It is currently Sun May 05, 2024 3:26 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Brev til skolen angående et av våre barn
PostPosted: Wed Dec 20, 2006 7:56 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Brev til skolen angående et av våre barn[/face]

Brevet er lagt ut for å vise hvordan sosio- og psyko-babbelkulturen legger opp til barnevernsproblemer. Dette gjennom myter, forestillinger og tolkninger som ikke er i takt med virkligheten.

Navn og kjønn er fjernet eller nøytralisert. Det er byttet med *....*

Quote:
20/12-06

Mosjøen skole
ved lærer Heidi Sandmo og rektor Roar Nygård

Angående *barnet/navn*s sjenerthet, påståtte sjenerthet
og forestillinger rundt dette.


Dette brevet legges ut på internett.

Vi skriver ikke under på tilsendte «forenklet iop» for *barnet/navn* Holta. Den må endres.

*barnet/navn* var mest sjenert når *han/hun* var rundt to år. Siden er *han/hun* blitt stadig mindre sjenert. Den utviklingen har fortsatt etter at *han/hun* begynte på skolen.

Når *barnet/navn* hadde bursdag, med barna i klassen, så var *han/hun* like utadvendt som hvem som helst. *han/hun* har også flere jenter *han/hun* besøker på fritiden. I tillegg leker *han/hun* med barn på skolen. Det er heller ikke noe som tyder på mobbing.

Du bruker begrepet selvtillit flere plasser.
Å skylde sjenerthet kategorisk på manglende selvtillit, er galt. Det kan være flere årsaker til sjenerthet. I *barnet/navn* sitt tilfelle skyldes det ikke manglende selvtillit.

Manglende selvtillit har med troen på seg selv å gjøre. *barnet/navn* har en realistisk tro på egne prestasjoner.

Manglende selvtillit, eller manglende tro på egne prestasjoner, er gjerne noe man tilegner seg.

*barnet/navn* startet å være mer sjenert enn andre i den perioden i ett-årsalder hvor man blir bevisst seg selv i forhold til andre. 60% av adferd som ikke er lik andre, skyldes – i følge moderne forskning – arv, altså ikke miljø. Dagens sosio- og psyko-babbelkultur gjør sitt beste for å overse dette. Det samme gjør det politiske etablisement, spesielt på venstresiden. Kunnskapen undergraver nemlig deres higen etter makt i familier og privatliv. Kan man ikke skylde problemer på foreldre, så faller en stor del bort, av liksomlegitimeringen av maktbruk og innsyn i hjem.

Når *barnet/navn* viste denne adferden så tidlig som det er mulig, så skyldes det normalt arv. Det må relativ grotesk behandling til for å lage sjenerthet hos et barn før toårs-alder.

Den gammelmodige tolkningen mer enn irriterer meg, da den trigger hysteriske forhold innenfor ikke-vitenskapelig påstått barnevern og annet sosio-babbel, hvor foreldre og familie tilegnes nærmest all skyld. Man må tilbake til «vitenskap» på 50-tallet for å forsvare de psykososiale idéer lærere nærmest utlever som ryggmargsrefleks.

Du skriver også om «at *vedkommende*s selvbilde blir bedre.» Flere ganger bruker du begrepet «selvbilde».
*barnet/navn* har ikke et dårlig selvbilde. Det er altså ikke det som har gjort *vedkommende* sjenert. Du har understreket «postivt selvbilde» lengre ned.

Jeg blir oppgitt over denne enspora tolkningen mange lærere har mht sjenerthet.

Du skriver at *han/hun* trenger å tilegne seg sosiale normer og regler.
Det er feil. *han/hun* trenger trening til å leve ut sosiale regler og normer fordi *han/hun* trolig enda er noe sjenert på skolen. Etter hva lærerne hevder. *vedkommende*s eldre søsken på skolen ser ikke at problemet er så stort som lærerne hevder. Når min kone, eller vi i sammen, observerer *vedkommende* på skolen, så leker *han/hun* sammen med andre.

Også du, går ut over det som foregår på skolen.
Sitat:
«*han/hun* skal være med i lek... i hjemmemiljøet.»

Dette samfunnet blander seg nok inn i privatlivet - nok i massevis! Hjemmemiljøet er vår arena. Skygg unna!

Det er vi som foreldre som skal blande oss inn i skolen hvor våre barn er. Det er ikke skolen som skal inn i hjemmene. Det offentlige har for lengst tatt så mye kontroll i privatlivet at vi passerer de fleste kommunistiske og tidligere fascistiske og nazistiske land.

Når du skylder på «selvbilde» og «selvtillit», så er det nøyaktig i enlighet med maktens ønske om tolkning. En slik tolkning liksomlegitimerer mer kontroll i menneskers hjem og privatliv. Det er et angrep mot foreldrerollen og familien. Det er også hva først og fremst venstresiden i norsk politikk vil ha.

Jeg aksepterer ikke den maktkåte overgrepspolitikken. Jeg aksepterer ikke at de feilaktige forelda forestillinger, som er virkemidler i å gjøre folket til redskap for maktutbredelsen, skal prakkes på oss.

I vårt politiske system må det være rektor Roar Nygård sin oppgave å sørge for at lærere på Mosjøen skole har en noenlunde oppdatert forestilling om årsak for adferd. I vert fall om lærerne skal ha det som oppgave med kvasipsykologisering om årsaker til adferd. Men det er vel ikke interesse for å spre kunnskap som virker begrensende på maktens utbredelse i privatlivet gjennom skoler, barnevern, helsestasjoner, barnehager og alt som brukes kan. Denne kontrollen er jo «in», som sagt, ikke minst på venstresiden.

Jeg har tatt opp nøyaktig samme problemstilling med skolen tidligere. Derfor blir dette brev lagt ut på internett.

Og merk dere: Det er lovlig å legge det ut, selv om sterke krefter fra fagforeninger og andre steder, kjemper for å hindre ytringsfriheten.

Skulle læreren ikke like at hennes navn blir nevnt i denne sammenhang, så er det altså rektor som ikke har fått lærerne til å forstå at det ikke er alle som aksepterer psyko- og sosio-babbelkulturen med sine myter som maktaparat utnytter for makt i familiene.

Skulle ikke sammenhangene være klare enda, så er altså problemstillingen følgende: Forestillingene eller mytene om at barns sjenerthet og stilferdighet (eller hva som helst annet) skyldes årsaker det er naturlig å skylde på familien, er maktmidler. Det er maktmidler det offentlige misbruker for å komme inn i menneskers privatliv.

De feilaktige forestillingene er også direkte farlige i hendene på et forskrudd barnevern. Selv om vi per i dag har en sterk stilling mot det såkalte barnevernet, så finner jeg det ikke akseptabelt med forestillinger som legger opp til skyld hos foreldre. Denne samfunnspesten har utviklet seg langt nok.

Mange som lar seg bruke til disse overgrepene (innblandingen) mot familien og privatlivet, er per definisjon en overgriper. Dette utfra prinsippet om at mennesker er ansvarlige for sine handlinger. Noen er selvfølgelig så uvitende at de må undskyldes. Det burde imidlertid ikke være nødvendig i et samfunn med hvor mye tilgjengelig informasjon som helst.

Med hilsen Arild Holta.

Så er det bare å håpe skolen skjerper seg! Når jeg satte hardt mot hardt overfor forrige skole barna gikk på, så endte det i barnevernsmeldinger.

Vi får se hvordan de takler dette...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 03, 2007 6:58 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
De taklet det tydeligvis ikke.

Den eneste forskjellen fra tidligere krav om endring av iop er at vi har lagt brevet ut på nettet. Det er altså ikke faglig begrunnelse for innkallelse av oss, men irritasjonen over at vi bruker YTRINGSFRIHETEN til å legge brevet ut på nett. Vi rettet nemlig tilsvarende på forige iop uten at det førte til inkallelse.

Den enkle konklusjonen blir at skolen vil forsøke med stedfortredende motiv. De vil manipulere med barnet for å ta ytringsfriheten eller oss (få oss til å bøye av). Skolenes generelle mål med slik manipulering er å mest mulig uhindret kunne gjøre som de vil.

Dette møtte vi også på Kulstad Skole når barna var der. "Samarbeid" i skolenes terminologi er "diktat". Skolene er maktinstitusjoner. Dette aksepterer ikke vi. I vert fall ikke når det ligger for mye psyko- eller sosiobabbel bak. Det betyr ikke at vi ikke inngår kompromiss. Skolen er et langt og slitsomt kompromis og maktovergrep fra første til tiende klasse. Det er hvor mye som helst vi er radikalt uenige i!

Quote:
Hei.

Innkaller til ny konferansetime, slik at vi kan diskutere iop for
*barnet/navn*.
Når har dere mulighet til å møte meg og undervisningsinspektør?

Med hilsen

Vefsn kommune
Mosjøen skole
Heidi Sandmo

Vi kan ikke se at det er noe å diskutere med undervisningsinspektør. Det er kun lærerne som trenger korrigering. Det ville de tatt uten oss til stede og skjult for almenheten. Den enkle konklusjonen blir at det er vi som skal korrigeres.

Svaret
Quote:
Ang. ønsket om ny konferansetime.

Vi kan ikke se at det er noe å diskutere.

Brevet vi har svart med er klart nok.

Skriv ny iop som ikke tolker adferden (kvasipsykologiserer), men beskriver den. Og: Ikke bland dere inn i tilværelsen utenom skolen.

Det er da ikke et avansert krav, men et krav om å gjøre det enklere,
klarere, mer faktaorientert og innenfor skolens rammer.


Med hilsen Arild Holta.


Så gjelder det å se om de har is i magen til å gå videre og manipulere med barnevern. Det er gjerne neste skritt for å få foreldre underdanige for maktinstitusjonene skolene er.

En klage til skolekontoret i Bodø med krav om at skolen ikke tolker adferd (leker psykologer), men kun beskriver problemstillingen, burde være unødvendig. Videre burde det være unødvendig å klage på at lærerne blander seg opp i hjemlige forhold de ikke har innsyn i.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 03, 2007 7:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Et lite hjertesukk
Jeg er utrolig lei av skolen. Barna kan ikke få nye klær eller gjøre noe sprell uten at lærerne registrerer det. Barn fra "rikinger" i byen kan vi registrere med hull i buksa, skitten jakke etc på skolen.

Våre barn må imidlertid være perfekte. "Alt" blir registrert. Det er som med politiet: "Alt du sier kan bli brukt imot deg."

En av guttene våre var på leirskole. I ettertid visste læreren nøyaktig hva han hadde hatt av klær og utstyr. Lærere er selvsagt ikke genier som husker hver detalj for 20-30 elever. Denne læreren mente nok å være posetiv, for gutten hadde hatt en nytt og godt utstyr.

Men hva forteller det om tenkningen til lærerne, når de bemerker seg alt om klær og utstyr. Jo, at de er for overopphengt i om situasjonen for våre barn er tilfredstillende. I praksis fungerer slikt som overvåking. Om en lærer lufter irritasjonen sin for det såkalte barnevernet, vil lærerne huske alt negativt og spy det ut i fylkesnemnda. Det igjen vet man hvordan ender i 70-90% av tilfellene.

Skolesituasjonen er ganske enkel destruktiv og en kontinuerlig ødeleggelse av livskvaliteten.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]