It is currently Fri Mar 29, 2024 1:33 am



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Min eldste sønn Andreas har flyttet for seg selv!
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 7:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Min sønn Andreas, 19 år, flyttet for seg selv i går, onsdag den 28. mars 2007.

Faren hans har kjøpt en flunkandes ny leilighet på 32 kvm i den gamle HSD-bygningen i C. Sundtsgt., og den flyttet altså Andreas inn i i går. Jeg og voffsen var på besøk i går, og leiligheten var drit-stilig. Og det var en stor dag for meg og pappaen hans som også var der.

Så, hva sier du nå da, Lillian Kjelsvik, Elisabeth Paus og Svein Magnar Hansen?

I følge dere, hadde ikke denne gutten utsikter til å klare seg så godt her i livet? Og attpåklatten min fikk unngjelde fordi at dere mente at jeg ikke kom til å være en god nok mor for ham. Men, Andreas fremgang beviser at jeg har vært en strålende god nok mor. For han klarer seg utmerket. Du kan jo bare ringe til ham for å høre hvordan han har det, eller stikke innom en tur for å se om jeg snakker sant!

Den sakkyndiges vurderingen av Andreas, side 24 av 46,

Svein Magnar Hansen wrote:
Etter min vudering har Andreas hatt en belastende oppvekst. Han mor har vist vedvarende vansker med å tilpasse seg voksen alder, og hadde i lengre tid et større alkoholforbruk. Hun har hatt flere parforhold og kortere samlivsforhold. Det er også min vurdering at hun har vist redusert oppfølging av guttens skolearbeid.

Det har kommet bekymringsmeldinger fra flere forhold vedrørende guttens omsorgssituasjon, - fra våren 1998.

Andreas har i sin skolegang fremstått som atferdsmessig påfallende. Han har i lengre perioder hatt utagering, og fremtrer ellers urolig og ukonsentrert. Han har etter min vurdering, - i flere situasjoner, vist liten evne til selvkontroll, og har i slike situasjoner et provoserende språkbruk.

Gutten viser selv til mor, som modell for hans handlinger og utagering.

Han ligger etter klassen faglig, og oppfattes som underyter av skolen.

Mine egne undersøkelser av gutten indikerer at han evnemessig befinner seg innenfor normalt variasjonsområde. Dette underbygger oppfattelsen av at gutten er underyter.

Det er min vurdering at guttens problemer, slik de her er beskrevet, kan tilbakeføres til svikt i omsorgssituasjonen hos mor. Han modellerer henne, og hun har gitt ham mangelfulle forbilder for hvorledes en opptrer i pressede situasjoner. Det er således flere paralleller i hvordan mor og sønnen oppfører seg.


Jeg skal site meg selv vedrørende Svein Magnar Hansen sine uttalelser om meg, så skitt på det nå.

Fra undersøkelsen med WISC - R, ser du at Andreas har fått gode karakter fra skolen. Nå jobber han som lærlig, han skal bli "motormann".

Og hvor jeg enn snur meg så skryter folk over hvor kjekk og flink og pålitelig osv. de synes at han er. Og ja, han er det. Selv om det er min egen sønn, så fortjener han alle komplimentene. Og hvis du har sett noen av de bildene som jeg har lagt ut av "smilegutten" min, så ser du det at hele hans behagelige og kjekke vesen formelig hopper ut av bildet...

Poenget mitt nå er det, at selv om Andreas, og andre barn vokser opp med en så forferdelig mor som barnevernet påstår at jeg har vært;

- som er alkoholiker
- som horer i vei med alle mulige slags mannfolk
- som driter oppi barnets lekser og skolegang
- som blir nedrent av bekymringsmeldinger
- som har liten selvkontroll og provoserende språkbruk
- som har sviktende omsorgssituasjon
- som gir mangelfulle forbilder

så blir det likevel folk av disse stakkars barna. Skjønne du?

Og selv om barna har dårlige foreldre og er helt elendig;

- er atferdsmessig påfallende
- er utagerende
- er urolig og ukonsentrert
- har liten selvkontroll
- har et provoserende språkbruk
- ligger etter klassen faglig
- oppfattes som underyter av skolen
- har dårlige rollemodeller og forbilder

så blir det også enda en gang til, folk av disse såkalte stakkars barna!

Men, sannheten er jo den at Svein Magnar Hansen umulig kan snakke om meg og Andreas, for vi kjenner oss ikke igjen i denne beskrivelsen. Og det er en helt annen side av saken.

Men, jeg ser da som sagt ikke poenget med å tvangsflytte barna i fra sine foreldre fordi om de, foreldrene eller barna, har noen ymse lyter som ikke følger den vanlige moralkodeksen.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Fri Jul 20, 2007 11:44 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 9:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hmm, jeg tenker vi sier at den gode Mona kanskje har fremstått som litt for tiltrekkende? Noe tyder på at herr Hansen kanskje ikke er det samme? En gammeldags beskrivelse av situasjonen er: pyskelusken var kanskje sjalu? Misundelig?

Kanskje?

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Min eldste sønn Andreas har flyttet for seg selv!
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 9:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Mona Lygre wrote:
Svein Magnar Hansen wrote:
Etter min vudering har Andreas hatt en belastende oppvekst. Han mor har vist vedvarende vansker med å tilpasse seg voksen alder, og hadde i lengre tid et større alkoholforbruk. Hun har hatt flere parforhold og kortere samlivsforhold. Det er også min vurdering at hun har vist redusert oppfølging av guttens skolearbeid.
Det har kommet bekymringsmeldinger fra flere forhold vedrørende guttens omsorgssituasjon, - fra våren 1998.

Andreas har i sin skolegang fremstått som atferdsmessig påfallende. Han har i lengre perioder hatt utagering, og fremtrer ellers urolig og ukonsentrert. Han har etter min vurdering, - i flere situasjoner, vist liten evne til selvkontroll, og har i slike situasjoner et provoserende språkbruk.

Gutten viser selv til mor, som modell for hans handlinger og utagering.

Han ligger etter klassen faglig, og oppfattes som underyter av skolen.

Mine egne undersøkelser av gutten indikerer at han evnemessig befinner seg innenfor normalt variasjonsområde. Dette underbygger oppfattelsen av at gutten er underyter.

Det er min vurdering at guttens problemer, slik de her er beskrevet, kan tilbakeføres til svikt i omsorgssituasjonen hos mor. Han modellerer henne, og hun har gitt ham mangelfulle forbilder for hvorledes en opptrer i pressede situasjoner. Det er således flere paralleller i hvordan mor og sønnen oppfører seg.


Her skulle jeg egentlig hatt en avstemning, er denne sakkyndige vurderingen et bestillingsverk, eller er dette sannheten om Mona Lygre?

Vel, jeg fikk ihvert fall haka-slepp da jeg leste vurderingen. Og jeg kjente meg overhodet ikke igjen i Svein Magnar Hansen sin fremstilling av meg og Andreas.

Vennene mine sier: "Hvis du er alkoholiker - hva er vi da?"

Jeg er ikke alkoholiker, det er bare sludder og vås. Ikke har jeg økonomi til å være det og heller ikke tid til å sutle med sånt. At jeg derimot ikke har lyst til å fyre og feste sånn som alle de andre gjør, er en helt annen greie.

Andreas har ihvert fall ikke modellert meg, for han drikker nesten så godt som aldri. Ikke røyker han heller.

At jeg har hatt kortere og lengre samlivsforhold er faktisk sant. Men at det skal bli omtalt som noe negativt, som en diagnose, er meg en gåte, men forståelig sett ut ifra psykobablerens syke nerdeverden.

At disse bekymringsmeldingene dreier seg om mobbing fra både medelever og lærere, står det selvfølgelig ingenting om. Heller ikke at helsesøster Kari Øvreeidet og psykiatisk vernpleier liksom skulle hjelpe meg til å få hjelpetilbud av barnevernet, står selvfølgelig heller ikke nevnt.

At Andreas reagerte med sinne fordi at han ble mobbet og plaget på skolen, skriver heller ikke psykobableren noe om.

Har du god selvkontroll når du blir forbanna sint? Og biter du ukvemsord i deg? Nei. Det gjør ihver fall ikke gutter på 10 år.

At Andreas modellerer meg? Jeg får jo håpe det da, men jeg spyr svært sjeldent ut edder og galle mot folk selv om jeg blir forbanna sint. Jeg pleier å bli ganske stum når jeg egentlig vet at jeg burde fortalt dem hvor Adam kjøpte ølet.

At jeg derimot kan uttrykke meg skriftelig, er en helt annen sak igjen. Dessuten så skriver jeg på touch-metoden, så her går det unna.

Og det viste seg jo at Andreas ikke lå under faglig sett. Kanskje det heller var noe i veien med øynene til lærerne, som ikke ville se ham og hans skolearbeid.

Har Andreas noensinne vært utsatt for omsorgssvikt fra min side? JEG TROR NEPPE DET, DIN DUSTEMIKKEL!

Men psykobableren nektet å høre på Andreas sin far som mente det at Andreas hadde det greit hos meg. Om faren til Andreas heter det at han har vært "bagatelliserende og benektende overfor problemer i sønnens omsorgssituasjon, selv om han har kunnet følge denne på nært hold".

Jeg og Andreas sin far har i alle år hatt et svært godt forhold til hverandre. Og det har Andreas profitert på, selvfølgelig. Og jeg synes faren hans er kjempekjekk og det er bare sånn som det skal være.

Og dett var dett for denne gang.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg har sett noe lignende
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 9:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
MH Skånland wrote:
  
Hmm, jeg tenker vi sier at den gode Mona kanskje har fremstått som litt for tiltrekkende? Noe tyder på at herr Hansen kanskje ikke er det samme? En gammeldags beskrivelse av situasjonen er: pyskelusken var kanskje sjalu? Misundelig?

Kanskje?


Mulig du er inne på noe der ja, for jeg har mang en gang sett det at folk som er misunnelig på andres lykke, gjør alt de kan for å ødelegge for dem...

Det gamle Dynastiet som gikk på tv for 20 år siden er et svært godt eksempel på det.

Er psykologer og barnevernspedagoger unntaket fra oss vanlige dødelige mennesker som kan føle misunnelse og sjalusi? Eller? Eller har de en høyere dose av disse kjemikalene i skrotten, siden de ynder å ødelegge gleden for andre mennesker?

Som vi alle sammen skjønner, så er dessverre ikke denne læresetningen pensum i psykologiboken og heller ikke på sosialhøyskolene: Jo mer du kan glede deg på andres vegne - dess mer glede tilfaller deg selv!

Om det bare var så vel, for da hadde vi ikke hatt noe som heter barnevern i dag.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Koke poteter
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 5:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg har fått muntlig lov til å gjengi denne historien av Andreas, og jeg holdt neste på til å glemme den...

Her i forrige uke ringte Andreas til meg:

-Mamma, hvordan er det vi koker poteter?

-Men, Andreas da, vet du ikke det? Det står jo i den sakkyndige vurderingen at du kan koke poteter.

Det ble litt stille, men så lo vi knakandes godt begge to. På side 7 i den sakkyndige vurderingen står det følgende, fra en bekymringsmelding som er signert av

Kari Alvær wrote:
Han ryddet, kokte poteter, la sammen klær o. s. v.

Men, du godeste Kari, Andreas kan ikke koke poteter, for han har aldri gjort det hjemme hos meg, men jeg har vist ham det ved et par anledinger, men det er så lenge siden at han har glemt det.

Og psykolog Svein Magnar Hansen tror selvfølgelig på alt som står i disse bekymringsmeldingene. Og det er jo det han får betalt for da, så.

Anyway, siden jeg og Andreas har gratis telefon til hverandre, så hadde vi god tid, og han tømte vann oppi kjelen opp til toppen av potetene og hev noen gulerøtter oppi. Og så preiket vi videre mens potetene kokte. Han spurte og jeg orienterte.

Så, nå kan han koke poteter. Men, nå kan vi snu på det; er det omsorgssvikt fordi at han ikke lærte å koke poteter før han flyttet hjemmefra? Tror du at han kommer til å sulte ihjel?

Svar: Nei. Sum: Den er at de såkalte bekymringsmeldingene som Kari Alver skriver er reinspikka B*U*L*L*S*H*I*T. Ingenting av det hun skriver har noe som helst med sannheten å bestille. Hun er en løynerske som skriver drit om andre folk med vitende og vilje fordi at hun selv skal få ha noe å leve av. Og de enste arbeidsgivere som ansetter utroe tjenere er barnevernet.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 8:44 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Quote:
Og de enste arbeidsgivere som ansetter utroe tjenere er barnevernet.


nei, det er nok litt for optimistisk. Mange bedrifter finner det hensiktmessig å ansette ledere og kundebehandlere med en tvilsom moral og/eller psyke. hvis det viser seg å bli for problematisk - at det slår tilbake på virksomheten -får de bare sparken.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]