It is currently Thu Mar 28, 2024 6:29 pm



Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Skal det være forbudt å kritisere barnevernsansattes virksomhetsutøvelse?
Ja, barnevernet tåler ikke offentlighetens lys 20%  20%  [ 3 ]
Nei, dette må være tillatt i ytringsfrihetens navn 80%  80%  [ 12 ]
Total votes : 15
Author Message
 Post subject: Re: Norge begyner å ligne en Komunist stat!
PostPosted: Thu Apr 05, 2007 8:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mastermind wrote:
Født og vokst opp under Titos komunist regime i det tidligere Jugoslavia.
Det var tillat å kritisere alt og alle mot feil det eneste som var strengt forbudt var å kritisere komunal-stats ansate da havnet mann i fengsel.


Norske myndigheter planlegger å gjøre det forbudt å kritisere offentlig ansatte, som ikke må hindres i "å gjøre jobben sin". Men jobben deres er å stjele barn fra foreldrene og overvåke familier og pålegge dem nedverdigende "hjelpetiltak" som familiene hverken ønsker eller trenger. Og dette skal det altså bli forbudt å kritisere, slik Arild Holta har gjort, både ved å opprette dette forumet og ved å henge opp noen få uskyldige plakater på bostedet sitt.

mastermind wrote:
Hver gang jeg leser noe i dagspressen her i Norge da spør jeg meg selv er dette virkelig jeg tror at jeg har opplevd dette for 30 år tilbake i tid, HAR TIDEN STOPET? mann har ikke lov å kritisere noen som begår lovbrud openbart og da sikter jeg til BV,


Barnevernsloven legitimerer overgrep mot familiene. Det er en skjønnslov som gir de kommunalt ansatte vide fullmakter til å gripe inn med frihetsberøvende tiltak mot mennesker de mener "trenger hjelp". Den såkalte hjelpen er i henhold til loven frivillig, men barnevernet tilkaller ofte politi for å tiltvinge seg adgang til hjemmene dersom foreldrene ikke vil akseptere hjelpetiltakene. Man er helt avhengig av advokat for å slippe fri, og advokat må man bekoste selv. De fleste advokater i Norge koster fra 1000 kroner/timen pluss moms på 25 %. Det sier seg selv at mange ikke har råd til å ansette advokat når de blir angrepet av barnevernet. Eneste løsning er å flykte fra landet, men også det koster penger. Derfor ender mange foreldre opp med å miste barna på oppkonstruert grunnlag.

Derfor må barnevernsloven oppheves, for den legitimerer overgrep og tar fra foreldrene retten til egne barn.

mastermind wrote:
Har det Norske folk virkelig luket øynene og ikke bryr seg at det foregår en katastrofe her i dette landet, staten bidrar til å splite familier, til å splite søsken fra hverandre, sender folk på flukt med sine barn, noen finner som siste utvei selvmord? mm.
Våkn opp Nordmen fjern de som bidrar til katastrofe.


De fleste nordmenn er selvgode egoister som bare er opptatt av materielle goder. De melder gjerne sine egne slektninger til barnevernet for å hevde seg selv. Det er ikke før de rammes selv at de våkner opp.

mastermind wrote:
Idag er det meg og minne barn, imorgen er det deg og dine barn som for svi for at du ikke brur deg for dine medmenesker og naboer som blir uretmesig fratat barna.
Det blir vel for drøyt å samenligne men Hvis noen prøver å ta en unge fra ett dyr så bitter dyret? Jeg er ikke Extrem men når det kommer til barna mine så er jeg Extremist og kommer til å forsvare dem med alle mulige midler inkl. fysisk motstand også. :twisted: |-D


Våre motstandere forsøker å ufarliggjøre oss ved å kalle oss for ekstremister, men det er ikke ekstremistisk å forsvare familien sin mot overgripere. Barnevernet har makt til å fjerne hvilket som helst barn i Norge. De kan komme uten varsel og bare ta med seg barna. De fleste barnas som tas med tvang fjernes på såkalte akuttvedtak. Dette er administrative vedtak som kan fattes av barnevernsleder, helt uavhengig av rettssystemet. Vi nordmenn som har opplevd barnevernet, lever under et terrorregime som gir frysninger. Vi som skriver på dette forumet, må betraktes som opposisjonelle. Vi risikerer ikke bare vilkårlig fengsling. Vi risikerer at myndighetene tar barna som hevn. Foreldrene blir henvist til psykiatrien, akkurat som i det tidligere Sovjet-Unionen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Underlig oppfatning av rettsstat
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 5:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
agrippa wrote:
Rådmannen i Vefsn, Magne Pettersen, uttaler at det er uforenlig med at Norge er et rettssamfunnat foreldre går offentlig ut og kritiserer barnevernsansatte.


Rådmannen i Vefsn, Magne Pettersen synes å mene at rettsstat betyr bokstavelig talt "statens rett".

Ytringsfrihet definerer han som statens rett til å ytre seg om borgerne (undersåttene).

Derfor mener Magne Pettersen at Arild Holta forbryter seg mot ytringsfriheten når han sier sin mening om barnevernet i Vefsn. Det er kun barnevernerne som skal ha rett til å ytre sin mening om Arild Holta, ikke vice versa.

Arild Holta har en mer korrekt oppfatning av ytringsfrihet. Han definerer det som borgernes rett til å kritisere staten og myndighetspersoner som utøver makt på vegne av staten.

Dette kan ikke rådmannen i Vefsn forstå.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 7:30 pm 
Offline

Joined: Fri Mar 16, 2007 12:46 am
Posts: 13
Min mening er at vedkomende Rådmann i Vefsn, Magne Pettersen bør gå av og søke ny jobb i Somalia sammen med hele pakken av BV.

Dette viser hvor primitiv man kan vare å jobbe på et offentlig kontor og ikke tåle kritik?
Hvor finner man noe sånt, Rusland? Kina?

I tileg så leste jeg i artikelen at han synes synd på at ansate blir "hengt opp" pga deres familier,!

Hvordan i all verden klarer de å skafe seg familie? når de klarer å odelege så mange liv uten dårlig samvitighet?

Jeg blir sint og kvalm av å lese noe sånt

_________________
Jeg tar gjerne loven i mine hender når det gjelder barna mine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 8:50 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
mastermind skrev:

Quote:
Min mening er at vedkomende Rådmann i Vefsn, Magne Pettersen bør gå av og søke ny jobb i Somalia sammen med hele pakken av BV.


I Somalia ville de ikke ha utrettet noe særlig, for der mangler så godt som alt som kjennetegner en stat.


Quote:
Hvor finner man noe sånt, Rusland? Kina?


Ja, men først og fremst i menneskesinnet, og når staten får utvikle seg i totalitær retning kommer det fram.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevern er perversjon satt i system
PostPosted: Tue Apr 24, 2007 8:58 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mastermind wrote:
Min mening er at vedkomende Rådmann i Vefsn, Magne Pettersen bør gå av og søke ny jobb i Somalia sammen med hele pakken av BV.

Dette viser hvor primitiv man kan vare å jobbe på et offentlig kontor og ikke tåle kritik?
Hvor finner man noe sånt, Rusland? Kina?

I tileg så leste jeg i artikelen at han synes synd på at ansate blir "hengt opp" pga deres familier,!

Hvordan i all verden klarer de å skafe seg familie? når de klarer å odelege så mange liv uten dårlig samvitighet?

Jeg blir sint og kvalm av å lese noe sånt


Det er du ikke alene om. Jeg blir også sint og kvalm av det såkalte "barnevernets" herjinger med barn og foreldre. Barnevernet har gått helt amok. Det er "syke" (les: onde) mennesker som er ansatt i barnevernet og som får lov til å herje med andre etter sitt eget forgodtbefinnende.

De barnevernsansatte fortjener å bli satt i gapestokk for sine ugjerninger mot uskyldige mennesker. Dersom statsadvokaten i Nordland skal forby foreldre å opplyse om hvilke maktovergrep de barnevernsansatte begår mot sakesløse barn og foreldre, så må ytringsfriheten kraftig innskrenkes. Det tror jeg ikke de tør å ta en åpen fight over. Overgriperne trives best i det skjulte. De vil ikke at almenheten skal få greie på hva som egentlig foregår i de mange hemmelige møtene som holdes bak ofrenes rygg. Privatlivet dissekeres uten at ofrene får være til stede for å forsvare seg. Menn, kvinner og barn blir behandlet som om de skulle være kjøpt på et slavemarked. Små barn får beskjed om å kle av seg for at grådige blikk skal ta dem i øyesyn. Barnevern er intet annet enn perversjon satt i system. Jeg vil karakterisere det som en form for moderne menneskehandel.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]