It is currently Thu Mar 28, 2024 3:27 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Fosterhjem søkes
PostPosted: Mon Oct 27, 2008 1:36 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Fosterhjem søkes
til tre vakre afrikanske barn på 8, 11 og 13 år.
Stor utfordring, men spennende.

Er det noen som ikke kun har husrom men hjerterom for tre søsken som trenger en ny familie. De har fått lite daglig omsorg og struktur i hverdagen. Har få opplevelser gjennom aktiviteter som vanlige familier har.

Suleman 13 år. Spesielle evner i fotball. Strever faglig på skolen men har evner til å lære. Tatt mye omsorg for lillesøster.

Hansemann 11 år. Tilsynelatende glad og blid gutt. Glad i ballspill. Klarer seg faglig bra på skolen. Trenger litt hjelp i det sosiale.

Hannah 8 år. Trenger mye voksen oppmerksomhet. Liker å leke, og flink til å leke selv. Klarer seg faglig bra på skolen.

Barna har stor glede av hverandre og det er viktig at de får lov å vokse opp sammen. Barna kan både trøste og hjelpe hverandre.

Dersom det er noen som kan tenke seg en slik oppgave vennligst ta kontakt. Er det i tillegg noen med afrikansk bakgrunn med god kjennskap til det norske samfunn og behersker norsk skriftlig og muntlig er fosterhjemstjenesten veldig interisert i å høre fra dere.

Dersom det finnes to familier som kan tenke seg denne oppgaven sammen ta gjerne kontakt.

En av fosterforeldrene må være hjemme det første året. Det vil bli gitt lønn i forhold til tapt arbeidsinntekt. Utgiftsdekning for hvert barn i tillegg. Man blir fulgt opp med veiledning og kurs.

Vekker dette interesse vennligst ta kontakt med fosterhjemstjenesten i Lillestrøm, ved avd, leder Anna Stanger. Tlf 46 61 62 07, eller mail: anna.stanger@bufetat.no

Bufetat fosterhjemstjenesten i lillestrøm.

Dette var en annonse jeg fant i et gratisblad som blir sendt ut til alle i akershus nord og i hedmark sør. Annonsen sto på side 2 i bladet, så den var virkelig godt synlig med sin fremhevede skrift og farve. Det jeg reagerer på er at ungene er navngitt, og for de som vet hvem de er, er de lett gjenkjennelig.Ungene blir også utlevert på den måten at de blir beskrevet i annonsen, deres skoleferdigheter m.m. Det som også "slår" meg når jeg leser denne annonse er følgende, 1. det blir lagt vekt på at barna er VAKRE, hva har det med saken å gjøre? 2 Ungene fremstår som ganske velfungerende barn, så man kan jo sette spørsmålstegn ved omsorgsovertakelsesgrunnlaget. Kasje hjelp i hjemmet hadde vært en bedre løsning, jeg mener nå det, selv om jeg ikke har alle fakta på bordet. Det hadde vært interesant å høre denne familiens verson av saken.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 27, 2008 8:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja, slikt kan fosterhjem sentalen skrive om barn. Men ikke kan foreldre nanvgi barn uten bråk fra barnefjernet. Du nevner at di legger vekt på at barna er vakre. Ja, er det ikke vakre barn som er mest etterspurt. Fosterforeldre skal atpåtil lønnes godt for dette.

Som du skriver, likt å hørt familiens versjon av saken. Hvorfor di har tatt barna og navngitt dem i et gratisblad. Til mobb for familien. Se hvem som trenger fosterhjem familien ...... navn. Det er bare helt rått all den barnerøvinga som foregår.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 9:55 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg kommer til å ta vare på nevte avis for å konfrontere bv neste gang de hyler over seg om at jeg har utlevert mine barn her inne og andre steder på nettet. Skal bli interesant å høre deres "forsvar"

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: fiktive
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 11:01 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Navnene er nok helt sikkert fiktive, men hva vet vel vi publikumere egentlig om den saken?

Og ja, jeg har lagt merke til at barnevernet har lagt sin elsk på veloppdragne, fysisk vakre barn - for de er lettere å omplassere.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 1:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Tror og at navnene er fikitive da Hansemann vel neppe er brukt hos utlendinger.Og sikkert at veloppdragne friske kjekke flotte barn er ønskelig.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 8:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Du finner også mange slike, tilnærmet like, annonser når du googler "Fosterhjem søkes".

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]