It is currently Sat Apr 27, 2024 7:33 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Statens "sabotering" av min sak.
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 1:56 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg har i dag motatt et brev fra fylkesnemnda for sosiale saker i oppland og hedmark.

Her blir på grunn av tilkaldt nemnsleder saken flyttet fra Hamar til Lillehammer. Dette vil for meg bety at jeg ikke har noen mulighet for å møte i fylkesnemnda, og vi alle forstår at det vil bli tatt som et "bevis" for at jeg ikke er interisert i egen sak.

Grunnen til at det er for meg fysisk umulig å møte i fylkesnemnda på disse premisser er enkel. Jeg bor på Magnor i Eidskog, det er 2 timers kjøring til Elverum, ca 3 kvarter til Hamar og en times kjøring fra Hamar til Lillehammer. Dette medfører ca 3 timer og 3 kvarters kjøring for meg en vei. Og jeg skal tilbake også.......

Dette har ikke jeg kropp til, som de fleste her inne har fått med seg, sitter jeg i rullestol, jeg har ikke fårr tilrettelagt bil ennå og transporten av meg til Lillehammer vil være tilnærmet umulig. Ikke bare rent fysisk, men det faktum at jeg vil sannsynligvis være så ødelagt i kroppen ved en slik transport at for meg vil det være utenkelig å gjennomføre fylkesnemndsfohandlingene. Ett sykehusopphold vil bli resultatet av bare en dag, og når det er snakk om 3 dager, sier det seg selv at dette innebærer umenneskelige smerter for meg.

Så til overskriften, er dette ett forsøk fra fylkeskommunens side å sabotere min barneverns sak????

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Statens "sabotering" av min sak.
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 3:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Jeg har i dag motatt et brev fra fylkesnemnda for sosiale saker i oppland og hedmark.

Her blir på grunn av tilkaldt nemnsleder saken flyttet fra Hamar til Lillehammer. Dette vil for meg bety at jeg ikke har noen mulighet for å møte i fylkesnemnda, og vi alle forstår at det vil bli tatt som et "bevis" for at jeg ikke er interisert i egen sak.

Grunnen til at det er for meg fysisk umulig å møte i fylkesnemnda på disse premisser er enkel. Jeg bor på Magnor i Eidskog, det er 2 timers kjøring til Elverum, ca 3 kvarter til Hamar og en times kjøring fra Hamar til Lillehammer. Dette medfører ca 3 timer og 3 kvarters kjøring for meg en vei. Og jeg skal tilbake også.......

Dette har ikke jeg kropp til, som de fleste her inne har fått med seg, sitter jeg i rullestol, jeg har ikke fårr tilrettelagt bil ennå og transporten av meg til Lillehammer vil være tilnærmet umulig. Ikke bare rent fysisk, men det faktum at jeg vil sannsynligvis være så ødelagt i kroppen ved en slik transport at for meg vil det være utenkelig å gjennomføre fylkesnemndsfohandlingene. Ett sykehusopphold vil bli resultatet av bare en dag, og når det er snakk om 3 dager, sier det seg selv at dette innebærer umenneskelige smerter for meg.

Så til overskriften, er dette ett forsøk fra fylkeskommunens side å sabotere min barneverns sak????


Kan du ikke skrive et brev og forklare, slik du har gjort ovenfor, at det vil bli tilnærmet umulig for deg å møte på Lillehammer og be om at nemnds-møtet holdes på Hamar, som tidligere avtalt?

Eller få legeerklæring slik at du har gyldig fraværsgrunn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 3:28 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg har vært i kontakt med de på telefonen i dag, og fikk beskjed om at om jeg insisterte på å ha forhandlingene på Hamar, måtte jeg vente til høsten men å få min sak behandlet. Så sykmelding er vel eneste alternativ. Desverre

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sabotering i fylkesnemndsak
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 3:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Jeg har vært i kontakt med de på telefonen i dag, og fikk beskjed om at om jeg insisterte på å ha forhandlingene på Hamar, måtte jeg vente til høsten men å få min sak behandlet. Så sykmelding er vel eneste alternativ. Desverre


Hensynet til han ene nemndlederen veier visst tyngre enn hensynet til deg. Også i Amalia Riis saken saboterte staten ved å innkalle Einar Riis rett etter at han hadde hatt et slag. Herman Berge i www.rettsnorge.no skriver i nekrologen til Einar Riis:

De siste 8 månedene var Einar alvorlig syk etter gjentatte slag. Han kjempet seg likevel opp igjen, og var til det siste klar for å kjempe videre. Hvor rå og urettferdig denne kampen har vært kan en setning fra et av Regjeringsadvokatens siste prosesskrift fortelle om. Amelia og Einar hadde bedt om utsettelse av et forberedende rettsmøte i november 2005 nettopp pga alvorlig sykdom. Slik reagerte regjeringsadvokaten på Einars slag:

”Staten kan for sin del vanskelig tolke Riis' motvilje mot å møte både til møtet som var berammet 15. d.m. og til å gjennomføre hovedforhandling fra midten av januar, på annen måte enn at saksøkerne ikke ønsker at saken skal bli brakt frem til avgjørelse.”

Det er for meg ufattelig at disse ondskapsfulle menneskene - som kaller seg advokater - i det hele tatt får lov å arbeide for vår nasjon. Helt ufattelig.


*

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]