It is currently Thu Mar 28, 2024 5:13 pm



Post new topic Reply to topic  [ 154 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 25, 2009 6:16 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Håper far fortsatt er stolt av bursdagspressangen sin, den dagen det går opp for ham hvordan di egentlig holder på, og får dem i vrangstrupen han også.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jentene bor hos faren
PostPosted: Sun Jan 25, 2009 7:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Frank fikk noe mye bedre på sin bursdag enn roser, vedtaket fra bv er datert 11.08.08 det er bursdagen til Frank...........


Det er tross alt bedre at jentene bor hos faren sin enn hos fremmede fosterpersoner, selv om jeg forstår at det må føles vondt for deg å ikke ha barna hos deg eller få normalt samvær.

Ved å få vokse opp hos sin naturlige far, vil barna få tilknytning til egen familie. Da vil de stå sterkere senere i livet.

Det er tankevekkende at fosterpersonene som jentene bodde hos, sa opp kontrakten med "barnevernet" etter fem år. Det er sjelden naturlige foreldre sier opp "kontrakten" med barna sine.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jentene bor hos faren
PostPosted: Sun Jan 25, 2009 11:40 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
agrippa wrote:
Ved å få vokse opp hos sin naturlige far, vil barna få tilknytning til egen familie. Da vil de stå sterkere senere i livet.


Riktig, veldig riktig- jeg vil si at man har oppnådd noe ved at EN av foreldrene er daglig omsorgsperson for barna, uavhengig av hvorvidt det er moren eller faren.

Og, som agrippa sier, da får de den NATURLIGE tilknytningen som gir barna ordentlig TRYGGHET.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 26, 2009 6:25 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Kan bare si meg enig med agrippa og Bjørn Erik. Selv om det er sårt at ikke barna får bo hos deg, så har barna nå fått mulighet til å vokse opp hos en av foreldrene. Å barna vil da få positive ting med seg i bagasjen, noe som ikke hadde vært mulig hos fremmede i et fosterhjem. Dine barn har nå en framtid, selv om den ikke ble helt som du hadde håpet på. I fosterhjem hadde di ikke hatt noen framtid. Så det neste nå, blir vel for deg å jobbe for et normalt samlivsbrudd-samvær. Å håpe at far sparker barnevernet på dør etter hvert.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 27, 2009 12:20 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg har INGEN problemer med at far har "omsorgen" for mine barn, jeg er faktisk veldig glad for det.

Det jeg IKKE er fornøyd med er at barnevernet har den offisielle omsorgen for barna og dermed er det barnevernet jeg må forholde meg til når det gjelder samvær. Dette mener jeg er helt feil. Når barnevernet nå har funnet far skikket til å ha omsorgen, så burde §4-12 vedtaket oppheves og saken behandles som en ordinær barnefordeligssak og legges under barneloven, ikke barneVERN loven. Slik som situasjonen er i dag, så er far kun fosterfar for egne barn og dermed risikerer han at om han ikke gjør nøyaktig som barnevernet vil/befaler, så kommer barnevernet og henter barna for å sette de i et nytt fosterhjem.

Det vil i såfall bli barnas 5 flytting siden omsorgsovertakelsen, hvor mange flyttinger skal disse barna måtte tåle før barnevernet gjør det eneste riktige og trekker seg helt ut av disse barnas liv?

Jeg har gitt uttrykkelig beskjed om at far har min fulle støtte som jentenes omsorgsperson, jeg har ingen ønsker eller planer overhodet å bestride barnas bosted. Jentene er hos sin far som elsker de og gir de masse kjerlighet som bare en forelder kan, jeg vil bare ha vanlig samvær som jeg mener jentene har krav på.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 27, 2009 2:08 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Tja, jeg registrerer at gfsrN yter advokatbistand, vaskehjelp og hjelp til flytting mot et årlig honorar på kr 250,-

Hvorfor ikke benytte seg av det tilbudet.
Kan kanskje være en idè å sjekke "juristen" deres mot svartelistene først?
- bare sånn for sikkerhets skyld.

http://www.facebook.com/group.php?sid=0 ... 4101695349

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Faren som "fosterfar"
PostPosted: Tue Jan 27, 2009 9:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Jeg har INGEN problemer med at far har "omsorgen" for mine barn, jeg er faktisk veldig glad for det.

Det jeg IKKE er fornøyd med er at barnevernet har den offisielle omsorgen for barna og dermed er det barnevernet jeg må forholde meg til når det gjelder samvær. Dette mener jeg er helt feil. Når barnevernet nå har funnet far skikket til å ha omsorgen, så burde §4-12 vedtaket oppheves og saken behandles som en ordinær barnefordeligssak og legges under barneloven, ikke barneVERN loven. Slik som situasjonen er i dag, så er far kun fosterfar for egne barn og dermed risikerer han at om han ikke gjør nøyaktig som barnevernet vil/befaler, så kommer barnevernet og henter barna for å sette de i et nytt fosterhjem.


Enig.

Jeg undres om det er denne situasjonen barnet til "Savner_jenta_mi" har havnet i, i og med at hun har overført omsorgsretten til barnefaren. "Barnevernet" har trukket saken men vil gi faren såkalt "råd og veiledning".

Barna trenger å vite at de er trygge hos faren sin. Det er de ikke når en gærn "barnevernsleder" når som helst kan beslutte å si opp kontrakten med "fosterfar" dersom han ikke lystrer "barnevernsleders" minste vink.

Du bør absolutt fortsette å kjempe for normal samværsrett. "Barnevernet" er helt overflødig i dine barns liv. Alt de gjør er å skape arbeidsoppgaver til seg selv. Kvinnearbeidsplassene er hellige i dette dustelandet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Er dette slutten?
PostPosted: Mon Feb 09, 2009 12:21 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Advokatene Brænden og Brænden

Postboks 502

2203 KONGSVINGER

Att,: Tore Brænden


AD ANETTE OLSEN-EIDSKOG KOMMUNE

Det vises til Deres brev av 14. januar 2009 som svar på mitt krav av 18 desember 2008.

Det tas til etterrettning at kommunen anerkjenner at Olsens situasjon er bedret og at hun ikke lider av noen personlighetsforstyrrelser. Vi forstår at slik enighet har betydning for saksforberedelsen. Vi forutsetter da også at det ikke vil bli anført at det er forhold ved Olsens væremåte under samværene som i seg selv kan begrunne en begrensning i samværsomfanget.

Dersom det skulle bli et tema hvordan kontakten mellom barna og moren er i dag ville det vel også vært en fordel om den sakkyndige hadde oppservert samvær? Ettersom bytte av sakkyndig er uaktuelt må slik bevisførsel fremgå på annen måte.

Dette til Deres orientering ettersom tilsvar enda ikke er utarbeidet.

Med vennlig hilsen
Advokatfirmaet Brandstad Kildahl Aanerød Storberget AS

Jan Kildahl

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 09, 2009 12:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Advokat Tore Brænden

PB 502

2203 Skotterud

AD ANETTE OLSEN-EIDSKOG KOMMUNE

Det vises til mottatte saksfemlegg i sak vedrørende samvær mellom Annette Olsen og hennes barn S og E

Det opplyses i saksfemlegget at barnevernet har engasjert psykolog Fredrikke Lynnum for å gi en sakkyndig uttalelse. Dette synes svert lite hensiktsmessig med tanke på sakens opplysning. Det fremkommer klart i de dokumenter kommunen selv har lagt frem at Annette Olsen har et annstrengt forhold til Lynnum på bakgrunn av hennes tidligere engasjement i saken. Hun fastslo så sent som i april 2007vat Annette Olsen var "stabilt ustabil", med andre ord at det var lite forbedringspotensial i forhold til situasjonen slik den var i 2005(?)Det er et svært dårlig utgangspungt for å komme i posisjon for reelle samtaler og vurderinger om dagens situasjon. Det må ha vært klart for kommunen at Lynnum ikke ville bli godtatt av Olsen. Det mistenkes at kommunen har ønsket å fremprovosere en slik reaksjon fremfor å sikre sakens opplysning. Det er svert lite verdig en offentlig part.

Det bes om at kommunen engasjerer annen sakkyndig i samråd med undertegnede, noe som for øvrig er svært vanlig.

Med hilsen
Advokatfirmaet Brandstad Kildahl Aanerød Storberget AS

Jan Kildahl

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 09, 2009 12:48 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Advokatene
Brænden og Brænden
kontorfellessak m.n.a.

Jan Kildahl
Karl Johansgt. 12
0154 Oslo

Kongsvinger 14. januar 2009

Ad.sak: Anette Olsen-Eidskog kommune

Jeg viser til Deres brev av 18.12.08, mottatt her den 05.01.09.

Det burde gå klart frem av saksfremlegget at det kommunen ønsker å legge vekt på, er barnas situasjon pr. i dag. En utvidelse av det samvær Deres klient har vil kunne virke forstyrrende inn på behandlingen av den reaktive tilknytningsforstyrrelse barna opplevde i sin tidligere barndom og oppvekst hos mor.

Uansett den forbedring Deres klient har gjennomgått er det barna det fokuseres på.

Psykolog Fredrikke Lynum skal ikke uttale seg om Deres klients omsorgsevne eller mangel på sådan. Hun skal uttale seg om barna og deres situasjon, og hvorvidt en utvidelse av samvær vil kunne ha skadelig innvirkning på barna og forstyrre den behandling de gjennomgår.

Behandlingen er satt i gang for å bedre relasjonene til mor, noe som på sikt vil kunne medføre utvidet samvær for deres klient.

Skifte av sakkyndig kommer således ikke på tale.

For øvrig bør det fremkomme av saksfremlegget at mors situasjon har bedret seg, og at hun ikke lider av noen personlighetsforstyrrelser. Undertegnede mener å ha vært objektiv i omtalen av mor.

Med vennlig hilsen

Tore Brænden
Advokat

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 09, 2009 1:40 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
.....

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 09, 2009 1:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Ja, nå får vi da bare vente og se hva far foretar seg. Er han innstilt på å samarbeide med meg om barnas beste eller er han så hjernevasket av bv at barnas beste har forsvunnet ut i intet?

Vi får bare vente og se :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 21, 2009 11:31 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
.....

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 21, 2009 11:32 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
....

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 21, 2009 11:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
,,,,,

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 154 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]