It is currently Thu Mar 28, 2024 12:31 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Finnes det foreldre som ikke burde hatt barn?
Ja, mennesker som Josef Fritzl burde kanskje ikke hatt barn 29%  29%  [ 2 ]
Nei, alle har i utgangspunktet rett til å stifte familie 71%  71%  [ 5 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 7
Author Message
 Post subject: Foreldre som ikke burde ha barn
PostPosted: Sat Jun 07, 2008 1:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Hver dag er det noen som kaster ut av seg utsagnet om at det angivelig finnes foreldre som ikke burde ha barn. De som lirer av seg denne vonde setningen (vond for dem som har blitt rammet av "barnevernet") mener øyensynlig at de er i en klasse for seg selv mens de foreldrene som av ulike grunner har blitt rammet av "barnevernet" er mindreverdige mennesker som ikke burde ha rett til å stifte familie.

Hvilke foreldre er det så som ikke burde ha barn? De som lirer av seg denne vonde setningen, tenker neppe på seg selv. Seg selv oppfatter de nok som tilnærmet perfekte foreldre, som dyrker de barnehageansatte som guder og betrakter seg som jordens salt. De foreldrene derimot som ikke burde ha rett til å ha barn, er noen underlige slabbedasker som ikke når opp mot de perfektes verden.

Det er sykt å si at noen mennesker ikke burde ha rett til å stifte familie. Det er en nazistisk tankegang, og de som ytrer denne setningen avslørerer seg som de uforfalskede nazistene de egentlig er. Selv om krigen i Norge ble slutt for mange decennier siden, lever nazismen i beste velgående.

Det er ofte de pengesterke og rike som ytrer at andre foreldre ikke burde ha rett til å ha barn. Selv har de råd til advokater og vil aldri bli angitt til "barnevernet". Til det er de for sterke. Ethvert forsøk på å melde dem til "barnevernet" vil bli møtt med kraftig motangrep. Ingen barnehagetanter melder de ressurssterke til "barnevernet". Det er ikke direktørsønnene i samfunnet som blir meldt til "barnevernet". Nei, barnehagetantene ser seg ut de som de oppfatter som svake, nemlig aleneforsørgere og mindre pengesterke grupper.

Det må bli slutt på at man fradømmer mennesker retten til å ha barn. Det er en rett å stifte familie, endog en menneskerett. Ingen burde ha rett til å si at et barn ikke skal ha rett til å bo hos sin egen mamma eller pappa. Barna vil ikke bo hos fremmede "omsorgspersoner", som er spesialutplukktet av de ansatte i "barnevernet". Barna vil bo hjemme hos seg selv, selv når egoistiske og tankeløse voksne hevder at foreldrene deres "ikke burde hatt rett å få barn".

Det finnes utvilsomt noen foreldre som utøver skade på sine barn. Østerrikeren Josef Fritzl er en av dem. Han buret sin datter Elisabeth inne i 24 år og avlet 7 barn med henne. Men vi skal ikke glemme at det var politiet som til sist løste saken og fikk Elisabeth fri. Det østerrikske "barnevernet" hadde vært inne i familien Fritzl i flere år uten å oppdage at noe var galt.

Hvem kan idag si at Elisabeth Fritzl ikke burde vært født fordi hennes far er et monster? Hennes far blir forhåpentligvis dømt til å sitte i fengsel resten av sitt begredelige liv. Selv om han har begått avskyelige ugjerninger, har han frembragt en usedvanlig datter.

De som sitter og sier om andre mennesker at de aldri burde ha vært foreldre, burde tenke seg om. Det er lett å være fordømmende overfor foreldre som blir forfulgt av "barnevernet". Ofte kjenner man ikke til alle sakens elementer og feller sin dom uten tanke på den skade man volder mot uskyldige. Det er vondt for foreldre å høre noen si: Det finnes de som ikke burde vært foreldre. Det norske "barnevernet" gjør stor skade på de familiene de blir involvert i. Slike familier fortjener samfunnets sympati, snarere enn samfunnets forakt. Du skal ikke dømme andre.

PS: Josef Fritzl hadde ingen rett til å avle barn med sin egen datter. Han begikk en straffbar handling.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 07, 2008 2:04 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Hvor skadet er barna som han fikk med sin kone?

Hvor skadet er barna han fikk med sin datter, og som vokste opp i etgen over - sammen med mosteret?

Hvor skadet er barna som har vokst opp i kjelleren - innesperret, og sammen med monsteret?

Dette forteller vel litt om hvor ekstreme forhold som må til for å ødelegge barn.

Vil tro man vil finne en del oppkonstruering av psykiske sykdommer fremover. I tillegg til de skadene de ekstreme forholdene har gitt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Foreldre som ikke burde ha barn
PostPosted: Sat Jun 07, 2008 3:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Ofte opplever jeg at de som aller mest hardnakket insisterer på at enkelte foreldre ikke burde få lov til å avle barn, er voksne folk som er oppvokst i barnevernet og ikke vet om noe annet.

Og da sier jeg; "ja, men da hadde ikke du vært født, dersom vi skal praktisere ditt syn på saken".

Og i mitt stille sinn tenker jeg på å føye til dette, men lar det være: "-Og kanskje det hadde vært det aller beste."

agrippa wrote:
Hvem kan idag si at Elisabeth Fritzl ikke burde vært født fordi hennes far er et monster? Hennes far blir forhåpentligvis dømt til å sitte i fengsel resten av sitt begredelige liv. Selv om han har begått avskyelige ugjerninger, har han frembragt en usedvanlig datter.


Og her har du klart å få presisert hva jeg mener på en grei måte, Agrippa. Og jeg er helt enig med deg.

Men jeg har en liten upopulær digresjon til dette, for når en mann sier "min datter betyr alt for meg", så vet jeg av erfaring at han mener det (og hva f* skal han da med meg etter?). Og sånt får jeg "syke bilder i hodet mitt" av, i retning av denne Josef Fritzl.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Foreldre som ikke burde ha barn
PostPosted: Sun Jun 08, 2008 8:14 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:

Ofte opplever jeg at de som aller mest hardnakket insisterer på at enkelte foreldre ikke burde få lov til å avle barn, er voksne folk som er oppvokst i barnevernet og ikke vet om noe annet.


Det er ikke underlig at de som får en oppvekst i "barnevernet" blir innpodet å hate naturlige familier. De blir avhengige av sine torturister, ikke ulikt gisseltagere med Stockholms-syndrom.

Arild Holta wrote:
Hvor skadet er barna som han fikk med sin kone?

Hvor skadet er barna han fikk med sin datter, og som vokste opp i etgen over - sammen med mosteret?

Hvor skadet er barna som har vokst opp i kjelleren - innesperret, og sammen med monsteret?

Dette forteller vel litt om hvor ekstreme forhold som må til for å ødelegge barn.

Vil tro man vil finne en del oppkonstruering av psykiske sykdommer fremover. I tillegg til de skadene de ekstreme forholdene har gitt.


Barna som fikk komme opp av bunkeren, er såvidt vites, ikke skadet i det hele tatt. Fru Fritzl har tatt seg godt av barna. Det viser at ektefeller som hver for seg ikke er perfekte, likevel kan lykkes godt i oppdragergjerningen når de bare holder sammen. Fritzl's problem var at han var utro mot sin kone, med sin egen datter!

Psykologene har allerede beregnet at intensiv terapi for alle barna til Elisabeth vil koste 10 millioner kroner. Dette er penger som de håper hun kan kreve i erstatning fra sin far. Jeg vil anbefale at hun bruker pengene på noe annet enn psykologer. Medisinsk helsehjelp har hun vel uansett krav på. Alle de innesperrede har fått fysiske skader på grunn av D-vitamin mangel, som blant annet fører til tap av tenner.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]