jeg bare.
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 2:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Dupliser meg, sier jeg bare, og holy makkarony.

-Jeg betegner meg selv som kristen, og dette var en interessant link. Men andre kristne liker ikke meg og min åndelige overbevisning.

Jeg kaller meg selv for erke-erke-kristen, og jeg og min Gud, min Høyere Makt, har i hvert fall felles sans for humor.

Jeg har ingen anelse om hvilken betegnelse jeg rager under, og for øvrig så spiller det ingen rolle for meg. Kanskje jeg er "gnostiker" eller noe sånt i den duren, at jeg har sansen for Thomas Evangeliet, er det derimot ingen tvil om.

Og jeg får kjeft av andre kristne når jeg har på meg min yndlings-t-skjorte, den svarte, med en rød karikatur av djevelen med horn på, med den provoserende teksten: God is busy, Can I help you?

De sier at jeg ved å bære den t-skjorten, påkaller djevelen. "Phø", sier jeg, "han der har jeg i lommen. Til og med han står på min side. Han er bare en for læregutt å regne sammenlignet med folkene i barnevernet".

Så... jeg er dessverre ikke så pop blandt det "ekte" kristenfolket. Og klokelig bør jeg nok holde meg unna dette debattforumet.

"I min Fars hus er det mange rom", trøster jeg meg med, og derfor forblir jeg åndelig uorgansiert. Jeg er ikke interessert i å bli belært heller, om den "rette lære", for jeg møtte mitt kall i Gausdal da jeg var på en "hiling-og-piling-messe" i -95. Jeg hadde glemt å ta med meg litteratur, og fant Det Nye Testamentet i en skuff på hotellrommet. Jeg ble sittende som fjertret og bladde og leste mens tårene rant. Så det så. Jeg var heldig og fant det som jeg hadde reist så langt for å finne, og jeg er svært takknemlig for at også jeg ble funnet!

Anyway, en ting er ihvert fall helt brennsikkert, og det er at jeg har sett nok "brennende busker" til å skjønne at min Høyere Makt har satt meg på rett hylle i livet!!!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Dupliser meg, sier jeg bare.
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 2:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Mona Lygre wrote:
Dupliser meg, sier jeg bare, og holy makkarony.


Når skal jeg få tid til å være over alt hvor jeg har lyst til å være? Derav "dupliser meg". :D

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]