It is currently Tue Mar 19, 2024 11:43 am



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Med makt til å begå justismord
PostPosted: Tue Jul 14, 2009 10:29 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Sitat barneverntjenesten:

Tunge institusjoner i vårt demokrati, som lovgivende, lovanvendende og dømmende organer, er satt til å utøve makt. Og gjør det. Det er ikke i barns interesse å ha omsorgspersoner som bruker sine ressurser på å kjempe en kamp de ikke kan vinne. Tvert i mot er det av vesentlig og avgjørende betydning at omsorgspersoner bruker sine ressurser lojalt i f.t. det som er lovlig bestemt.

Å ettersom jeg ikke er lojal mot et system som har motarbeidet meg i alle år, så går di nå til sak for å ta også min lille gutt 5 mnd, selv om gutten har adekvat omsorg hos meg.

Å man skal som kjent dømmes etter mildeste ingreps prinsipp, som i dette tilfellet antas å bli,sitat An-Magritt Aanonsens sakkyndige rapport:

For mor: 1-2 timer en gang i måneden til å begynne med, men med reduksjon til 1-2 timer 4 ganger i året.

For søsknene: Ingen samvær før det har gått 1 år.

Barnet vil ikke ha noe behov for samvær så lenge han er så liten. Han vil trenge ro og tid til ny tilknytning. Etter hvert vil han kunne huske søsknene fra gang til gang og ha glede av å bli kjent med dem.

Alle samvær bør foregå med tilsyn, så lenge mor ikke klarer å skjerme barna sine fra konflikten med barnevernet.

Mor og far gjør ikke som staten vil

Jeg vil gjøre oppmerksom på at klokken var 23.45 og den søte lille gutten lå i sin seng og sov søtt, mett og fornøyd, mens jeg la inn dette innlegget. Jeg var ellers alene i huset, da eldste datter er på ferie og yngste datter og eldste gutt er "forsvarlig" plassert i hvert sitt fosterhjem. Ingen barn er altså "involvert i konflikten".

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 14, 2009 10:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Huff Liv Marit Bakke dette var trist,kan de ikke la den lille babyen få være sammen med deg da. Jeg føler så med deg dette var så trist å lese at de skal gå til sak for og ta et lite barn fra sin mamma som har det godt hos deg. :cry: :cry: Håper inderlig at de ikke klarer det. Alt godt ønsker jeg deg og den lille gutten,jeg har vært så redd for at de skulle finne på noe slikt. Man kjenner jo til barnerovene deres. Få deg endelig en god advokat. Må dette gå bra for dere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 14, 2009 11:14 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ja det er slik barnevernet svarer på folk som gjør sitt beste for å samarbeide med dem til tross for gjentatte overgrep utført av dem. Konklusjonen er: Barneverntjenesten evner ikke å samarbeide med adekvate biologiske omsorgspersoner.

I sin utredning av det ufødte barnet, har barneverntjenesten hatt tett kontakt med sakkyndig Knut Rønbeck, og fulgt hans intrukser, selv om hans mandat var ferdig våren 2007. Til meg sa di det ikke var noen utredning. Ren løgn altså.

Berit Langvik er også en sentral person, idet hun var første saksbehandler i saken til å begynne med, og som startet sak på meg i stedet for far, som bekymringen gjaldt.
Våren 2007 steg hun i gradene til avdelingsleder for avdelingen som avgjør om sakene går til omsorgsovertakelse eller ikke.
Da lovte hun at hun skulle knuse og umyndiggjøre meg.
Hun har derfor, som avdelingsleder vært inne i og styrt saken hele tiden, selv om det tilsynelatende har vært nye saksbehandlere i samme periode.

Jeg vil gjøre oppmerksom på at klokken var 00.10 når jeg la inn dette innlegget og den vakre lille gutten ligger fortsatt å sover sin søteste søvn

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Last edited by Liv Marit Bakke on Tue Jul 14, 2009 11:20 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 14, 2009 11:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Turid Holta wrote:
Huff Liv Marit Bakke dette var trist,kan de ikke la den lille babyen få være sammen med deg da. Jeg føler så med deg dette var så trist å lese at de skal gå til sak for og ta et lite barn fra sin mamma som har det godt hos deg. :cry: :cry: Håper inderlig at de ikke klarer det. Alt godt ønsker jeg deg og den lille gutten,jeg har vært så redd for at de skulle finne på noe slikt. Man kjenner jo til barnerovene deres. Få deg endelig en god advokat. Må dette gå bra for dere.
Du har lidd nok.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 14, 2009 11:25 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Dette er en prestisjesak for barneverntjenesten i fredrikstad.

Det brukes også i mot meg at jeg sitat:

har en tett dialog med Mona Lygre, som er leder for en organisasjon som tar fullstendig avstand mot det offentlige.

Dem er tydligvis ikke oppdaterte.

Å det brukes imot meg at jeg har truet med å anmelde barnevernsansatte, setteverger og forsterforeldre til politiet. Uffda! :twisted:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 14, 2009 11:43 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Her er en tråd som trolig handler om noe av det samme.

Rune Fardal kan noe om hjerneskader hos barn, som følge traumet som følger av at myndighetene stjeler barna.

Vi skulle gjerne hatt litt mer av denne kunnskapen her på forumet.

Nå har du altså trappet ned omgangen med barnevernsofre og barnevernsmotstandere i snart et halvt år, for ikke å provosere pakket...

Til hvilken nytte?

Pakket er ikke bare galne; de er farlige!


[Edit] Dette ble postet feil. Poster det på nytt i annen tråd. [Edit slutt.]

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Wed Jul 15, 2009 12:19 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Med makt til å begå justismord
PostPosted: Wed Jul 15, 2009 12:14 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Liv Marit Bakke wrote:
Sitat barneverntjenesten:

Tunge institusjoner i vårt demokrati, som lovgivende, lovanvendende og dømmende organer, er satt til å utøve makt. Og gjør det. Det er ikke i barns interesse å ha omsorgspersoner som bruker sine ressurser på å kjempe en kamp de ikke kan vinne. Tvert i mot er det av vesentlig og avgjørende betydning at omsorgspersoner bruker sine ressurser lojalt i f.t. det som er lovlig bestemt.



Slik snakker fascister. Staten er alt, individet er intet, var vel fascisten Mussolini sitt slagord. Med det mentes at individet hadde verdi kun som en del av maktens samfunnsystem. Og alle skulle tvinges til enhet med maktens vilje.

Det er dette vår tids største filosof, Habermas advarer mot:
Quote:
Kommunikativ handling vil over tid avleires i tre ulike komponenter. Disse utgjør kjernen i det aspektet ved samfunnslivet Habermas omtaler som livsverden:

Kultur er felles kunnskap, klassifiseringsskjemaer og tradisjoner.

Institusjoner er normregulerte former for sosial interaksjon.

Personer er tale- og handlingskompetente aktører med en stabil identitet.
Quote:
Livsverden er avhengig av kommunikativ handling for å reprodusere sine symbolske komponenter. I moderniteten har derimot marked og byråkrati gjennom penger og makt trengt inn i og skjøvet til side den kommunikative handling som koordineringsmekanisme. Slik kommersialisering og byråkratisering omtaler Habermas som systemets kolonisering av livsverden. Det denne vedvarer oppstår det ulike ”patologier” i livsverden, svarende til hver sin komponent. Dette er essensen i Habermas’ modernitetskritikk.
(...)


På godt norsk: Makta inntar privatlivet, og samfunnet blir sykt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Med makt til å begå justismord
PostPosted: Wed Jul 15, 2009 1:53 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Arild Holta wrote:
Quote:
I moderniteten har derimot marked og byråkrati gjennom penger og makt trengt inn i og skjøvet til side den kommunikative handling som koordineringsmekanisme.


På godt norsk: Makta inntar privatlivet, og samfunnet blir sykt.


Sitat barneverntjenesten:

Mor fortalte også at yngste datter stadig ringte, gråt og sa hun hadde det så vondt. Mor hadde da svart med at hun måtte da ha det veldig bra, etter det bvt sa til henne. Yngste datter hadde da sagt at "ja, de har fine biler, men jeg får ikke noe kjærlighet". Mor mente da at barn trenger kjærlighet, ikke fine biler.

Ja hva mente bvt? At barn trenger fine biler, ikke kjærlighet?

Penger og makt er det som råder. Har man det, så har man også stort nettverk. Et nettverk som svikter om man faller av sin kjepphøye hest.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Med makt til å begå justismord
PostPosted: Wed Jul 15, 2009 11:54 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Ja hva mente bvt? At barn trenger fine biler, ikke kjærlighet?

Penger og makt er det som råder. Har man det, så har man også stort nettverk. Et nettverk som svikter om man faller av sin kjepphøye hest.


Det "barnevernet" har å tilby barna mennesker med såkalt nettverk, bestående av bekjentskaper, ikke ordentlige venner, som faller fra straks selskapet går konk.

"Barnevernet" beskylder foreldrene for å skade barnet, men den virkelige skaden/skjevutviklingen oppstår først når "barnevernet" har tvangsflyttet barnet til fremmede som ikke føler ekte kjærlighet til barnet.

Barnets naturlige foreldre føler ekte kjærlighet til barnet sitt. En kjærlighet som ikke er betinget av økonomisk bidrag fra "barnevernet". Dette føler barnet instinktivt. I motsetning til hos fosterpersonene hvor barnet føler seg stresset, anspent og utilpass.

Ofte vil "barnevernet" fremheve at barnet har det så godt materielt sett hos fosterpersonene, men dette var faktorerer som ikke betød noe da "barnevernet" tvangsfjernet barnet fra den ekte familien.

"Barnevernet" gjør så mye vondt mot barn. Det er ufattelig at det får lov til å holde på, men det er som du skriver, pengene og makten som bestemmer.

Med penger og makt kan man kjøpe seg et stort sosialt nettverk, men det barnet trenger for å være lykkelig er sin mors kjærlighet.

Tenk litt på det, dere som stjeler barna fra foreldrene. Dere dømmer barna til en kjærlighetsløs barndom uten kontakt med de menneskene som elsker det for dets egen skyld.

Man kan se på et barn om det har kjærlighet eller ikke. Barn som har blitt tatt med tvang av "barnevernet" har det ikke godt. Barna lengter hjem til foreldrene men blir tvunget til å leve sammen med fremmede. Dette betaler samfunnet milliarder av kroner for hvert bidige år. De eneste som profitterer er de som lever av "barnevern" på en eller annen måte, det vil si, "sakkyndige", dommere, advokater, ansatte i "barnevernet" og deres samarbeidspartnere, fosterpersoner etc.

Barn trenger foreldrenes kjærlighet, ikke fosterhjem!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 16, 2009 1:27 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Stakkars datra di Liv Marit som savner kjærlighet. Fine biler hva er vell det for barna. Iskalde fosterforeldre som kjøper seg fine biler på bekostning av en jentunge som ikke får den kjærlighet hun trenger av mor og far vell og merke.Men denne jenta de fikk ikke fosterfande kjærlighet en gang. Næsj de har vell ikke tid å bry seg med henne. De digger jo pene biler. Så lekkert det ser ut da for barn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Med makt til å begå justismord
PostPosted: Fri Jul 17, 2009 12:28 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Liv Marit Bakke wrote:
Sitat barneverntjenesten:

Ikke bruke livet sitt på å bekjempe en fiende som for de systemene hun må forholde seg til er kontruert og ikke realitet.
Tunge institusjoner i vårt demokrati, som lovgivende, lovanvendende og dømmende organer, er satt til å utøve makt. Og gjør det. Det er ikke i barns interesse å ha omsorgspersoner som bruker sine ressurser på å kjempe en kamp de ikke kan vinne. Tvert i mot er det av vesentlig og avgjørende betydning at omsorgspersoner bruker sine ressurser lojalt i f.t. det som er lovlig bestemt.


Har lest igjennom referatet igjen, å lest denne uthevede settningen om og om igjen.

Quote:
som for de systemene hun må forholde seg til er kontruert og ikke realitet.


Her står det jo svart på hvitt at hele saken er konstruert. :shock:

Jeg vil gjøre oppmerksom på at den søte lille gutten lå i sin seng og sov søtt, mett og fornøyd, mens jeg la inn dette innlegget. Jeg var ellers alene i huset, da eldste datter er på ferie og yngste datter og eldste gutt er "forsvarlig" plassert i hvert sitt fosterhjem. Ingen barn er altså "involvert i konflikten".

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 17, 2009 2:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Riktig det er barnevernet som angriper folk. Og da må mennesker få lov å forsvare seg og sitt, det er ikke å krige. Vist noen skal komme inn i mitt hus og stje mine ting, er det soleklart at en vil på best mulig måte forsvare seg.
Barnevernet er et forskrudd kjeltring pakk som røver mennesker.

Det later ikke til at din datter er noe forsvarlig plasert i en fosterheim hvor de ikke kan gi henne kjærlighet. Mors kjærligheten er dog den barnas hjerter trenger, og fars.

Stakkars baby som ligger der trygt og godt og så uvitende om at røvere planlegger å frarøve han det kjæreste han har. Stakkars baby. Måtte alle de onde planene til et påstått barnevern ryke. Og at du får dine øvrige barn hjem og dere får leve i fred.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 17, 2009 9:43 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Disse fosterforeldrene påstår overfor min datter, at man kan kjøpe kjærlighet for penger.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Falsk omsorg
PostPosted: Sat Jul 18, 2009 3:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Disse fosterforeldrene påstår overfor min datter, at man kan kjøpe kjærlighet for penger.


Hvor mange av disse såkalte "fosterforeldrene" tror du ville stilt opp uten at de fikk godt betalt?

Å være "fosterhjem" har blitt et yrke. Det er et yrke hvor kvinnen kan være hjemme og passe "fosterbarnet" og få en årslønn for jobben.

Når alt annet slår feil, kan stillingen som "fosterforelder" være en grei retrett-mulighet.

Det hadde ikke vært slik omfang på tvangsplassering av barn uten den skyhøye betalingen. Den gode lønnen tiltrekker seg "fosterforeldre" av en bestemt type: De som synes det er greit å tjene penger på barn som har blitt stjålet fra sine foreldre.

Tror du "fosterbarna" får mye kjærlighet i slike profitt-motiverte familier?

Barnas oppgave blir å være en inntektskilde for sine "fosterforeldre".

Skal det virkelig være slik at små barns hovedoppgave skal være å forsørge voksne mislykkede "forretningsfolk"?

Barna blir frastjålet barndommen sin, og de naturlige foreldrene blir frastjålet gleden og lykken ved å oppfostre egne barn.

Og dette tar samfunnet seg råd til. Det er jo uansett de ikke uansvarlige kvinnfolkene i "barnevernet" som tar regningen. Regningen for dette grusomme sosiale eksperimentet tas av barnefamiliene som med makt splittes av myndighetene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]