It is currently Fri Apr 19, 2024 4:40 pm



Post new topic Reply to topic  [ 154 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 03, 2007 10:48 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Det er helt greit for meg. Jeg mener dette helt og fullt og det skremmer meg at bv "lager" fremtidige klienter.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Her er stevningen gjenngitt
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 10:26 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Hun uttaler at den sviktende omsorgen i stor grad synes å være forankret i grunnleggende trekk ved mors personlighetsmessige fungering. Mors omsorgsevne synes å være et utslag av den omsorgen hun selv fik som barn med vonde opplevelser og vanskelig barndom og oppvekst.


Psykolog Fredrikke Lynums vurdering er uttrykk for et svært fatalistisk menneskesyn. Annette eller det depersonaliserende "mor" gis ingen sjanse, for hun er og blir et skadet individ som ifølge psykologen ikke er istand til å gi barna nødvendig omsorg.

Uansett så er terskelen for å frata foreldrene omsorgsretten altfor lav. Et slikt inngripende tiltak kan ikke brukes kun fordi en barnehageansatt mener en av døtrene er litt stille av seg. Jeg synes det er helt hårreisende, og det er ikke tvil om at Annette blir utsatt for et justismord. Også barna hennes selvfølgelig.

Spåkonen Fredrikke Lynum burde fratas lisensen sin. La henne sitte på et sirkus og spå i spåkule med skaut på hodet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 11:23 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Helt utrolig at det går an....men dette er jo egentlig typisk så overraskende er det ikke. Men Anette hva med advokaten din opp i alt dette? Har du hatt god støtte der eller? Og hvordan har advokaten angrepet de påstander som barnefjern og psykolog har kommet med.
Det kunne vært intressant å vite hva slags erfaring du har med henne.
STÅ PÅ VIDERE ANNETTE :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 12:46 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg har ikke fått pratet så mye med advokaten om dette, men det lille jeg har fått fra den kanten er at advokaten syns bv ikke har noen sak og han gleder seg til å kunne få spurt ut de for å få svar på en del ting i dette som er mildt sagt uklart. Jeg har ingen forhåpninger om å vinne i fylkesnemnda, til det er fylkesnemnda for feig, eller dum til å tørre å gå imot barnevernet. Men saken blir straks mer interesant når den går litt lenger opp i systemet, jeg lover så sant det er mulig å holde dere informert.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Her er stevningen gjenngitt
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 6:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Lynum uttaler videre at det er vanskelig å skape tilstrekkelig endring i forhold som har denne type årsak. Også mors behandlende psykolog Lyle uttalte i mars 2005 at mor har Borderline- trekk og er i behov for behandling i et flerårig perspektiv.Det får da være måte på å uttrykke seg dustete, "mors behandlende psykolog" Her ett helt klart bevist forsøk på å forvirre de allerede forvirrede medlemmene i fylkesnemnda. :twisted: I epikrise fra psykolog Lyle av desember 2006(JUNI 2006) nevner han flere diagnoser. Han sier at mor gradvis viser evne til distansert selvobservasjom, og at videre terapeutisk behandling ikke vil ha noen nytte, idet mor selv må arbeide med sine problemer. I lys av dette vurderer barnevernet det som meget betenkelig at mor er overlatt alt ansvar for egen behandling særlig med tanke på at jun også skal ha omsorgen for sine to små døtre.Her tar regelrett barnevernet og setter seg på buldoseren og meier ned psykologen, han kan ikke i barnevernets øyne jobben sin og da må barnevernet gå inn og "rette" på psykologen siden han er frekk nok til å ikke følge det barnevernet mener slavisk. Snart har vi vel et diktatorisk samfunn styrt av barnevernet der alle må søke om tillatelse fra barnevernet for å leve.

Hjemmet hos mor er ikke lenger preget av kaos som tilfelle var over år, og også ved plasseringen av jentene. Barneverntjenesten vurderer i likhet med psykolog Lynum at bedringen skyldes at mor har mindre belastninger nå enn tidligere. Hun har ikke ansvar for små barn, og hun har fått en ny mann som hun oppgir å fungere bra sammen med.NY MANN? Hva er det bv her mener? Jeg har ingen ny mann, jeg har den samme som jeg hadde i ett år før jentene ble tatt, altså 3 år, vi går på det 4 året nå, så jeg vil vell ikke kalle det en ny mann. Men over til saken, hjemmet mitt ser ut slik det har gjort i alle år, verken bedre eller verre. Jeg har mye mere jobb nå enn det jeg hadde når ungene bodde her så denne forklaringen holder ikke. Jeg har faktisk så mye jobb med denne siden og oppstartingen av gruppen at legen min sier jeg må roe ned da jeg viser tegn på å være overarbeidet, men huset er i bedre stand nå enn ved omsorgsovertakelsen påstår barnevernet, dette er vell litt rart? Men barnevernet er vell av den oppfattningen at jeg ikke har noe å gjøre nå som jeg er uten barn, de mener vell at jeg ikke har annet å gjøre enn å stelle i huset. Men slik er det altså ikke, og unger er det her støtt, både egne og andres så denne forklaringen til barnevernet er tatt rett ut av luften som allt annet de kommer med. Jeg lurer på om det er slik at de selv ikke mestrer å ha ett rikt og innholdsfullt liv uten å bli utslitt og ikke makter å ta vare på ungene sine. Det er ett gammelt ordtak som sier "på seg selv, kjenner man andre" aner jeg en sannhet her? :twisted:

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Her er stevningen gjenngitt
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 6:27 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Mor har fått en diagnose når det gjelder fysisk helse, noe mor mener har ført til store endringer og en ny innsikt. Barneverntjenesten forstår at det må være en lettelse for mor å både få en diagnose og tilpasset hjelp i forhold til sin somatiske sykdom.Det jeg har fått er hjelpemidler samt vaskehjelp, om ungene skulle bli satt fri, så er det også muligheter for å få personlig assistent om dette er nødvendig, så mine kjære små trenger ikke holdes borte fra hjemmet på grunn av mors sykdom. Men tror dere at bv er interisert i den FAKTA opplysningen? NEI!

Barnevernstjenesten vurderer at mors manglende tillit til voksne og stadige konflikter med andre mennesker,( hvilken manglende tillit? Det må være til barnevernet det da, siden jeg fungerer supert sammen med alle andre og samt at om jeg var slik at jeg kom i konflikt med andre hele tiden, slik det er fremstilt fra bv side, så hadde jeg ikke kunnet drive den lokale gruppe av familiens selvstendige rett slik jeg nå gjør. Nei, de eneste jeg konner i konflikt med er de idiotene som jobber i barnevernet og det har sine åpenbare grunner, for makan til imbisile tullinger av noen idiotiske mennesker som jobber der skal man lete lenge for å finne andre steder). :evil: har gitt henne og vil komme til gi henne mange vanskelige opplevelser og vonde erfaringer i livet.Vet dere? Jeg tror ikke det, for jeg har lært at det er ikke meg som det er noe galt med, men barnevernet. Og den innsikten har og vil hjelpe meg i alle de årene jeg har foran meg. Jeg har blitt så utrolig mye mer selvsikker og sterk etter at jeg forsto dette konseptet her. Så jeg vil bruke resten av mitt liv til å gi andre den innsikten, for i mine øyne vil det redde liv! Ikke la barnevernet få ta flere liv med å få folk til å tro de ikke duger, FOR DET GJØR VI MEGET GODT NÅR VI SLIPPER BARNEVERNETS ONSKAP! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Her er stevningen gjenngitt
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 6:54 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Sosial fungering og samhandling er erfaringer som er viktige referansekilder for å kunne utvikle ferdigheter i det å være omsorgsgiver for barn. :roll: For noe piss preik. Skulle virkelig alle disse mennesker som vokste opp på isolerte gårder før i verden ikke klare å gi ungene sine god nok omsorg bare fordi de ikke pratet og "samhandlet" med naboen hver dag?Nei dette er for dumt og ligner stygt på barneverns propaganda, psykobabbel!Det er barnevernstjenestens erfaring fra arbeid med lignende saker at det tar lang tid å bearbeide opplevelser fra egen barndom, oppvekst og til dels voksen alder slik mor har beskrevet dem.Det er jeg sterkt uenig i, at det muligens tar lang tid når barnevernet er inne og saboterer kan jeg vel se, men da handler det ikke om at det tar lang tid naturlig men at man blir sabotert. Slik jeg ser det gjør mine erfaringer i barndommen og i voksenlivet, meg til en resurssterk person som vet hvordan jeg skal gi mine barn en skikkelig omsorg. For, hvem andre enn oss som har prøvd litt i livet kan si "jeg vet hvordan barn ikke skal behandles, så da er det meget lett å vite hva jeg skal gjøre i de forskjellige situasjoner" Dessuten tror jeg at vi andre, vi som ikke har denne idiotiske utdannelsen til disse barnevernerne, vet instingtivt hva som er bra og riktig for våre egne barn, vi er fra naturens side utstyrt med en radar som er spesielt innstilt på våre egen barns behov.

I tiden som har gått etter plasseringen, har mor gjenntatte ganger vist under samvær at hun ikke makter å se sine barns behov. Hun uttrykker sine frustrasjoner i barnas påhør. Blant annet sier hun at hun ikke vil ha kontakt med dem dersom samværet er slik som nå.Ja, det har jeg uttrykt men det sa jeg nettopp fordi jeg ser at den samværsfrekvensen som er pr i dag, 3 timer hver 8 uke, er til regelrett skade for ungene, min radar forteller meg at det er meget opprivende for jentene å måtte reise fra hjemmet sitt etter bare 3 timer, selv når besøkene foregikk i fosterhjemmet opplevde jeg det som meget skadelig for ungene at mamma måtte gå ifra de nesten med det samme hun kom. Jeg rakk ikke å gi ungene den kjærligheten og oppmerksomheten som de så sårt trengte på så kort tid. Da er det bedre at de ikke opplever dette, for det sliter mine barn i småbiter innvendig denne behandlingen og av kjærlihet til ungene setter jeg mine behov og ønsker til side og skjermer de fra denne tortur. Mor vurderes å sette egne premisser for hvem hun skal samarbeide med og hvordan. Dette har blandt annet ført til at hun avviser kontakt med saksbehandler.Det er meget tydelig her at barnevernet føler seg meget truet av meg nå etter at jeg lærte meg lover og rettningslinjene som stortinget har fastsatt for barnevernet, for denne uttalelsen kommer på grunnlag av at jeg har forlangt at barnevernet skal følge de lover de er satt til å håndheve. Da blir jeg stemplet som vanskelig og at jeg setter mine egne premisser for hvem og hvordan jeg skal samarbeide. FEIGT av barnevernet er det! Jeg har ikke avvist saksbehandler, jeg har kun påpekt for barnevernet de lovbrudd de har begått i min sak og det faktum at saksbehandler ikke klarer å få gjort en god jobb så lenge hun er sykemeldt 6 av 12 måneder i året, samt at hun furter og forlanger at mine innlegg her må fjernes før hun kommer tilbake på jobb. Barnslig!

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Her er stevningen gjenngitt
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 7:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Mor har fått en diagnose når det gjelder fysisk helse, noe mor mener har ført til store endringer og en ny innsikt.


Vet ikke Frikke Lynum at det heter somatisk diagnose?

Med så lavt generelt kunnskapsnivå burde hun kanskje være noe mer forsiktig i sin vurdering av andre.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Her er stevningen gjenngitt
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 9:22 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Det er barnevernstjenestens vurdering at mor ikke besitter de ferdigheter og den innlevelse i jentenes situasjon som kreves for å makte de store omsorgsoppgavene og den vdevarende innsatsen som er nødvendig. Jentene bærer fortsatt preg av å være utsatt for omsorgssvikt og manglende stimulering, og sliter fortsatt på enkelte områder. Her syns jeg bv burde være litt forsiktig, dette kan tolkes som kritikk av fosterhjemmet, da barna trods allt har vært borte i 2 år og om de bærer preg av omsorgssvikt kan ikke dette tillegges meg. Jentene var kun 2 og 3 år gamle ved omsorgsovertakelsen.Det er barnevernstjenestens vurdering at barna ikke hadde en omsorg hos sin mor som er innenfor variasjonsbredden av hva som kan kalles for normale omsorgsbetingelser, og som gjør at barna utvikler seg normalt. Barna har etter barnevernstjenestens vurdering levd under omsorgsbetingelser som avviker sterkt fra omgivelsene, og som dermed har vært en belastning og til skade for barna. Barnevernstjenesten vurderer at det vil være en alvorlig risiko for ytligere skjevutvikling hvis barna på det nåværende tidspungt skulle flytte hjem til mor.Slik jeg ser det er det barnevernet som er ansvarlig for de psykiske skadene som jentene eventuelt skulle ha. De ble brutalt tatt fra deres mor i en alder av 2 og 3 år, barn er meget sårbare for forandringer når de er så små.

Jentene har vært plassert utenfor hjemmet i over 2 år, og siden 1 april 2005 i nåværende fosterhjem. Jentene har funnet seg godt til rette i fosterhjemmet, trives og de er i god utvikling. I fosterhjemmet får jentene den trygghet, stimulering og oppfølging de har behov for i forhold til alder og utvikling.Her savner jeg referanser til tilhørighet og kjerlighet, hva med de behovene? Er ikke de også viktig i ett barn liv?Barneverntjenesten vurderer at barna har fått en sterk tilknytning til fosterforeldrene, barnehagen og miljøet der de bor, Da syns jeg det er rart at min datter sa til meg, etter endt samvær da hun ennå var 3 år gammel, "men mamma,hvorfor må jeg bli med .......?Det er jo her jeg hører hjemme." slik at det kan være aktuelt også å se hen til barnevernstj.1. § 4-21, 1 ledd 2. pkt. Dette vil si at det etter en samlet vurdering kan føre til alvorlige problemer for barna om de blir flyttet.

Etter en samlet vurdering ut ifra overstående mener barnevernstjenesten at barna fortsatt skal bo i fosterhjemmet.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Her er stevningen gjenngitt, min kommentar.
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 9:30 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Nå har jeg lagt ut hele stevningen, jeg har da gått meget grundig inn i materialet som barnevernet har "kokt ihop" for meg virker det som det handler om sårede følelser hos saksbehandler Monica Gressberg og kommunens forsøk på å skjerme Monica mot mere påkjenninger fremfor å se barnas beste. Det har gått prestisje i dette fra barnevernets side og da er det vanskelig å ta hensyn til de små jentene som her må lide for at nervene til Monica Gressberg skal skånes. Dette er ikke akseptabelt i et land og en kommune som reklamerer med at det skal være godt og vokse opp her. For når hensynet til en kommunalt annsatt går foran allt, også hensynet til små barn og deres behov for kjærligheten bare en mor kan gi, ja da er det ikke mye godt å vokse opp her på Eidskogen, en kommune i det "barnekjære" Norge.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 05, 2007 6:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Hei Annette! Disse menneskene som motarbeider deg og oss,
får kun fram smilet av skadefryd .

Du er ikke født bak en låvedør .

Du er både skarp og avbalansert og har en sterk ryggrad,
som klarer å gå så dypt inn i disse oppdiktede rapportene
om deg.

Du burde svarteliste disse folka som har gått i veien for deg.

Ting tar tid,vi tror vi vinner fram til slutt.

Lykken den kommer så stille
som en sjelden og uventet gjest
og tenner et lys i din hverdag
og skaper den om til en fest

Hjertelig hilsen Mayliss og Roy Antonsen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 05, 2007 9:05 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg jobber med en svarteliste som blir lagt ut på denn bloggen.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 10:23 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
"Saken" kommer opp til behandling på kongsvinger den 11- 13 april 2007, jeg kommer til å be om åpne forhandlinger, så publikum kan komme inn og høre på galskapen. Jeg tviler imidlertid på at fylkesnemnda har " baller" nok til å innvilge dette ønsket fra meg, det er jo helt naturlig da det er litt mer komplisert å trakasere meg med vitner og pressen tilstede. Men jeg vil alikevell prøve å få dette til. Om jeg klarer det, er dere alle invitert og hjertelig velkommen fra min side.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 5:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hvis retten nekter deg åpne dører, så får du legge ut på nettet navnet på dommer(e) og meddommere som nekter.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 15, 2007 9:30 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
langora wrote:
Helt utrolig at det går an....men dette er jo egentlig typisk så overraskende er det ikke. Men Anette hva med advokaten din opp i alt dette? Har du hatt god støtte der eller? Og hvordan har advokaten angrepet de påstander som barnefjern og psykolog har kommet med.
Det kunne vært intressant å vite hva slags erfaring du har med henne.
STÅ PÅ VIDERE ANNETTE :!:


Viktig det du skriver om hvordan advokaten har "angrepet" -da det her ikke er snakk om å "forsvare" lenger ,men derimot helt riktig som du skriver ANGRIPE disse påstandene.
Gjør han ikke det bør det absolutt vurderes å bytte han ut !

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 154 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]