It is currently Thu Mar 28, 2024 10:37 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ennå en familie som blir sprengt i filler av barne"vern
PostPosted: Mon Feb 16, 2009 5:00 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Dette er ingen glad dag! Barneværnet er i ferd med å ødelegge et barn på bare 6 år totalt ved å vise frem bilder av et foster hjem en kveld og med lov i hånd hente dette stakars barne dagen etter uten at barne på noe som helst måte får tid til å få med seg at mamma og pappa ikke får lov å være trygg havn lenger.



Dette er dagbok innlegget til mor i familien. Barne"vernet"s argumentasjon er at hjemmet er rotete og barnet må få vokse opp sammen med sine søsken som allerede er plassert i fostehjem. Ironien er at så snart bv fikk medhold i nemnda så har de ordnet et fosterhjem 50-60 mil unna barnets søsken..... Jeg må få lov til å påpeke galskapen i dette,
1. tar virkelig barn skade av å vokse opp i ett "rotete" hjem?
2. er det ikke bedre at barnets søsken kommer hjem til biologiske foreldre, så de kan få vokse opp sammen i forelsdrenes hjem/selskap?
3. og om da denne familien trenger litt hjelp til å få gode rutiner når det gjelder husarbeide, er det da ikke bedre å sette hjelpen inn i hjemmet og la barna (alle) få være der de hører hjemme?

Saksdokumenter og "dommer" vil komme snart....

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 16, 2009 5:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Virkelig trist det du forteller. Barn tar aldeles ikke skade av å vokse opp i en rotete heim. Det er godt å rydde for en trives normalt sett best med det selv. Vil noen prioritere ande ting fremfor rydding så skader det ikke barn.

Mye bedre at søsken får vokse opp hos mor og far. Og det er skammelig å ta barna fra foreldre. Rot i en heim er heller ikke grunnlag for å ta barna fra foreldrene. Sånn helt rett messig sett. Men man vet at barnevern ikke følger noen regler og gjør som de selv vil. Og tar barn forde det er rot i heimer.

Bedre om de heller hjelpte mennesker om noen skulle ønske det. Rutiner er helst til hjelp for en selv og i de fleste hjem innøves en rutine som passer familien. Tviler på man trenger hjelp til all verden. Men ønsker en familie selv det er det mye bedre enn å ta barna fra dem.

(kremt man kan jo undres på hvordan det ser ut i heimen til Anne Lise Bangsund som sitter på bv. kontoret og planlegger helvette mot mennesker fra 8 om morgenen til gjerne 10 om kvelden. )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 16, 2009 6:19 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Sat akkurat og samla sammen ammu til vores egen sak og fy rakkern hvor blir jeg rasende !
Rot fremmer kreativiteten her hjemme !
Selvfølgelig er det best hos Mamma og Pappa.
Her ligger en kronik som er gammal men ikke desto mindre sann :
http://www.information.dk/81204
Når familien ikke er som os, er der kun en utvej for å hjelpe barnet –
å anbringe det i miljøer like vores. Men det skal jo gå galt


Hvorfra kommer forestillingen om den gode anbringelse?
Vi må tilbake til et begrep, som er blevet et dogme i dansk (og norsk) velfærd – den sociale arv. Hovedparten av de hjælpeforanstaltninger, som iværksættes i dag over for børn og unge, har som overordnet mål ’å bryte den negative sociale arv’.

Vi er nødt til å gøre op med forestillingen om den negative sociale arv. Begrebet bringer vore tanker og handlinger på afveje. For det første får vi ikke øje på, at de familie- og opdragelsesværdier, som ligger bak myndighedsudøvelsen og hjælpen over for de såkaldt udsatte børn, unge og familier, er dem fremmede og hører hjemme i den middelklasse, som de fleste sagsbehandlere, lærere, pædagoger kommer fra. For det andet ligger det i selve formuleringen ’at bryte den negative sociale arv’, at vi her har at gøre med værdier, normer og en forældrepraksis, som utelukkende er av det onde, det bliver med andre ord uinteressant å forsøke å sætte sig ind i, hvilke ressourcer og utviklingsmuligheder som måtte være i klientfamilien og dens miljø. Den ultimative innsats bliver dermed fjernelsen fra det oprindelige miljø, anbringelsen utenfor hjemmet. Eller med andre ord, når forældrene ikke kan blive som os, er der kun en udvej for å hjælpe barnet, nemlig at anbringe det i miljøer lige som vores.

Suk
:cry:

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 17, 2009 12:11 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg vil nå overbringe en takk for super respons og oppmuntring i en tung stund, fra overnevnte familie. De har det selvsagt tungt, men er ved godt mot og kampklare ovenfor ett system som nå vil ødelegge ett nydeligt barn. De er i skrivende stund hos sin advokat, vi får krysse fingrene og håpe på at han har noe fornuftig å komme med.

Jeg må alikevell få komme med en liten kommentar. Når bv "vinner" i fylkesnemnda, så kan de visst hente barnet samme dag, selv om foreldrene anker "dommen". Det jeg reagerer på er nettopp dette, en dom som blir anket er jo ikke rettskraftig, men i bv saker gjelder visst ikke dette.(ennå en sær ordning for å gjøre kidnappingen lettere) Med den utviklingen som foregår innen barne"vern"s loven pr i dag, så trenger ikke bv noen dom eller noen annen form for kontroll, for å permanent kidnappe barn. Den regjeringen og justisministeren vi i dag har, er fullt og helt på bølgelengde med barne"vernet" og dets medløpere. De vrir sine hoder for å "lovlig" gjøre det lettere å sette barn på hjernevasking for å komme ut av foreldrenes negative påvirkning, JA jeg vil gå så langt at jeg påstår at i de fleste omsorgsovertakelses saker her i norge i dag, er det nettopp det at foreldrene har "feil" holdninger som fører til at bv griper inn.At foreldrene er negative til barne"vernet", er grunn mer enn nok for å ta barn. Men og det er et stort MEN, her, når bv kan fjerne barn fra sine foreldre pga negative holdninger til bv, er da veien så lang til å fjerne barn pga foreldrenes religion,politiske standpungt, moralsk tro? Situasjonen kan lett komme dit hen at vi opplever at f.eks. folk som stemmer FRP,får sine barn fjernet ene og alene på grunn av at saksbehandler i bv er arbeiderparti menneske og syns at ungene må skjermes for foreldrenes påvirkning? Eller om saksbehandler en kristen og foreldrene muslimer.... Listen er lang over grunner til å ta barn om vi åpner opp for at personlige holdninger er nok til en omsorgsovertakelse.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 17, 2009 8:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Annette Olsen wrote:

Jeg må alikevell få komme med en liten kommentar. Når bv "vinner" i fylkesnemnda, så kan de visst hente barnet samme dag, selv om foreldrene anker "dommen". Det jeg reagerer på er nettopp dette, en dom som blir anket er jo ikke rettskraftig, men i bv saker gjelder visst ikke dette.(ennå en sær ordning for å gjøre kidnappingen lettere) Med den utviklingen som foregår innen barne"vern"s loven pr i dag, så trenger ikke bv noen dom eller noen annen form for kontroll, for å permanent kidnappe barn. Den regjeringen og justisministeren vi i dag har, er fullt og helt på bølgelengde med barne"vernet" og dets medløpere.


Ja det er helt sykt. Å hvis barnet allerede er tatt, hjelper det heller ikke å søke ankeinstansen om utsatt iverksettelse av vedtak.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 25, 2009 1:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
I går kom "udyrene" og hentet dette stakkars barnet. Jeg, Sten og Lena var tilstede da de kom, som støtte for denne hardt prøvede familien. Vi ga råd anngående hvor mye/lite barnet skulle få med seg, denne mammaen hadde jo pakket allt ungen hadde for å sende med. Dette fikk vi avverget da det sannsynligvis bare hadde havnet på fyllingen straks det hadde annkommet beredskapshjemmet. Jeg gikk personlig igjennom allt, og Sten filmet hele greia. Da bv kom, så krevde vi en underskrift på hva som er sendt med barnet da det også var noen bøker og dvder og cder der. Det ble en spetakkel fra bv sin side, de nektet plendt først og var til dels meget agresive, så oppdaget de kameraet som surret og gikk, det hadde en påfallende beroligende effekt på disse kidnapperne. Den ene, som var bv ansatt, skrev under. Den andre unnskyldte seg med at "han vare bare sjåfør og derfor ikke ansvarlig for dette". Lena syns hun dro kjensel på denne "sjåføren" og hun mente at hun hadde sett han på en av biancas you tube filmer som den som var med og hentet hennes datter. Så man kan jo trekke den konklusjon at så "uskyldig" er vel ikke denne "sjåføren". Men som sagt, allt er festet til film og vil bli lagret trygt. Vi ble der hos foreldrene til litt utover kvelden, for at de skulle ha noen å prate med og støtte seg til i en vanskelig situasjon.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 26, 2009 2:35 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Vær snill og hils foreldrene mange ganger. Det er grusomt hvad de er utsat for,- ingen tvil om det. Jeg vet hvordan de må føle at verden er grusom.
Jeg er glad for at de ikke var alene, og at de hadde noen med som var såpas på som dere.
En trist dag for alle naturlige foreldre som ikke vil anna end barnas beste. Jeg håper de har fåt avgørelsen om at barnet hadde det best sammen med søsken skriftelig ? Dette vil være det beste argument for å starte ei tilbakeførsel, eller i det minste så alle unger kan få være sammen.
Stakkars liten..- håpe at barnet hurtigst mulig får komme hjem,- selv om det ikke er de lyseste utsikter. Håpe at søsken får "samvær" hurtigst mulig.
(Huff..- like ikke ordet samvær)
:cry:

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 02, 2009 5:49 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Argumetet til bv om at barnet "måtte" i fosterhjen for å kunne vokse opp sammen med sine søsken ble fremsatt i et møte for å få foreldrene til å overlate barnet "frivillig" til barnekidnapperne. Dette gikk foreldrene selvsagt ikke med på. Så dro bv hele dritten for fylkesnemnda, bv fikk selvsagt medhold, når har de suppekokerne i fylkesnemnda klart å tenke selv? Så barnet måtte da i fosterhjem, men dette fosterhjemmet ligger i Drammen og barnets søsken bor ca 50 mil lenger nord. Så jeg er ikke i stand til å se at dette er å vokse opp sammen med sine søsken, men dette er jo helt vanlig bv logikk, BARN HAR DET BEST I FOSTERHJEM, UANSETT. Så da måtte de jo selvsagt "redde" dette stakkars barnet som ikke fikk vokse opp sammen med sine søsken, og i et hjem "fullt av rot", og da er det jo i bv sine øyne til barnets beste å få ett nytt fint hjem og nye fine,godkjente foreldre. Slik at disse bv tullingene får sin plass i evigheten, måtte de brenne i helvette

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]