It is currently Thu Mar 28, 2024 10:37 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: "Det er disse farlige holdningene du viser nå Mona.&quo
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 1:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

"Det er disse farlige holdningene du viser nå Mona," skriver en dud til meg på Facebook.

Saken begynner med denne storyen:

En bekjent av meg la ut denne linken wrote:


Mona Lygre svarte den 11. april klokken 23:21 wrote:

Dette bekrefter igjen at andre omsorgspersoner enn ens egne står for størsteparten av barnedrap som begås. Biologiske foreldre dreper ytterst sjelden sine egne barn, de blir i all hovedsak drept av andre, og hyppigheten av barnedrap i USA begått av fosterforeldre er skyhøy.



NN skrev den 12. april klokken 09:18 wrote:

Hvor har du disse tallene fra Mona??????
De er propaganda.
Tallene fra USA, Canada, UK og Finland (Som jeg husker akkurat nå), sier alle at mor står for ca 60% av alle drap på barn. Ukjente er ansvarlige for ca 10% av dem.
Fosterforeldre er innblandet i et mindre anntall av drapene.
Hvorfor skriver pressen ikke om alle disse drapene? Vel, de gjør. Men de utbroderer ikke i nærheten så mye som om det er en mann som dreper. Det er femi nazistisk propaganda....

Hvordan vil du forklare at jeg har vært 105 dager i varetekt fordi jeg forsøker å finne ut hvorfor politiet, barnevernet, skole, en meget anerkjent psykolog og flere andre ikke gjør noe med mors vold mot mine to døtre? Hvorfor måtte jeg flykte fra Norge ga dette? Vel som psykologen sa når han ble spurt i retten om hvorfor han ikke varslet om mors vold: 'Det er bare slik vi gjør det i slike saker' Snakk om beskyttelse av barn. Vi får ta loven i egne hender.... Det er disse farlige holdningene du viser nå Mona.



Mona Lygre, i går kl. 13:51 wrote:

Min kommentar igjen, siden FB ikke vil ta mitt svar, legger jeg det heller inn her, også kan jeg vise ham dette notatet:

De bikkjene som topper statistikken over de som biter er faktisk golden retrievere som jeg sjøl har. Men, så er det da ei heller ingen annen hunderase som har større utbredelse enn dem. Så, prosentvis biter de likevel veldig sjelden.

Og det er faktisk dachsen som oftest biter sine eiere i forhold til utbredelse.

Ergo, du kan ikke regne ut hvilken gruppe (mammaen, pappaen, fosterforeldre, andre) som som oftest dreper barn bare ved å telle hvem drapene er begått av,

du må se på prosentandelen av hvor barna bor. De aller fleste barn bor hos sin mor, de ferreste bor hos faren. F.eks. om 10 barn blir drept pr.år, la oss si at 6 av dem blir drept av sin mor, og 4 blir drept av sin far, og om 80 % av barna bor hos mammaen og 20 % hos pappaen, så ser du jo det i dette eksemplet, at det er farligst for barn å bo hos faren.

Det samme forholdet gjør seg gjeldende for barn som bor i fosterhjem. Prosentvis er det langt farligere for barn å bo der fremfor å bo hjemme.

Enkel hoderegning.

Og mer:
Her for et par år siden snublet jeg over en nyhetskanal (nrk eller tv2), hvor de hadde en reportasje fra et sykehus i Oslo om skader som var blitt påført barn. Altså, her utelukket de hendige ulykker og andre skader som barn overhodet ikke kan klare å påføre seg selv.

Det spesielle med deres "funn" var nemlig den konklusjonen som de kom frem til, for så godt som omtrent alle skadene som var påført barna var blitt utført av andre omsorgspersoner enn barnets egne foreldre.

Jeg hadde forventet at media skulle gripe fatt i denne saken, men ingenting skjedde, ingen nevner den med en eneste stavelse. Og det skjønner jeg utmerket godt, for disse opplysningene ville ha satt fosterforeldre i et særdeles dårlig lys, samt steforeldre av begge kjønn.



Hvorpå NN svarer med å invitere meg til å bli venner med ham, samtidig som han legger igjen følgende "informasjon" på mitt ovenforstående FB-notat:

NN skrev den 12. april klokken 15:35 wrote:

Fremdeles erstatistikkene meget overbevisende når det kommer til skader på barn (I alle andre land enn Norge) inkludert nå også afrikanske og asiatiske land. Mor er den farligste personen for barn uten sammenligning. Problemet i Norge er at disse skadene ikke blir rapportert i Norge (som flere og flere leger har rapportert til myndighetene og som ... Les merpolitiet sier de må starte å rapportere, men politiet gjør fremdeles ingenting med de få rapportene som kommer om mødres vold.

Så vi kan diskutere hvor mye mer farlig det er å ha fosterforeldre. Det lnagt største flertallet av barn er fremdeles under størst risiko å være sammen med sin egen mor.
Vi kan gjøre som ekstrem feministene i Nord Amerika har forsøkt. Fokusere på seksuelt misbruk av barn av homoseksuelle foreldre. En liten andel av en promille. Eller vi kan som flere forskere har antydet kan være tilfelle, forske på det store flertallet av seksuelt misbrukte barn for å virkelig bli kvitt problemet.



NN skrev den 12. april klokken 15:36 wrote:

Flere forskningsmiljøer har mer enn antydet at den største andelen av seksuelt misbruk er foretatt av nettopp mødre... Skal vi forske, eller fortsette å skylde på andre enn de nærmeste for alt som er galt?




_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Eh, venner?
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 2:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Eh, venner? - Nei takk.

Det blir bare overhodet ikke aktuelt for meg å bli venner med noen som har et så forkvaklet syn på kvinner, og som er med på å bidra til å grave grøten mellom kvinner og menn dypere. Den er stor nok som den er fra før av,

derfor befatter jeg meg stort sett ikke med barnefordelingssaker. Jeg har min helt egen mening om dem/det, men ser meg ikke råd til å utdype den her, det må eventuelt bli i en annen tråd.

Men, jeg skjønner jo utmerket godt at han vil få problemer med kvinner dersom hans meninger og hele vesen er slik som han gir uttrykk for i disse kommentarene.

Quote:
Flere forskningsmiljøer har mer enn antydet at den største andelen av seksuelt misbruk er foretatt av nettopp mødre... Skal vi forske, eller fortsette å skylde på andre enn de nærmeste for alt som er galt?


What?, sier nå bare jeg... ja, la de bare fortsette å famle i mørket etter alle de mørketallene sine... alt de kommer til å finne er bare enda flere tomme hull i sitt eget hode.

For; naturen er så viselig innrettet - den vil ikke at vi skal synes at avkommet vårt skal lukte himmelsk godt. -Nettopp med tanke på skadelig innavl, så skal vi ikke føle oss fysisk tiltrukket av våre barn og vice versa, og naturen utstyrer derfor foreldre og barn med forskjellige kroppsdufter som vi rynker på nesen av.

De fleste av oss har skjønt det at kvinner har bedre luktesans enn menn. Og jeg kan lukte hva menn spiste til middag i går, og da snakker jeg ikke om hvitløkslukten, men fisk.

Guttene mine luktet riktignok nydelig da de var babyer, men etterhvert som de vokser opp, syns jeg de lukter phyton! Men, de unge damene syns at min eldste sønn lukter vidunderlig godt!!!

Selv om de lukter dårlig, så elsker jeg dem over alt på hele jorden, og vi klemmer og klemmer på hverandre i ett sett.

Jeg har møtt menn som ikkje har noen luktesans overhodet, og maten som de har laget har for meg vært direkte uspiselig, fordi at den er overkrydret, men om ikke, kjenner ikke de smak på maten.

Han østeriske Fritzl, er et klassisk eksempel på en mann som har dårlig utviklet luktesans (samt mangelfulle utviklede sjelsevner), for om den hadde vært inntakt, ville han ikke ha lagt ann på sin datter, uansett hvor lekker hun måtte ha vært.

Men, åkei, åkei, la no bare de gærningene få forske og forske ivei da og gjøre sine "liksom funn", for ja, de kommer helt sikkert til å finne det som de ser etter, men, mange stakkers uskyldige mødre vil komme til å få unngjelde for at noen få menn skal få sitt kart til å stemme overens med terrenget.



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Det er disse farlige holdningene du viser nå Mona.
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 3:51 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mona Lygre wrote:
Min kommentar igjen, siden FB ikke vil ta mitt svar, legger jeg det heller inn her, også kan jeg vise ham dette notatet:

De bikkjene som topper statistikken over de som biter er faktisk golden retrievere som jeg sjøl har. Men, så er det da ei heller ingen annen hunderase som har større utbredelse enn dem. Så, prosentvis biter de likevel veldig sjelden.

Og det er faktisk dachsen som oftest biter sine eiere i forhold til utbredelse.

Ergo, du kan ikke regne ut hvilken gruppe (mammaen, pappaen, fosterforeldre, andre) som som oftest dreper barn bare ved å telle hvem drapene er begått av,

du må se på prosentandelen av hvor barna bor.


Det er skummelt å snakke kinesisk. Det er nemlig en klar statistisk sammenhang mellom antall drap i verden og antall mennesker som snakker kinesisk...

Tilbake til problemstillingen:
Dette finnes det forskning på. Forskning av høy kvalitet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 3:56 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Flott skrevet, Mona :D


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]