It is currently Sat Apr 27, 2024 3:20 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Ergoterapeut
PostPosted: Thu Nov 23, 2006 12:27 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Her legger jeg ut et brev som min ergoterapeut har sendt bv i eidskog den 07.11.06


Orientering om tiltak fra ergoterapeut.

Undertegnede har i over ett år arbeidet med Annette Olsen, magnor. Hun er gift med Sten Tore Olsen. Jeg har ukentlig hatt hjemmebesøk hos Annette Olsen. Hun er utredet ved sykehuset innlandet ottestad avd. fys-med. Hun har fått diagnosen Ehlers- Danlos syndrom- hypermobilitetssyndrom som gjør at store og små ledd går lett ut av stilling. Leddvern er ett av tiltakene.

Følgende tiltak er blitt gjort av undertegnede:
Formidling av rullestol, manuell og elektrisk. Dette gjør at Annette Olsen kan handle i nærbutikken, være i aktivitet og gå turer også på stier på furumoene sommerstid. I tillegg til økt bevegelse og aktivitet, har hun mye mindre smerter.

Tilrettelegging av bolig ved rullestolheis ute, trappeheis inne slik at alle nødvendige rom er tilgjengelige uavhengig av hennes dagsform. Heisene har klemsikring. Kjøkken, stue, 3 soverom og hobbyrom er pusset opp og tilrettelagt for rullestol. Hagen er rustet opp med gangsone og beplantning.

Annette Olsen har fått innvilget type 2 bil gjennom folketrygden. Bilen vil bli tilrettelagt for hennes funksjon. Bilen vil ha 5 seter.

Annette Olsen har vært med gruppa for universiell utforming for å peke på utbedringer som bør gjøres i nærmiljøet. Dette har vist oss at 2 rullestolbrukere kan ha ulike utfordringer.

Gitt orientering om økonomiske rettigheter. Hun har fått innvilget grunnstønad, hjelpestønad og uførhetstrygd. Hun får beholde huset.

Formidlet kontakt mellom henne og Handikappforbundet.

Jeg inviterer herved til samarbeid rundt Annette Olsen for å få barna hjem igjen. Ber om svar innen 3 uker.


Min ergoterapeut fikk kjeft av Monica Gressberg i bv for å ha "blandet" kortene.

Dette syns jeg er veldig rart da bv ikke har vist noe interesse for å hjelpe meg til å komme i en slik posisjon så jeg kan ta hjem ungene. Slik det står i barnevernsloven at de er pliktige til å gjøre.

Men det er ikke noe nytt at bv følger kun de regler som passer de og når de ikke finner slike regeler så lager de noen for å få viljen sin.

De minner mye om bortskjemte små barn.

Jeg syns at min ergoterapeut Wenche Lindberg skal har ros for den jobben hun har gjort og at det er smålig av bv tjenesten å kjefte når de helt klart ikke har gjort det de skulle i denne saken.

Litt ydmykhet hadde vert på sin plass fra bv her. Men det er et ukjent begrep i den etaten, desverre.

Og siden bv mener at jeg ikke klarer å ta vare på mine barn grunnet rullestolen, så var det jo på sin plass at nettopp ergoterapeuten ga de informasjon om at de ikke var oppdatert på det området.

Jeg fungerer langt bedre nå, med rullestol, enn uten, så bv uttalelse om mitt handikapp er noe "ute på viddene"

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]