It is currently Thu Mar 28, 2024 6:08 pm



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Er tvangsfjernelse av barna et verre overgrep mot kvinner enn voldtekt?
Ja 77%  77%  [ 10 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Like ille 23%  23%  [ 3 ]
Total votes : 13
Author Message
 Post subject: Likestillingsministeren raser mot Fremskrittspartiet
PostPosted: Wed Apr 25, 2007 11:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
I forbindelse med en Amnesty-rapport hvor det fremkommer at halvparten av alle menn mener flørtende kvinner selv må ta ansvar for voldtekter, sier justispolitisk talsmann for FrP, Jan Arild Ellingsen, at mange menn i Norge tenker annerledesog at jenter må ta høyde for det.

Likestillingsminister Karita Bekkemellem reagerer kraftig på Frps utspill om at kvinner selv må ta ansvar for hvilke signaler de sender ut til menn, for som hun sier:

- Voldtekt er at av de verste overgrepene en kvinne kan bli utsatt for, og vi kan ikke gi legitimitet for at man utsetter seg selv for overgrep om man oppfører seg på en spesiell måte. Dette kan vi ikke akseptere, og vi må få satt en stopper for slike holdninger.


Kommentar: Jeg vil hevde at et av de aller verste overgrepene en kvinne og mor kan bli utsatt for er å bli fratatt sitt barn. Barnevernet legitimerer overgrepene ved å vise til at moren har oppført seg på en måte som de mener er "bekymringsfull". Moren kan ha politiske holdninger som de venstrevridde barnevernsansatte forakter. Hun kan kle seg på en måte som barnevern-psykologen ikke synes noe om. Hun kan ha meninger som strider mot hva som til enhver tid oppfattes som politisk korrekt. Alt dette kan være årsaker til at barnevernet betrakter henne som et legitimt offer for mer eller mindre inngripende "tiltak".

Hvorfor skal "barnevernet" ha rett til å "voldta" kvinner ved å frata dem deres barn?

Blir overgrep mindre alvorlige når de begås av det offentlige og ikke av privatpersoner?

Barne- og likestillingsministeren er fryktelig opptatt av kvinners rett til ikke å bli voldtatt og til å sitte i styrer, selv uten eierskap. Hva om hun interesserte seg en smule for alle de mødrene som urettmessig blir fratatt sine barn av et mektig og korrupt "barnevern"? Dette er nemlig også likestilling. Mødre har rett til å oppdra sine barn uten unødig innblanding fra det offentlige. Det er en menneskerett å stifte å få lov til å stifte familie. Norske kvinner opplever å bli fratatt sine grunnleggende menneskerettigheter som følge av "barnevernets" fanatiske jakt etter "omsorgssvikt".

Skal norske kvinner og mødre akseptere at barnevernet, i likhet med menn, "tenker annerledes" og bruker dette til å rettferdiggjøre henholdsvis tvangsfjernelse og voldtekt?

Nå må barne- og likestillingsminister ta kvinner som blir utsatt for overgrep fra myndighetene på alvor. Det virker hyklersk å rase mot Fremskrittspartiet når det er Karita Bekkemelloms eget departement som står for de verste overgrepene mot kvinner.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 25, 2007 11:27 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Redd Barna Våre driver noe av den klareste kvinnekampen i Norge. Selv om vi først og fremst kjemper for familien og barns rett til sine biologiske røtter.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 9:09 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Nei, vi kvinner vil jo ikke ha barn, det er samfunnet som vil ha barn, vi vil bare få lov å p*le rundt. Og vi vil ha lov til å kle oss slik moteindustrien forteller oss, uten at mannfolka skal innbille seg noe. De er der for vår tilfredstillelse, som avlsokser og handymen :roll:

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kvinners rett til å beholde egne barn
PostPosted: Fri Apr 27, 2007 11:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Nei, vi kvinner vil jo ikke ha barn, det er samfunnet som vil ha barn, vi vil bare få lov å p*le rundt.


Retten til selvbestemt abort var en kampsak for kvinnene på 70-tallet. Det å ha rett til å ta livet av sitt eget barn inntil 12. svangerskapsuke fremstilles som et stort fremskritt for kvinnene. Det underslås at mange kvinner blir truet og presset, både av egne menn og av andre som mener det ikke passer med barn akkurat der og da, til å ta livet av sine fostre.

Økonomiske hensyn er blitt en akseptert årsak for kvinner til å ta abort. De blir oppmuntret av samfunnet til å abortere dersom forholdene ikke ligger 100 % til rette.

Samtidig ser vi at flere og flere kvinner må ty til prøverørsmetoden når det endelig "passer" å få barn.

Samfunnet overvåker nøye de kvinnene som får barn. Endel kvinner anses som så uegnede at dersom de ikke selv velger å abortere sitt barn, så sørger barnevernet for å fjerne barnet rett etter fødselen.

Andre kvinner blir presset til å inngå en pakt med barnevernet for å hindre at barnet blir tatt umiddelbart eller etter noen år med "hjelpetiltak". Det betyr et liv under kontroll og overvåkning. Mange tør ikke sette flere barn til verden under slike forhold. De får sin frihet og livskvalitet kraftig redusert.

Det er Karita Bekkemelloms departement som styrer det såkalte "barnevernet", som tar fra kvinner retten til å beholde og oppdra egne barn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Abort
PostPosted: Sat Apr 28, 2007 12:55 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Selvbestemt abort er den aller største katastrofe for den kvinne det gjelder under press. Da jeg ikke valgte å fjerne det barn slik mine foreldre mente jeg skulle ble mødrehjem neste skritt. Plassering før fødsel.

"For tiden bor AMA hos sine foreldre. Foreldrene ønsker ikke at hun skal bli boende hos dem etter at barnet er født. Foreldrene ønsket at AMA skulle ta abort, og da hun valgte å beholde barnet har de gjort det klart at hun ikke kan regne med mye hjelp fra dem. Foreldrene har heller ikke plass til å ha dem begge boende hjemme. "


Komenter gjerne videre på denne blogg:

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=2565

Hva er værst: en fysisk seksuell voldtekt av en mann eller den sjelig voldekt av det offentlige barnevern i prosessen ved deres tvangsfjernelse av eget barn?

Vanskelig spørsmål, det er begge ondskapen på nært hold. Men tror jeg velger tvangsfjernelse av eget barn, dette er noe man aldri klarer å komme over - og svært mange ender opp der barnevernet ønsker, 6 fot under.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 28, 2007 8:49 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
Retten til selvbestemt abort var en kampsak for kvinnene på 70-tallet. Det å ha rett til å ta livet av sitt eget barn inntil 12. svangerskapsuke fremstilles som et stort fremskritt for kvinnene. Det underslås at mange kvinner blir truet og presset, både av egne menn og av andre som mener det ikke passer med barn akkurat der og da, til å ta livet av sine fostre.


I prinsippet er jeg for selvbestemt abort, men jeg kjenner mange eksempler på at dette er vanskelig.
Og presset var der før loven om selvbestemt abort kom også.
På den institusjonen jeg bodde på på 70-tallet ble ei ung jente tvunget til abort -og de kalte seg kristne!
Jeg vet også at kvinner som hadde tuberkolose summarisk ble tvunget til abort ved graviditet. Svigerbestemora mi klarte til slutt å bære fram et barn, ved at hun unngikk kontroll apparatetlenge nok til at abort ikke kunne gjennomføres - hun var over seks måneder på veg.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 28, 2007 8:52 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
En annen ting:

da jeg selv -litt uforvarende ble gravid - var det første legen sa: Du skal vel søke om abort.
Riktignok ble han glad da jeg sa at det skulle jeg ikke.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Normalitetsbegrepet i endring
PostPosted: Mon Apr 30, 2007 10:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
En annen ting:

da jeg selv -litt uforvarende ble gravid - var det første legen sa: Du skal vel søke om abort.
Riktignok ble han glad da jeg sa at det skulle jeg ikke.


Det er egentlig utrolig hva samfunnet venner seg til som "normalt". Det er blitt fullstendig normalt å ta abort dersom det ikke "passer", og det er like normalt at barn tvangsfjernes fra sine familier.

Normalitetsbegrepet endres. Det er egentlig veldig unormalt å ta livet av sitt foster, og det er også veldig unormalt at myndighetene går inn og fjerner barn fra deres familier.

Begge deler burde vært forbudt. Da hadde samfunnet markert en moralsk oppfatning av rett og galt.

Det er rart at Karita Bekkemellom blir voldsomt opphisset over at det er færre enn 40 % kvinner i styrer, men hun løfter ikke et øyenbryn over at fostre aborteres eller barn tvangsfjernes av barnevernet. Det er et temmelig spesielt verdisyn - om man i det hele tatt kan kalle det "verdier" det likestillings-statsråden står for.

Det å være kvinne er mer enn å pynte seg i utringede kjoler og klippe håret i stadig nye frisyrer, slik Karita Bekkemellom later til å tro. Det å være kvinne er også ensbetydende med å være mor. De fleste kvinner vil heller være mor for sine barn enn å sitte i et styre hvor de ikke engang har eierinteresser, kun fordi Karita har presset gjennom i Stortinget at 40 % av styrerepresentantene skal ha liten tiss.

Karita Bekkemellom har et uhyre primitivt syn på kvinnerollen. Hun tar fra kvinner deres viktigste rettighet, nemlig retten til å oppdra egne barn, mens hun slenger til dem et kjøttbein i form av styreplass som kun et fåtall av kvinner vil nyte godt av.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 01, 2007 7:28 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg kan ikke fri meg helt fra tanken om at det bak BV iver etter å beslaglegge barn ligger en ide om at dette barnet burde vært en abort.

Det er en amerikansk økonom (husker ikke navnet) som fant at når det ble vanskeligere å ta abort økte kriminaliteten tilsvarende femten tjue år etter.
At begge deler -både abortrater og kriminalitet har med sosiale forhold å gjøre er visst sekundært.

Det plager meg at t.o.m. kristne som hevder å ville hjelpe kvinner til å våge å bære fram barnet sitt, støtter barnefjensindustrien - noe kan kanskje forklares gjennom at de rekrutterer personell fra de samme kretser som resten av røkla. Men bak om ligger den tradisjonelle moralske fordømmelsen.

Jeg ser det tydelig i forskjellsbehandlingen av enslige mødre på den lokale skolen. De må slett ikke kreve noe, ellers pusses BV på dem. Vi andre der i mot, som har en høyere sosial status i skolens øyne, kan både kreve og få.

Jeg opplever at det blir sett på som et tegn på grov uansvarlighet å være enslig mor. Bak dette ligger igjen forventning om at siden det er lett tilgang på prevensjon og abort er det unødvendig å sette seg selv i en slik posisjon. Det samme gjelder dersom en velger å få mange barn uten å være rik.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 01, 2007 8:19 am 
Offline

Joined: Thu Apr 27, 2006 4:35 pm
Posts: 27
Anne Brit Raaen wrote:
Jeg kan ikke fri meg helt fra tanken om at det bak BV iver etter å beslaglegge barn ligger en ide om at dette barnet burde vært en abort.


Redaktør Erik Tunstad skrev
Quote:
[url=http://www.forskning.no/Artikler/2002/september/1033134286.51] Den amerikanske eugenikk-bevegelsen var spesielt glade for nyskapningen. Eugenikerne, som så det som sitt mål å forbedre menneskeheten gjennom å forbedre menneskets arvestoff, så i IQ-testene en mulighet for objektivt å kvantifisere hvilke individers gener det var ønskelig å føre videre, og hvilke som helst burde parkeres der og da.

Gjennom press nettopp fra eugenikerne, innførte flere amerikanske stater steriliseringslover omtrent på den samme tiden. Dette ble imidlertid ikke gjort uten motstand, og på begynnelsen av 1920-årene var steriliseringslovene under sterkt press fra opposisjonen.
(...)
Selv om psykologer i dag nærmest foretar en skylddeling mellom arv og miljø i spørsmålet om intelligens (og folk flest kanskje er i overkant sikre på at genene spiller inn både her og der), er det nok tilhengerne av miljøforklaringen som har stått sterkest de siste tiårene sett under ett. (...)
Ute blant terapeuter, folk og journalister ble synet på at intelligens var genetisk betinget betraktet som kaldt og menneskefiendtlig, mens synet på at vi fødes som blanke ark, for deretter å preges av våre omgivelser, fikk status som varmt og menneskevennlig.
(...)
Men hvorfor vil Barnevernet ta ungene fra Svanhild Jensen? Er intelligens arvelig, så har jo skaden allerede skjedd. De gjør det selvsagt fordi de mener intelligens er miljøbetinget – her må man hindre at skade kan skje!

Ideologiene er forskjellige – overgrepene de samme.
[/url]

forskning.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Carrie Buck
PostPosted: Tue May 01, 2007 10:20 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Aurora wrote:
Anne Brit Raaen wrote:
Jeg kan ikke fri meg helt fra tanken om at det bak BV iver etter å beslaglegge barn ligger en ide om at dette barnet burde vært en abort.


forskning.no


Eugenikerne trengte derfor en paradesak de kunne dra helt til høyesterett. Saken fant de sommeren 1924 - i den sytten år gamle Carrie Buck, som ifølge Harry Laughlin i Eugenics Records Office tilhørte ”den ignorante og verdiløse klassen av anti-sosiale hvite fra sørstatene” – white trash kalles det i dag.

Det er laget en film for fjernsyn om Carrie Buck, som ble tvangssterilisert etter å ha født en datter utenfor ekteskap. Datteren Vivian døde åtte år gammel. Hverken mor eller datter var evneveike, slik myndighetene påstod. Tvertimot hadde de begge normal intelligens, i likhet med Svanhild Jensen, som ble fratatt begge sine to døtre av norske myndigheter for noen år siden.

Filmen om Carrie Buck heter: Against Her Will: The Carrie Buck Story.

En annen ting er at Carrie Buck ble beskyldt for promiskuitet, og det skulle bevise hennes lave intelligens, men i virkeligheten hadde hun blitt voldtatt av nevøen til fosterforeldrene sine. :!:

Norske myndigheter opererer som om nazistene vant krigen. Barnevernet tvangsfjerner barn på bakgrunn av vås. Kanskje noen burde ta bryet med å intelligens-teste de mange barneverns-psykologene som feilaktig vurderer barn og foreldre som hjelpetrengende.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 05, 2007 4:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Se også Joar Tranøys artikkel
IQ-testing og seksualinngrep mot usedelige åndssvake jenter

"Eugenisk tenkning ble langt fra forlatt etter annen verdenskrig. Omfang av steriliseringer under krigen var relativt beskjedent (Evang 1995)."...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]