It is currently Thu Mar 28, 2024 10:11 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Er et nedlagt pissoar et passende lokale for samvær mellom barna og foreldrene?
Ja, så absolutt! Er de ikke fornøyde så kan de jo bare unnlate å ha samvær. (sur barnevernspedagog) 17%  17%  [ 1 ]
Nei, barnevernet utviser ondskapsfullhet når det legger samværene til kalde og utrivelige lokaler 67%  67%  [ 4 ]
Nei, men det er det beste kommunen har klart å skaffe (barnevernsministeren kan kunsten å lyve uten å blunke) 17%  17%  [ 1 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject: Gode samværsteder
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 2:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Barnevernet har som hovedregel at samvær mellom barna og deres naturlige foreldre skal være så lite hyggelig som overhodet mulig da mistrivsel under samværet anses å øke barnas tilknytning til fosterpersonene. Det er derfor maktpåliggende for barnevernet å finne frem til så lite trivelige lokaliteter som mulig. Undertegnede har fått tak i et hemmeligstemplet dokument utarbeidet av barnevernministers kontor. Ifølge rundskrivet, som er unntatt offentlighet i henhold til Offentlighetslovens § 6, er dette eksempler på gode samværssteder:

  • Nedlagte pissoarer
  • Tilfluktsrom
  • Midtrabatten på E-6
  • Uoppvarmede kommunelokaler (gymsaler, bomberom etc.)
  • Bussskur
  • T-bane perronger
  • Tomme containere
  • Kloakk- og renseanlegg
  • Søppelskur
  • Utedoer
  • Sprøyterom

De lokale barnevernstjenestene anbefales å legge samværene fortrinnsvis til pissoarer da de kalde og stinkende lokalene vil få samværstimene til å gå ekstra langsomt. Av samme årsak er det forbudt å legge samværet til foreldrenes og barnas hjem.

I tillegg skal alle samvær overvåkes av tilsynsvakter fra barnevernet som er instruert i å stirre mest mulig på de tilstedeværende. Tilsynsvaktene kan også når som helst bryte inn i samtalen mellom barn og foreldre og sensurere bort det de tror kan oppfattes som mistillit mot barnevernet. Videre kan samværet når som helst avbrytes av tilsynsvaktene dersom kontakten mellom barna og foreldrene blir for god. Formålet med samværet skal være at barna opprettholder kjennskap til foreldrene uten at dette går på bekostning av tilknytningen til fosterhjemmet. Derfor blir fysisk kontakt mellom barna og foreldrene frarådet, for klemmer og omfavnelser kan styrke båndene. Båndene bør isteden nedbrytes, for barnevernet vurderer at kontakten med de naturlige foreldrene er svært skadelig for barna.

Rundskrivet er undertegnet av barnevernministeren og trer ikraft med virkning fra 1.1.1970.

Barnevernministeren har forøvrig gjort påfølgende påtegnelse:

- Hvorfor bruke nedlagte pissoarer? Er det ikke bedre å bruke pissoarer som er i bruk slik at samværet med jevne mellomrom kan bli avbrutt av tissetrengte besøkende?

Dette har medført at barneverndepartementet må utarbeide en ny versjon av rundskrivet hvor ministerens forslag innarbeides. Statsrådens sekretær anser ministerens tilføyelse som glimrende og mener tilføyelsen reflekterer hennes store politiske innsikt og erfaring.

- Med en slik barnevernminister er barna sikret at deres rettigheter blir ivaretatt på en god måte, uttaler statssekretæren selvsikkert til landets fremste nyhetskanal.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Sun Jun 17, 2007 3:46 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Samvær
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 4:14 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mulig å gjøre følgende:

    Nedlagte pissoarer
    Tilfluktsrom
    Midtrabatten på E-6
    Uoppvarmede kommunelokaler (gymsaler, bomberom etc.)
    Bussskur
    T-bane perronger
    Tomme containere
    Kloakk- og renseanlegg
    Søppelskur
    Utedoer
Code:
[list]Nedlagte pissoarer
Tilfluktsrom
Midtrabatten på E-6
Uoppvarmede kommunelokaler (gymsaler, bomberom etc.)
Bussskur
T-bane perronger
Tomme containere
Kloakk- og renseanlegg
Søppelskur
Utedoer[/list]



  • Nedlagte pissoarer
  • Tilfluktsrom
  • Midtrabatten på E-6
  • Uoppvarmede kommunelokaler (gymsaler, bomberom etc.)
  • Bussskur
  • T-bane perronger
  • Tomme containere
  • Kloakk- og renseanlegg
  • Søppelskur
  • Utedoer
Code:
[list]
[*]Nedlagte pissoarer
[*]Tilfluktsrom
[*]Midtrabatten på E-6
[*]Uoppvarmede kommunelokaler (gymsaler, bomberom etc.)
[*]Bussskur
[*]T-bane perronger
[*]Tomme containere
[*]Kloakk- og renseanlegg
[*]Søppelskur
[*]Utedoer[/list]

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Samvær
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 4:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Mulig å gjøre følgende:

    Nedlagte pissoarer
    Tilfluktsrom
    Midtrabatten på E-6
    Uoppvarmede kommunelokaler (gymsaler, bomberom etc.)
    Bussskur
    T-bane perronger
    Tomme containere
    Kloakk- og renseanlegg
    Søppelskur
    Utedoer
Code:
[list]Nedlagte pissoarer
Tilfluktsrom
Midtrabatten på E-6
Uoppvarmede kommunelokaler (gymsaler, bomberom etc.)
Bussskur
T-bane perronger
Tomme containere
Kloakk- og renseanlegg
Søppelskur
Utedoer[/list]


Det var smart. Takk for tipset!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Gode samværsteder
PostPosted: Sun Jun 17, 2007 3:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Jeg har føyd til sprøyterom til listen over gode samværsteder anbefalt av barnevernet. Da kan de rusmisbrukende foreldrene sette seg et skudd samtidig som de har samvær med barna. Glimrende!

Barnevernet ser gjerne at barna tidligst mulig får praktisk opplæring i selv-medisinering, slik at de kan bli samfunnsnyttige borgere, til glede både for rusmiddeletaten og barnevernsetaten.

Den skal tidlig krøkes som god krok skal bli. Tidlig intervensjon og tidlig opplæring i praktisk rusmiddelmisbruk er grunnstenene i rusmiddeletaten og barneverntjenesten preventive tiltak mot ungdomskriminalitet. - Ved å gjøre rusmiddelbruken lovlig hindrer vi at de unge blir kriminelle, uttaler barnevernombudet selvsikkert. - Samtidig sikrer vi våre egne arbeidsplasser.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: samvær
PostPosted: Sun Jun 17, 2007 5:53 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
En av årsakene til at jeg personlig ikke ser at det er mulig å gjennomføre samvær etter fylkesnemda og barnefjerntjenesten i Fana sitt vedtak var at eneste begrunnelse for at de ville lage samværeavtale etter 3 år uten kontakt med min sønn (tvangvedtak litra a i fylkesnmda i februar 2004) var følgende:

Betingelse 1: Mor må øyeblikkelig slutte å offentligjøre egne saksdokumenter på lett offentlig tilgjengelige steder. Mor setter mer pris på å bruke sin yttringsfrihet enn destruktive samværsmøter med sin sønn arangert av barnefjernere.

Betingelse 2 Mor skal selv betale omkostninger ved samvær (dvs min sønns reise til Danmark) på kr utebetalt 8000,- i måneden. mm (dvs min sønn er i dag opplært til at om jeg vil ha kontakt med han, skal ha en eller annen form for presang, fortrinnsvis pc spill, eller tilsvarende, prislappen er ofte viktigere en bruken/nytten)

Tror dette er meget vanlig ved samværsavtaler arrangert av barnefjernindustrien.

Jeg hadde ikke forestilt meg at jeg også kun ville se han på et nedlagt utetolett (da det ikke finnes i denne lille kystby) med tilsynsfører tilstede, men antar de ville legge press på at deres tilsynsfører skulle være til stede og bo i min ett værelsesleilighet med fri kost og losji, samt få lov å skrive negative rapporter og ødelegge samværene på 3 timer slik at mistrivsel øker mest mulig, den har jeg alt opplevd.

Damen stanset f.eks et Risk spill mellom meg og min sønn fordi vi spilte på lag mot henne.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]