It is currently Thu Mar 28, 2024 10:36 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Er det riktig at barnetraffickernes person skal være uangripelig mens barna kan bortføres når som helst?
Ja, offentlige barnekidnappere må beskyttes mot foreldrenes vrede 0%  0%  [ 0 ]
Nei, det uthuler respekten for landets lover 83%  83%  [ 5 ]
Vet ikke 17%  17%  [ 1 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject: Loven beskytter barnetraffickerne
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 2:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
I den senere tid er jeg stadig oftere blitt møtt med krav om selvsensur på forumet. Av redsel for å bli rettsforfulgt blir forum-medlemmene pålagt å sensurere sine ytringer. Barnetraffickernes person og eiendom er hellig. Dette i sterk motsetning til foreldrenes og barnas personer og eiendommer, som kan krenkes når som helst og hvor ofte det måtte behage barnetraffickerne.

Såkalte "undersøkelsessaker" opprettes for et godt ord, eller rettere sagt en falsk eller ubegrunnet melding om "bekymring". Da kan barnetraffickerne med loven i hånd kreve adgang til barnets hjem. De vil som oftest kreve å komme mange ganger. De vil også kunne komme uten varsel eller på svært kort varsel dersom de føler seg tilstrekkelig "bekymret". De kan videre kreve innsyn i foreldrenes og barnas pasientjournaler samt innhente informasjon fra alle offentlige instanser. Barna kan fjernes fra hjemmet på grunnlag av et administrativt fattet vedtak uten kontradiksjon og bevisførsel.

Enhver krenkelse av barnetraffickerne er derimot strengt forbudt og vil etter all sannsynlighet bli rettsforfulgt. "Vold mot offentlig tjenestemann" eller tjenestemannens eiendom er en forbrytelse som politiet gir høy prioritet. Her blir det sjelden snakk om henleggelse. De tiltalte vil bli gitt bøter eller fengselsstraff.

Dette har ført til et sterkt krav om selvsensur, ikke ulikt det man finner i tradisjonelle diktaturer. Redsel for at forumet skal bli stengt dersom noen av medlemmene "går over streken", er blitt påtagelig. Selv om de fleste medlemmene bedriver selvsensur før innlegg godkjennes, skjer det likevel at man blir pålagt å sensurere ytterligere.

De undertrykte sensurerer seg selv av frykt for hva barnetraffickerne og påtalemyndighet kan finne på dersom de skulle lese et innlegg som oppfordret til aktiv motstand mot barnetrafficking. De som gjør aktiv motstand mot barnetraffickerne blir strengt straffet.

Kanskje må det være slik for at statsadvokaten ikke skal klare å stenge forumet. Ytringsfriheten i Norge er ikke større enn at det er forbudt å avbilde barnetraffickere sammen med en negativ tekst, jf. en fersk dom.

Det er likevel en trist utvikling og kan sees som et tegn på at motstanderne av den offentlige barnetrafficking er blitt kuet. Redselen for represalier gjør at man utøver sterkere og sterkere selvsensur. Snart kan det bli forbudt å uttale seg negativt om "barnevernet", da det kan oppfattes som landsforrædersk virksomhet eller undergraving av staten, som kan straffes med minimum 20 års fengsel. Da er vi kommet dit Kina er idag.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Loven beskytter barnetraffickerne
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 6:46 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
De undertrykte sensurerer seg selv av frykt for hva barnetraffickerne og påtalemyndighet kan finne på dersom de skulle lese et innlegg som oppfordret til aktiv motstand mot barnetrafficking. De som gjør aktiv motstand mot barnetraffickerne blir strengt straffet.


Er det ikke litt hyklerisk å være bråkjekk når man sitter godt anonymisert? Du skyver andre foran deg i din kamp mot maktpakket, og krever noe annet av andre enn av deg selv: Vi må ta støyten for det du gjør.

Skal jeg komme i klammeri med myndighetene, så ser jeg helst at det skal være kalkulert av meg selv.

For meg handler det ikke om frykt over hodet. Det handler om RASJONELL tenkning. Det handler om å LOGISK forholde seg til den sterke part. Kampen mot overgriperne må være rasjonell og logisk bygge på de muligheter vi har.

Noen ganger har jeg trolig gått over grensene loven setter. Da er jeg glad og takknemlig for at andre kan påpeke at "ditt og datt" er det klare juridiske grenser mot. Da endrer jeg det jeg har skrevet. Ikke fordi at jeg liker undertrykkende lover. Men fordi jeg vil kjempe effektivt.

Det er ingen mening i å drive en motstandskamp som ødelegger motstandskampen.

Anarkistene er det historiske eksempelet på noen som opphevet sin egen motstandskamp med måten de utøvde motstand. Etter en del drap så kjørte den sterke part fullstendig over dem. Historien hadde trolig sett ganske anderledes ut om de hadde forholdt seg rasjonelt til den sterke part. Men de ble nermest utradert etter sitt overmot.

Det Nye Testamentet sier litt om både hovmod og manglende realisme.

Stikk fingen i jorda og ta hensyn til de rådende forhold.

Jeg funderer kontinuerlig på hvordan man kan strekke ytringsfriheten til fordel for barnevernsofrene. Vi går da også lengre enn Samfunnsmagasinet og BarnaRett.no. Jeg er interessert i å gå enda lengre, men må hele tiden forholde meg til at det finnes sterkere krefter enn meg. Er ikke det ganske selvfølgelig?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]