It is currently Sat Apr 27, 2024 7:41 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: NAV velsigner diskriminering av barnevernsofre
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 11:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
NAV velsigner diskriminering av barnevernsofre.

Jeg meldte ifra at jeg ville gå på arbeidsmarkedskurs i september 2005, og siden den gang har jeg ventet på å få tildelt plass.
Etter fadesen med Taushetserklæring som knebler ytringsfriheten, skulle jeg få begynne et annet sted som ikke praktiserer taushetserklæringer. Jeg var på audiens på Eidsvåg, og skulle etter planen bli påmeldt et kurs den 5. februar. I mellomtiden har jeg ventet og ventet og ventet... og.

I går ble jeg oppringt av min saksbehandler ved NAV, hun kunne fortelle at hun hadde en dårlig nyhet til meg; at jeg likevel ikke fikk "stude"-plass hos Back to Business.

Begrunnelsen var at ledelsen hadde sjekket ut min CV på nettet, og at de hadde så mange folk hos seg som hadde problemer med barnevernet og det kunne bli problematisk for dem ved å tilby meg plass hos dem.

Hm. Og jeg synes det lukter diskriminering av barnevernsofre lang vei.

En ting jeg lurer på: Når jeg ikke engang får studieplass via NAV - hvordan i huleste skal jeg da kunne klare å få meg en disent jobb hos ordinære arbeidsgivere?

Jeg vil skrive mer, siter meg selv.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: NAV velsigner diskriminering av barnevernsofre
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 11:21 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Mona Lygre wrote:
Etter fadesen med Taushetserklæring som knebler ytringsfriheten, skulle jeg få begynne et annet sted som ikke praktiserer taushetserklæringer. Jeg var på audiens på Eidsvåg, og skulle etter planen bli påmeldt et kurs den 5. februar. I mellomtiden har jeg ventet og ventet og ventet... og.

I går ble jeg oppringt av min saksbehandler ved NAV, hun kunne fortelle at hun hadde en dårlig nyhet til meg; at jeg likevel ikke fikk "stude"-plass hos Back to Business.


Jeg skjønner bare ikke hva folk er så redde for. Eller jo, jeg kan på en måte forstå det, for jeg tar jo ikke fem flate øre for å sette meg ned foran pc og skrive om urettferdige ting og tang som jeg er vitne til.

Men jeg plager ikke andre folk. Jeg henger ikke over dem og skriker opp om hvor forferdelig barnevernet er i alminnelige situasjoner. Før jeg sier ifra om at jeg er bv-offer, vil jeg helst at folk skal bli kjent med meg.

Det jeg først og fremst tenkte på, det var å få meg litt arbeidstrening, for jeg har jo ikke vært i arbeid på 19 år. Og jeg er en superdust på det området. Jeg får fullstendig hjernestans. Jeg skjønte ikke engang at jeg måtte levere inn skattekort til nav.

Jeg synes om meg selv at jeg er en hyggelig person, jeg trives utmerket godt i mitt eget selskap, og folk renner ned dørene hos meg. De blir aldri ferdig å snakke i telefonen med meg heller. Jeg synes om meg selv at jeg er omtenksom, snill, følsom og dyktig på det sosiale området. Så hvorfor vil ingen ha meg da?

Kanskje jeg heller skal forsøke meg på mekaniske fag?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Problematisk?
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 11:45 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Quote:
Begrunnelsen var at ledelsen hadde sjekket ut min CV på nettet, og at de hadde så mange folk hos seg som hadde problemer med barnevernet og det kunne bli problematisk for dem ved å tilby meg plass hos dem.


Jeg kan ikke fatte at noen kan bruke dette mot deg. Men det er et par ting som er uklare for meg: Hvilken ledelse er det snakk om? Hvis det er folk på NAV som har sjekket CV'en din, og kommet fram til at du ikke må få plass, så er de på veldig tynn is.

Det kan hende Back to Business-folkene står frie til å gi plass til hvem de vil, men i så fall kan de ikke bruke ditt engasjement mot barnevernet mot deg, spesielt når de er en tjenesteleverandør til en offentlig etat.

Jeg vil anbefale at du skriftlig påklager beslutningen. Snakk gjerne med Jussformidlingen som gir gratis juridisk råd, eller med en annen advokat. Men la ikke saken gå til retten - det er bortkastet tid og penger.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 2:00 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg anbefaler deg å forsøke å skaffe deg en fot innenfor arbeidslivet uavhengig av det offentlige appararatet.
Kanskje det er noen her på forumet som kan hjelpe?
Prøv alt annet - du vet da selv hvordan slike institusjoner fugerer - de gjør deg avhengig av mer hjelp.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Problematisk?
PostPosted: Thu Apr 05, 2007 9:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Rinna wrote:
Quote:
Begrunnelsen var at ledelsen hadde sjekket ut min CV på nettet, og at de hadde så mange folk hos seg som hadde problemer med barnevernet og det kunne bli problematisk for dem ved å tilby meg plass hos dem.

Jeg kan ikke fatte at noen kan bruke dette mot deg. Men det er et par ting som er uklare for meg: Hvilken ledelse er det snakk om? Hvis det er folk på NAV som har sjekket CV'en din, og kommet fram til at du ikke må få plass, så er de på veldig tynn is.


Svar: Det var ledelsen ved Back to Business.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ja, jeg må vel det.
PostPosted: Thu Apr 05, 2007 9:12 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Anne Brit Raaen wrote:
Jeg anbefaler deg å forsøke å skaffe deg en fot innenfor arbeidslivet uavhengig av det offentlige appararatet.
Kanskje det er noen her på forumet som kan hjelpe? Prøv alt annet - du vet da selv hvordan slike institusjoner fugerer - de gjør deg avhengig av mer hjelp.


Ja, det har du rett i. Jeg må finne på noe annet kan det se ut for. Og jeg må være flinkere å annonsere at jeg er ledig for oppdrag... Jeg kan godt pakke poteter og renske løk, jeg... Det er et ærlig arbeid. Men håpet mitt er jo selvfølgelig å bli headhuntet til en ledig direktør-stol *hehe*

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ja, jeg må vel det.
PostPosted: Thu Apr 05, 2007 10:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Ja, det har du rett i. Jeg må finne på noe annet kan det se ut for. Og jeg må være flinkere å annonsere at jeg er ledig for oppdrag... Jeg kan godt pakke poteter og renske løk, jeg... Det er et ærlig arbeid. Men håpet mitt er jo selvfølgelig å bli headhuntet til en ledig direktør-stol *hehe*


Jeg synes du burde steppe inn for den inkompetente rådmannen i Vefsn kommune. Magne Pettersen trenger avløsning etter å ha støttet terrorisering av barnefamilier i Vefsn i en årrekke.

Deigklumpen Magne Pettersen kan isteden bli satt til litt ærlig arbeid, men mister han sin skjermede arbeidsplass i Vefsn er vel sjansen stor for at han isteden dukker opp som hallik for Venke Snabel og den andre venninnen når barnevernet blir lagt ned.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 05, 2007 2:37 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Mona skrev:

Quote:
Jeg kan godt pakke poteter og renske løk, jeg... Det er et ærlig arbeid. Men håpet mitt er jo selvfølgelig å bli headhuntet til en ledig direktør-stol *hehe*


My arti'ar å skrell løk! Folkan en jobber sammen med da er mye mer vettu! Sjefen er jo en dust -alltid.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]