It is currently Tue Mar 19, 2024 12:36 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Kontorsamtale med fostermor 06.01.2010
PostPosted: Sat Mar 19, 2011 1:47 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Fostermor har meldt et behov for samtale med bvt. Hun har gitt uttrykk for at hjemmesituasjonen er krevende og at problematikken rundt samvær, biol. Foreldre med mer gjør at dette begynner å slite på forholdet mellom fosterforeldrene. Jens Ivan har bodd hos dem i vel tre år.
Jens Ivan er til utredning hos BUPP v/Torgeir Mathisen. I følge fostermor anbefaler ikke BUPP samvær.
Det var en tøff jul etter samvær 16 desember. J.I. vil ikke spise etter samvær og han har så sterke reaksjoner før samværene at fostermor har valgt å ikke fortelle ham om disse før samme dag. Det kan gå 14 dager etter samvær før gutten klarer å ta til seg mat.
Tidligere var han sengevæter før og etter samvær med mor.
Siste samvær 16 des. sa BVT at det hadde gått bra, men fostermor vet at BVT ikke "leser" J.I.
Fostermor har ikke fått tilbakemelding fra dette samvær annet enn denne uttalelse.


I fosterhjemmet kan JI sitte på en stol og spise selv, men det forutsetter at fostermor sitter ved siden av ham. Da han kom til dem for tre år siden kunne han ikke tygge. Han hadde også "spedbarnsnakke". og slo seg ofte kraftig når han falt.
Det synes som om JI ikke reagerer på fysisk smerte. Han gråter ikke og sier ikke i fra om han slår seg kraftig. Fostermor vil sjekke at han ikke har noen neurologiske feil. Hun oppdaget dette for to år siden, og sier til gutten at "nå kan du gråte". Det er lov å gråte når du har vondt" Hun tar ham på fanget og etter hvert klarer han å gi mer uttrykk for det som er vondt.

JI sover fremdeles i fosterstilling og fosterforeldrene går til manuell fysioterapi med ham.

Fostermor har tenkt at JI ikke fikk være baby, og det er ikke lenge siden de kastet ut stellebordet.

Fostermor kjenner seg uttrygg på å møte mor. Hun legger ut samtaler med mer på nettet. Om di tilfeldigvis møtes slenger mor stygge kommentarer etter henne.

Fostermor forteller at det har skjedd mye positivt på to år, men at det har stagnert nå. Gutten nekter om det er fosterfar som skal gi ham mat eller ha kveldstellet etc. men det går bra om hun ikke er til stede.

Fosterforeldrenene har en biol. Sønn på 7 år. De to guttene går veldig bra sammen. JI har 10 timer ekstra ressurs i barnehagen.

Det avtales samtale med begge fosterforeldrene 03.02.11 kl 09.00

---------------------------------

Referat fra møtet som skal ha skjedd nå 3 februar har dem ikke tatt med i saksfremlegget.

Utredning hos BUPP v/Torgeir Mathisen har dem heller ikke tatt med.

Det samme gjelder Jens Ivans dokumenterte melkeintolleranse

Å ikke er min Bekymring angående Jens Ivan Bakkes situasjon i fosterhjem, som jeg sendte barnevernet 13 Oct 2007 og siden, gjentatte ganger forsøkt på alle mulige måter å få inn i saken, tatt med.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]