It is currently Thu Mar 28, 2024 9:54 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mona Lygres HUMOR-tråd!
PostPosted: Thu Apr 05, 2007 9:22 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Egentlig så har jeg tatt meg påskeferie... og skal bare slappe av og være meg selv, og rydde og vaske huset og henge opp påske-gardinene... men så fant jeg denne profilen inne på Nettby, og den måtte jeg bare rappe:

Anonym wrote:
Folk over 30 skulle vært døde!
(Antar vi vant over dårlige odds.....;-)

I følge dagens lovgivere og byråkrater skulle de av oss som var barn på 40, 50, 60, 70 ja til og med tidlig på 80-tallet ikke ha overlevd. Våre babysenger var malt med bly-basert maling. Vi hadde ingen barnesikring på medisinflasker, dører eller skap og når vi syklet hadde ingen av oss hjelmer.

Som barn kjørte vi i biler uten sikkerhetsbelte eller airbag. Og det å sitte bakpå et lasteplan en varm sommerdag var alltid en spesiell nytelse. Vi drakk vann fra hageslangen og ikke fra flasker. Skrekk og gru!

Vi spiste brød med smør på, drakk brus med sukker i, men ble aldri overvektig fordi vi alltid var ute å lekte. Vi delte gjerne en brus mellom oss og drakk fra samme flaske uten at noen faktisk døde av det.

Vi brukte timer på å bygge Ola-kjærrer av skrap og ingenting og raste av gårde nedover bakken bare for å finne ut at vi hadde glemt å lage bremser. Etter noen turer ut i bushen lærte vi å løse problemet. Vi dro hjemmefra tidlig om morgenen for å leke hele dagen og var tilbake når gatelysene ble tent. Ingen hadde mulighet til å få tak i oss i løpet av dagen. Ingen mobiltelefon. Utenkelig!!!

Vi hadde ikke Playstations, Nintendo 64, X-Box, ingen tv-spill i det hele tatt, ikke 99 kanaler på TV, ingen videofilmer, ikke surround lyd, mobiltelefoner, hjemme PC eller praterom på Internett. Vi hadde venner!

Vi gikk ut og fant dem!

Vi falt ned fra trær, skar oss, brakk bein og armer, slo ut tenner, men ingen ble saksøkt etter disse uhellene. Det var uhell. Ingen andre kunne beskyldes - unntatt oss. Husker du uhell? Vi sloss, ble gule og blå og lærte å komme over det.

Vi fant på leker med pinner og tennisballer og spiste mark. Til tross for advarsler var det ikke mange øynene som ramlet ut og ikke levde markene inni oss for alltid. Vi syklet eller gikk hjem til hverandre, banket på døra, gikk bare inn og blandet oss i samtalen.

Noen elever var ikke så lure som andre så de dumpet og måtte gå et år om igjen. Fryktelig!!!

Denne generasjonen har fostret noen av mest risikovillige, de beste problemløsere og investorer noensinne. De siste 50 år har vært en eksplosjon av nyskaping og nye ideer. Vi hadde frihet, tabber, suksess og ansvar og vi lærte og forholde oss til det alt sammen. Og du er en av dem.

Gratulerer!!!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Thu Aug 21, 2008 5:34 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Folk over 30 år skulle vært døde! -Uforglemmelig morsom
PostPosted: Thu Aug 21, 2008 5:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Jeg har forandret navnet på denne tråden, fra


Mona Lygre wrote:

Folk over 30 år skulle vært døde! -Uforglemmelig morsom mail



til "Mona Lygres HUMOR-tråd", og det hadde vært fint om du også vil komme med dine humoristiske bidrag, for,

for mer enn andre folk, trenger barnevernsofre å ha noe å le av, det hjelper på psyken og gir deg mer å gå på når ting og tang går på tverke.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Torsdagsklubben og fattigdom
PostPosted: Thu Aug 21, 2008 5:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Jeg snublet over en morsom tekst i dag som jeg vil dele med deg, fra nyheten om at Torsdagsklubben skal opp å gå igjen fra høsten av. Her sier Otto Jespersen følgende:

Quote:
[url=http://www.aftenposten.no/kul_und/article2608832.ece]På spørsmål om hvem som denne gangen må vente seg litt ekstra pepper, er Otto Jespersen klokkeklar.

- De fattige, helt klart. I Soria Moria-erklæringen ble det sagt at fattigdommen skulle bekjempes, men fortsatt er det noen som driver på der ute. De skal få kjørt seg, sier han gravalvorlig.
[/url]


Jeg lo så jeg vrei meg :lol:

Men, de barnevernsansatte kommer til å tolke hans uttalelser bokstavelig talt :evil:

Og det samme med psykologene, for i henhold til deres "funn", så inngår det å være fattig som et kjennetegn på en psykisk lidelse à la personlighetsforstyrrelser og sånt.



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Om friske på syke steder
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 12:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg har en sær tørr-vittig humor, og denne nyheten fikk meg til å knegge godt, klikk deg inn her og sjå:

Friske på syke steder


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 19, 2008 9:37 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Da dette er en humortråd, jeg mener å ha lest en plass at du ønsket deg en mann som var deg verdig. Bli som meg.

MITT KJÆRLIGHETSLIV VOLDER MEG INGEN KVALER.
JEG ELSKER MEG SELV,
OG HAR INGEN RIVALER.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]