It is currently Thu Mar 28, 2024 12:32 pm



Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Merkelig
PostPosted: Wed Apr 16, 2008 5:39 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Merkelig,

mange folk innbiller seg visstnok det at jeg går rundt med så mye hat inni meg selv, men, jeg går ikke rundt og hater og hater den og ditten og datten,

for jeg har det jo bare KJEMPEGØY med å sjekke ut frustrasjonstoleransen til barnevernsfolket, og jeg elsker å tirritere dem, jeg er i så fall en skikkelig GLADHATER, jeg er sånn som D. H. Lawrence beskriver i dette sitatet:

Jeg liker å skrive når jeg føler meg ondskapsfull; det er som et godt nys...


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg så på tv i går
PostPosted: Mon May 26, 2008 12:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Jeg så på tv i går, på TV Norge, om Ola Thune og Harald Tveiten

lensmannen som ble dømt for underslag uten fnugg av bevis.

Det var en gripende historie, og hvis du var en av dem som ringte til meg i går, så har jeg gyldig grunn for å ikke ta telefonen som du skjønner. Og jeg gir ham med dette min fulle og hele støtte fra bunnen av mitt hjerte!!!

Harald Tveiten har kjempet mot det norske rettsystemet i 12 år og har nektet å gi opp kampen for å få renvasket seg. -Og jeg tror på ham. Vi som har blitt angrepet av barnevernet kan jo alt om hvordan det norske rettsystemet fungerer. Der er det justismord side opp og side ned.

I likhet med Harald Tveitens sak har heller ikke barnevernet fnugg av bevis mot oss, men det som de ikke har, det lager de sjøl. Og psykologene stiller velvillig opp for å få noe på oss.

I skrivende stund "krangler" jeg om barnevernpedagogstudentenes bilder. Ja, tipper at det ikke varer lenge før jeg har politiet her på døren med ransakelsesordre. Meg hiver de på glattcelle og maskinen min beslaglegger de for å sikre seg bevis i saken.

Og tiltalen? Mona Lygre utgjør en fare for rikets sikkerhet? Eller noe sånt i den duren. Ok. Men, bare så du vet det, så er jeg forberedt på det meste. Eller en kule mellom øgene... De fleste menneskene som har kjempet for frihet og menneskerettigheter har sittet i fengsel, så hvorfor skal jeg tro noe annet om meg selv, at jeg liksom skal være så mye mer heldigere enn dem? Aung San Suu Kyi sitter i "husarrest" i Burma, Gandhi satt der, Martin Luther King var der, Nelson Mandela har vært der, mange av mine kolleger har vært der og en sitter der nå.

Jeg ser egentlig ikke poenget med å beslaglegge maskinen (pc) min da, for som du ser, så har ikke jeg noen hemmeligheter inne på den. Og hvis jeg har noe som er hemmelig, så kan du være sikker på at det skal ut!

Ikke er jeg tilknyttet et hemmelig flukt-nettverk heller. Og om folk ymter frempå at de har vil flykte, så ber jeg dem vennligst om ikke å røpe overfor meg hvor de har tenkt seg hen. Joda, politiet har kontaktet meg når folk forsvinner, men de bør jo skjønne det at jeg ikke vil sitte på sånne opplysninger.

Og telefonen min? I dag er allting så automatisert, at jeg ikke vil merke det om telefonen min skulle være avlyttet. Derfor snakker jeg alltid HØYT. La de som i så fall avlytter mine samtaler få vite om hvilke forbrytelser barnevernet gjør seg skyldig i.

Om hele leiligheten min skulle være avlyttet? Og so what? Jeg kommer til en orientering i fra et møblert hjem, og hittil har jeg holdt meg på den smale stien og slik kommer det alltid til å være.

At de har lyst til å slå kloa i meg eller på annen måte sette meg ut av spill? Ja, det er jo drømmen deres da, ihvert fall å forhindre meg fra å på gjøre "uskyldige rampestreker" mot barnevernet på internett.

Men i dag går først og fremst mine tanker til Harald Tveiten, som har stått på som bare det i 12 år, nærmest mutters aleine. Og jeg KREVER nå at justismordkommisjonen endelig vil ta opp saken hans igjen og frikjenne ham en gang for alle. Han bør også få utbetalt en klekkelig erstatningssum som det står respekt av. Men det nok det de er redd for og derfor somler sånn... Og så vil jeg ønske ham og familien hans alle gode ting og at de lykkes over all forstand med sitt!!!


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: minnepinner
PostPosted: Mon May 26, 2008 1:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


For ordens skyld vil jeg bare minne dere på at jeg har minnepinner. X-antall som jeg hele tiden oppdaterer og sirkulerer rundt på forskjellige steder, altså ikke hjemme hos meg selv.

Har du ikke fått deg en minnepinn ennå? Da skaffer du deg en i morgen.

Og pc'er? Jeg ordner meg en ny en på null-komma-null-time.



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sjitt, det var heise med den brannen ...
PostPosted: Mon Jun 09, 2008 6:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Sjitt, det var heise med den brannen. Her stod jeg og jobbet på pcen min og koste meg, mens det smalt så merkelig og så begynte sirenene suste rundt ørene på meg, de ville jo bare ikke gi seg, og det syns jeg var litt muffens, og så snudde jeg hodet bort mot vinduet mitt, og så

tjukk svart røyk som veltet opp bak naboens hus, jeg ble helt skjelven i knærne jeg gitt, og gikk rundt meg sjøl, tenkte på å evakurere, ringte rundt litt her og der, og så kom jeg på å ta bildet av røyken, men da hadde vinden, og heldigvis for det, snudd,

helikopteret har vært her i ca. 10 min., det som skal hjelpe til å slukke brannen på Sandviksfjellet, som jeg ser fra mitt stuevindu.

Her kommer mine bilder, et øyeblikk:




_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bilder:
PostPosted: Mon Jun 09, 2008 7:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Image

Image

*Phew* - det var litt mer beroligende da vinden snudde. PS: Bildene er tatt fra mitt stuevindu.

Og jeg skyndet meg å lukke vinduene. Så nå får jeg bare håpe på at "flygeren" ikke går i luften. Det er det stedet hvor brannen startet, og jeg og min tjommi pleier å gå der hver sommer, vi soler oss og har med scrabbel og reker.

På piren ved siden av pleier jeg å gå med voffsen, hun elsker å bade og kommer ikke opp av vannet før jeg henter hun.

Og nå venter vi bare på regnet. Helikopteret har ikke gitt seg ennå, men det vil nok gå greit.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Og en ting til
PostPosted: Mon Jun 09, 2008 9:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Og en ting til dåkkar, på femte forsøk klarte jeg å bli innlogget, og hver gang det skjer, mister jeg de gule klokkene, sånn at jeg ikke kan se hva som er nytt (dritt-maskin), men det går greit, jeg skal lese igjennom i morgen og tråle gjennom datoene.

Nå er jeg sliten etter en surreal ettermiddag, du skulle bare ha sett de svarte røykskyene som veltet opp foran naboens hus, forargelig at jeg ikke tenkte på å ta bilde av de, og jeg håper at jeg har sett noe slikt for siste gang i mitt liv.

Får håpe den eksplosive flybensinen ikke går i luften i natt da, det kommer jeg til å høre, men, nå skal jeg ut og lufte voffsen og hoppe til køys. :D


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 08, 2008 1:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Mona Lygre wrote:
Og det tirriterer meg, for da må jeg leite meg ihjel etter datoer for å finne nye innlegg. Og jeg kan ikke kaste vekk tid på å leite etter innlegg som ble skrevet i går...




Jippi, problemet er fikset! Mozilla Firefoxen ordnet det.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fotoknutsen? Nei takk.
PostPosted: Fri Aug 08, 2008 1:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Jeg vil fortelle en historie, som gir meg flashbacks til barnevernets metoder:

Her for et par uker siden fant jeg tilsammen 5 gamle filmruller som jeg tok med meg til Fotoknutsen.

Til vanlig bruker jeg enkelt og greit å sende inn filmer i fotoposer, men denne dagen skulle jeg inn til byen og tok likegodt med meg de gamle filmrullene.

Jeg gikk på Fotoknutsen i Galleriet, og sa til butikkekspeditøren at jeg ville ha filmene lagt over på CDer, hvis det gikk ann, og sa at siden filmene var så gamle ville jeg først se gjennom dem før jeg fremkalte bildene.

Jo, jeg husker at butikkekspeditøren spurte meg "ett sett"? Og jeg tenkte "he, jeg trenger ikke 2 CDer, vel?" så jeg sa "ja, bare ett".

Jeg skjønte jo ikke det da at jeg sa ja til fremkallingen av bildene.

Da jeg kom for å hente CDene en uke etterpå, lagde den samme butikkekspeditøren scener, fordi at jeg ikke ville ha de bildene som var fremkalt, men bare CDene.

Argumentet hans var det at "jammen alle de andre pleier jo å gjøre det". Ja, kanskje det, men jeg hadde ikke bestilt bildene, bare bildene lagt over på CDer.

Du har sikkert også opplevd det, at i stedet for å innrømme sine egne feil, gjør andre folk alt de kan for å dumme deg ut.

Kunden har ikke alltid rett i Fotoknutsen på Galleriet i Bergen, så vet du det. Men, pga denne affæren, vil jeg aldri mer sette mine bein innenfor en Fotoknutsen-butikk igjen.

For barnevernet, våre barnevernsmyndigheter, øvrige myndigheter og diverse andre av barnevernets co-workers, forholder det seg på nøyaktig den samme måten - der heter det aldri: unnskyld, men det var jeg / vi som tok feil - for i et forsøk på å fri seg sjøl fra all skyld - vil de gjøre alt de kan for å skylde på deg - og få deg til å føle deg ille til mote.

Og når det gjelder barnevernet - så kan / skal du med stor fordel aldri sette dine bein innenfor den butikken - for der kommer du nærmest både beinløs og hodeløs - og barnløs - ut igjen - når du en gang klare å komme deg ut da.

Joda, jeg fikk tilslutt med meg CDene da, til den avtale prisen som jeg forespurte da jeg var i Fotoknutsen-butikken den aller første gangen.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Et bilde
PostPosted: Fri Aug 08, 2008 1:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Og her er et nytt bilde av den snille, skjønne, fine voffsen min, da hun var 5 år. Og når en hund har vært snill i 12 år (snart 13), ja så er den det.

Image


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg vil bare si at jeg er utmattet av å debattere og diskute
PostPosted: Sat Jan 24, 2009 4:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Etter nærmere 3 år med intense debatteringer og diskuteringer på nettet, så er jeg rimelig utbrent på det området,

så jeg må ta en pause, men ikke sånn å forstå, jeg henger fortsatt med så godt jeg bare kan, men, med en mer "happy" og leken "attitude",

jeg føler også at jeg for tiden har et større behov for å få gjort noe aktivt, fremfor bare å skrive om ditten og datten, så vet du det.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]