It is currently Thu Mar 28, 2024 7:42 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bekymringsmeldinger
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 11:45 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Johanne Almli



Fra:
Til:
Sendt:
Emne:


<johanne.almli@sparebank1.no> <joh-a@online.no>
3. april 2003 11 :33
Jan Erik og Grete Vullums evt. flytting til Magnor.



____ h Videresendt av Johann.e Almli/V ARJNO den 03.04.2003
11:33 um
Johanne Almli 03.04.2003 11:32
T il: J::1i_~~l?~tb.--,-P amJi@ri~l~aJ.konll1)Ul1 e. n o ee: AIntov@Qll1il].e:.IlQ
Emne: Jan Erik og Grete Vullums evt. flytting til Magnor.
Idet jeg viser til ovennevte, vil jeg herved uttrykke min store bekymring for at barna evt. skal ±1ytte til mor.
Det vil medføre store forandringer, og bety ett svært ustabilt liv, i motsetning til hva de har idag, og hva som har vært tilfene etter at de flyttet til far som småbarn.
Mor er svært labil og har ett relativt ustyrlig temprament med voldelige tendenser, noe svært mange av oss i hennes nærmiljø
har fått erfå.re.
Hun hevder også å være reill,,1;:arnert f1ere ganger, og har uttalt til min datter og svigerdatter at grunnen til at hun "flippet ut"
i ungdommen, mens hun bodde hos oss på Bekkelaget" var at vi hadde 11 hvileløs e i huset som aldri ga heIme fred på natten, samt at jeg personlig hadde noen "onde" hjelpere'.
I tillegg er hun samboer med en som har store psykiske problemer, og som jevnlig går til psykolog, angiveleig etter" terrorll fra ekskone.
Slik j eg ser det, er det her nødvendig å gå inn med tung psykiatrisk hjelp, fortrinnsvis en som er ekspert på psykopati og lystløgnere.
Nå gjelder ikke bekymringen bare Grete og Jan Erik, men også de små som hun har omsorg for idag. De vil får store problemer nå det kommer i skolealder, fordi mor ikke syns det er så viktig med skolegang. Hun har heller aldri fullført ungdomsskolen, ( fordi hun hevdet å være dyslektiker med lærevansker) og kan følgelig heller ikke være til noen støtte og hjelp for barna hva angår skolearbeidet.
Jeg er redd for at hennes ønske om at Jan E. og Grete skal flytte til
henne, er av økonomiske årsaker, og ikke bunner i omsorg for barna. Dessverre er hun en kjempegod manipulator med stor overtalelsesevne, ( splitt og hersk) og har nok overbevist de om at de får det mye bedre sammen med henne, hennes samboer og de øvrige barna.
Håper virkelig at De og Deres kontor tar fatt i denne saken, og yter all mulig hjelp og støtte til Elin og Amt Olav Vullum, samt at det også blir tatt ett




/
imiativ vis avis barnevernet i TvIagnor.
i\nnette brøt all kontakt med meg og sin far for ett par år siden, men hun prøver nå å ta noen skritt i retning av faren, fordi hun vet at hun
trenger økonomisk hjelp, samt hjelp i en evt. barnefordelingssak.
Han lar seg snurre nmdt lillefIngeren hennes så lenge hun lokker med at han får lov til å treffe barnebarna som han elsker over alt på j ord, noe han ikke har fått lov til de siste to år, mens han etter hennes uttalelser har vært: Hennes forhenværende far, løgner, dårlig menneske etc., etc.
Jeg ber dere: Ta en ordentlig samtale med barna! I
Med hilsen Johamle Almli,

[/img][/url]
Dette er min tidligere stemor, hun er og har vært innlagt på diverse psykriatiske institusjoner på grunn av stort alkoholforbruk med påfølgende vranforestillinger. Dette er altså et av bv sine "troverdige" vittner på min fungering.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 2:07 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
NANNESTAD KOMMUNE

Sosial- og barnevernetaten



Eidskog Barneverntjeneste

Eidsko g Kommune 2230 SKOTTERUD



Vår ref. BVTM/2004/1432/00040243-MA



Deres ref



Dato 17.06.2004



BEKYMRINGSMELDING PÅ ANETTE STRØMBERGS DØTRE

Undertegnede var på hjemmebesøk hos Annette Kjær i går, da hun har en sønn, Bjørn Stolpnes, som vi har under omsorg. Jeg er hos henne ca to ganger i året.

Jeg har tidligere sett at det kan være ting å utsette på hvordan Annette skjøtter hjemmet, men det har aldri vært sånn der som det var i går. Jeg finner derfor å måtte melde fra til dere om den bekymringen jeg fikk for barna i huset.

Da jeg kom ble jeg møtt aven bekjent av Annette som lurte på om jeg kom fra barnevernet. Jeg svarte bekreftende. Hun lurte da på om det ikke var Monica som pleide å være hos i-u'111ette. Jeg sa at det kjente jeg ikke til og at jeg kom fra Nannestad barneverntjeneste. Hun fulgte meg inn i gangen. Her ble vi møtt aven mann, en annen bekjent av Annette. Han hilste ikke på meg ble bare stående. Førstnevnte sa til ham at han fikk komme så kunne de gå ut litt.

Etter oss opp trappa kom en skokk med hunder, syv stykker i tillegg fortalte de at det var seks katter og to fugler der.

Hele trappa var full av skitt og søppel. Det var tydelig at dette hadde ligget der lenge. Første etasje ser slik jeg har opplevd den, ubeboelig ut. Når jeg kom opp på gangen fikkjeg se Anette med de to jentene sine i et tilstøtende rom. Hun lå på ei dobbeltseng og lekte støyende leker med dem. Hun fikk se meg i døra og sa da: "Åh var det i dag du skulle komme", og fortsatte leken.
Jeg gikk inn på kjøkkenet og stua og spurte Annette om hun kom slik at vi kunne ta en prat. Hun svarte ikke. J eg ventet. En liten hund som satt i et bur oppe på en kommode i gangen bjeffet høylytt. Både gangen, stua og kjøkkenet var fullt av tøy, både rent og skittent om hverandre. På gulvet stod det flere matskåler til dyrene noen med mat andre uten. Det fløt av leker, søppel, planterester, jord utover rommene. På kjøkk~net stod det mat fremme fra flere måltider, oppvaskkummen var halvfull med vann som om noen hadde begynt å vaske opp for en tid siden.

Annette og jentene kom etter hvert. Annette ropte og bannet til hunden i buret og den tiet.
J entene var dårlig kledd. De hadde på seg bodyer med strømpebukser under. Begge jentene begynte å leke med mor i sofaen. Hun ropte til dem, lekte høylytt med dem og lot som hun bet




Barneverntjenesten, 2030 Nannestad Tlf.: 63 99 60 82
Faks: 63 99 60 89



!ntemett: www.nannestad.kommune.no E-post:postrnottak@nannestad kommune.no Org.nr: NO 964.950.202


Bankgiro: 6208.05.00500 Postgiro: 0807 5347406 Postgiro for skatt: 0827 5802388


2
dem. Hun sa til meg: "Rart at unger synes det er så gøy å bli bitt."
Jeg spurte henne om hun bodde alene nå. Hun sa da at samboeren var kastet ut, at hun ikke orket ham der, jeg spurte om han hadde samvær med jentene og hun sa da: "Ja, dessverre!" Jeg spurte videre om hun hadde kontakt med Bo Michael. Hun sa da at det hadde hun ikke. Han hadde flyttet fordi han ikke ville være der sa hun. Hun sa også at kontakt med ham det orket hun ikke ha.
Jeg prøvde å fortelle henne litt om hvordan det stod til med Bjørn. Jeg fikk fortalt litt, men hun sa bare: " Jeg beklager, men jeg orker ikke bry meg" Jeg spurte henne om hun hadde det slitsom nå. Hun bekreftet det.
Den yngste jenta har gått ned på gulvet hun var tydelig trøtt. Jeg spør Annette om hun pleier å sove. Hun bekrefter det. Jenta finner seg ei pute legger seg på stuegulvet og tar et hodetørkle og legger over seg. Borgny sitter på fanget til mor. Mor tuller litt med henne, men plutselig så sier hun at hun tenker bare på å ta livet av seg. Jeg sier at det var leit å høre, og spør om hun har fått noe hjelp. Hun sier hun går hos psykolog, men at det ikke hjelper. Jeg sier at vi kan snakke om det når Borgny har gått unna. Mor hører ikke på det, hun fortsetter å fortelle at hele livet hennes har bare vært dritt, at hun ikke har noe å leve for og at hun bare ønsker å ta livet av seg. Dette gjentar hun flere ganger. Hun sier at hun bare planlegger det og at hun bruker all tiden sin nå om dagen på å planlegge hvordan det skal være når hun blir borte.
I løpet av samtalen tikker det stadig inn meldinger til mor og hun taster tilbake. Hun skriker og kjefter på dyrene innimellom i samtalen.
Etter kort tid går jeg ut. Damen som viste meg inn hadde sittet i bilen ute hele tiden og gikk inn igjen når jeg gikk ut.
Hjemmebesøket gjorde meg meget bekymret utfra hvordan jeg opplevde mor. Hun var etter min mening helt på grensen i forhold til om det var forsvarlig å ha ansvar for barna alene. Hun virket meget forvirret og jeg stiller store spørsmålstegn ved om hun ikke er alvorlig psykisk syk. Jeg vurderte å kontakte barnevernet i kommunen der og da i går, men kom etter noe betenkning til at jeg ville vente til i dag. Etter avtale med barneverntjenesten i Eidskog sender jeg et referat av det jeg fortalte dere på telefon i forhold til hjemmebesøket. Jeg underretter Annette om at jeg har kontaktet dere.
Med hilsen


Pungt 1, hun har ikke vært her 2 ganger i året siden bjørn ble satt i fosterhjem, hun har vel tatt seg betalt for det men hun har ikke vært her. resten av rapporten er også helt oppdiktet men det er jo en grunn til at hun står på svartelista....

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]