It is currently Thu Mar 28, 2024 8:17 pm



Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Jeg uttaler meg IKKE til annen presse, så ikke ring
PostPosted: Wed Mar 05, 2008 4:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Jeg uttaler meg ikke til annen presse enn RBV ol., så ikke ring meg.

Er det noe du vil vite om meg og mine meninger, så får du sitte deg ned og lese hva jeg har skrevet rundt omkring på våre forskjellige nettsteder.

Porque? Jo fordi at barnevernsvennlige journalister ikke klarer å sitere meg riktig, og ei heller hva jeg har skrevet. De snur og vrenger og vrenger på alt jeg sier og limer inn mine uttalelser i forbindelser jeg ikke er blitt orientert om på forhånd.

På den annen side vil jeg muligens kunne vurdere å stille opp på et intervju til fordel for barnevernsofre / GFSR dersom det eksplisitt er ment å fremstille oss i positivt lys. -Og når kommer det til å skje? Jeg tipper "neppe". Det kommer tvilsomt til å skje i min tid.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Tue Jun 17, 2008 8:21 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 05, 2008 6:31 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er kun et spørsmål om å nå flest mulig.

Besøksrekorden nederst på forumets forside, var etter at Barnas Rett ble nevnt i TV2 i forfjor. Da raste det også inn med underskrifter på "hoved-oppropet".

Pr i dag når vi for egen maskin daglig flere tusen mennesker via internett. Men hver gang jeg ble presentert i VG, så forsøkte mennesker å kontakte meg. Disse var gjerne helt ukjente med GFSR og RBV, i følge meldinger og mobilsvarer.

Det finnes en enorm mengde mennesker der ute, som kan hjelpe til med å velte bv. Disse må vi nå. Forumet her, skulle vert et yrende liv med kreativt arbeid mot menneskerettighetsforbrytere og maktpakk.

Vi er imidlertid på vei. Men fremdeles så avhenger for mye, både her og andre steder, av initiativtagerne. Det håper jeg endrer seg kraftig når vi passerer tusen medlemmer. :-)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Besøksrekord etter TV2 innslag
PostPosted: Thu Mar 06, 2008 1:03 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Besøksrekorden nederst på forumets forside, var etter at Barnas Rett ble nevnt i TV2 i forfjor. Da raste det også inn med underskrifter på "hoved-oppropet".


Går det an å legge ut en link til innslaget på TV2 slik at flere kan se det?

Vi bør bruke slike TV-oppslag til å markedsføre RBV bedre.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Besøksrekord etter TV2 innslag
PostPosted: Thu Mar 06, 2008 2:37 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
Arild Holta wrote:
Besøksrekorden nederst på forumets forside, var etter at Barnas Rett ble nevnt i TV2 i forfjor. Da raste det også inn med underskrifter på "hoved-oppropet".


Går det an å legge ut en link til innslaget på TV2 slik at flere kan se det?

Vi bør bruke slike TV-oppslag til å markedsføre RBV bedre.


Aner ikke om det finnes på nett. Alt som kan øke medlemstallet og engasjementet mot overgrepskulturen, er av interesse.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 06, 2008 10:23 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Det var vel ikke dette det ble spurt etter men fannt den da jeg søkte og syntes den var ganske bra :lol: :lol: :lol:


Quote:
Rune Fardal liker ikke Reeses uttalelser om listene.

– Jeg mener Reeses påstander om at hennes medlemmer føler seg trakassert er merkelig tatt i betraktning hvordan tusenvis av foreldre og andre omsorgspersoner beviselig føler seg trakassert av hennes medlemmer, sier han.

Noe Reese fnyser av.


http://www.frifagbevegelse.no/aktuell/a ... 609025.ece


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 06, 2008 10:30 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Må ta med denne også:

Quote:
De kan ikke skremme oss til taushet. Jeg tror bare de roter det verre til for seg selv


Dette synes jeg var et meget godt poeng. Nei det såkallte barnevern skal IKKE få skremt oss til taushet :!: :!: :!:

http://www.frifagbevegelse.no/aktuell/a ... 547964.ece


Top
 Profile  
 
 Post subject: Trollet Reese
PostPosted: Fri Mar 07, 2008 8:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
langora wrote:
Quote:
Rune Fardal liker ikke Reeses uttalelser om listene.

– Jeg mener Reeses påstander om at hennes medlemmer føler seg trakassert er merkelig tatt i betraktning hvordan tusenvis av foreldre og andre omsorgspersoner beviselig føler seg trakassert av hennes medlemmer, sier han.

Noe Reese fnyser av.


http://www.frifagbevegelse.no/aktuell/a ... 609025.ece


– Uthengingen på nettet er ikke lovstridig, men uthengingen gjør at våre folk får et mindre handlingsrom for å gjøre godt barnevernfaglig arbeid. Nettsidene stempler barnevernsarbeidere svært negativt og det "smitter" over på barnevernsarbeidere generelt, fremhever Reese.

"Godt barnevernfaglig arbeid" er en oxymoron. Alt såkalt barnevernfaglig arbeid er rendyrket ondskap og stupiditet i n'te potens.

Jeg håper virkelig at fagforeningsleder Reese har rett i at nettsidene stempler barnetraffickerne negativt, for det ER negativt å bortføre og torture barn, Reese!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Det synker bare ikke inn...
PostPosted: Tue Jun 17, 2008 7:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Det synker bare ikke inn i nøtten på journalistene,

jeg kan bare ikke fordra journalister

så, ikke ring meg

sorry, wrong number, try this:

Norsk presse skjuler statlig folkemord


Myndighetene har gitt føringen for hva dåkkar har lov til å skrive ... tafatte greier ... puddler


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Det er helt utrolig
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 3:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


-Det er helt utrolig, her våkner jeg opp midt på natten og bare kjenner det at jeg er så irritert på en journalist, at jeg kunne sagt som rektor Alme på Hop ungdomsskole sa en gang i tiden, "Eg e så sint at eg kunne ha etet spiker!", etter at noen elever i min klasse hadde fylt hele korridoren med vann fra brannslangene.

I går klokken 18.45 ble jeg oppringt av en mannlig journalist på tlf. nr. 70 11 52 73 som sa at han var fra NRK Møre og Romsdal. Jeg satt i en bil og hørte slettest ingenting av hva han sa og plutselig la han på.

Kl. 19.55 ringte en journalist til meg igjen fra tlf. nr. 70 11 52 57 og sa at hun het Ingrid Vestre Haram og ringte fra NRK Møre og Romsdal. Jeg spurte henne: "Ka e det du vil?" Hun sa at de hold på med å lage en sak om noen folk som stod på svartelisten som ikke likte å stå der. Og jeg spurte som vanlig: "Skal dette være et intervju?"

Hun svarte "neida" dette var ikke et intervju. For du vet hva jeg hadde svart da. Hun bablet litt til, og jeg henviste henne til det som stod på svartelistens forside, men så kom det: "Jeg lurte på om jeg kan få en kommentar?"

"Nei, det får du ikke" svarte jeg til det. "-Alle mine kommentarer vedrørende dette spørsmålet kan du lese om på RBV." Og så kommer det frekt og freidig fra denne Ingrid Vestre Haram: "Skal jeg bare skrive det at du ikke vil gi noen kommentar?"

Da ble jeg sjikkelig sur, kan du vite. Og sånne frekke spørsmål kaller jeg for UTPRESSING. Altså først så spør jeg om dette skal være et intervju, åneida, men så er det det de mener likevel. Lyver meg rett opp i tryne, kaller jeg det for.

Hadde disse journalistene hatt noe for seg, og for at jeg skal gidde å respektere dem, så hadde de på forhånd først sendt meg en liste over spørsmål de vil spørre meg pr. mail.

Dette har skjedd så mange ganger før, og det er derfor jeg bare overhode ikke kan fordra dem.

Altså, for hver eneste gang en journalist ringer til meg, så kommer jeg heretter til å skrive ned et resume og legge ved deres telefonnummer. Jeg skal først spørre om navnet hva de heter, og så resolutt legge på røret, eller trykke på "avslutt" samtale.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: sum-summarius
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 3:36 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Sum-summarius: JEG KJØRER MITT EGET LØP, FERDIG ARBEID, OG JEG KLARER MEG UTMERKET GODT UTEN DISSE STOLPETISSERNE AV NOEN JOURNALISTER.

De må egentlig bare skrive ka hunen de vil for min del, det har de alltid gjort, og de kommer det til å fortsette med til krampen tar de.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Wed Jun 18, 2008 4:22 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 11:40 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Jaja, det vi skriver, og de listene som dukker opp både her og der, har altså en virkning. TENK, de LIKER det ikke!

Barnevernsofre liker IKKE at deres hjem blir invadert, at de blir løyet på, at deres barn og de selv blir utsatt for tortur, isolasjon, ødeleggelser.

Men det betyr jo lite, for barnevernere er jo de det skal tas hensyn til? De er arbeidsTAKERE, med en FAGFORENING i ryggen, og ikke minst en sympatiserende PRESSE. Og så utgir de seg for å verne om BARNETS BESTE. Helt udefinert hva dette er, men det inkluderer iallfall at ingen må skrive om barn som barnevernerne beslaglegger eller om de barnevernerne som gjør dette. For det er jo så SENSITIVT og barna er så "svake". Derimot er det visst ikke det minste belastning for barna å tas med 4 politifolk og 3 barnevernere, og bli truet med at hvis de sier at de vil hjem, sååååå ......

Kanskje dette er de to som skrev i Sunnmørsmposten MOT Margaret Hennums fine artikkel? De lot seg jo henrykt avbilde i avisen, men nåde den som tar alvorlig de negative sidene de røber ved seg selv, gjennom det de skriver.

Som sagt: vel vel.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: To nye journalister
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 1:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


To nye journalister i dag. Men, sorry, jeg gidder ikke svare dem.

Magnhild Flatøy
Dikselveien 8, 6512 Kristiansund N 920 68 166

og

Kjell Ove Holsbøvågen
Tidens Krav AS
Storg. 41, 6508 Kristiansund
71 57 00 00


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 2:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Stort sett ingen når meg på telefon... Det er ikke en gang mening i å forøke, om de skulle ha fått tak i nummeret. Driter de i saken vår og barnevernsofrene, så kan de ikke forvente kontakt.

Hensiktsmessig kontakt krever minimum at de forholder seg til de saksvinkler eller sider av saken, som er tilgjengelige. Vi er selvsagt ikke noe som skal brukes i journalisters ideologiske spill.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: og her er artiklen deres
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 4:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Og her er artikkelen deres:

[url=http://www.tk.no/nyheter/article3616262.ece]40 svartelistet av barnevernmotstandere
Gruppen til Familiens Selvstendige Rett (GFSR) har svartelistet 40 ansatte i barnevernet og andre institusjoner på Nordmøre, tilknyttet barnevernsaker.
[/url]

Kopi av denne artikkelen legger jeg også ut på GFSRs seksjon. Og der kan de av oss som ønsker det, diskutere selve innholdet.

Det hadde vært fint om en av dere vil legge det ut ett eller annet sted her på RBV hvor det muligens vil passe enda bedre.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: kommentar
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 5:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Quote:
Kommentarer
Jeg anbefaler alle å lese John Hollens bok “Formynderterror – Historien om en barnevernsak”, på Averøy, og Marianne Skånlands artikler om samme sak på Barnasrett.no. Se etter Averøy-saken i seksjonen for enkeltsaker. Hensikten med å advare befolkningen er: – Å advare befolkningen!
av Mona L.



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]