It is currently Tue Mar 19, 2024 12:14 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Til kenneth.svendsen@stortinget.no
PostPosted: Mon Nov 29, 2010 12:11 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
From: dolly3870@hotmail.com
To: kenneth.svendsen@stortinget.no
Subject: Dagens Barnevern
Date: Thu, 15 Nov 2007 21:20:28 +0100

Hei!

Jeg og mange med meg, har et håp til deg om at du har vilje og evne til å avsløre og gjøre noe med det korrupte Barnevernet, Sakkyndige, Advokatene og ikke minst Fylkesnemdene som fullfører overgrepene på barn og foreldre idag...

Terskelen for omsorgsovertakelse skal være meget høy... etter Barnevernloven § 4:12 skal omfattende tiltak ha vært prøvd først... jeg opplever ikke at Barnevernet og Fylkesnemdene etterlever denne §...

I min sak har barnevernet gått inn i en barnefordelingssak, der X som er en manipulerende alkoholiker, til stadighet har sendt bekymringsmeldinger til barnevernet siden jeg brøt med ham i mars 2000...

den siste bekymringsmeldingen som kom inn til Barnevernet november 2005 gjalt imidlertid X, der barna ikke ville til sin far, da han drakk under samvær... denne ble sendt fra ungdomskolen til min eldste datter, der hun hadde pratet med sin lærer...

da jeg så møtte opp på innkalling til Barnevernet om denne bekymringsmeldingen, hvor di sa til meg at di måtte utrede far igjennom meg, fikk jeg i ettertid greie på i Fylkesnemda at Barnevernet selv hadde startet bekymringsmelding på meg, fordi jeg var høygravid og aleneforsørger....

å allerede den dagen satte di inn det di nå kaller et omfattende hjelpetiltak, en miljøarbeider som skulle veilede mor.... altså di satte inn hjelpetiltak før di hadde vært på hjembesøk hos meg.... hun skulle komme 4 timer a 2 dager i uken....

jeg var da høygravid med mitt tredje barn... å jeg opplevde dette tiltaket og Barnevernets innblanding i mitt liv som stressende og angstfyllt, da jeg så for meg at Barnevernet ville hente dette barnet allerede på barsel...

som resultat av dette, gikk jeg 9 dager over tiden... jeg hadde vært på 3 ultralyder i løpet av svangerskapet, der allt sto bra til og min sønn ville bli en stor fin gutt.... men da min sønn endelig kom til verden 8 januar 2006, hadde han navlestrengen 2 ggr rundt den lille halsen, han hadde bæsjet i fostervannet og deretter svelget det....

han var også dysmatur og veide bare 2300 gr ved fødsel... derfor måtte han være på nyfødtintensiven i 1 uke for pensilinbehandling, før vi fikk lov til å komme hjem... å fra vakthavende jordmor på sykehuset, fikk jeg forklart at dette kom av stress i løpet av svangerskapet....

mens jeg var på sykehuset la han imidlertid godt på seg... melken var kommet godt igang og jeg hadde mer enn nok til ham... dette klarte jeg fint å opprettholde di to tre første månedene i hans liv, selv om Barnevernets omfattende tiltak var inne 2 ggr i uken...

men en dag når han var ca tre måneder hadde jeg et møte med Barnevernet, der di foreslo avlastningshjem til gutten... jeg svarte at nå er han så liten, sover mye og jeg ammer fortsatt, så jeg har ikke behov for det akkurat nå, men at jeg gjerne vil ta imot dette tiltaket når han blir litt større....

det skulle jeg aldri ha sakt, for da satte di inn enda mer tiltak på meg i form av miljøarbeidern, med 4 timer a 3 dager i uken, å resultatet av det var at jeg plutselig mistet melken han så sårt trengte... et nytt tilbud om avlastning fikk jeg aldri... å det står i papirene i etterkant at jeg nektet avlasning....

samtidig pågikk utredningen om jeg var skikket som mor til mine døttre.... hvor di egentlig skulle utrede far
igjennom meg, men utredet altså meg istedet.... ettersom jentene da 9 og 13 år ikke ville til sin far, foreslo jeg samvær med tilsyn...

dette var ikke Barnevernet villig til å hjelpe meg med... barna skulle til sin far på samvær selv om han drakk og var ubehagelig... å det var min plikt som mor å etterse at det ble fulgt opp... jeg valgte heller å støtte barna, så samværet opphørte.... nei jeg har ikke samvittighet til å tvinge to barn som ikke vil, til en far som drikker og har et voldsomt tempramang!

Siden november 2005 å frem til nå, har mine barn og jeg vært utsatt for litt av en heksejakt fra Barnevernet side, der di har brutt lover etter sitt eget forgodtbefinnende.... der di har brukt frivillig tvang til å styre meg i den rettningen di ville ha meg... nemlig Fylkesnemda og omsorgsovetakelse...

Min advokat som jeg satte på saken 18 oktober 2006, fordi Barnevernet satte inn en Sakkyndig, fikk ikke saksdokumentene før i mars 2007.... angivelig fordi alle hans brev og forespørsler havnet i posthyllen til en som var langvarig syk.... i mellomtiden fortsatte Sakkyndig sin utredning, å hans rapport var ferdig mars 2007... Barnevernet trenerte altså saken, slik at Sakkyndig fikk jobbe i fred, selv om jeg hadde engasjert advokat!

September 2007 gikk sakene for Østfold Fylkesnemd i Moss... først 3 dager med jentene, med også far som motpart... å deretter 1 dag med gutten, selv om det var satt av 2... hvor jeg da hadde i mot meg § 4:19 omsorgsovetakelse på skjult adresse...

Omsorgsovetakelsen av minstejenta 11 år og lillegutt 1,5 år, fant sted onsdag 3 oktober, hvor jeg var den som tenkte barnas beste.... det gikk stille og rolig for seg, og jeg plasserte selv barna i bilen.... barna er nå i hvert sitt fosterhjem, hvor begge er tatt vekk fra allt som er kjent... også sin eldste søster 15 år, som fortsatt bor hjemme hos meg i påvente av fosterhjem, og sin kjærlige og omsorgfulle mor... belønningen for at dette gikk stille for seg, er at nå vet jeg hvor di bor...

Lillegutt er ekstra utsatt i fosterhjemmet da fosterforeldrene har en egen sønn 3,5 år, som dominerer min sønn så til di grader, at han ikke engang får beholde sine egne leker som han har fått av meg.... å hvor også koseteppet, kosebamsen og smokken er tatt fra ham... jeg ser han lider! min lykkelige glade gutt er nå blitt en stille alvorlig gutt, som ofte blir sittende å stirre ut i luften ved samvær.... han er også tatt ut av barnehagen, fordi jeg hadde ordnet den plassen selv....

Minstejenta 11 år, går nå på ny skole uten ekstraundervisningen jeg har slitt i flere år for at hun skulle ha og som hun har krav på... hun har heller ikke kontakt med sin støttekontakt, selv om di lovte meg hun skulle få beholde henne... å di legger ikke ting til rette slik at min datter kan ringe meg, slik Barnevernet sa di skulle....

Eldstejenta 15 år, går siste og avgjørende år på ungdomskole.... hun er avhengig av den lille gruppen jeg har klart å få henne inn i, derfor må Barnevernet skaffe et fosterhjem i rimelig nærhet.... di har nå skaffet et midlertidig fosterhjem til henne 45 minutters kjøring på små veier til skolen hver dag... langt fra alle venner.... hun skal også stå til konfirmasjon til våren....

min datter 15 år, nekter å flytte, det sa hun også klart ifra i Fylkesnemda... derfor må hun taes med tvang.... å vi lever nå i frykt for den dagen Barnevernet kommer på døra med Politi for å tvinge henne i fosterhjem...

Samværet med di to minste barna er nå i ferd med å trappes ned, selv om jeg har anket til Tingretten i Fredrikstad... jeg skal ende opp med å ha samvær med lillegutt 2 timer hver annen måned, selv om det i vedtaket står minimum 3 timer.... å jentene skal jeg ha samvær med 6 timer en gang i måneden....

Barna har rett på å ha samvær innbyrdes.... selv om di bor i hvert sitt fosterhjem... men ingen av dem har truffet hverandre på en hel måned som er gått.... dette er klare brudd på menskerettighetene!

Min lille lykkelige familie er knust... fordi Barnevernet har basert hele saken på bekymringsmeldinger fra en manipulerende og alkoholisert far... som lovte meg den dagen i mars 2000 at vi aldri skulle klare å leve uten ham...

Barna skal hjem til meg, da det aldri har vært noen omsorgssvikt i dette hus! Jeg vil vinne i Tingretten, hvis ikke Tingretten er like korrupt som resten av systemet...

Er det et slikt Barnevern vi vil ha i Norge i dag? Hvor Barnets Vern blir satt til side, til fordel for syke X'er? Å skal Barnevernpolitikk få lov til å være Fattigdomspolitikk slik det praktiseres idag? Nei dette må vi få en slutt på! Nå! Så ikke flere barn tar skade!

Ja jeg vet at det ikke er bare meg som opplever Barnevernets heksejakt.... vi er desverre mange.... di tilfellene man hører om i media er kun toppen av et enormt isfjell...

Barna er Norges fremtid! Tusenvis av barn i Norge idag lever i konstant frykt og hjemlengsel! Å slik vil vi ikke ha det!

Mvh
Liv Marit Bakke

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Til kenneth.svendsen@stortinget.no
PostPosted: Wed Dec 01, 2010 3:14 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Ja, man bør legge ut på nett at politikerne har fått vite om tragediene. Deres manglende svar er ganske illustrerende.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Til kenneth.svendsen@stortinget.no
PostPosted: Wed Dec 01, 2010 3:01 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ja jeg har aldri mottat noe svar fra ham

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]