It is currently Fri Apr 19, 2024 10:03 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Se bv: KLASSISK eks. på forvridning av rene FAKTA:
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 7:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Om Nemesis, Lillian Kjelsvik og Aktuell:

Aktuell wrote:
[url=http://www.frifagbevegelse.no/aktuell/article2609025.ece]
For barnevernsansatte er uthenging på internett blitt en del av hverdagen. Den dagen Aktuell møter Rune Fardal i Bergen, blir en barnevernsansatt i samme by brettet ut på internett.

Vi møter sjefen hennes, Svanhild Alver, og kollegaene på barnevernskontoret i Nygårdsgaten 6 i Bergen.

Flere av dem som sitter rundt bordet har havnet på svartelistene. Denne morgenen er altså ikke noe unntak. En ansatt sammenlignes med Nemesis, gjengjeldelsens gudinne. Videre står det: ”Det du sender ut kommer tifoldig tilbake til deg selv.”

Alver håper kommuneadvokaten tar tak i det hun mener er en ren gapestokkvirksomhet.

Hun har selv opplevd trusler, blant annet drapstrusler på jobben, men føler seg ikke truet av de som lager svartelistene.

– Usikkerheten ligger i at gale folk leser det som står på listene. Man vet jo ikke hva de kan finne på, sier Alver.
[/url]


Og slik jeg forstår Aktuell, så mener de at jeg "sammenligner" Lillian Kjelsvik med Nemesis. Eller det kan være at Lillian forstår det slik at jeg "sammenligner" henne med Nemesis. Men, ingen av delene er riktig. Her er hva jeg skrev:

Mona Lygre wrote:
[url=http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=6873#6873]Ja, Lillian Kjelsvik, se her har du et glimrende eksempel på loven om Nemesis, som jeg nevnte for deg.

"Det går en Nemesis gjennom livet": Det du sender ut - kommer ti-foldig tilbake igjen til deg selv.[/url]


Jeg har ikke ment å sammenligne Lillian med Nemesis, jeg bare mente å gi henne en orientering om loven om gjengjeldelse.

Og igjen må jeg si at jeg synes det er storartet å bli sitert av Akutell. Det er helt FANTALASTISK (det er ingen skrivefeil!) og jeg føler meg beæret og bært på silkehender av en eller annen "gudinne" som jeg ikke vet adressen til ennå.

For såvidt spiller det ingen rolle for meg om jeg ikke er sitert helt riktig, det er jeg vant til fra den kanten og den slags rederlighet kan man heller ikke forvente fra disse analfabetene.

Men at de barnevernansatte & Co. har vekket gjengjeldelsens gudinne opp fra sine søte drømme er det ingen tvil om. At de "bekymringene" som de gir uttrykk for

Aktuell wrote:
– Usikkerheten ligger i at gale folk leser det som står på listene. Man vet jo ikke hva de kan finne på, sier Alver.


vil bli effektuert, ser jeg bare på som en konsekvens av deres egne ondskapsfulle handlinger.

Sørgelig nok, så er det ingen prominente og aktverdige borgere i det øvre skikt som har vært med på å sette en stopper for den vreden som de nevnte personene på svartelisten har utsatt uskyldige familier for, og hva annet kan de da forvente av forsynet?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Sat Sep 01, 2007 9:22 am, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Om Nemesis, Lillian Kjelsvik og Aktuell
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 7:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Om Nemesis, Lillian Kjelsvik og Aktuell:

Aktuell wrote:
[url=http://www.frifagbevegelse.no/aktuell/article2609025.ece]
En ansatt sammenlignes med Nemesis, gjengjeldelsens gudinne. Vdere står det: ”Det du sender ut kommer tifoldig tilbake til deg selv.”
[/url]


Og slik jeg forstår Aktuell, så mener de at jeg "sammenligner" Lillian Kjelsvik med Nemesis. Eller det kan være at Lillian forstår det slik at jeg "sammenligner" henne med Nemesis. Men, ingen av delene er riktig. Her er hva jeg skrev:

Mona Lygre wrote:
[url=http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=6873#6873]Ja, Lillian Kjelsvik, se her har du et glimrende eksempel på loven om Nemesis, som jeg nevnte for deg.

"Det går en Nemesis gjennom livet": Det du sender ut - kommer ti-foldig tilbake igjen til deg selv.[/url]


Det viser hvor lite etterettelige de barnevernsansatte er når de pretenderer å gjensi det foreldre skal ha sagt. De legger til for egen regning, slik at de angivelige utsagnene skal virke hevngjerrige og onde.

Alle som har lest en barnevernsjournal vet hvor lite nøyaktig de barnevernsansatte er til å gjengi fakta. Det skyldes nok ikke bare ond vilje. De færreste barnevernsansatte har oppnådd bedre karakter enn Ng på diktat. Det er ikke for ingenting at de ender opp i barnevernet, kvinnfolkenes svar på do-tømmer.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: slettes
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 7:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
slettes

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]