It is currently Sun Apr 28, 2024 4:41 am



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: TV 2 NYHETENE
PostPosted: Mon Feb 12, 2007 5:37 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg sendte denne mailen til tv2 nyhetene, den 8 februar 07

Jeg tok kontakt med dere anngående min barnevernssak. Jeg vurderer å annmelde Eidskog kommune for diskrimitering da de i stevningen til fylkesnemnda har uttalt at på grunn av at jeg sitter i rullestol så klarer jeg ikke å følge opp barna i fritid og aktiviteter samt generell materiell oppfølging. Dette er ikke jeg og min ergoterapeut enige i. Jeg har pr i dag 3 rullestoler, en ren innestol til bruk på kjøkkenet, en "bilstol" til bilkjøring og buttikker, en ren utestol som gjør at jeg tar meg frem i skog og mark. Jeg har mulighet til å bli med ungene hvor det skal være da jeg ikke er 100% rullestolavhengig men har mulighet for å gå noen meter. Jeg syns det er viktig å få belyst slike saker i media for endre holdningene til kommunene. Jeg vil legge til helt til slutt at Eidskog kommune er valdt ut til å være en pilot kommune når det gjelder handikappede samt at ordføreren er rullestol bruker.

Jeg fikk i dag en telefon fra en TV2 reporter som ville se på saken og kansje lage en reportasje i nyhetene om saken min, håper vedkommende er tøff nok i "tryne" til å gjøre et interesant intervju.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 12, 2007 6:01 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Om generell barnevernsproblematikk kommer frem, så vil du ofte bli forvfvrengt og misforstått med vilje.

Det kan likevel være nyttig.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 12, 2007 8:18 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
All pr er god pr :) :)

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: tv
PostPosted: Mon Feb 12, 2007 9:43 pm 
Offline

Joined: Tue May 16, 2006 4:36 pm
Posts: 16
Location: Porsgrunn
Helt riktig, all PR er god pr, men vær kar over at de klipper og forvrenger. Jeg har vært med på å snakke i to timer og så bruker de bare en liten snutt som passer dem. Lær noen få setninger som sier det du vil ha frem og gjenta dem så ofte du kan.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Godt råd
PostPosted: Mon Feb 12, 2007 9:56 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Tim gir et godt råd her, for slik unngår du å bli forvrengt. I går på TV2 danmark var det en meget klar og tydelig utsendig i dokument 2 der et ungt par blir fulgt av tv2 i Fredriksberg kommune i forbindelse med tvangsfjerning av nyfødt barn som følge av at mor har en psykisk diagnose 11 år bak i tid og tidligere "frivillig" fått tvagsfjernet et barn. Hun er i dag sammen med mann som har arbeid og gravid på nytt da kommune skriver at de trenger vurdering av mors hjelpebehov. Derse tilbud er tvangsfjernelse av barn med det samme eller eventuelt etter 3 månders opphold på observasjonshjem. Paret nekter å bo på institusjonen og mister barnet. Alt er filmet. Det blir også lovet videre oppfølging av saken.

Husk at du i forbindelse med intervju på tv2 også gir fullmakt til journalist til fullt innsyn i sakspapirer (de kan kanskje også finne dem du ikke får utlevert) og at saken din blir fulgt opp videre dersom du lar tv2 gå inn i saken din.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: tv
PostPosted: Mon Feb 12, 2007 10:25 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Dette som Tim sier ER garantert VIKTIG.

Tim wrote:
Helt riktig, all PR er god pr, men vær kar over at de klipper og forvrenger. Jeg har vært med på å snakke i to timer og så bruker de bare en liten snutt som passer dem. Lær noen få setninger som sier det du vil ha frem og gjenta dem så ofte du kan.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: TV2:
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 7:35 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Arild Holta wrote:
Dette som Tim sier ER garantert VIKTIG.

Tim wrote:
Helt riktig, all PR er god pr, men vær kar over at de klipper og forvrenger. Jeg har vært med på å snakke i to timer og så bruker de bare en liten snutt som passer dem. Lær noen få setninger som sier det du vil ha frem og gjenta dem så ofte du kan.


Har snakket med hun jeg óg, om den samme problematikken. Men, jeg er helt sikker på at det kommer til å gå bra, om de bare tør å sende et slikt upopulært innslag. Selv om hennes budskap blir fremstilt på en negativ måte, vil hun likevel bli nedringt av fortvilte mennesker som er i samme båt.

Heia Annette!!!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: TV 2 NYHETENE
PostPosted: Sat Feb 24, 2007 9:35 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Annette Olsen wrote:
Jeg fikk i dag en telefon fra en TV2 reporter som ville se på saken og kansje lage en reportasje i nyhetene om saken min, håper vedkommende er tøff nok i "tryne" til å gjøre et interesant intervju.


Du kan be om å se tv-reportasjen før de sender den. De fleste journalistene går med på det; der er dårlig journalistikk å ta ting ut av sammenheng. Hvis du mener at de misbruker dine uttalelser, eller forvrenger din sak på annen måte, bør du gi dem klar beskjed, slik at de kan gjøre forandringer.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 11:04 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg har ikke hørt mer ifra tv2 nyhetene så de var nok ikke tøffe nok i trynet til å gjøre det intervjuet, desverre. Men uventet var det ikke, jeg hadde blitt meget overrasket om de hadde turt. Slik er desverre medianorge pr i dag, feige og myndighetstro.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 11:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
I tv2 er også så vidt jeg vet journalisten Marianne Røiseland, som tidligere var ansatt i Bergens Tidende. Hun er "sjef" for ett eller annet i tv2.

Både jeg og andre har erfaringer med henne fra noen år tilbake. Hun skrev ikke positivt om barnevernsofrene, ikke engang nøytralt, og ikke å stole på. Det eneste i den retning hun har prestert som ikke er negativt, gjelder barnehjemsbarna som har drevet frem en undersøkelse av forholdene. Men det var saktens lett for Røiseland, for der blåste jo den populære vinden i barnehjemsbarnas retning.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]