[face=Arial]
Brev til skolen angående et av våre barn[/face]
Brevet er lagt ut for å vise hvordan sosio- og psyko-babbelkulturen legger opp til barnevernsproblemer. Dette gjennom myter, forestillinger og tolkninger som ikke er i takt med virkligheten.
Navn og kjønn er fjernet eller nøytralisert. Det er byttet med *....*
Quote:
20/12-06
Mosjøen skole
ved lærer Heidi Sandmo og rektor Roar Nygård
Angående *barnet/navn*s sjenerthet, påståtte sjenerthet
og forestillinger rundt dette.
Dette brevet legges ut på internett.
Vi skriver ikke under på tilsendte «forenklet iop» for *barnet/navn* Holta. Den må endres.
*barnet/navn* var mest sjenert når *han/hun* var rundt to år. Siden er *han/hun* blitt stadig mindre sjenert. Den utviklingen har fortsatt etter at *han/hun* begynte på skolen.
Når *barnet/navn* hadde bursdag, med barna i klassen, så var *han/hun* like utadvendt som hvem som helst. *han/hun* har også flere jenter *han/hun* besøker på fritiden. I tillegg leker *han/hun* med barn på skolen. Det er heller ikke noe som tyder på mobbing.
Du bruker begrepet selvtillit flere plasser.
Å skylde sjenerthet kategorisk på manglende selvtillit, er galt. Det kan være flere årsaker til sjenerthet. I *barnet/navn* sitt tilfelle skyldes det ikke manglende selvtillit.
Manglende selvtillit har med troen på seg selv å gjøre. *barnet/navn* har en realistisk tro på egne prestasjoner.
Manglende selvtillit, eller manglende tro på egne prestasjoner, er gjerne noe man tilegner seg.
*barnet/navn* startet å være mer sjenert enn andre i den perioden i ett-årsalder hvor man blir bevisst seg selv i forhold til andre. 60% av adferd som ikke er lik andre, skyldes – i følge moderne forskning – arv, altså ikke miljø. Dagens sosio- og psyko-babbelkultur gjør sitt beste for å overse dette. Det samme gjør det politiske etablisement, spesielt på venstresiden. Kunnskapen undergraver nemlig deres higen etter makt i familier og privatliv. Kan man ikke skylde problemer på foreldre, så faller en stor del bort, av liksomlegitimeringen av maktbruk og innsyn i hjem.
Når *barnet/navn* viste denne adferden så tidlig som det er mulig, så skyldes det normalt arv. Det må relativ grotesk behandling til for å lage sjenerthet hos et barn før toårs-alder.
Den gammelmodige tolkningen mer enn irriterer meg, da den trigger hysteriske forhold innenfor ikke-vitenskapelig påstått barnevern og annet sosio-babbel, hvor foreldre og familie tilegnes nærmest all skyld. Man må tilbake til «vitenskap» på 50-tallet for å forsvare de psykososiale idéer lærere nærmest utlever som ryggmargsrefleks.
Du skriver også om «at *vedkommende*s selvbilde blir bedre.» Flere ganger bruker du begrepet «selvbilde».
*barnet/navn* har ikke et dårlig selvbilde. Det er altså ikke det som har gjort *vedkommende* sjenert. Du har understreket «postivt selvbilde» lengre ned.
Jeg blir oppgitt over denne enspora tolkningen mange lærere har mht sjenerthet.
Du skriver at *han/hun* trenger å tilegne seg sosiale normer og regler.
Det er feil. *han/hun* trenger trening til å leve ut sosiale regler og normer fordi *han/hun* trolig enda er noe sjenert på skolen. Etter hva lærerne hevder. *vedkommende*s eldre søsken på skolen ser ikke at problemet er så stort som lærerne hevder. Når min kone, eller vi i sammen, observerer *vedkommende* på skolen, så leker *han/hun* sammen med andre.
Også du, går ut over det som foregår på skolen.
Sitat:
«*han/hun* skal være med i lek... i hjemmemiljøet.»
Dette samfunnet blander seg nok inn i privatlivet - nok i massevis! Hjemmemiljøet er vår arena. Skygg unna!
Det er vi som foreldre som skal blande oss inn i skolen hvor våre barn er. Det er ikke skolen som skal inn i hjemmene. Det offentlige har for lengst tatt så mye kontroll i privatlivet at vi passerer de fleste kommunistiske og tidligere fascistiske og nazistiske land.
Når du skylder på «selvbilde» og «selvtillit», så er det nøyaktig i enlighet med maktens ønske om tolkning. En slik tolkning liksomlegitimerer mer kontroll i menneskers hjem og privatliv. Det er et angrep mot foreldrerollen og familien. Det er også hva først og fremst venstresiden i norsk politikk vil ha.
Jeg aksepterer ikke den maktkåte overgrepspolitikken. Jeg aksepterer ikke at de feilaktige forelda forestillinger, som er virkemidler i å gjøre folket til redskap for maktutbredelsen, skal prakkes på oss.
I vårt politiske system må det være rektor Roar Nygård sin oppgave å sørge for at lærere på Mosjøen skole har en noenlunde oppdatert forestilling om årsak for adferd. I vert fall om lærerne skal ha det som oppgave med kvasipsykologisering om årsaker til adferd. Men det er vel ikke interesse for å spre kunnskap som virker begrensende på maktens utbredelse i privatlivet gjennom skoler, barnevern, helsestasjoner, barnehager og alt som brukes kan. Denne kontrollen er jo «in», som sagt, ikke minst på venstresiden.
Jeg har tatt opp nøyaktig samme problemstilling med skolen tidligere. Derfor blir dette brev lagt ut på internett.
Og merk dere: Det er lovlig å legge det ut, selv om sterke krefter fra fagforeninger og andre steder, kjemper for å hindre ytringsfriheten.
Skulle læreren ikke like at hennes navn blir nevnt i denne sammenhang, så er det altså rektor som ikke har fått lærerne til å forstå at det ikke er alle som aksepterer psyko- og sosio-babbelkulturen med sine myter som maktaparat utnytter for makt i familiene.
Skulle ikke sammenhangene være klare enda, så er altså problemstillingen følgende: Forestillingene eller mytene om at barns sjenerthet og stilferdighet (eller hva som helst annet) skyldes årsaker det er naturlig å skylde på familien, er maktmidler. Det er maktmidler det offentlige misbruker for å komme inn i menneskers privatliv.
De feilaktige forestillingene er også direkte farlige i hendene på et forskrudd barnevern. Selv om vi per i dag har en sterk stilling mot det såkalte barnevernet, så finner jeg det ikke akseptabelt med forestillinger som legger opp til skyld hos foreldre. Denne samfunnspesten har utviklet seg langt nok.
Mange som lar seg bruke til disse overgrepene (innblandingen) mot familien og privatlivet, er per definisjon en overgriper. Dette utfra prinsippet om at mennesker er ansvarlige for sine handlinger. Noen er selvfølgelig så uvitende at de må undskyldes. Det burde imidlertid ikke være nødvendig i et samfunn med hvor mye tilgjengelig informasjon som helst.
Med hilsen Arild Holta.
Så er det bare å håpe skolen skjerper seg! Når jeg satte hardt mot hardt overfor forrige skole barna gikk på, så endte det i barnevernsmeldinger.
Vi får se hvordan de takler dette...
_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
."Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<