It is currently Thu Mar 28, 2024 2:50 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Bør det innføres obligatoriske utredning av kvinne/mann ved inngåelse av ekte-/partnerskap?
Ja, forholdet bør dessuten jevnlig evalueres av familievernspsykologer 0%  0%  [ 0 ]
Nei 100%  100%  [ 10 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 10
Author Message
 Post subject: Samspillsutredning
PostPosted: Mon Feb 04, 2008 4:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Familievernet i Os kommune har bedt meg utrede samboerparet psykolog Frøydis Enger og Jan Tore Johansen. Mandatet er vidt med fokus på spesielle problemområder som seksuell tilfredstillelse, grad av interagering ved samleie, hyppig sædavtøming og generell funksjonsdyktighet. Ved å observere paret har jeg trukket konklusjoner basert på en familievernfaglig tilnærming.

Personalia: Psykolog Frøydis Enger, f. xxxxxx, adresse: xxxxxx ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES!, Sivilstatus: Gift, Antall barn: Tre.

Partner: Barnevernspedagog Jan Tore Johansen, f. xxxxxxx, adresse: xxxxxx, Sivilstatus: Gift Antall barn: Fem

Historikk: Psykolog Frøydis Enger og barnevernspedagog Jan Tore Johansen har vært samboere i fem år. De møtte hverandre på barnevernsinstitusjonen Harmoni der Frøydis jobbet som barnevernspsykolog og Jan Tore arbeidet som miljøterapeut (han tok senere videreutdannelse som barnevernspedagog). I løpet av kort tid var Frøydis gravid med det første barnet. Jan Tore hadde to barn fra før fra to tidligere forhold med henholdsvis barnevernskonsulent Laila Mølje Pedersen og sosionom Torhild Ringen Holte. Det var Frøydis Engers første samboerskap. Graviditeten var vanskelig og Frøydis nektet Jan Tore samleie mesteparten av tiden. Dette medførte at Jan Tore fikk utløsning gjennom utstrakt onanering. Han gjenopptok dessuten kontakten med både Torhild og Laila uten å nevne dette for Frøydis. Frøydis hadde ingen tidligere seksuell erfaring før hun møtte Jan Tore og ble fortalt at analsex var vanlig . Jan Tore og Frøydis hadde som oftest analsex etterfulgt av oralsex hvor Frøydis var den aktive part. Etter en stund begynte Frøydis å få slappe muskler i endetarmen, noe som medførte problemer med å holde på avføringen. Paret gikk derfor over til å praktisere vaginalsex, og det var i denne perioden Frøydis ble gravid.

Første observasjon foregikk i parets hjem. Jeg hadde satt av to timer til å observere paret mens de hadde intime relasjoner. Under observasjonen satt jeg i en lenestol inntil sengen hvor paret oppholdt seg. Det ble tatt notater under observasjonen. En liten sekvens ble også videofilmet, jfr. Film nr. 43/987. Paret har gitt sin tillatelse til at filmen kan brukes i undervisning av samlivsterapeuter.

Observasjon: Frøydis Enger, heretter referert til som kvinna, kledde av seg. Deretter kledde hun av sin partner, Jan Tore Johansen, heretter referert til som hannen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 04, 2008 5:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Fortsettelse følger. . .. ? :D

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Utredning pågår
PostPosted: Mon Feb 04, 2008 7:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
bjørn erik wrote:
Fortsettelse følger. . .. ? :D


Utredningen er på ingen måte avsluttet, og jeg vil ha en tett oppfølging av paret de nærmeste månedene. Det vil føres tilsyn med parets seksuell aktivitet for å avdekke eventuelle anormaliteter. Det er mistanke om seksuell dysfunksjonalitet. Dette er meget alvorlig og kan medføre tvangsskilsmisse, for kvinnens seksuelle tilfredstillelse er et lovpålagt offentlig ansvar som vi i familiverntjenesten tar særdeles alvorlig.

Vi kommer tilbake til mer deskriptive tilføyelser og vurderinger etter at psykolog Frøydis og barnevernspedagog Jan Tore har gjennomført obligatorisk samlivskurs. Det har vært vanskelig å få paret i posisjon, men det arbeides med å motivere dem til ytterligere utredning. De vil dessuten motta nødvendig råd og veiledning under akten. Spesielt barnevernspedagogog Jan Tore har vanskelig for å lytte til fagpersonens råd. Det planlegges dessuten et tverrfaglig samarbeid mellom ulike instanser for å hjelpe paret med å velge de posisjoner som passer best. En fagutdannet instruktør vil gi individuell veiledning til både Frøydis og Jan Tore.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: RE
PostPosted: Mon Feb 04, 2008 9:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Høres ut som paret bør sendes obligatorisk utredning ved et foreldre og familiekompetansesenter i regi av BUP. Håper du fortsetter... :)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 04, 2008 10:13 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Håper dette er i orden :D
http://origo.no/-/workgroup/show/957_ba ... n-mosjoeen

Fikk kontant respons fra en eller annen "avisperson" (Simen Svale Skogsrud) da jeg la det inn, måtte forsvare det med "novelleargumentet".

Vi ble "enige" om at han for fremtiden tok det opp med meg innen han gikk videre med "saken" :lol:

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: RE
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 8:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Høres ut som paret bør sendes obligatorisk utredning ved et foreldre og familiekompetansesenter i regi av BUP. Håper du fortsetter... :)


Resten av utredningen ble dessverre sensurert av moderator. Om det bare hadde vært like enkelt å slette de "barnevernfaglige utredningene", som holder et enda lavere nivå.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 9:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Det er jeg som har slettet det, ikke f.eks Arild. Jeg skjønner det godt hvis du er lite begeistret for det, men jeg synes den var noe for preget av unødvendig påfallende sex. Kanskje jeg begynner å bli puritansk på mine gamle dager? Mest er det allikevel at jeg synes det er en avsporing; på samme måte som vi ikke har ekteskapskonflikter som tema har vi heller ikke sex.
– Uglese meg hvis du må.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sensurlyst
PostPosted: Sun Feb 10, 2008 8:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
 
Det er jeg som har slettet det, ikke f.eks Arild. Jeg skjønner det godt hvis du er lite begeistret for det, men jeg synes den var noe for preget av unødvendig påfallende sex. Kanskje jeg begynner å bli puritansk på mine gamle dager? Mest er det allikevel at jeg synes det er en avsporing; på samme måte som vi ikke har ekteskapskonflikter som tema har vi heller ikke sex.
– Uglese meg hvis du må.
  


Jeg synes det er maktmisbruk, og det var godt å høre at det ikke var Arild. Det er synd at han har gitt deg så utstrakte fullmakter at du kan gå inn og sensurere (slette) andres innlegg. Det kan føre til at jeg slutter å skrive her og finner andre fora. Dette er faktisk min blogg, og jeg synes det er kritikkverdig at bloggen min uten videre blir slettet. Det er jeg som bestemmer innholdet i min blogg, ikke du. Det å uten varsel slette andres åndsverk, kan sammenlignes med tyveri. Du kan faktisk slette hele produksjonen min når du måtte føle for det på samme måte som barnetraffickerne kan fatte akuttvedtak og ta barna med seg under armen, når de måtte føle for det.

Barnetraffickerne griper inn i intimsfæren, hvor sex er en naturlig ingrediens. Samspillet mellom mor og barn er på sett og vis like intimt som samspillet mellom mann og kvinne. Derfor brukte jeg en tenkt samspillsutredning mellom mann og kvinne som eksempel på hvordan det føles når det offentlige gjør kjærlighet mellom mor og barn til sitt anliggende. Ved å beskrive kvinnens fysionomi forsøkte jeg å illustrere hvor nedverdigende og krenkende det er for foreldre å lese tilsvarende beskrivelser, både av seg selv og ikke minst barna. Både barnas væremåte og utseende blir beskrevet i psykolograpporter. Derfor var det naturlig å inkludere en beskrivelse av psykolog Frøydis, "kvinna", i den tenkte samspillsrapporten. Det var selvfølgelig ikke meningen å krenke kvinner generelt, og det tror jeg alle med erfaring fra samspillsutredninger forstod. Det nytter ikke kun med en teoretisk tilnærming til barnetraffickerne. Det er mye vonde følelser involvert, og disse følelsene kommer til uttrykk på mange måter. Det å sette ord på hvordan det føles, er for meg en måte å gi utløp for sorgen. Det er også en måte å bearbeide opplevelsene og sette dem i det rette perspektiv.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 10, 2008 12:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det er allikevel slik at utenforstående ikke nødvendigvis skjønner hverken ironi eller paralleller – de må i det minste ha det inn med skjeer og uten å avspores av obskøne ord. At Bjørn Erik har forstått ironien, er så; det betyr ikke at alle andre gjør det.

Det er ikke heldig hvis godtfolk pluss erklærte barnevernsforsvarere skal kunne si, og tro, at det virkelig er sånn: "Her ser vi det – rbv er en organisasjon som både er fiksert på slibrig sex og er imot barnevern. De støtter altså pedofile."

Det gjør rbv nettopp ikke. Men barnevernere og andre fra myndighetene leser flittig her, og leter etter påskudd.

Hvem som skal rydde på forumet og avgjøre ting når Arild ikke selv har tid til å lese alle innlegg, synes jeg får være opp til ham som forumeier å bestemme. Du må gjerne kommentere det, men rbv skal ikke styres av noen bruker. Det er synd hvis du trekker deg, men du må jo selv bestemme det.
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 10, 2008 2:35 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg har ikke lest innlegget, og velger helst å unngå å lese om det er for sex-fiksert.

Har vert en del syk siste tid, og har forsøkt å gjøre mindre.

Når det var diskusjon om nakenbilder tidligere, så informerte jeg om at jeg vil vurdere å legge ned forumet om vi blir plaget med slikt. Det indikerer vel holdningene mine.

Ellers skal det være høyt under taket mht ytringer. Men vi har et TEMA. Og det er ikke sex. Blir sex oppfattet som å være det sentrale, så kan man oppfattes være utenfor TEMA.

Siden jeg ikke har lest innlegget, så har jeg ikke mer en generelle betraktninger å komme med.

Men jeg kommer konsekvent til å ikke lese sexfiksert stoff. Mht selvdisiplin har jeg enkelte prinsipper...

Fjerner moderatorer det som er sexfiksert, så vil jeg ikke vite hva som har blitt fjernet. Men jeg har jo forståelse for at man vil raljere over de mer eller mindre perverse holdningene som florerer hos barnevernsansatte. Men det kan fjerne fokuset fra det som rbv handler om, og fra det man vil ha frem.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Revolusjon, ikke "samarbeid"
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 7:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Jeg har ikke lest innlegget, og velger helst å unngå å lese om det er for sex-fiksert.


Innlegget inneholdt beskrivelser av den kvinnelige anatomi, omtalt i såkalte "folkelige" former med * slik at de ikke kan googles. Dette ble for sterk kost for din utnevnte moderator.

Jeg synes forøvrig det er noe forunderlig at du som - 10-barns far (sic) - viser slik avsmak for "sex". Sex er en viktig, ja, nesten uunnværlig, ingrediens i et ekteskapelige samliv, men i likhet med "barnevern" kan det misbrukes. Gud har tilkjennegitt at sex kun tillates mellom den ene mann og den ene kvinne som er gift med hverandre. Derfor ønsket jeg å illustrere det nedrige i at offentlige instanser ønsker innsyn også i hva det kaller "samspillet" mellom mann og kvinne. Det er desavouering av kjærligheten mellom mann og kvinne på samme måte som såkalte "samspillsvurdering av mor og gutten/jenta" er en desavouering av morskjærligheten.

Jeg forstår at slibrige personer kunne misbruke bloggen, men jeg trodde r-b-v.net var opptatt av å være i forkant og flytte grenser. Vi er spydspissen inn i "barnevernets" myke vom. Vi "samarbeider" ikke, vi ønsker revolusjon!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 9:06 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg liker veldig godt det meste av det du skriver i denne bloggen din, Agrippa - det er ofte morsomt og vanligvis velskrevet. Jeg vet at vi av og til har vært i tottene på hverandre og har forskjellig syn på mye her i verden, men jeg setter stor pris på det du skriver og jeg liker en frisk debatt!

Personlig er jeg glad i å bruke kraftuttrykk og preget som jeg er av gateliv og eksponering for trøndersk humor har jeg lett for å ty til en uttrykksform som mange finner støtende. Det har jeg som min "sensurveiledning" når jeg ytrer meg offentlig. Det er ikke alltid filteret fungerer og noen ganger blir jeg misforstått, men det må jeg ta på egen kappe.

For meg er det viktigste å kommunisere mine synspunkter til flest mulig - og da må jeg ta hensyn til mine debattanters ståsted.

Kjære Agrippa - kan du ikke bare akseptere at du denne gangen var litt for dristig i forhold til dine "medsammensvornes" holdninger. Det er jo heller ikke menneskers forhold til sex som er det viktige her på forumet - det resultatet av den.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 9:43 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Når folk ikke oppfatter sinte barnevernsofre som normale, hvordan oppfatter de da det du skriver

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Likegyldig
PostPosted: Thu Feb 14, 2008 7:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Når folk ikke oppfatter sinte barnevernsofre som normale, hvordan oppfatter de da det du skriver


Det prøver jeg å stille meg likegyldig til. Jeg tror ikke det er sunt å være så opptatt av hva andre måtte mene til enhver tid.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Skriv svar"
PostPosted: Thu Feb 14, 2008 9:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

"Skriv svar" stod det nederst her, så da henger jeg meg på, for jeg leste Agrippas første kapittlet inne på Origo, og syns den siste setningen var morsom der og da. Men, jeg må nok si meg enig i at det holder, for jeg syns ikke at slike utbroderinger av dette tema passer her inne på RBV, med mindre en slik rapport i virkeligheten ble brukt som grunnlagsmateriale for å frata foreldre omsorgen for sine barn.

-Og det sier jeg som har lagt ut et "nakebilde" av meg selv på Nettby? Vel, det er et uskyldig bilde av meg selv fra den gang jeg var 25 år, hvor jeg sitter på en stein i Rimini, i bikini, riktignok toppløs, slik moten var den gang, men puppene har jeg selvfølgelig sensurert vekk med en kledelig brunfarge.

Jeg har satt bildet opp i en setting som er ment å være morsom, også på en måte å si ifra om at det er fullstendig meningsløst for menn å spørre meg om de kan få se nakenbilder av meg, og nå syns jeg det er for seint å ta det vekk, for det er sikkert kopiert og videreformildet for lenge siden.

Joda, jeg angrer bittert på at jeg gjorde det, selv om det kun var ment som en spøk, for nå bruker folk det mot meg for alt hva det er godt for, for å fremheve seg selv og å sverte min troverdighet.

Så, jeg vil herved advare alle andre mot å gjøre det samme som jeg har gjort. -Kle heller godt på deg, når du opptrer i "det offentlig rom". For, vi kommer ikke til å vinne denne "spyd-krigen" mot barnevernet ved å vise vår fysiske nakenhet. Og jeg tipper at nøyaktig det samme vil gjelde for oss om vi også skulle finne på å opptre i en avkledd språkbruk, slik som Agrippas 2dre kapittel antyder.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]