It is currently Thu Mar 28, 2024 8:04 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Er det en menneskerett å stifte familie?
Nei, bare de med godkjent "barnesertifikat" har denne retten 17%  17%  [ 1 ]
Ja, det er en rett alle menn og kvinner i gifteferdig alder har 83%  83%  [ 5 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject: En menneskerett å stifte familie
PostPosted: Thu Feb 21, 2008 10:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det tidligere barnevernsbarnet Linn Merethe Terjesen har engasjert seg sterkt til fordel for barnetraffickerne. Hun skriver i et debattinnlegg i Aftenposten 20. februar 2008 om yndlingstemaet barn med psykisk syke foreldre.

Terjesen stiller spørsmålet: Hva skal samfunnet gjøre med køen av barn og unge som har psykiske problemer på grunn av én eller to psykisk syke foreldre?

Og hun har funnet følgende løsning: Etter min mening skulle ikke alle voksne mennesker hatt barn. Det er ikke en rett man har eller kan kjøpe seg. Det er snakk om omsorg og kjærlighet, det å være i stand til å ta vare på et barn, både praktisk og mentalt.

Mitt forslag er å etablere en prøve for alle potensielle foreldre med en psykisk lidelse for å se om de er i stand til å ta ansvar for andre. Og med bestått prøve fått det som kan kalles et barnesertifikat.


Linn Terjesen fullstendig feil når hun skriver at det å få barn ikke er en rett man har eller kan kjøpe seg. Retten til å stifte familie er faktisk en av menneskerettighetene, og den kan ikke fratas den enkelte av staten.

Europakonvensjonen
Artikkel 12 - Retten til ekteskap

Menn og kvinner i gifteferdig alder har rett til å gifte seg og til å stifte familie, i samsvar med de nasjonale lover som regulerer utøvelsen av denne rettighet.


Her står det klart og tydelig at menn og kvinner har rett til å stifte familie. Denne retten er ikke betinget av at staten ved det såkalte "barnevernet" gir sitt samtykke. (Lovverket regulerer blant annet antall personer som har rett til å gifte seg med hverandre da polygami i Norge er forbudt).

Hva skal staten ved "barnevernet" så gjøre med alle de menneskene som ikke består førerprøven i barneomsorg? Skal de kanskje tvangssteriliseres eller presses til abort hvis de likevel våger å stifte familie uten den nødvendige tillatelsen? Eller skal "barnevernet" nøye seg med å frata dem spebarnet noen timer etter fødselen slik praksis er idag med foreldre som ikke har passert nåløyet?

Innlegget til Linn Terjesen viser hvor langt såkalte "barnevernere" er villig til å gå for å ta fra borgere deres iboende menneskerettigheter. Terjesen forfekter, etter mitt syn, et fascistisk menneskesyn, og det er nærliggende å tro at hun har ervervet dette destruktive menneskesynet gjennom årelang hjernevask under "barnevernets" anbringelse. Årene under "barnevernet" har med andre ord skadet henne og gjort henne ute av stand til å skjelne mellom riktig og galt. Linn Terjesen er et eksempel på hvordan "barnevernet" avstumper barnas følelsesliv og gjør dem til menneskelignende roboter som kan styres dit barnetraffickerne befaler, ikke ulikt barnesoldater i Afrika, som befales å drepe.

Jeg håper Linn Terjesen selv en dag får gleden av å stifte familie uten barnetraffickernes observerende blikk på seg, og jeg håper hun slipper den tragedie det er å bli fratatt sitt barn med tvang av et totalitært "barnevern" fordi hun ikke anses å gi "god nok" omsorg.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: re
PostPosted: Thu Feb 21, 2008 11:56 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
I dagens Norge er det ikke en menneskerett å stifte familie, man kan ha beskyldning om å være "psykisk utviklingshemmet", eller være et barnevernsbarn, disse situasjoner holder som oftest når fylksnemnda bestemmer å frata mor omsorgen for barn, før fødsel.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Et lignende forslag
PostPosted: Fri Feb 22, 2008 12:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Et lignende forslag som denne infame Linn Merethe Terjesen nå kommer med, ble for noen år siden satt ut i praksis i et land i sør-Amerika (husker ikke hvilket), der ble de FATTIGE den gang tilbudt penger av staten for å la seg sterilisere.

Dette forskrudde opplegget ble oppdaget, SKANDALEN var et faktum, og bakmennene ble dømt etter FOLKEMORDPARAGRAFEN.

Men, det vil ikke forbause meg det spor om hun får gjennomslag for sine menneskefiendtlige ideer. Torsdag den 24. mai 2007 skrev jeg forresten et innlegg om denne saken på Nettby som ble lest av 1620 personer, se "Hva blir det neste?"

Du finner x-antall svar ved søk på tvangssterilisering, blant annet dette; FORRAKT FOR DE SVAKE.

Jeg har også i år 2000 skrevet et langt kapittel om denne saken, det heter UØNSKEDE TREKK, men jeg har ikke fått anledning til å legge det ut ennå.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Fri Feb 22, 2008 1:27 pm, edited 4 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Svar:
PostPosted: Fri Feb 22, 2008 1:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Quote:
Regjeringen sier den er bekymret for helsekøen av barn og unge med psykiske problemer, men hvilke tiltak setter den inn for å forebygge utviklingen?


Her er min løsning på regjeringens problemer:

1. Sett pengene INN PÅ DEN RETTE KONTOEN.

2. Resepten, av John Cleese og Robin Skynner.

3. Ditt forslag her:

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Et lignende forslag
PostPosted: Sun Feb 24, 2008 4:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Et lignende forslag som denne infame Linn Merethe Terjesen nå kommer med, ble for noen år siden satt ut i praksis i et land i sør-Amerika (husker ikke hvilket), der ble de FATTIGE den gang tilbudt penger av staten for å la seg sterilisere.


Jeg tenker pipa får en annen låt den dagen Linn Merethe Terjesen blir gravid og får beskjed fra barnetraffickerne om at de ønsker å innkalle henne til en samtale. I samtalen blir hun meddelt at med sin belastende bakgrunn kan hun nok ikke ha ansvaret for et nyfødt spebarn og at babyen vil bli omplassert 48 timer etter fødselen til et trygt og godt fosterhjem.

Linn Merethe Terjesen bør aldri tenke tanken å gifte seg og få barn. Alle barna vil bli konfiskert umiddelbart av det "barnevernet" hun idag hyller.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]