It is currently Tue Mar 19, 2024 5:05 am



Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 5:39 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Uff ja. Svindlere er hva disse er. Her kommer mer.

Quote:
KOMMER FOR SALG;

-Enebolig Solveien Gressvik

Beliggende i attraktivt barnevennlig villastrøk.

Opparbeidet have. Eiertomt. Restaureringsobjekt.

Takst kr 1 100 000 ( Under salgsklargjøring)

Prospekt.

Boligsalgsrapport.


I sommer sa hjelpeverge Brun til meg at tomten alene var verd 1 500 000 kr

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 7:16 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Å nå er huset lagt ut for salg på finn.no

ENEBOLIG - GRESSVIK, FREDRIKSTAD

Quote:
Primærrom 65m²


90m² er det korrekte

så kommer romareal under skråtak, og full kjeller i tillegg.

Quote:
Tomt 1050m² eiet


Leif betalte i sin tid for 1200m². Hvor har di resterende 150m² blitt av?

Quote:
Ingen gjenboere


Skal love dere at bestemor går igjen i dette huset. Hun døde på soffa i stuen. :twisted:

Quote:
Visning
07.11.2008, 1600 -


Gjett hvem som skal møte opp å fortelle sannheten her! :evil:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2008 11:08 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg tok kontakt med megler og ga uttrykk for at jeg var interisert i å kjøpe huset. Da kunne megler opplyse meg om at huset var bare å rive så det var helt uten interesse. Dette syns jeg er noe merkelig da jeg har vært inne på liv marit sin side på nettby og tittet på bildene. På de bildene fremstår huset som fullt beboelig og jeg har også pratet med Lena, som bekrefter at huset er fullt beboelig det trenger bare en liten ansiktsløft. Lena har også fått tilsendt salgsoppgave og der står det ingen ting om at huset må rives.

Jeg og Lena utfordrer folk til å stille opp på en liten (stor) demonstrasjon utenfor fredrikstad kommunehus og ved eventuelle visninger, den første 7.11.08 kl 16.00. Dette for å vise solidaritet med liv marit og spesielt hennes barn da det er de som blir mest skadelidende av dette store overgrepet som kommunen her utøver ovenfor familien. Slik jeg og Lena ser det må vi alle stille opp for å få stoppet dette salget.

Når vi enetuelt klarer å få stoppet dette salget, lurer jeg og Lena på om det er noen mulighet for en liten dugnad for å få huset i god stand for familien? Jeg anntar dette er ok for liv marit da vi bare vil hjelpe.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2008 6:49 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Nå må vi først få stoppet dette salget, så får vi se på dugnaden etterpå.

Det står nå helt klart for meg at denne saken har ringvirkninger for hvordan alle fremtidige barnevernsaker, hvor den ene foreldern faller fra, vil bli behandlet i fremtiden. Det må vi ikke tillate!

Jeg har idag mottat epost fra min advokat, hvor det ser ut til at advokaten trekker seg som advokat for meg.

Brevet jeg sendte til ham i går.
Quote:
Fra: Liv Marit Bakke
Sendt: 4. november 2008 21:06
Til: Ole Tom Røed
Emne: Kopi av anmeldelsen, bilder av boet og listen over ting som er borte.

Hei!

Jeg takker for ditt brev med klage videre til sivilombudsmannen. Håper vi får positivt svar.

Å jeg oversender hermed anmeldelsen, listen og bilder av hus og innbo.

Jeg leverte anmeldelsen og listen på politistasjonen onsdag 29.10.08

Bildene fant jeg på min pc i ettertid, så disse har ikke politiet. Går det ann å gå ned med disse i etterkant? Eller må jeg vente til vurderingen av anmeldelsen er ferdig for så å legge dem ved en ev klage?

Huset ligger nå til salg på finn.no. Å visningen er på fredag kl 16.00.

Jeg reagerer på fylkesmannens avgjørelse om at vergemålsloven § 49 ikke kommer til anvendelse her. Barna er di rette arvingene, å barna vil ikke selge.

Når det nå også foreligger anmeldelse og klage til sivilombudsmann, kan jeg ikke se annet enn at det her nå foreligger heftelser på huset?

Når jeg var nede på Fasvo for å snakke med dem, fikk jeg se et papir som bekreftet at tømming av huset var ok. Dette brevet var underskrevet av dommer Inge B Tonholm. Den samme dommeren som dømte saken med jentene i tingretten, og som har forsket på Else Marit.

Jeg kan ikke se annet enn at denne dommeren er innhabil i boet, da han også har dømt i en barnevernsak av di samme jentene. Ergo bør dette papiret være ugyldig. Jeg undres også på hvilke andre papirer denne dommeren kan ha underskrevet i forbindelse med boet.

Mvh Liv


Svaret jeg fikk i dag
Quote:
From: Ole Tom Røed
To: Liv Marit Bakke
Subject: RE: Kopi av anmeldelsen, bilder av boet og listen over ting som er borte.
Date: Wed, 5 Nov 2008 12:43:20 +0100

Du bør gi politiet bildene nå.

Ellers får vi avvente sivilombudsmannens avgjørelse og saksbehandling.

Jeg følger opp den. Andre ting kan jeg ikke påta meg for deg videre.

Fylkesmannens avgjørelse må du respektere; det betyr at det er bostyrer som bestemmer over fars bo, ikke du eller jentene.

Jo mer arbeid du skaper for bostyrer, jo mindre blir det igjen til jentene dine.

Med hilsen

Ole tom røed


Svaret jeg har sendt nå. venter svar på denne.

Quote:
RE: Kopi av anmeldelsen, bilder av boet og listen over ting som er borte.‏
Fra: Liv Marit Bakke
Sendt: 5. november 2008 18:26:30
Til: Ole Tom Røed

Så jeg skal bare sitte å se på at di begår en straffbar handling? Hva er dette?

Denne saken har ringvirkninger for alle fremtidige barnevernsaker hvor den ene part faller fra mens barn er plassert under barnevernets omsorg. Å den går helt imot regjeringens bestemmelser.

Hvilke andre ting er det du tenker på at du ikke kan påta deg videre? Frasier du deg oppdraget som advokat for meg?

Mvh Liv

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2008 9:33 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
For å si det slik; Noen har den egenskapen å kunne be andre dra til helvete på en måte som gjør at de ser frem til turen- bruk den.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2008 10:44 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Bjørn Erik wrote:
For å si det slik; Noen har den egenskapen å kunne be andre dra til helvete på en måte som gjør at de ser frem til turen- bruk den.


Så du mener jeg innehar den egenskapen? :lol: jepp det skal jeg :twisted:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 12:50 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Å selge et hus når markedet har falt kraftig, er idiotisk.

Det er vel også en større verdistigning i eiendom enn i fond hos overformynderiet.

Dette bør man saksøke klovnene for.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 1:53 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Tja... Di forholder seg til svaret fra fylkesmannen hvor det står:

Quote:
Rettslig sett tilhører boligeiendommen dødsboet fram til utlodningen, ikke barna. Vi viser i den forbindelse også til Justisdepartementets håndbok for overformynderiene, punkt 8.1 hvor dette uttrykkelig er presisert.

Vergemålsloven § 49 gjelder for de tilfellene der fast eiendom som tilhører den umyndige vurderes solgt, og kommer ikke til anvendelse i dette tilfellet, slik Våler overformynderi har vist til i sitt vedtak.


Vel. Avdøde far ville ikke selge. Men det foreligger en uttalelse fra avdøde fars advokat, som sier at far under ingen omstendigheter ville ha meg inn i huset.

Å så har vi den tvisten om at offentlig skifte og setteverge/hjelpeverge aldri skulle vært satt inn.

Men di konsentrerer seg altså om det di har fått medhold i, på meget tvilsomme grunnlag.

Noen som kjenner igjen dette kontra barnevernsaker?

Her er det noen som er ute etter tomten.

Else Marit's forhenværende fosterfar er millionær og bolighai. Kan tenke meg han sikkler etter denne attraktive tomten.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 5:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Huff så forferderlig stakkars deg .Syns du har opplevd nok.Ja trolig er noen ute etter huset.Og Annette skriver hun har vært inni det og sett og alt var greit.Nei dette lukter ondskap fra ende til annen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 9:00 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ja det lukter ondskap lang vei.

Svar fra advokaten i dag.

Sett ham på Svartelisten. Han fortjener å stå der. :evil:

Quote:
RE: Kopi av anmeldelsen, bilder av boet og listen over ting som er borte.‏
Fra: Ole Tom Røed
Sendt: 6. november 2008 09:38:00
Til: 'Liv Marit Bakke'

Ja, de oppdragene jeg har påtatt meg for deg er sluttført, dvs overprøvingsakene og klagebehandling av vedtak i overformynderiene.

Jeg følger opp overfor sivilombudsmannen, ellers kan jeg ikke påta meg å bistå deg videre.

Mvh

Ole tom røed

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 10, 2008 8:10 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
RE: Kopi av anmeldelsen, bilder av boet og listen over ting som er borte.‏
Fra: Liv Marit Bakke
Sendt: 6. november 2008 23:34:23
Til: Ole Tom Røed

Da ber jeg deg vennligst om å oversende meg mine saksdokumenter snarest.

Mvh Liv

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 10, 2008 8:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Stakkars deg dette var leit ,og det er helt sant at det er ren svindel alt sammen .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 10, 2008 8:14 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
Fra: ADV. Jon A. Larsen
Sendt: 7. november 2008 17:09
Til: røed ole tom
Kopi: BRUN MAGNE
Emne: VS: VS: Bakke



Til Adv. Ole Tom Røed; viser til tidligere epost mv.

Til din orientering kan jeg opplyse at det idag var fremvisning av boligen på Solveien 24 og da møtte også din klient, Liv Marit Bakke, sammen med datteren og en mannsperson.

Disse laget problemer ved fremvisningen ved høye utrop av skjellsord og besvergelser mot undertegnede mv. i påhøre av fremmøtte interessenter og naboer og visningen ble mer eller mindre ødelagt.

Jeg ber deg vennligst nok en gang om å fortelle dine klienter at slik oppførsel ikke er i boets/barnas egen interesse, men kun at boet/barna oppnår en dårligere salgssum og/eller at boet påføres unødvendige merkostnader.

De vil nå nektet tilgang ved ny fremvisning.

Deres meddelelse imøteses.

Med hilsen

Vennlig hilsen

Jon August Larsen
Advokat



Quote:
From: Ole Tom Røed
To: Jon August Larsen
CC: Liv Marit Bakke
Subject: RE: VS: Bakke
Date: Mon, 10 Nov 2008 11:36:07 +0100

Jeg har orientert klienten om dette tidligere i generelle vendinger. Jeg representerer ikke lenger Liv Marit Bakke.

Mvh

Ole tom røed



Quote:
RE: VS: Bakke‏
Fra: Liv Marit Bakke
Sendt: 10. november 2008 19:58:12
Til: Ole Tom Røed

Ja vi gikk på visning. Eller rettere sakt vi sto ute på veien, når Jon A Larsen selv inviterte oss inn.
Dette er ikke ulovlig, da en visning er åpen for alle.

Jeg la merke til at ingen skilt med "visning" var satt opp. Lite lys i huset, som om ingen var der. Å huset var ikke engang gjort reint.

Jeg prøvde vennlig men bestemt å snakke med Jon A Larsen om fukt i dusj mm. Om jeg hadde vært en mulig kjøper, hadde det vært naturlig å snakke om det som står i tilstandsrapporten. Dette ville han ikke svare meg på.

Det ble tungt for Else Marit å se det tomme huset, så hun lot sin frustrasjon gå ut over Jon A Larsen. Jeg ser ingen feil i at Jon A Larsen endelig ble konfrontert med barnet i sakens meninger. Men dette ble tydeligvis for skummelt for ham.

Konklusjon. Denne tomten er det noen som har forhåndsbestillt. Å kjøperen vil ha det så billig som mulig. Visningen er bare isenesatt for at det skal se "orntli" ut på kjøpspapirene i etterkant. Jeg kan tenke meg hvem den mulige kjøperen er.

Å man kan undres på hvorfor du trakk deg ut som representant for meg, etter at jeg sendte deg anmeldelsen og bilder av huset med innbo?

Jeg har vært i tlf. kontakt med bla familiedepartementet og di syns som meg, at hele saken stinker fælt.

Jeg ber deg atter en gang vennligst om å oversende meg mine sakspapirer. Jeg skal heretter prosedere saken min selv.

Mvh Liv

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 10, 2008 8:17 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Turid Holta wrote:
Stakkars deg dette var leit ,og det er helt sant at det er ren svindel alt sammen .


Ja dette er svindel. :evil:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]