It is currently Thu Mar 28, 2024 6:32 pm



Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 12:50 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Apr 10, 2007 1:01 pm
Posts: 26
Location: Vestfold
Mona Lygre wrote:
Mona Lygre wrote:

Og her er mitt svar til Øyvind Lockertsen:


Øyvind Lockertsen wrote:
[url=http://tb.no/article/20080522/NYHETER/592782793/1085/NYHETER]Hei Mona
Skrevet av: Øyvind Lockertsen, 23-05-2008 14:06:53
At du i GFSR angriper oss i GBB sier jo bare alt om din håpløse måte å jobbe på. Du virker helt fastlåst og uten evne til nytenking. Hvor seriøst tror du at du fremstår når vi i utgangspunktet jobber mot samme overmaktsregime? Å tror du alle vil nedlegge barnevernet?
[/url]


Vennligst vent, jeg har fått besøk


Jeg rakk ikke å bli ferdig, her er mer:

Han reklamerer for en opptaker som han / de har kjøpt, men det er heller ikke nytt for meg / oss.

Allerede i 2000 kjøpte jeg en Sony micro-cassett-recorder til 800,- kr. DEN lånte jeg ut til mine folk, bla. Kristin, som hadde kassetten i brystlommen da hun fikk barnevernstuppene på besøk... en av de sier: "Jammen Kristin, du vet jo det at du ikke har noe valg."

Kassettspilleren var dessverre på utlån da barnevernet i Aurland kidnappet min yngste sønn på 5 år, ellers så skulle de ha fått hørt det opptaket på Youtube. Kassettspilleren kan jeg koble til telefonen og jeg har et par interessante opptak der som jeg selvfølgelig skal legge ut på Youtube.

At folk må skaffe seg kassettspillere har jeg også mast på folket i GFSR i våre nyhetsbrev uttallelige ganger. So what?

GBB-gjengen har også lagt ut en drøss av mailadresser, og som om jeg ikke har gjort det óg?

De har også sendt brev, søknad om "audiens" hos Kongen, og som om jeg ikke har gjort det samme for mange herrens år siden?

De hermer også etter Svartelisten, og har laget en slags "hvite-liste", - navn på personer de kan anbefale - og som om jeg ikke har det óg?

Og så rappet jeg John Alvheim sine 10 bud og gjorde dem om til mine egne, og så hermer GBB gjengen etter det óg...?

Hva er det den dusten Øyvind Lockertsen egentlig mener om å være "nytenkende"? Liksom som om de er så veldig nytenkende da? Hæ? Har jeg gått glipp av noe?

Og samarbeide med barnevernet? Som om det er noe nytt under solen da, det har også vært gjort før, og i Sverige har de holdt på med det samarbeidet sitt i 27 år, uten å komme et hakk videre. Seinest i forgårs var jeg inne og kikket på dem, men, du må ikkje tro at jeg legger ut link til denne siden, den får de pinadø finne sjøl.

Og så var det over til Lockertsens andre spørsmål:

Lockertsen: "...når vi i utgangspunktet jobber mot samme overmaktsregime?"

Mona: Nei. Vi jobber ikke mot samme overmaktsregime. De jobber med dem og for dem. Deres motto syns å være: If you can't beat them - join them. Sorry. Vi skal ha vekk hele barnevernet, og det er en meget stor forskjell og de vil bare som de sier om seg selv, Gruppen for et Bedre Barnevern. Vi står altså milevis ifra hverandre.

Lockertsen: "Å tror du alle vil nedlegge barnevernet?"

Mona: Ja, jeg har skjønt det.

For det første så driter jeg oppi "flertallet". Flertall betyr bare at de er flertall - det betyr ikke at de har rett. "Selv om alle er av samme mening - kan alle ta feil."

Han forsøker bare å bli populær. Og unnlate å tråkke andre på tærne i håp om å få innpass hos makteliten. Men fakta er at folk som virkelig er populære, tør å gå nye veier, og samtlige av dem har gjennomgått en trang fødsel, før de så omsider ble oppdaget og elsket for sin spesielle egenart.

"De fleste mennesker fødes som originaler - men dør som kopier."

Jeg kjører mitt eget løp, sammen med dem som tør å gå med meg, og sammen er vi med på å forme hverandre, og trekker hverandre etter hårene, og derfor så er det et kompliment for meg når Lockertsen skriver følgende om meg: "Du virker helt fastlåst."

Ja, jeg er fast bestemt på å nedlegge barnevernet, jeg viker ikke en centimeter. Og jeg driter oppi om jeg blir populær eller ei, bare jeg får folk med meg som tør å modellere meg og mine stunts. Om 50 år er det en annen som kommer til å ta æren for å ha nedlagt barnevernet, ikke vi som stå på hodet nå, men akkurat det interesserer meg midt bak på ryggen. Jeg kaster med glede ære og glans rett i fleisen på hvem det måtte være, bare så lenge så vi en vakker dag blir kvitt barnevernet, barnevernloven, fylkesnemnda og den unyttige barnevernpedagoglinjen.

Amen



Også elsker GBB å skaffe seg en minst en syndebukk som får skylda for alt som går galt der enten de har gjort noe galt eller ikke. At andre medlemmer der kommer med løyner om en gir en ikke rett til å forsvare seg. Nei da er det på hodet ut i evig blokkeringsliste pr promte. Og det kaller GBB rettferd, likeverd og seriøs behandling. På toppen av det tør jeg påstå at de også sitter der og beholder andre folks nitidige arbeid utført døgnet rundt. Så der forsvant respekten for GBB fra enda en person. Man kan ikke ha egne meninger i GBB for da blir man ikke akseptert i lengden.

Man kan ikke være uenig og snakke seg frem til en minnelig løsning.

GBB oppfører seg slik at enkelte familier går mer i knas enn de repareres. Og det kaller de for godt barnevernsarbeid.
Fatt det den som kan. Måtte hele GBB falle i den grav de graver for andre.

- Hilsen tilskuer på jakt etter en seriøs gruppe som tillater egne meninger innen gruppa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 1:15 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 11:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Du er ikke den eneste som har blitt forvist fra GBB-gjengen, jeg har hørt om flere som har blitt pælmet ut fordi at de er altfor kritisk til barnevernet.

Mia wrote:

Måtte hele GBB falle i den grav de graver for andre.



-Og første etappe på den reisen er effektuert: GBB har falt i hendene på Familiestiftelsen... - jeahh, de får no bare styre på, jeg venter i åndeløs spenning på å se hva de kan klare å utrette, Arnstein Øyslebø bør ihvert fall således si seg fornøyd med resultatet så langt, sikkert også et par til, for om jeg ikke tar riktig feil nå, vil de få inn en god slump med penger fra staten på sine kontoer, og også på sine private, på denne lugubre virksomheten. Og du vet, penger ikkje alt - men du verden kor det hjelper!


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 9:52 pm 
Offline
User avatar

Joined: Tue Apr 10, 2007 1:01 pm
Posts: 26
Location: Vestfold
Heisann

Kontakt i romjula du . Jeg har mer jeg trenger å lette mitt hjerte om :lol: :wink:

Mvh Mia


Mona Lygre wrote:

Du er ikke den eneste som har blitt forvist fra GBB-gjengen, jeg har hørt om flere som har blitt pælmet ut fordi at de er altfor kritisk til barnevernet.

Mia wrote:

Måtte hele GBB falle i den grav de graver for andre.



-Og første etappe på den reisen er effektuert: GBB har falt i hendene på Familiestiftelsen... - jeahh, de får no bare styre på, jeg venter i åndeløs spenning på å se hva de kan klare å utrette, Arnstein Øyslebø bør ihvert fall således si seg fornøyd med resultatet så langt, sikkert også et par til, for om jeg ikke tar riktig feil nå, vil de få inn en god slump med penger fra staten på sine kontoer, og også på sine private, på denne lugubre virksomheten. Og du vet, penger ikkje alt - men du verden kor det hjelper!


_________________
Hjerte mitt blør for barn som lider urett


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 10:24 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Apr 10, 2007 1:01 pm
Posts: 26
Location: Vestfold
Mia wrote:
Heisann

Kontakt i romjula du . Jeg har mer jeg trenger å lette mitt hjerte om :lol: :wink:

Mvh Mia


Mona Lygre wrote:

Du er ikke den eneste som har blitt forvist fra GBB-gjengen, jeg har hørt om flere som har blitt pælmet ut fordi at de er altfor kritisk til barnevernet.

Mia wrote:

Måtte hele GBB falle i den grav de graver for andre.



-Og første etappe på den reisen er effektuert: GBB har falt i hendene på Familiestiftelsen... - jeahh, de får no bare styre på, jeg venter i åndeløs spenning på å se hva de kan klare å utrette, Arnstein Øyslebø bør ihvert fall således si seg fornøyd med resultatet så langt, sikkert også et par til, for om jeg ikke tar riktig feil nå, vil de få inn en god slump med penger fra staten på sine kontoer, og også på sine private, på denne lugubre virksomheten. Og du vet, penger ikkje alt - men du verden kor det hjelper!



Hei igjen

Også penger inn på sine egne private kontoer. - Det ante meg ja.
Unnskyld meg men fy en viss en.
Det var at barn og unge skulle unnslippe barnevern som skulle og burde være hovedmålet med den slags arbeid. Istedet lager altså fler og fler forettning ut av dette. Fytiikatta og :twisted: :evil: :x 8-}

_________________
Hjerte mitt blør for barn som lider urett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 10:49 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Det er helt vanlig at slike foreninger søker om statsstøtte for seg og sine, de kan altså søke om å bli subsidiert, det betyr likevel ikke at de vil få noe cash,

men, jeg kan bare skrive om hva jeg tror at de får, for jeg vet om lignende foreninger som får det de skal ha,

og nettopp derfor er det så viktig for dem å stå seg inne med myndighetene, å si; neeeida, vi skal ikke fjerne barnevernet, vi skal bare hjelpe dere med å bli enda bedre (enda mer effektiv?),

de pleier å få utbetalt så og så mye pr. medlem,

de får dekket reisekostnader og hotellopphold og kost, hvis de "må" ut på forretningsreiser,

de får dekket julebordet sitt og spiser gratis mat på diverse andre møter,

det er det vanlige, også at pengene øremerkes til ditten og datten, for eksempel inventar og kontorutgifter,

de kan også ta ut godtgjørelser til seg sjøl for utført arbeid, mener jeg, korriger meg om det er feil,

sum-summarius så blir de veldig gode og mette og fornøyde,

men, jeg arbeider faktisk aller best når jeg er misfornøyd, og ikke mett. Og dessuten så er jeg ikke tilsalgs for å bli en av barnevernspakkets trynesleiker.

8)


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 11, 2008 8:17 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Apr 10, 2007 1:01 pm
Posts: 26
Location: Vestfold
Mona Lygre wrote:
Det er helt vanlig at slike foreninger søker om statsstøtte for seg og sine, de kan altså søke om å bli subsidiert, det betyr likevel ikke at de vil få noe cash,

men, jeg kan bare skrive om hva jeg tror at de får, for jeg vet om lignende foreninger som får det de skal ha,

og nettopp derfor er det så viktig for dem å stå seg inne med myndighetene, å si; neeeida, vi skal ikke fjerne barnevernet, vi skal bare hjelpe dere med å bli enda bedre (enda mer effektiv?),

de pleier å få utbetalt så og så mye pr. medlem,

de får dekket reisekostnader og hotellopphold og kost, hvis de "må" ut på forretningsreiser,

de får dekket julebordet sitt og spiser gratis mat på diverse andre møter,

det er det vanlige, også at pengene øremerkes til ditten og datten, for eksempel inventar og kontorutgifter,

de kan også ta ut godtgjørelser til seg sjøl for utført arbeid, mener jeg, korriger meg om det er feil,

sum-summarius så blir de veldig gode og mette og fornøyde,

men, jeg arbeider faktisk aller best når jeg er misfornøyd, og ikke mett. Og dessuten så er jeg ikke tilsalgs for å bli en av barnevernspakkets trynesleiker.

8)



Well, da må det være sjefene sjøl som sørger for å bli bevilga penger.
For ingen av undersottene som gjør en like god jobb og kanskje også en bedre og større jobb de får ingenting med mindre de fikk noe akkurat nå.
Tar de som påberoper seg å være sjefene over nestledere seg betalt så er de jo unnskyld med fanden hakke med på Bv sitt arbeid på sett og vis. Menneskehandel i enda større grad enn man ante rekkevidden av og det fra sitt eget folk. Akk historiene gjenntar seg tydeligvis . Vi hadde jo slike angivere under 2ndre verdenskrig også. Bare så synd da at ikke flere får opp øynene pr dags dato for dette vanviddet.
Der sitter det folk som sluker alt ledere i sådanne svikefulle grupper rått ned og venter fremdeles etter hundre fagre løfter på at sine håpefulle skal komme hjem igjen.
Gi håp med ene hånda og løyn med andre og samtidig sørge for lønn til seg sjøl. :x

Rakker ned på denne gruppa så overbevisende at dere som ikke har sjekka aner det neppe.

Er det rart folk blir forvirra omkring hvor hente hjelp og støtte ?

Men etter dagens opplysning burde jo jaktia burde jo søren danse vært utvida og helt legalt også på visse fe typer da. :lol: :lol:

_________________
Hjerte mitt blør for barn som lider urett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 7:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Mona Lygre wrote:

de pleier å få utbetalt så og så mye pr. medlem,



Det riktige skal være "de pleier å få utbetalt så og så mye pr. betalende medlem".


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: så og så mye pr. betalende medlem
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 11:48 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Apr 10, 2007 1:01 pm
Posts: 26
Location: Vestfold
Vell, godt jeg ikke har betalt noen kontigenter ennå da. :lol: :lol:

Akter heller ikke å betale kontigent noen plass før jeg er minst flere hundre % rimelig sikker det arbeides for at barn får komme hjem igjen.

Barn skal heller ikke fjernes fra sine hjem.
Om det skulle være noe av alvorlig grad skal det heller hjelpetiltak til i hjemmet. Og skulle det være overgrep er det da vell for søren heller overgriperen som børt ut og bort og vekk for om mulig få hjelp til den mulig fatter at barn de klår man ikke på både her og der.

Ett ord på 3 bokstaver som starter snart var før høydepunktet, nå er det blitt til bunnen i bøtte. - Beklager det overfor de der hvor troen ennå er sterk. Men jeg hopper over 3 dager i år med å arbeide istedet.
Jeg har ikke verken ork eller lyst til å sitte på baken å tenke.
Jeg er :? :shock: :x :evil: :cry: :cry: :cry:

_________________
Hjerte mitt blør for barn som lider urett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 5:53 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Bjørn Erik wrote:
Man kan bli indignert og forstemt av mindre, men;
Familiestiftelsen (jeg regner med at det kan være v/noen av ghb-huene) sier:
Quote:
Mange av de forslagene barnelovutvalget kommer med, kan Familiestiftelsen isolert sett stille seg bak. Men utvalgets utredning lider dessverres av flere forhold:


Familiestiftelsens "høringsuttalelse" til endringer i barnevernloven.

Jeg orker ikke å kaste bort tid på å kommentere dette da det bare bekrefter det man har visst lenge om den konstellasjonen der.

Bjørn Erik, jeg tror at dette er en uttalelse som har med barneloven å gjøre, og altså ikke forslaget til den omfattende endringen av barnevernloven, som hadde høringsfrist 12.12.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 6:57 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Nina wrote:
Bjørn Erik wrote:
Man kan bli indignert og forstemt av mindre, men;
Familiestiftelsen (jeg regner med at det kan være v/noen av ghb-huene) sier:
Quote:
Mange av de forslagene barnelovutvalget kommer med, kan Familiestiftelsen isolert sett stille seg bak. Men utvalgets utredning lider dessverres av flere forhold:


Familiestiftelsens "høringsuttalelse" til endringer i barnevernloven.

Jeg orker ikke å kaste bort tid på å kommentere dette da det bare bekrefter det man har visst lenge om den konstellasjonen der.

Bjørn Erik, jeg tror at dette er en uttalelse som har med barneloven å gjøre, og altså ikke forslaget til den omfattende endringen av barnevernloven, som hadde høringsfrist 12.12.


Det var altså derfor jeg overhodet ikke fikk det til å "henge på greip".
Tror jeg trenger en "ferie" nå . . ..

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Øyvind Lockertsen, 23-05-2008 14:06:53
PostPosted: Mon Apr 27, 2009 11:34 pm 
Offline
User avatar

Joined: Tue Apr 10, 2007 1:01 pm
Posts: 26
Location: Vestfold
Øyvind Lockertsen skrev:
Hei Mona
Skrevet av: Øyvind Lockertsen, 23-05-2008 14:06:53
At du i GFSR angriper oss i GBB sier jo bare alt om din håpløse måte å jobbe på. Du virker helt fastlåst og uten evne til nytenking. Hvor seriøst tror du at du fremstår når vi i utgangspunktet jobber mot samme overmaktsregime? Å tror du alle vil nedlegge barnevernet?

1Q=) Nei, ærlig talt her er det vell heller en fra GBB som dummer seg ut . GBB går jo heller ikke av veien for å dikte opp falske rykter om sine x medarbeidere. Det har undertegnede fått føle til gangs . :twisted:

_________________
Hjerte mitt blør for barn som lider urett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 30, 2009 6:13 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

GBB har vel blitt en del av Familiestiftelsen, og er en saga blott. På Familiestiftelsen sine sider har de tatt inn uttalelser som er blant de verste mot familiene. De må altså gå i seg selv, om de skal bli oppfattet som en part vi skal kunne forholde oss til. Vi håper jo at de skal gå i seg selv og oppdage at offentlig såkalt omsorg for barn, har vert mislykket i over hundre år, SAMTIDIG som det er blitt utført systematiske menneskerettighetsbrudd mot både barna og foreldrene.

Da er det ikke lengre behov for såkalt forbedring, men å forkaste tenkningen og ta et kraftig oppgjør med de som har drevet frem galskapen.

ETTER den erkjennelsen kan man diskutere barns rettsikkerhet, minimum innenfor rammen av rettsstatlige krav til beviser, og vitenskapskritiske krav til dokumentasjon. Det vil bl.a si: De såkalte negative menneskerettighetene skal ligge sementert i bunnen for arbeid med barn og familier.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]