It is currently Tue Mar 19, 2024 7:10 am



Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Jens Ivans spiseproblemer
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 11:24 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Jeg mottok denne, når jeg var på samvær idag.

Quote:
Lege
Ove Kristianslund
Spesialist i allmennmedisin
Christianslund Legekontor
1613 Fredrikstad

Til rette vedkommende

Fredrikstad 01.12.08

Pasient: Jens Ivan Bakke
Diagnose:

Gutten har symptomer på melkeintoleranse.
Han har hatt diare og magesmerter, som er blitt bedre etter at melken er fjernet fra dietten.

Han bør en periode fremover unngå melkeprodukter i den grad det er mulig.
Dersom han skal gis melk eller melk skal brukes i hans mat, kan man kjøpe laktoseredusert melk.

Med vennlig hilsen
Ove Kristianslund
Spes. allmennmedisin


Flott at det er dokumentert, for dette setter ting på plass.

Alle som har fulgt saken min, har sikkert fått med seg at Jens Ivan spiste dårlig før omsorgsovertakelsen. Å at helsesøster satte en diagnose på ham, Failure to thrive/misstrivsel.

En helsesøster har som kjent ikke myndighet til å sette diagnoser. Å den diagnosen hun satte, er et samlebegrep på mulige diagnoser.

Den perioden Jens Ivan spiste dårlig, var sakkyndig Knut Rønnbeck ferdig med sin utredelse og rapporten. Og barnevernet gikk for omsorgsovertakelse. Å dette psykiske presset hindret meg i å tenke klart.

For i samme periode, var jeg godt i gang med å tilvenne Jens Ivan til vanlig melk. Å fordi han spiste så dårlig og gikk ned i vekt, fulgte jeg rådet til miljøarbeidern om å tilføre melken fløte. Samtidig som jeg misstenkte at det kunne være noe med maten, han reagerte på, men kom ikke på hva.

Både jeg og begge jentene har melkeintoleranse, så det burde vært åpenbart at dette var det første jeg skulle tenkt på. Men det gjorde jeg altså ikke. Vi hadde hele våren slitt med pollenallergi alle sammen + dette psyksike presset på toppen. Nei jeg var absolutt ikke meg selv i den perioden. Men derfra til å ha begått omsorgssvikt? nei den må di lenger ut på landet med.

Jens Ivans spiseproblemer opptok meg masse. Jeg trålet butikkene på jakt etter alternativ mat han muligens ville ha, samtidig som det var et samtaletema både på helsestasjonen og når miljøarbeider var hos meg.

Helsesøster. Hvorfor kom ikke hun med forslag om å prøve å kutte ut melk? I mappene til jentene skal det komme fram at di har melkeintoleranse. Hun burde vært den første til å sette meg på riktig tanke, i stedet for å sette et samlebegrep som diagnose.

Jeg undres meg også på hvorfor fostermor har vært hos en annen lege? Jeg har i kveld sjekket fastlegeordningen. Å Jens Ivan står fortsatt oppført med fastlege Jens Espeland, også i Fredrikstad.

Jeg trodde at det var hele meningen med fastlegeordningen. Har du en fastlege, så kan du ikke gå til et annet legekontor før du har byttet fastlege.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 2:23 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Turid Holta wrote:
Helsesøster burde tenkt på det. Forstår kjempegodt at du ble stressa av det styret du gjennomgikk. Iallefall nå har du det på papiret hva som feiler gutten,. Så nå har du mer positivt på din side. de kan bare tenke negativt mennesker når di er ute etter noen. Barnevernet er jo støtt ute etter noen.
Lykke til vidre syns du er tøff som står så på alena. det er bare helt fantastisk. den sommeren Bangsund og co herja var jeg alena . Det er klart mye tøffere. Men de elsker å tyranisere og aller mest di som for dem virker svake. Vi har vel alle våre sterke og svake sider. I allefall noen av oss. ja jeg vet noen er jevnt bare svak.
Helsesøster burde klart rådført seg med lege. Hvorfor gjorde hun ikke det?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 7:24 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Turid Holta wrote:
Helsesøster burde klart rådført seg med lege. Hvorfor gjorde hun ikke det?


Fordi det var viktigere for henne å sleike barnefjernerne opp etter ryggen, slik at barnefjernerne fikk nok grunnlag for å ta sønnen min.

Det eneste hun ba meg om, var å gå til lege for å ta en masse blodprøver. Blodprøvene viste seg å være bra, men legen anbefalte ny blodprøvetaking seinere den høsten. Så ble gutten tatt. Jeg gjorde da barnevernet og fosterforeldrene oppmerksom på blodprøvetakingen, men tviler på at dette er gjort. Jeg har ihvertfall ikke hørt noe i ettertid. Ikke engang i tingretten.

Ja det er tungt å stå på alene. Men heldigvis har jeg god støtte fra veldig mange på nett, selv om ingen kan direkte gjøre noe. Det varmer å vite at folk bryr seg om. 8)

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Og navnet på den helsesøsteren?
PostPosted: Sun Dec 07, 2008 2:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Huff og huff, for en inkompetent helsesøster, hva i huleste er det hun tror om seg selv?, - hun er så skadelig at småbarnsforeldre bør advares mot henne.

Så, hva er navnet?

Navnet hennes kan du med stor fordel skrive ned her i denne tråden, samt her på din egen svarteliste, og deretter vil hun også bli ført opp på denne SVARTELISTEN:

I Kina er det vanlig at folk har ris-intoleranse, mens her i Norge er det melke-intoleranse som det vanligste, og de første symptomene på det er magesmerter. Både jeg og min yngste søster har det.

Må bare si det: Å fyflate så irritert det går ann å bli på sånne overfladiske infame mennesker - som bare ser etter det som de ser etter!


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 07, 2008 2:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Liv Marit skriver at det varmer med støtte selv om ingen kan gjøre noe. Sant nok, men tror nok at det har en liten virkning at galskapen disse menneskene holder på med kommer ut. Så det hjelper i alle fall uansett litt.

Så på sikt gjør det noe, hvorfor raser de ellers for dette nettstedet. :D
De er bra sur for det. Har de ikke heller tatt vidre prøver av din sønn etter at barnemisshandlerne tok han?

Det finns og folkeslag som har melkeintoleranse. Hele verden driver jo heller ikke å patter på denne kumelka som vi her gjør. Geitmelk er faktisk vistnok mye mere egnet for menneskene. Men den brukes ikke så mye.. Tar man et glass soya melk i blant så er den litt av en styrkedrikk. Så om denne kumelka er så nyttig da? Men jeg lover jeg elsker melk jeg og. Da jeg var ung hehe kunne jeg drikke tre liter dagen. Men det klarer jeg ikke i dag.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jens Ivans spiseproblemer
PostPosted: Sun Dec 07, 2008 3:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Alle som har fulgt saken min, har sikkert fått med seg at Jens Ivan spiste dårlig før omsorgsovertakelsen. Å at helsesøster satte en diagnose på ham, Failure to thrive/misstrivsel.


Diagnosen "failure-to-thrive" har helsesøster satt på grunnlag av at hun vet "barnevernet" har tatt de andre barna dine. Dette er et problem som alltid oppstår når "barnevernet" involverer seg i en familie. Alle sykdomstegn ved barnet vil bli tilskrevet "alvorlig omsorgssvikt", især av de tre-årige helseprofesjonene, som ikke har tilstrekkelig kompetanse.

Barn som er alvorlig syke av andre årsaker, kan bli nektet behandling fordi helsesøster og andre forståsegpå'ere ser seg blinde på "omsorgssvikten", som de innbiller seg at de ser.

Jeg synes helsesøsters vurdering er totalt useriøs. Hun burde meldes til Helsetilsynet for kvakksalveri. Oppgi for all del navnet slik at andre foreldre kan advares.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 07, 2008 9:27 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Dette var da rart, mente ikke "barne"vernet at han var i ferd med å "blomstre" opp og at i fosterhjemmet var det ikke noe problem med maten??
Han må ha hatt et ganske så kraftig anfall, siden de tok han med til lege for å få hjelp.
Det er litt underligt at ikke helsesøster henviste han til barnelege.
Det som er litt skremmende er at det nesten er blitt en "trend" fra noen helsesøstre at de "henviser" (skriver bekymringsmeldinger) til barne"vernet" og ikke til lege.

Barne"vernet" driter vel i om barnet får hjelp for sin reelle medisinske tilstand, de er vel heller motstandere av det, da alt skal syldes foreldrenes omsorgsevne. De har jo så flotte psykobablere til å ta seg av den type utredninger, slik at barnet kan bli klargjort for videre salg.

Ja det er mangen barn som lider grunnet manglende diffrensialdiagnose.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 07, 2008 10:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Bekymringsfult at barnevernet får meldinger fra helsesøster ,men ikke noe henvisning til lege. I værste fall kan jo et barn dø av slikt sommel og familieplaging og hindring for barns helse som barnevernet er.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 11:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Hun heter Hanne Løes.

Ja hun fortjener absolutt en plass på svartelisten, da hun klart er en av mobben. Å hun la ikke under en stol at hun har vært like djelvsk mot andre familier også.

Etter omsorgsovertakelse, så Jens Ivan helt stappet ut. Som om han ble tvangsmatet. Å det regner jeg med han ble. Å det viser også vekten di la fram i Tingretten. Men siden har gutten blitt tynnere og lettere å løfte igjen. Men etter hva bvt sier, er han godt plassert.

Jada. Så godt plassert at Jens Ivan kommer med nye sår og blåmerker på hvert samvær. Det siste som har hendt nå er at han har skrellt av hele neglen på ene lillefingeren. Han skal vist ha fått den inn i et kjede på en sykkel. Vel... hvordan klarer en knapt 3 år gammel gutt å skade seg på et sykkelkjede? Sykkelkjedet må jo ha gått rundt regner jeg med, ellers er det veldig vanskelig å skade seg på en slik.

Å di unskylder seg med at gutten er jo så aktiv bla bla bla.

Vel. Når han bodde hjemme, var han også aktiv, men han skadet seg meget sjelden, fordi jeg passet på ham.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 09, 2008 8:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Blåmerker og sår? Ja det er jo slikt barnevernet tar barna fra foreldrene for. Tror garantert gutten har det mye bedre hos sin omsorgsfulle mamma. Hvorfor skulle de bry seg om andres barn , de han er plasert hos. Bare de får pengene sine. Kan barnet godt skade seg. Nå er jo noen barn mer aktiv, men som du skriver du passet da på han.(...) Kanskje han maset for mye om å få komme hjem til mamma.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 09, 2008 11:58 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Liv Marit Bakke wrote:
Hun heter Hanne Løes.

Ja hun fortjener absolutt en plass på svartelisten, da hun klart er en av mobben. Å hun la ikke under en stol at hun har vært like djelvsk mot andre familier også.

Etter omsorgsovertakelse, så Jens Ivan helt stappet ut. Som om han ble tvangsmatet. Å det regner jeg med han ble. Å det viser også vekten di la fram i Tingretten. Men siden har gutten blitt tynnere og lettere å løfte igjen. Men etter hva bvt sier, er han godt plassert.

Jada. Så godt plassert at Jens Ivan kommer med nye sår og blåmerker på hvert samvær. Det siste som har hendt nå er at han har skrellt av hele neglen på ene lillefingeren. Han skal vist ha fått den inn i et kjede på en sykkel. Vel... hvordan klarer en knapt 3 år gammel gutt å skade seg på et sykkelkjede? Sykkelkjedet må jo ha gått rundt regner jeg med, ellers er det veldig vanskelig å skade seg på en slik.

Å di unskylder seg med at gutten er jo så aktiv bla bla bla.

Vel. Når han bodde hjemme, var han også aktiv, men han skadet seg meget sjelden, fordi jeg passet på ham.


Tar du bilder av - og dokumenterer sår og blåmerker? Det må man gjøre ift. politi...Så hvorfor ikke bv også...

Ellers :x

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 9:12 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Barnekonvensjonen. artikkel 25:

Barn plassert i omsorgstiltak utenfor familiemiljøet har krav på regelmessig vurdering av behandlingen og oppholdet der.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 9:18 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Svane wrote:
Barnekonvensjonen. artikkel 25:

Barn plassert i omsorgstiltak utenfor familiemiljøet har krav på regelmessig vurdering av behandlingen og oppholdet der.


OG:

35. Bortføring, prostitusjon og salg

Staten har plikt til å gjennomføre nasjonale og internasjonale tiltak for å hindre kidnapping, bortføring eller salg av barn til ethvert formål og i enhver form.

36. Annen utnytting

Staten har plikt til å beskytte barnet mot alle former for utnyttelse som er skadelig for barnets velferd.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 14, 2009 11:35 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
Svane skrev:


Tar du bilder av - og dokumenterer sår og blåmerker? Det må man gjøre ift. politi...Så hvorfor ikke bv også...

Ellers. . ...



Liv marit skrev:
Ja jeg tar bilder av det. Derfor fikk jeg samvær med tilsyn av tingretten. Fordi jeg dokumenterer hvordan min sønn har det i fosterhjem.

Torsdag 8 jan hadde jeg samvær med ham igjen. Å denne gangen kom han med et stort brannsår, som dekket nesten hele ringfingren. Det er også tatt bilde av. Tilsynet får rapportere hva di vil. Jeg dokumenterer.

Det nyeste i saken min nå.

Fått meg ny advokat. Hilde Jæger. Skal ha første møte med henne på fredag.

Dermed forsvinner Fredrikstad kommunes Advokat Ingvild Merete Rosnes ut av saken. På grunn av innhabilitet. Di er i slekt.

Torsdag 8 jan fikk jeg også greie på at jeg har fått en ny saksbehandler i barnevernet.

Ja di "gamle" har det med å forsvinne så fort jeg setter dem til veggs med mine skumle og vanskelige spørsmål, noe jeg gjorde med den "gamle" 21 nov 08.

Dama var nær et sammenbrudd der hun spratt opp av stolen og sprang ut i gangen å gjemte seg, for så å komme inn igjen å sette seg, til stadighet, mens jeg fortsatte å kverne mine påstander og sterke meninger.

(Fatter foresten ikke hvorfor hun var på jakt etter assistanse, da jeg satt rolig på stolen under hele møtet. Og når hun atpåtil hadde enda en barnevernpedagog der til støtte.

At jeg attpåtil så henne dypt og hatefullt inn i øynene, mens jeg fortalte henne hvor kvalmende jeg syns det er, at di etter kun 3 års utdannelse har fullmakt til å leke gud (skal si di trengte hjelp til å sveive opp haka da |-D ),

å fikk en bekreftelse på at di kun tar fantastiske barn o0o0 , da måtte jeg virkelig spøre om barn, som har levd under omsorgssvikt, blir beskrevet av fremmede som fantastiske :gruff>

å attpåtil fikk en bekreftelse på at det var enklere for fosterforeldre å kalle seg mamma og pappa (fra en barnevernpedagog som selv skryter av å være fosterhjem. kvalmende!) 1Q=)

å når jeg da så dem begge dypt inn i øynene å sa di ikke evner å sette seg inn i hvordan barnet virkelig har det. Da ble jeg hevet ut av kontoret. |-D

Stakkar. Det ble vist for mye på en gang |-D

Så nå har jeg altså fått ny saksbehandler, som forsøkte seg fra den snille siden. Ønsket meg lykke til med minsten som er på vei.

Vel.

Ugress vokser som kjent veldig godt på dritt. Dritt i denne sammenhengen er den fantastiske mengden med dopapir barnevernet har det med å produsere. At di har fortsatt å gjødle meg, får di skylde seg selv.

Di forstår ikke selv, sitat barnevernpedagog Bente Wilhelmsen: hvorfor jeg ikke har blitt mer føyelig med tiden, slik som andre foreldre blir.

Så da måtte jeg virkelig spøre om det er vanlig å føye seg etter overgriperen med tiden. Å nevnte så, at slik er ikke jeg skapt, så det kan di bare fortsette å drømme om her i gården.

Å ängående den nye saksbehandleren.

en ting har jeg lært meg om folk jeg har møtt i mitt liv.

En person som inngir et hyggelig førsteinntrykk, viser seg med tiden å være en skikkelig drittsekk. Å det har aldri slått feil. Så jeg tviler sterkt på at det denne gangen skulle vise seg å være feil.

En rev som har blitt lurt før.........

jada I AM, som dere ser, BACK
_________________
Sitat Ute til lunsj: Jeg skriver om allt som har skjedd meg, så navna må jeg jo ha med.

Guds store underverk.
Kvekens overlevelsestrategi.

***************

Bjørn Erik skrev:

Svane wrote:
Tar du bilder av - og dokumenterer sår og blåmerker? Det må man gjøre ift. politi...Så hvorfor ikke bv også...


Liv Marit Bakke wrote:
Ja jeg tar bilder av det. Derfor fikk jeg samvær med tilsyn av tingretten. Fordi jeg dokumenterer hvordan min sønn har det i fosterhjem.




Liv Marit Bakke wrote:
Di forstår ikke selv, sitat barnevernpedagog Bente Wilhelmsen: hvorfor jeg ikke har blitt mer føyelig med tiden, slik som andre foreldre blir.


Den uttalelsen blir å anse som at de VET at de over tid bryter ned og knekker foreldre og barn og at det er det de er vant med.

Liv Marit Bakke wrote:
Så da måtte jeg virkelig spøre om det er vanlig å føye seg etter overgriperen med tiden. Å nevnte så, at slik er ikke jeg skapt, så det kan di bare fortsette å drømme om her i gården.


Ja, det er en almen oppfatning og konklusjon innen den virkelighetsforankrede forskningen og psykiatrien at de fleste resignerer ovenfor overgiperen etter en tid- om bare overgrepet får vedvare lenge nok "knekker" så godt som alle(99 % ?)

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Last edited by Liv Marit Bakke on Fri Jan 16, 2009 7:52 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 15, 2009 12:12 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
De er hårsåre disse patetiske tullingene. Det er ikke for ingenting de vil innskrenke yttingsfriheten. De takler ikke virkligheten. Ikke enkelt å innse at man er en overgriper. Men det er nettopp hva som skal ut til folk flest.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]