It is currently Thu Mar 28, 2024 6:14 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Legeerklæring fra Edmond Lyle
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 5:53 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Uttalese.
Denne uttalelsen gjøres etter anmodning om skriftlig uttalelse fra barnevernet i Eidskog kommune hvor det bes om uttalelse i forhold til mors lidelse som kan være betydningsfull i forhold til mors omsorgskompetanse. Jeg vil her skrive noe om hva jeg mener er Annettes problemer og ikk noe om hvordan dette virker inn på hennes evner som omsorgsperson da jeg ikke har konkret grunnlag for å uttale meg om det.

Mors omsorgskompetanse har ikke vært i fokus i våre samtaler her ved DPS avd. poliklinikken hvor pasienten har gått ved siden april 2004. Hun har møtt regelmessig til timer. Hun har i denne perioden vist økende evne til selvinnsikt. Jeg opplever at relasjonen mellom oss er hensiktsmessig.

Annettes bakgrunn er preget at store mangler på omsorg og stor grad av forvirrende opplevelser. Slik jeg ser det har dette hatt konsekvenser for henne på en slik måte at hun har fått lite muligheter til å lære å forstå hennes følelsesliv og følelsesreaksjoner. Hun har dermed heller ikke lært å forholde seg selvhevdende ovenfor hennes frustrasjoner på en til enhver til hensiktsmessig måte. De kompensasjonsmekanismer som hun har lært bærer bl.a.preg av at hun kan samle opp frustrasjon inne i seg pga. frykt for kritikk. Dette kan i annen omgang føre til at hun kan handle impulsivt som følge av oppsamlet frustrasjon. De sviktende selvforståelses og selvhevdelsesevner i forhold til egen affekt kan oppta såpass mye av hennes energi. Jeg antyder at Annette veldig ofte er redd for å oppleve en kaotisk tilværelse. Det sier seg selv at når motivasjonsgrunnlaget er frykt så bagrenser dette evnen til å tenke klart og planlegge hensiksmessig i forhold til seg selv om andre.

Jeg vil legge til at jeg opplever at Annette bedre er i stand til i innse hennes trekk og væremåter nå og at hun slik sett er i en hensiktsmessig fase i forhold til å forstå seg selv. Jeg håper ikke denne situasjonen som er oppstått fører til økt konfrontasjon og dermed skaper unødig frustrasjon men at en tenker på å komme frem til gode løsninger ut i fra en helhetlig vurdering av situasjonen.

Denne legeerklæring er datert 08.12.2004

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]