It is currently Sat Apr 27, 2024 10:55 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Det er så jævlig irriterende!
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 12:06 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg må bare få dette ut på en eller annen måte, barnevernet er ikke interisert i å høre, kansje dere er.

Saken er den at jeg har nå jobbet ræva av meg i 2 år for at søskene skal få ha kontakt, jeg ville så gjerne ha småjentene i påsken, for da skal de andre barna mine være her. Jeg hørte ifra fostermor at de har bedt om avlastning i påsken og far fikk tilbud om å har de. Han takket nei, grunnet at han ville vile for fylkesnemndsaken kommer opp den 11-13 april, altså like over påske. Her er det snakk om en far som vil ha omsorgen på heltid men finner ikke at han orker å ha ungene i påsken på grunn av at han skal i retten like over påske, dette er merkelig. Hvordan skal han da orke å ha jentene på heltid? Jeg ville da steppe inn og ta jentene i påsken, for siden jeg har nesten alle søskene her så ser jeg ikke at det skulle være noe "farlig" for jentene å være her. Men, nei da, de får komme hit den 16 april. Så nå sitter jeg her med huset fullt av meget skuffede unger, som ikke klarer å fatte hvorfor de ikke får se småjentene. Min sønn fatter heller ikke hvorfor den mannen som gjorde hans barndom til et rent helvete får slik spesialbehandling av bv? Hva har han gjort som er så bra, spør min sønn. Det er meget vanskelig for en mor å forklare dette for ungene. Det er jo ikke noe fornuft i det!!!

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hull i hodet
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 1:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Det er helt hull i hodet, men helt typisk barnevernet. Det er også en ganske vanlig "problemstilling" i barnefordelingssaker.

At det er hjerterått for barna, skjønner jeg. At de barnevernansatte tenker som så; "men vi tenker annerledes enn deg", skjønner jeg óg. For de tenker nemlig med ræven og ihvert fall ikke på barna.

Jeg skal ikke kjefte så mye på faren, for det har du allerede gjort. Men barna er likevel "better off" med denne latsabben enn de berikelseslystne fosterforeldrene.

Men jeg må jo få legge til at han skulle ha sagt ja til å ha barna, og så heller spurt deg om de kunne få komme på "et lite besøk" til deg og resten av gjengen. Sånt får man stjerner i boken av, også av barna.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Sat Mar 31, 2007 1:06 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 1:06 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 27, 2006 3:40 am
Posts: 22
Frustrert eller ikke - tema er tema.

_________________
Noen politikere
føler en sterkere dragning mot dine barn
enn andre...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 3:17 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg er så enig med deg Mona. Han kunne sagt ja til å ha ungene, og kommet hit med de, så de hadde kunnet se sine søsken. Grunnen til at jeg ikke umiddelbart er enig i at han skal ha omsorgen for barna er enkel, han er av samme oppfattning som bv, ungene har best av å ikke han noen kontakt med meg. Det jeg kunne ha tengt meg på sikt, er et samarbeid med far, til barnas beste. Et samarbeid som innebærer at vi begge får se så mye til ungene som mulig, uten innblanding fra bv eller andre. Han er uførhetstrygdet på grunn av løsemiddelskade, noe som innebærer at han blir fort sliten og ukonsentrert. Jeg er som kjent uførhetstrygdet på grunn av EDS, tenk om vi, i en idiell verden, kunne samarbeide på en slik måte at når jeg er sliten kunne far ha de litt og omvendt. Dette krever at man bor i nærheten til hverandre, men det burde ikke være noe problem om man har BARNAS beste i tankene. Det er vanskelig å få til et slikt samarbeid når man sleper på masse negative tanker og følelser for den andre part, noe far i dette tilfellet gjør. Det gjør han til en kjempelett "samarbeidspartner" for bv, desverre så er ikke barnas beste godt ivaretatt i et slikt "samarbeid". Jeg vet at både bv og barnas far er her inne å leser det jeg skriver, så jeg tror vell at dette er et siste desperat forsøk på å få far til å ta til fornuft når det gjelder bv og ikke stole på de så mye som det han gjør. De fyller hodet hans med så mye dritt, at ungene blir skadelidende. Far har til og med fulgt bvs "råd" om å kutte all kontakt med meg, de påstår det er til barnas beste. Jeg vet at dette er ikke det han egentlig mener, og jeg ser frustrasjonen i øynene hans over å måtte spille en rolle han ikke er komfortabel i. Egentlig er det synd på far som ikke er trygg nok på seg selv til å be bv om å dra til helvete, han,jeg og barna hadde klart dette på egenhånd mye bedre enn det barnevernet noen gang vil komme i nærheten av å klare. Barna har det best, når det er mor og far som står for omsorgen, ikke kunstige sammennsetninger som en fosterfamilie er. Så TEMAET i denne linken må da bli, FORELDRE! STÅ SAMMEN MOT BV! IKKE LA DERE SPLITTES AV DISSE ONDE MENNESKENE SOM UTGJØR BARNEVERNET, DE ER IKKE UTE ETTER AT BARNA SKAL HA DET BRA. DE ER UTE ETTER Å LAGE SÅ MYE BRÅK SOM MULIG. KOSTE HVA DET VIL.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]