It is currently Tue Mar 19, 2024 10:41 am



Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Kim Arion- snart et nytt offer for Fredrikstad barnevern?
PostPosted: Thu Feb 05, 2009 1:27 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Kim Arion kom til verden 07.44 i dag på Østfold Sentralsykehus,
48 cm
2700 gram

Han har fått litt ekstra mat på grunn av lavt blodsukker.

De har bebudet å gjennomføre et møte i morgen mellom advokat, barnevern og meg.

Begge jentene kommer på besøk kl.15, Jens må vente til jeg har kommet hjem på grunn av sykdom i barnehagen.

(Ovenstående kom som sms til meg i dag kl 13.03)


*
Liv Marit er innlagt på Østfold Sentralsykehus og får ikke reise derfra- det har Fredrikstad barnevern bestemt.
Skulle hun finne på å gå ut av sykehuset (altså av noen som helst årsak befinne seg på utsiden av sykehuset) tar de barnet øyeblikkelig på "akuttvedtak".
Dette er hun "informert" av barnevernet om allerede for flere dager siden!

Argumentet er "bosituasjonen"- noe som de har hindret familien i å forbedre først ved å gi henne en kommunal bolig!
Deretter ved å tvangsselge via overformynderiet det huset ungene arvet og som de alle ønsket å bo i.
Dette huset var familien allerede godt i gang med utbedring av og klargjøring for innflytting i, helt frem til kommunen stanset dem!

Kommunen leier altså selv ut boliger til småbarnsfamilier, boliger som er i en slik forfatning at de senere kan bruke boligstandarden som et argument for å ta barn ut av familiene, og forsøker man å imøtegå ved å utbedre ved å skaffe seg ny bolig går altså kommunen aktivt inn og hindrer dette MED TVANG!

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Last edited by B. E. Bjorbekkmo on Thu Feb 05, 2009 2:10 pm, edited 4 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kim Arion
PostPosted: Thu Feb 05, 2009 1:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Bjørn Erik wrote:
(...)
Argumentet er "bosituasjonen"- noe som de har hindret familien i å forbedre først ved å gi henne en kommunal bolig!
Deretter ved å tvangsselge via overformynderiet det huset ungene arvet og som de alle ønsket å bo i.
Dette huset allerede var familien i gang med utbedring av og klargjøring for innflytting helt til kommunen stanset dem!

Kommunen leier altså selv ut boliger til småbarnsfamilier, boliger som er i en slik forfatning at de senere kan bruke boligstandarden som et argument for å ta barn ut av familiene, og forsøker man å imøtegå ved å utbedre ved å skaffe seg ny bolig går altså kommunen aktivt inn og hindrer dette MED TVANG!


Hva kan man si?

Kommunen kan hjelpe med hus, også gjennom å kjøpe hus. De kunne altså kjøpt huset, leid det ut og solgt det tilbake når barna var gamle nok.

De kan leie ut skikkelig bolig.

De kan løse saken hvor lett som helst.

Men de velger å lage regelrett helvete for en familie.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 05, 2009 3:53 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Turid Holta wrote:
(...) Så hindrer barnevern henne i å forlate sykehuset. Det går ikke ant å føde trygt i dette landet mere og snart ikke bo her for folk heller. (...) Det ønsker jeg for Liv Marit at hun får leve i fred med sitt barn og ha det trygt og godt. Mor og barn hører sammen. Babyen trenger sin mamma.

Ellers Gratulererer til Liv Marit med nyfødt liten gutt. Måtte dette gå godt for deg.


Ja, måtte dette gå bra!!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kim Arion- snart et nytt offer for Fredrikstad barnevern
PostPosted: Fri Feb 06, 2009 7:14 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Bjørn Erik wrote:
Kim Arion kom til verden 07.44 i dag på Østfold Sentralsykehus,
48 cm
2700 gram

Han har fått litt ekstra mat på grunn av lavt blodsukker.

De har bebudet å gjennomføre et møte i morgen mellom advokat, barnevern og meg.

Begge jentene kommer på besøk kl.15, Jens må vente til jeg har kommet hjem på grunn av sykdom i barnehagen.

(Ovenstående kom som sms til meg i dag kl 13.03)


*
Liv Marit er innlagt på Østfold Sentralsykehus og får ikke reise derfra- det har Fredrikstad barnevern bestemt.
Skulle hun finne på å gå ut av sykehuset (altså av noen som helst årsak befinne seg på utsiden av sykehuset) tar de barnet øyeblikkelig på "akuttvedtak".
Dette er hun "informert" av barnevernet om allerede for flere dager siden!

Argumentet er "bosituasjonen"- noe som de har hindret familien i å forbedre først ved å gi henne en kommunal bolig!
Deretter ved å tvangsselge via overformynderiet det huset ungene arvet og som de alle ønsket å bo i.
Dette huset var familien allerede godt i gang med utbedring av og klargjøring for innflytting i, helt frem til kommunen stanset dem!

Kommunen leier altså selv ut boliger til småbarnsfamilier, boliger som er i en slik forfatning at de senere kan bruke boligstandarden som et argument for å ta barn ut av familiene, og forsøker man å imøtegå ved å utbedre ved å skaffe seg ny bolig går altså kommunen aktivt inn og hindrer dette MED TVANG!



Uendelige GODE og sterke tanker til LMB og barnet....alle HENNES barn!

Ellers :evil: :cry: :evil: :evil: :evil: :evil: :( :cry:

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 06, 2009 8:49 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Gratulerer så mye med babyen.
Håper du får lov til å føle den gleden lenge, og at ikke disse maddam Mimmene som lusker rundt på sykehuset får tak i babyen din.
Hvis standarden på de kommunale boligene er i så dårlig forfatning at de bruker dette som grunn til å hente barn, ja så er det vel ikke snakk om annet enn ren sysselsetting.
Kanskje kommunen heller burde sysselsette noen til å pusse opp leilighetene der. Det ville være til glede for beboerne og bedre utnyttelse av skattepengene.
De burde skamme seg......

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 06, 2009 11:10 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Gratulerer så mye.

Jeg ble selv bestemor dagen før - gutt det også. Mitt er også i faresonen - men de har ennå ikke klart å gjøre noe annet enn å trakkasere, så han kommer nok hjem på lørdag.

Bjørn Erik skrev:

Quote:
Kommunen leier altså selv ut boliger til småbarnsfamilier, boliger som er i en slik forfatning at de senere kan bruke boligstandarden som et argument for å ta barn ut av familiene, og forsøker man å imøtegå ved å utbedre ved å skaffe seg ny bolig går altså kommunen aktivt inn og hindrer dette MED TVANG!


Kan de klare å få tatt ungene, så vil mye av regninga kunne overføres fylke og stat. Samtididig vil de kunne få tilført ende mere midler - fordi "det er så mange barnevernssaker".

Boliger og annen oppfølging i hjemmet må kommunene koste selv. Og det vil kreve ARBEID - noe som ingen kommunalt ansatte liker.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 06, 2009 1:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Gratulerer så mye med den lille.

Det er virkelig for ille at du og barna ikke kan få bo i det huset ungene har arvet etter sin far.

Megler sa rett ut til meg da jeg var på visning at det var bare å flytte rett inn med barn og allt, så det er jo meget merkelig at dette huset var godt nok til meg, en potensiell kjøper, men ikke godt nok til deg og dine barn.

Er dette lille barnet bestillt? Jeg er sikker på at han er kjempesøt, akkurat som dine andre barn og dermed ett attraktivt "bytte" for ravnene i bv.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 2:40 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Fjernet et innlegg her da det var langt unna TEMA


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kim Arion- snart et nytt offer for Fredrikstad barnevern
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 9:20 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Bjørn Erik wrote:
Kim Arion kom til verden 07.44 i dag på Østfold Sentralsykehus,
48 cm
2700 gram

Han har fått litt ekstra mat på grunn av lavt blodsukker.

De har bebudet å gjennomføre et møte i morgen mellom advokat, barnevern og meg.

Begge jentene kommer på besøk kl.15, Jens må vente til jeg har kommet hjem på grunn av sykdom i barnehagen.

(Ovenstående kom som sms til meg i dag kl 13.03)


*
Liv Marit er innlagt på Østfold Sentralsykehus og får ikke reise derfra- det har Fredrikstad barnevern bestemt.
Skulle hun finne på å gå ut av sykehuset (altså av noen som helst årsak befinne seg på utsiden av sykehuset) tar de barnet øyeblikkelig på "akuttvedtak".
Dette er hun "informert" av barnevernet om allerede for flere dager siden!

Argumentet er "bosituasjonen"- noe som de har hindret familien i å forbedre først ved å gi henne en kommunal bolig!
Deretter ved å tvangsselge via overformynderiet det huset ungene arvet og som de alle ønsket å bo i.


Gratulerer så mye med den nyfødte!

Det er kynisk av Fredrikstad "barnevern" å bruke bosituasjonen som påskudd for akuttvedtak. Det står i loven at barn ikke skal fjernes fra foreldrene av økonomiske årsaker.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 10, 2009 8:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Gratulerer så mye med den nyfødte, syns det er så leit at du blir bevoktet av barnevernet.Håper at alt ordner seg til det beste for dere. Som jo er at hele familien kunne få leve sammen i en god bolig. Rart de ikke kan sørge for gode boliger til folk.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 17, 2009 9:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Huff ja det har vært noen harde uker. Først nå begynner jeg å komme litt til meg selv igjen. Tusen takk for støtten alle sammen.

Tirdag 27 var jeg altså hos legen og dagen etter var jeg på ultralyd og ble innlagt samme dag. Det var misstanke om svangerskapsforgiftning på grunn av for høyt blodtrykk mm og det var for lite fostervann. Å jeg ble beordret hvile.

Likevel var bv på hugget etter å få et møte med adv, sykehus og meg før fødsel. Dette fikk så adv utsatt til etter fødsel, for så å få det utsatt til jeg kom hjem. Så mandagen vi ble utskrevet, bar det rett hjem til møte hos meg.

Fra sykehuset forelå det ingen bekymring. Å ikke har det heller kommet inn noen bekymring før fødsel. Di har altså ingen sak på Kim Arion. Men likevel truet bv med § 4.12 om jeg ikke gikk med på en ny sakkyndig utredning og oppfølging av helsesøster. Jeg måtte også gå med på å ikke skrive om saken på nett. Derfor er dette innlegget det siste jeg skriver om saken på nett for en periode.

Ja hvorfor gikk jeg med på denne utpressingen?

vel... jeg har en liten gutt som trenger mamman sin, tryggheten, nærheten og ikke minst morsmelken. Jeg er hele hans verden.

Å jeg er fortsatt sliten etter den altfor kjappe fødselen på under 3 timer, og har antagelig fortsatt for høyt blodtrykk. Skal få målt det på nytt så fort som mulig, da jeg hadde det den dagen jeg ble utskrevet.

Grunnlaget bv påberoper seg er bosituasjonen, at jeg skriver om saken på nett og at jeg involverer barna i saken.

Når det gjelder Kim Arion er han for liten til å involveres, så her er den påstanden borte.

Å jeg undres hvordan i huleste jeg kan involvere en 3 åring og en 12 åring, som jeg kun ser 2 og 6 timer pr mnd i saken.

Men ja. Else Marit var egen part i saken, med leseproblemer. Jeg leste derfor hennes papirer, som hun fikk fra sin advokat, høyt for henne og forklarte henne hva som egentlig sto der.

Dette betyr ikke at jeg har gitt meg med å skrive om saken. Den ligger på vent. Uvisst hvor lenge.

Dette betyr heller ikke at jeg ikke kan skrive det jeg mener om barnevern og rettsystem generellt.

Å er det noen som er intressert i hvordan det går i saken min, så er dere velkommen å sende en pm eller epost, så skal dere få svar. :wink:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 17, 2009 10:44 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Gratulerer med den lille, Liv Marit :D

Jeg er så glad på dine vegne og ønsker dere alt godt for fremtiden. :!:

Ikke skrive på nettet ? De er redde, det er det som er saken.......


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 18, 2009 1:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Du er hele babyens verden forstår veldig godt at du lot deg presse. Men hva hadde du til valg? at de tok gutten antar jeg, nei ikke enkelt. Tenk at de kan holde på slik med mennesker. Du får beskjed om ikke skrive på nettet ellers truer de med å ta barnet. Hva har det med barnevern å gjøre. Skader ikke din baby om du skriver om hva barnevernet bedriver. Det er barnevernet som skader barn. Håper inderlig alt går godt for dere så du kan glede deg i sammens med barnet uten å frykte barnevernet. For det sliter veldig på mennesker. Gratulerer igjen :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 18, 2009 10:14 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er bra med hver eneste som får frem i lyset at det såkalte barnevernet forsøker sensurere barnevernsofrene og nekter dem ytringsfrihet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 18, 2009 11:55 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Til Liv- Marit og guldklumpen :

Er klar over du ikke kan svare, men jeg og mange med mig ønsker dere det aller beste (At mamma skal få lov til å være mamma for barnet )
De aller beste håp om at du får lov til å beholde gullet dit, og han dig her fra Danmark.
Uanset utfaldet til hurpene på bv, er det mulig de håpe å få deg til å holde kæft så lenge du får lov til å ha ham. Det er like før at jeg håper jeg aldrig noensinde høre fra dere igen, for det betyr at gutten er hos Mamma.

:)

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]